QTUs åsikter om v14 och Gaffel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

n3apower

Member
Reaktionspoäng
0
Ber om ursäkt, tog för givet att du försvarade Qubben och därför åter tog upp barbarerna som nått patetiskt försvar emot varför han inte ska bli bannad.

Inga problem, även jag anser faktiskt att dem 0.4% är för mycket, men man kan tyvärr vrida och vända saker idag lite hur man vill, och det verkar inte som TW-teamet har riktigt koll på hur dem skall göra när en sådan situation uppstår.
Så även jag kommer följa denna bannen och se vad som händer :)
/
Dock, så anser jag detta med BB-byar var ett väl lite stort misstag, som sagt innan, går inte att vrida ifrån att det fortfarande inte är spelar byar :)
 

DeletedUser

Guest
Japp, hade teamet haft klarare riktlinjer på hur en situation som denna skulle skötas så skulle det inte heller bli så stort.

Men det är bra att dem inte låter händelsen passera. Regler är regler och dom ska följas.
 

DeletedUser

Guest
Inga problem. Vi har följt tråden hela vägen och detta är inte direkt något nytt.

Hur du än vrider och vänder på avrundning hit eller dit, så är det fortfarande mer än 60% som du tagit över.

Detta är vad ni har gjort:
1. Xentius och du växlar KÖ mellan varandra.
2. Xentius tömmer sitt deff på somliga byar.
3. QubbenTheUgly adlar 26 stycken byar av 43 sammanlagt. (60,465~%)
4. Xentius gråar sig och du passar på att ta 4 st till. (tw-stats.)

Så du har, enligt mig, tagit 30 av 43 byar = 69,767~%. Men andra användare här är varmt välkomna att tycka till om det.

Sen kan ni ju lägga ner och försöka misskreditera mig med falska loggar, för om det nu är så att det finns någon därute som köper det som skrivs, får ni mer än gärna prata med Nino min chef. För de falska loggarna är inget mer än spelare som vet vad jag "heter" på Skype, det är allt dem har, resten är eget påhitt.

QubbenTheUgly är inte bara avstängd p.g.a ett regelbrott. Det har framkommit flera aspekter och det är han(Qubben) nu informerad om. Därför har vi, valt att avvakta med detta inlägg för att informera dig(Qubben) först genom supporten. Som det ska gå till. Vi tar inte detaljer här och det är egentligen inget nytt, vi sköter inte supportärenden på forumet.

Tack Gaffel, du bevisade just att reglerna inte är samma för alla :) När jag gör något påstått regelbrott (perbann för "en halv by") gäller såklart "dina regler". Undrar om "dina regler" hade vart desamma om Purk, Twilight eller Danney gjort det? ;) Tror knappast det va

Kräver dessutom att din nya regel blir uppkallad efter mig! (om den kommer gälla alla dvs, och inte bara mig).
 

DeletedUser

Guest
Japp, hade teamet haft klarare riktlinjer på hur en situation som denna skulle skötas så skulle det inte heller bli så stort.

Men det är bra att dem inte låter händelsen passera. Regler är regler och dom ska följas.

Då du är en av idioterna i den här tråden som väljer att leva i din egna lilla värld, så väljer jag att förklara för dig.

Det handlar INTE om att jag blev straffad, det handlar om att jag blev permbannad och inte lika behandlad som alla andra. jag adlade en "halv by" för mkt och fick perm bann, medan jag kan dra upp hur många exempel som helst på spelare från olika världar som adlat 10+ byar för mycket men som bara fått göra dessa byar gråa, sen var det löst.

Att jag behandlas efter andra regler bekräftade Gaffel i sin tidigare post då han hittade på en regel bara för mig.

§12) Ang. icke rövslickeri

QTU får, under inga omständigheter, adla övergivna byar. Detta är strängt förbjudet och resulterar i permbann.
 

DeletedUser

Guest
Gör han?

Försök vinkla det så gott du kan, ber dig dock att inte skriva om du inte har något vettigt att säga

Och vad ville du få ut av det ?

Säg inte till andra saker du själv inte håller. En tråd om denna hör inte ens hemma på forumet, hade du skött detta på ett snyggt sätt så hade du snackat med Gaffel via mail/skype och om du inte varit nöjd över resultatet skickat ett brev till bossarna i moderlandet.
 

DeletedUser

Guest
Och vad ville du få ut av det ?

Säg inte till andra saker du själv inte håller. En tråd om denna hör inte ens hemma på forumet, hade du skött detta på ett snyggt sätt så hade du snackat med Gaffel via mail/skype och om du inte varit nöjd över resultatet skickat ett brev till bossarna i moderlandet.

Som sagt, förstår du inte varför jag väljer att gå ut på forumet så behöver du inte skriva.

Tar det dock så även du förstår: Jag borde ha blivit straffad, JA. Borde jag ha blivit permbannad? NEJ! Tråden handlar om att alla inte behandlas lika. Sätter dig på samma lista som Ramayne från och med nu :sneaky:
 

mattec92

Member
Reaktionspoäng
0
Men nu är det så att det står i reglerna att man inte får adla er än 60 %, och sålänge det inte står att man inte för adla mer än 60.00 % så avrundar man 60,4 till 60.

Eller har jag fel?

Alla som har gått någon fysik-kurs på gymnasiet vet att det är viktigt med gällande siffror. Och precis som HV säger så står det 60% så räknar man bara med heltal. Står det 60,00% så är även 2 decimaler viktiga.
:cool:
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Redan 19548 Spelare!
Räknar med att det står Redan 10548 Spelare! efter att gaffel gått igenom alla som adlad 100% av en spelare som gråat sig. Det händer överallt och försök inte förneka det.
QTU har rätt i mycket av vad han säger fel i en del men mest rätt. Dock vill teamet inte erkänna detta och försöker komma på bortförklaringar.
Bort med bannen och se över era regler så de bli tydligare också!
 

DeletedUser

Guest
doh

Det är ett under att det inte är samma straff för samma regelbrott.. Alla regler har generellt ett undantag och kan juh självklart diskuteras där efter...
Rimliga straff så som många andra fått är väll ban 1 vecka eller liknande när man adlat för mkt. Hade man då kanske adlat 100% av en bekant så kanske man förtjänar en permban.
Men bara för att man inte lika god i hand med admins av olika anledningar ska man inte bedömas annorlunda.
Kan man ju hårddra det direkt och säga.. Alla med vit hudfärg får permban medans "svarta" får 5 dagars..
Som sagt finns många som adlat för mycket och kommit tillbaka efter lite diskutioner med admins.

När man beslutar sig för ett straff är det juh självklart att man ska vara opartisk och döma alla enligt samma vilkor.

Annars är vi spelare precis som irak's befolkning var då Saddam styrde.. Vissa klarade sig utan problem medans andra som inte var lika omtyckta blev avrättade eller fängslade på obestämd tid.

Admins vore bara oerhört korkade om de nekar till att andra behandlats annorlunda. Vore jätte kul å se vad det finns fler för brott Q har begått som gör att det är så pass allvarligt att en permban ska ligga.

Se så vakna ur dimman och tänk till nu..
 

DeletedUser

Guest
Hur du än vrider och vänder på avrundning hit eller dit, så är det fortfarande mer än 60% som du tagit över.

3. QubbenTheUgly adlar 26 stycken byar av 43 sammanlagt. (60,465~%)

60,465~är över 60%. För en spelare med fläckfritt register sedan tidigare hade 0,465% sannolikt inte varit något problem. För de som sätter i system att tänja på reglerna, upprepade gånger medvetet bryter mot dem och allt som oftast hamnar i gråzonen blir det till slut bedömningar där man också tar hänsyn till den här historiken.

Så du har, enligt mig, tagit 30 av 43 byar = 69,767~%. Men andra användare här är varmt välkomna att tycka till om det.

Det spelar egentligen ingen roll att Gaffel berättar att han tycker att barbarbyarna, enligt honom borde räknas in, det är hans åsikt men inget som finns i reglerna. Gaffels egna funderingar är inget som avgör någon ban.

QubbenTheUgly är inte bara avstängd p.g.a ett regelbrott.

Det känns som en del verkar missa den här raden, och vad den innebär? QTU är inte bannad enbart för de 0,465 procenten.

Det handlar INTE om att jag blev straffad, det handlar om att jag blev permbannad och inte lika behandlad som alla andra.

Tvärtom skulle jag vilja säga. Permanent ban är standard. Alltså är ditt straff likadant som alla andras.
 

DeletedUser

Guest
Gaffel/Supernova eller vilken admin som helst, kan ni besvara den viktigaste punkten i mitt inlägg? Varför ni inte tog bort barbarerna i sydost? Trots att jag skickade ticket om detta, alltså måste Gaffel gjort bedömningen att... ja jag vet faktiskt inte hur han tänkte där. Visserligen gynnar det ju inte direkt sydost att ha så många barbarer, då dessa inte får adlas enligt Gaffels nya regel :sneaky:
 

DeletedUser

Guest
Som dock släpps väldigt ofta efter kontakt med admins.. Vilket inte sker här. På så sätt behandlas han då annorlunda.

Ännu en naiv q(qq)tu-anhängare. Han behandlas inte annorlunda. Han behandlas efter vad han har gjort sig förtjänt av. Personen i fråga har uppenbarligen utamanat ödet genom att tänja på gränserna. Nu får det helt enkelt vara nog.
 

DeletedUser

Guest
Det känns som en del verkar missa den här raden, och vad den innebär? QTU är inte bannad enbart för de 0,465 procenten.

jo men den andra anledningen är ju löjligare än den första. Man gör en sak när man inte spelar tw sen efter ett tag börjar man sen blir man straffad + att det man gjorde var på en annan värld. Logiskt Nja inte så.

Spelare kan lära sig skilja på världar men tydligen kan inte ni admins göra detta.
 

DeletedUser

Guest
Som dock släpps väldigt ofta efter kontakt med admins.. Vilket inte sker här. På så sätt behandlas han då annorlunda.

Bans brukar hävas när ärenden är utredda. Så det finns inget annorlunda i den behandlingen heller. Man blir bannad, skickar en vädjan, kommer överens om ett straff, och i de flesta fall hävs också bannen i det skedet. Sen finns det givetvis fall där en ban aldrig hävs, eller där den hävs omedelbart av ett eller ett annat skäl. Men permanent ban är standard, och inga konstigheter även om jag kanske kan tycka att banmeddelandena generellt kan vara lite svårtolkade, och att begreppet "permanent" används lite för mycket med hänsyn till hur sällan en ban verkligen blir just permanent..


Gaffel/Supernova eller vilken admin som helst, kan ni besvara den viktigaste punkten i mitt inlägg? Varför ni inte tog bort barbarerna i sydost? Trots att jag skickade ticket om detta, alltså måste Gaffel gjort bedömningen att... ja jag vet faktiskt inte hur han tänkte där. Visserligen gynnar det ju inte direkt sydost att ha så många barbarer, då dessa inte får adlas enligt Gaffels nya regel :sneaky:


Jag är inte admin, och har egentligen bara insikt i hur saker fungerar genom att jag lyssnar på de som har tillgång till verktygen. Men om jag inte minns fel, jag vill gardera mig lite för att jag kan blanda ihop händelser, så skapade den första borttagningen problem ingen förutsåg. Det blev dessutom ett enormt jobb att manuellt sitta och flytta byar, något som stod klart efter att det gjorts en gång. Så summan av det hela var, om jag nu inte minns fel, att det tog helt orimligt mycket tid att hantera byarna på det här sättet, och genererade i sin tur ny problematik som ingen hade räknat med, drabbade fler spelare än det hjälpte och fungerade helt enkelt inte på ett vettigt sätt när det väl var gjort. Trial and error - i det här fallet blev det helt enkelt för mycket error för att motivera det som en vettig lösning.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp