Sämsta ob:n i förhållande till poäng.

DeletedUser

Guest
Vet ni någon som har riktigt dålig ob i förhållande till poäng?

I sånna fall lägg upp det är. Kanske inte lämpligt att lägga ut namnet på spelaren, så säg bara poängen i förhållande till poäng. Jag hittade iaf en som var rätt bra: Poäng: 703.700
Opponenter besegrade: 333.155.

Inte det bästa exemplet, men ändå ^^.

Gäller endast v2!
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Hörrudu inte vara inne och snoka i min super-elite stam ^^
Men finns betydligt värre exempel, undrar hur man lyckas med såntdär..
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
v2 har allmänt låga ob poäng. Titta bara på tex v3 och v4. Där har de mer än dubbelt i ob
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
Ja, men det är väl inte så stor skillnad på det? När jag körde på v3 så fick jag ungefär lika mycket ob i anfallen i v2 som i v3
 

DeletedUser

Guest
Vet ni någon som har riktigt dålig ob i förhållande till poäng?

I sånna fall lägg upp det är. Kanske inte lämpligt att lägga ut namnet på spelaren, så säg bara poängen i förhållande till poäng. Jag hittade iaf en som var rätt bra: Poäng: 703.700
Opponenter besegrade: 333.155.

Inte det bästa exemplet, men ändå ^^.

Gäller endast v2!




Råkar det inte vara jag :-(
 

DeletedUser

Guest
Vill tacos tomten, så kan ja hjälpa han till top 10 på OB listan för deff ;)
 

DeletedUser

Guest
Har tyvärr ingen deff hemma.

Dessutom är det inte coolt med ob-deff :cool:
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
I värld 1 och 2 så räknas det efter hur många farmplatser trupperna man dödar tar. 1 spjut = 1 OB poäng.

Medans de övriga har att man får ett visst antal poäng för de olika trupperna.

Sökte forumet och hittade den här tabellen.

Källkod:
OD-scores for 	attacker	defender
spear 		4		1
sword 		5		2
axe 		1		4
archer 		5		2
scout 		1		2
light cavalry 	5		13
mounted archer 	6		12
heavy cavalry 	23		15
ram 		4		8
catapult 	12		10
paladin 	40		20
nobleman 	200		200

Tack Ingen för att posta det för något år sedan :D
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Poäng: 5.761.512

Opponenter besegrade: 4.077.523 (194.)


:D

de ä rätt dålit


:p
 

DeletedUser

Guest
Det är ju faan inte ob som avgör om man är bra på spelet elr inte, fattar inte hur ni kan skapa en sådan tråd och klagar på andras ob rank...
 

Ripley

Member
Reaktionspoäng
0
Det är ju faan inte ob som avgör om man är bra på spelet elr inte, fattar inte hur ni kan skapa en sådan tråd och klagar på andras ob rank...

eeehhh...jo! OB visar ju hur mycket trupper du gjort slut på..både på deff och off sidan. Antal poäng däremot talar inte om hur bra spelare du är, då man kan adla en jäkla massa barbarer och på så sätt bli en stor spelare utan att kriga särskilt mycket.
 

DeletedUser

Guest
eeehhh...jo! OB visar ju hur mycket trupper du gjort slut på..både på deff och off sidan. Antal poäng däremot talar inte om hur bra spelare du är, då man kan adla en jäkla massa barbarer och på så sätt bli en stor spelare utan att kriga särskilt mycket.

Nej skojar du? gör det verkligen det:eek:

fattar jag väl...inte sagt att jag inte vet vad ob är... men en spelare kan vara bra utan att ha hög ob, som att ducka rens o kapa massvis med adlar får man ju inte så hög ob av;)
 
Topp