QTUs åsikter om v14 och Gaffel

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Tänkte dra lite förutsättningar för er som spelar på v14 utifrån mina egna erfarenheter, samt förklara varför Gaffel bör blir portad från allt vad Tribalwars har att erbjuda.

Jag är en spelare vars stolthet går före det mesta i spelvärlden, vilket såklart ger följder, positiva som negativa. Jag har valt att inte slicka teamets röv 7 gånger i veckan, utan är endast ute efter att få spela ett spel på lika villkor utan admins som är partiska. Tyvärr är det långt ifrån verkligheten. Spelare som mig, Gr1ngo och Unstoppable är inte omtyckta av teamet, anledning? Vi är inte en del av deras filosofi och ideologi, som mycket väl kan liknas vid Nordkoreas.

I början av v14 skapades ett barbarhav i nordost med Wizard som syndabock. Detta uppmärksammades av Gaffel en månad efter fallet, vilket med tanke på hans meriter och kunskap får ses som ganska snabbt ändå. Hänvisar er till denna tråd: http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=23088 där jag tar upp lite mer detaljer av vad som hände.

Blev nyligen bannad på v14, för att jag enligt vissa admins "Gjort konton och startat om i hopp om att få barbarian byar att farma". Detta skedde första dagen av värld 14 enligt dom, och nu, 1 månad senare blir jag alltså bannad. Jag startade i vad många kallar "Wizards barbarbälte", med massa barbarer runt mig, efter det ska jag enligt dom inte vart nöjd med de 15 barbarer jag redan hade i min 7x7, utan ha startat om 2 st konton i hopp om att få bättre farm-möjligheter.

Menmen, inte det jag ska klaga på, bara lite bakgrund. Att jag dock blev bannad 1 månad senare efter att ha farmat mest resurser på världen samt mest byar, efter att även ha betalat 1 månads prem till tribalwars kan ju i mina ögon verka som att jag blivit "utnyttjad". Citerar ett svar jag fick av en admin på frågan varför jag inte blev bannad första dagen av världen:

XXX säger: bara det att ingen har haft tid/ork att ta tag i detta förens nu

Hur kan ni försvara er med denna absurda ursäkt? Är det menat att vi, som betalande kunder, ska finna oss i att betala för er tjänst kontinuerligt, för att sedan bli berövade på vår möjlighet att spela vidare med ett BETALT ( = premiumsponsrat) konto p.g.a. "tid/ork"? Det tog alltså nästintill en månad att ta itu med ett fall som är oerhört uppmärksammat i forumet? Vad har ni sysslat med under den månaden?

Det här är inte den första, andra, eller tredje incidenten av ifrågasättbart beteende från teamet, och en rad av oss har fått nog. Vill ni banna mig, och kan finna sakliga skäl, så är det en sak, men att missleda spelare genom att låta dem spela vidare flera veckor efter hävdade regelbrott, är inte bara klantigt, utan också respektlöst. Det är dags att Gaffel tar sig i kragen och sanerar sitt team på latmaskar.

Jag var där helt oskylldig, men efter Adams och Axels påtryckningar mot teamet blev jag likförbannat bannad. Senare fick Gaffel ge sig, dock efter x antal tickets som tog x antal timmar att få svar på.

Det var den första i en rad motgångar för mig, antagligen just för att jag nickar QubbenTheUgly och inte har några planer på att sälja mig till teamet. För er som kollat Big Brother kan de jämföras med Rodneys plötsliga uråkning, med produktionens mörkning angående röstsiffrorna. Ett citat som är värt att minnas: "Vi har blivit uppmärksammade om barbarhavet vid ett flertal tillfällen, bara det att ingen har haft tid/ork att ta tag i detta förens nu".

I samma veva som jag blev bannad men släppt tillslut efter att Gaffel gång efter annan försökt hitta någon ny regel jag brutit mot, blev rovet bannad och hans by togs bort från världen kvällen efter. Anledning? Hans flickvänn hade gjort 1 konto på andra sidan världen som räknas som pushkonto, Gaffel påstod att detta hade gynnat honom och att han om han ville skulle kunna skicka sina spjut 50 timmar bort på farmning och på så sätt tjäna på det. Troligtvis för att han spelade med mig och Gr1ingo, jag känner i alla fall inte till någon som fått sin by borttagen av den anledningen. Inte ens perm-bann var tillräckligt för att tänja denna terrorist och förbrytare.

Barbbältet flyttades till slut till random platser, enligt vad Gaffel har sagt, vilket man såklart kan betvivla. Det bryr jag mig dock inte om, nu till mer intresant fakta. Kort efter detta, ungefär 1-2 veckor om inte minnet sviker, skapas ett liknande barbarbälte precis utanför DSA. Det uppmärksammas även i forumet med påtryckningar från mig, som även skickade in 2 tickets till Gaffel. Fick svaret:

Hej QubbenTheUgly.

Tack för att du har rapporterat detta till oss.

Vi uppskattar alla spelare som hjälper till. Även om du inte skulle höra något från oss angående det här ärendet efter detta svar, kommer vi att utreda och tilldela ett lämpligt straff om ett regelbrott har begåtts.

Tack.

Med Vänliga Hälsningar
Patrik "Gaffel" Persson
Community Manager
Tribal Wars Sweden

Kort efter detta kom även grundaren fram, vars jag inte kommer inte nicket på, men som i alla fall spikade fallet. Bara att invänta samma sak som innan kan man tycka, inga straff mot DSA då det inte var de som gjorde det, men att flytta barbarerna var givet enligt mig.

Vad hände? Ingenting.. DSA fick spela vidare med dessa barbarer och gör det än idag. Är det lika behandling av spelare? Det går inte att förklara bort, DSA blev särbehandlade även här, enligt mig tack vare deras kontakter i teamet. Alternativt att Gaffel inte orkade göra något åt det, för det är väl inte hans jobb att sköta om TW.se.

Senast igår slog dom till igen. Satt och skickade attacker mot Povel Ramel i stammen DSA när jag plötsligt blev utloggad. Konstigt tänkte jag och loggade in igen, och möttes av texten: Kontot är avstängt. Vi refererar till paragraf §5; Vid internadlig så får inte en och samma spelare ta mer än 60% av kontot som internadlas. Förklara dig genom att göra en vädjan. Denna avstängning är permanent. Den kommer inte att lyftas förrän kontot är borttaget av systemet eller gjort manuellt av en administratör.

Jag blev inte ens förvånad över detta. Några veckor tidigare hade jag diskuterat med Xentius angående teamets behandling mot mig och att vi var tvungna att vara noga med reglerna, vilket vi även var. Xentius hade 43 byar när jag startade, varav jag tog 26 st. 26/43 = 0,604 och sålänge inte Gaffel kan ge exempel på en halvby någonstans där ute så blir det exakt 60%. Efter att DSA lämnat in sitt supportärende en trappa ner så bannades jag dock även för detta som sagt.

Enligt mig är det här omöjligt ett misstag. Det tar ca 20 sekunder att gå in på TW-stats, leta upp spelaren Xentius och fastställa att inget regelbrott har begåtts. Bannen föll dock tidigt, allt enligt DSAs order som sagt.

När jag såg att kontot vad bannat och den påstådda anledningen skrev jag en vädjan som landade i supporterns inkorg ca 2 minuter efter. Det är väl dock för mycket att kräva av en admin att man ska vara online 2 minuter efter att man lagt en bann, eller? Tar upp ett av mina förslag samt kritik mot Nordkoreas sätt att jobba på vid dessa tillfällen här: http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=24453

The Conqueror sa:
Om att vi ska bli snabbare är något som jag tar med mig till övriga i teamet, och så får vi helt enkelt jobba på det. Men, ni spelare måste förstå att vi har även ett liv utan TW(Tro det eller ej). Tänker inte gå in på det så mycket mer, då jag själv misstänker att ni kan lista vad vi gör när vi inte sitter vid TW.

QTU sa:
Det vet vi, men ni verkar inte vara speciellt medvetna om det. Om man vet att man ska bort under helgen, hur i helvete kan man då få för sig att lägga en bann på fredagen? Som att boka ett möte 08.45 och ta 10 tåget till jobbet, inte så smart med andra ord.

Det handlar inte om att ni ska sitta 24 timmar om dygnet och svara på support-ärenden, däremot tycker jag att man kan förvänta sig snabba svar när man väl blir bannad. I mitt fall blev jag bannad 1 månad efter mitt "regelbrott", sen helst plötsligt fick dom för sig att stänga av mig, och tro fan att Gaffel inte gick att nå de närmsta 48 timmarna.

Är detta acceptabelt? Enligt mig är det idiotiskt rent ut sagt, att lägga en bann (som bara den idiotförklarar adminen i fråga) för att två minuter senare inte kunna svara på den? Sitter i skrivande stund fortfarande utan ett svar från angwidd (som bannade) eller Gaffel (som skulle "ta tag i det"). All cred till Keyser som dock informerade mig om läget, han skötte sig utomordentligt!

Skulle vilja ha ett svar från Gaffel där han försvarar sig, vilket inte menas med att du lämnar en kommentar och sedan låser tråden. Låser ni den här tråden bekräftar ni min teori angående Nordkorea.se. Låt spelarna lämna sin åsikt istället för att censurera allt som går emot er.

// QTU
 
Senast redigerad av en moderator:
Reaktionspoäng
0
Kan inte mer än hålla med dig att kvalitén på admins och de ansvariga håller ytterst låg lägstanivå. Har haft otroliga problem med admins på flertalet världar, nu senast då på v15 då det tog 1½ månad innan dem bestämde sig vad dem skulle göra med massa bannade byar runt om oss i O-G.. Tyder på verkligen dålig organisation inom adminteamet där det inte finns några klara regler och policies uppstyrda. Ändå tar dem betalt, inför att massa script som tidigare fungerat slutar fungera för en annan tjänst(deras kontohanterare) ska fungera likadant(bullshit där, värdelös jävla tjänst)..
 

viigoo

Member
Reaktionspoäng
1
Ska bli kul att se vad ni svara på det här. Och inte bara censurera det här också.
 

DeletedUser

Guest
TW-team är ett stort skämt. Trodde många hade fattat det vid det här laget.
 

DeletedUser

Guest
Har tw ett admin team ? :S trodde att det dela ut adimtools till första circus som va i stan
 

DeletedUser

Guest
Kan räkna upp hundratals fel som teamet gjort under min tw-tid. Men bland de värsta är när dom i teamet fuskar och använder sig av så kallat "power-abuse". Förekom bland annat på värld 7.

[2010-11-04 04:42:01] 2: noskillz fuskade ju :D
[2010-11-04 04:42:08] 1: haha gjorde han? :D
[2010-11-04 04:42:10] 2: men jag drog ändå ifrån
[2010-11-04 04:42:12] 2: ja
[2010-11-04 04:42:14] 1: hur?
[2010-11-04 04:42:19] 2: han satt ju och fyllde sina farmer med resurser
[2010-11-04 04:42:34] 1: hahaha skön snubbe :D
[2010-11-04 04:42:43] 2: "Oj, nu blev min nya farmby tom, då fyller vi på förrådet"
[2010-11-04 04:42:50] 2: byggde upp förråd osv
[2010-11-04 04:43:00] 1: haha helt rätt :D
[2010-11-04 04:43:09] 2: han satte ju alla våra byar nära varandra
[2010-11-04 04:43:14] 2: jag tex hamnade i k56
[2010-11-04 04:43:23] 2: så flyttade han min by precis bredvid ysters
[2010-11-04 04:43:26] 2: i k65
[2010-11-04 04:43:29] 1: aa kommer ihåg det
[2010-11-04 04:43:45] 2: nino satt och skrattade åt det

Detta har inget med v14 att göra men lika bra att ta upp det i denna tråd kände jag.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Håller helt med dig QTU. Lite märkligt att du blir bannad när du attackerar just povel ramel..
 

DeletedUser

Guest
asso vafan är detta ett skämt? Är också med och krigar i detta krig, men reglerna ska vara lika för alla? vad är ens meningen med att lägga ner tid och pengar på ett spel som man ändå inte kan vinna utan att ha bra kontakter med admin? Ta bort bannen från qtu idag, seriöst. Grymt besviken!
 

DeletedUser

Guest
Nu ska vi bara vänta på att tw-teamet ska snacka ihop sig, komma fram till något bra att försvara sig med och sen låsa tråden för att den är offtopic.:rolleyes:
 

siemlo

Member
Reaktionspoäng
4
Håller fullständigt med, Teamet gör så mycket fel att det inte är någon idé att skicka tickets längre.
ska bli kul o se vad Gaffel/Teamet svarar/gör åt detta.
 

DeletedUser

Guest
ajajajajjaj nu får ni ta o skärpa er admins. Innan folk börjar skicka klagomål till snubbarna i tyskland :p
 

DeletedUser

Guest
ajajajajjaj nu får ni ta o skärpa er admins. Innan folk börjar skicka klagomål till snubbarna i tyskland :p

Har väl redan hänt att folk skickat klagomål till dom..

Men man blir inte förvånad när man ser sånt här. Inte första gången. Blir dock bara värre och värre för varje gång.
 

DeletedUser

Guest
Ditt agerande är det enbart du själv som kan stå till svars för. Patetiskt att klandra DSA.
 

DeletedUser

Guest
Ditt agerande är det enbart du själv som kan stå till svars för. Patetiskt att klandra DSA.

Tror inte han skyller sitt agerande på andra personer. Han har fortfarande inte brytit mot de regler som påstås. Men han anklagar dock DSA för att försökt få honom bannad för något som han inte gjort felaktigt..

Finns väll ingen stanns man avrundar 0.604 till 0.61 om det ska avrundas överhuvudtaget. Utan det blir juh ganska automatiskt neråt..

Kanske skulle vara lite klarare rutiner och riktlinjer för admins så de slipper skämmas för att de gör dumdrastiga beslut :)
 

DeletedUser

Guest
Detta är absolut inte acceptabelt handlande från tw-teamets sida, Svartmåla en spelare på detta viset är inte okej, Det känns som admins handlar efter vad dom tycker om spelarna oavsett om dom gjort nått fel eller inte. Men Qtu ja tycker faktiskt att du och alla andra som admins behandlat fel borde ta upp det med "the puppetmaster". Dom tror dom bestämmer men så är inte fallet det gör vi, gillar vi inte läget så går de faktiskt å snacka med "högre makter" då det är vi som spelar spelet det är våra åsikter som spelar roll. Och som sagt ska vara möjligt att lämna in klagomål på teamet om man är missnöjd eller känner sig orättvist behandlad.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Ditt agerande är det enbart du själv som kan stå till svars för. Patetiskt att klandra DSA.

Snarare patetiskt att snacka bort det ;) Ser inget fel i mitt agerande, snarare de admins jag nämnda i mitt inlägg som gjort fel. Har tydliga bevis på att DSA särbehandlas, information som ni inte längre kan snacka bort
 

DeletedUser

Guest
Snarare patetiskt att snacka bort det ;) Ser inget fel i mitt agerande, snarare de admins jag nämnda i mitt inlägg som gjort fel. Har tydliga bevis på att DSA särbehandlas, information som ni inte längre kan snacka bort

Dina bevis skulle jag nog påstå är lite av en definitions-fråga. Hursomhelst, mycket fin skriven propaganda. Du får många med dig, helt klart.

Vad är det man brukar säga; slutet gott, allting gott.


EDIT: Skulle mycket gärna ta del av dina bevis. Har inget emot att du publicerar dem här.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp