Premiumfunktionerna förstör Tribalwars?

DeletedUser

Guest
sluta bråka nu grabbar :) båda har rätt. stampe de är lite ju för jobbigt bygga 500 byar o,o. man vill ju att världarna ska vara riktig stora de ju tråkigt när de är så små.
 

DeletedUser

Guest
Jag trivs sjukt bra med PK/FA men ärligt talat så är detta spel INTE inriktat för de yngre spelare som faktiskt inte tjänar ergna pengar och inte har föräldrar som stöttar sina ungdomare med pengar för ett onlinebaserat spel som ungdommarna faktiskt inte utvinner ett skit av.

Jag använder mig av +20% reducering av resurser och PK och FA vilket är 710 pp i månaden vilket är ca 700:- + per år och då är inte reducering av byggnadstider eller reducering av byggnads kostnaker inräknat..

Inno games resonemang håller inte ens för den Blinde/döve!

Hur ska ni få in nya spelare som ska kunna konkurera mot mig som spelat i x-antal år och vet precis hur spelet fungerar utan & innan när jag har stabil inkomst som jag har som vuxen är till min fördel och ungdommarnas nackdel och framför allt vet precis hur jag ska uttnytja dagens premium funktioner..

Det som fick mig att fortsätta efter min första värld var att spelet inte handlade om att behöva betala för min överlevnad/framgång..

Hur ska nu nybörjarna få en chans nu när världarna definitvit kommer sluta fortare om man uttnytja den nya premium funktionen till total dominans!

Spelet kommer endast gå ut på stammen med första akademier skall segra! Hur svårt är det att adla bort en stam på ca 100 byar när man har 20-30 stam medlemmar bakom sig som köpt sig x antal adel som man tajmar in/över 100 byar i tidigt skede in game är ju nu ännu lättare för oss tw kunniga.......

Nej, förstår inte hur nybörjarna (nååbsen) ska få en ännu lönsammare chanser i tw.....
 

DeletedUser

Guest
Sundisen sa:
men ärligt talat så är detta spel INTE inriktat för de yngre spelare som faktiskt inte tjänar ergna pengar och inte har föräldrar som stöttar sina ungdomare med pengar för ett onlinebaserat spel som ungdommarna faktiskt inte utvinner ett skit av.

Kanske bör säga att det faktiskt HAR varit ett spel man kunde spela utan att köpa massor av premiumpoäng eftersom jag själv har erfarenheter om det. Men vid detta läget och nya funktionär passar detta spelet bättre till äldre om man vill ha en bra rank. Men man kunde faktiskt lyckas utan att köpa massa på det första världarna av .se.
 

hanzoon

New Member
Reaktionspoäng
0
Kanske bör säga att det faktiskt HAR varit ett spel man kunde spela utan att köpa massor av premiumpoäng eftersom jag själv har erfarenheter om det. Men vid detta läget och nya funktionär passar detta spelet bättre till äldre om man vill ha en bra rank. Men man kunde faktiskt lyckas utan att köpa massa på det första världarna av .se.

Det gick jättebra att klara sig och bli stor utan mer funktioner än PK och script. Det va ju då spelet hade någonslags skill i det. Nu handlar det endast om mest pengar = mest poäng i princip. De nya spelarna och de som inte spelar med poäng halkar på eftertjälken under första dagen på världen.
 

toxii

Member
Reaktionspoäng
0
De nya funktionerna är dåliga, det ska bara vara PK och FA. KH vet jag inte riktigt vad den gör.
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Jag är nöjd med ALLA premiumfunktioner förutom de senaste att man kan sälja ress för prem (.net har infört detta) samt att köpa adlar för prem.

I övrigt är jag nöjd med de som finns då det ger alla lite olika förutsättningar och de som inte fick bästa startläget får en chans att ta igen, visss kan alla använda premfunkt. men alla känner sig inte lika beroende av de.

Äh, bara bra detta.

Mer premfuntikioner tack.
 

Ogiltigt

Well-Known Member
Reaktionspoäng
26
Jag tycker att man endast ska ha Farmassistent, Premiumkonto samt Kontohanteraren som premiumfunktioner av den enkla anledningen att sådant som "förenklar" spelandet ska gå att köpa.

Ex) En spelare med premiumkonto mot en utan kan vara riktigt jämt (dock kommer den med premiumkonto inte behöva spendera lika mycket tid framför datorn som den utan premiumkonto)

De funktioner som däremot gör att spelare vinner tid, resurser eller dylikt bör förbjudas då det faktiskt skapar ett system som går ut på att den som betalar mest får mest fördelar.

Ex) En spelare som halverar sina byggnadstider, köper adlar för riktigt pengar osv kommer enkelt vinna mot en spelare som ej gör det
 

Crantz

Member
Reaktionspoäng
0
Den nya adelsköparen gör spelet snabbare då man inte behöver sitta och prägla men ändå grymt orättvis!
 

DeletedUser

Guest
Om jag skulle komma med min egen åsikt här är detta vad jag tycker:

Bra premiumfunktioner:
Farmassistenten
Premiumkontot

Alla andra ger stora fördelar i spelet, de nämnda ovan förenklar bara spelet lite men kan också göras för hand lika enkelt, dock dessa snabbare byggnader etc förstör spelet, särskilt nu när man kan göra adels för pp. Nu är det pay to win och inte längre det där spelet man lånade mammas kreditkort för att ha en snygg profilbild.

Bojkotta premiunfunktionerna!
 

DeletedUser

Guest
Nja... Skulle hellre se en sänkning av priset att köpa PP.
 

Litet Z

New Member
Reaktionspoäng
0
Låter bara tråkigt att man kan köpa adelsmän för premiumpoäng... Förstör en del av spelet in my view.
 

DeletedUser

Guest
Kan man verkligen köpa Adel för prem-poäng nu för tiden?!?!

Har inte lirat TW på flera flera flera år men om detta nu stämmer så är det katastrof! Är då isf glad att jag slutade med TW, för åtmistone var det rättvist under den tiden då cashen bara kunde hjälpa en att ha bättre överblick på sina byar och dessutom kan man ha coola profilbilder.

Men nu är det en helt annan femma om man kan förkorta byggtider och bygga adel för pengar, då har Innogames verkligen gått åt fel håll.
 

DeletedUser

Guest
Kan man verkligen köpa Adel för prem-poäng nu för tiden?!?!

Har inte lirat TW på flera flera flera år men om detta nu stämmer så är det katastrof! Är då isf glad att jag slutade med TW, för åtmistone var det rättvist under den tiden då cashen bara kunde hjälpa en att ha bättre överblick på sina byar och dessutom kan man ha coola profilbilder.

Men nu är det en helt annan femma om man kan förkorta byggtider och bygga adel för pengar, då har Innogames verkligen gått åt fel håll.

Myntvärldar: Ja
Lagringsvärldar: Nej
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Det är väl bara att titta på spelarantalet och se om det korrelerar med den så kallade utvecklingen av spelet. Om den nu gör det så korrelerar den också med ren o skär vinst för inoo game. Annars är det inte så då, kanske då.

/trod
 

gugget

Member
Reaktionspoäng
0
Jag har nu läst igenom vad folk skrivit i den här tråden då även jag varit irriterad över att man kan köpa sig till framgång. Någon skrev att kostnaden inte var så hög egentligen, jag är av en helt annan åsikt.

Jag beslöt mig att se efter hur mycket jag spenderat själv i premiumpoäng då det är bättre att framföra fakta än spekulationer. Nu säger jag ju inte att de som skrivit tidigare i tråden bara spekulerat, jag är bara en person som gillar hard fact.

Spelar just nu på värld 25 och startade på den världen 22:a november 2013.
När jag skriver det här så är det 19:e mars 2014, i runda slängar har jag alltså spelat 4 månader.

Det ska tilläggas att jag har klickat en del på -20% byggnadskostnad och -50% i "snabba på".
Men det finns garanterat de som klickat MYCKET mer än jag.
Självklart vill man bygga upp muren i en nytagen by från 0 till 20 på MAX ett par timmar.

Kostnaden för mina premiumpoäng de senaste fyra månaden är.... nu vet jag att folk är redigt nyfikna.
2 610 kr, det blir alltså 7 830 kr om året.

Då har jag inte blivit mämnvärt attackerad så jag har sluppit preema upp murar allt för mycket.
Men vill man överleva när de stora krigen bryter ut så blir man snällt tvungen att preema mur.


Jag har spelat Tribal Wars sedan 2008 och började på v3. Har sedan dess spelat i de stammar som vann v11 och v15. Ingen av dessa världar spelades med -20% eller -50%. Men jag har haft redigt kul hela vägen och "träffat" massvis med människor som jag annars aldrig skulle träffat på. Har spenderat MASSVIS med tid, uppskattningsvis ca. 3-12 timmar varje dag. Gått upp massvis med gånger mitt i natten för att tagga inkommande, precis som vilken annan TW spelare som helst.

Tribal Wars är tidskrävande om man vill ligga på toppen och ska så vara. Det ska löna sig att farma skiten ur alla barbarer för att på så sätt få in resurser och vinna övertag mot en annan spelare.

Jag anser att PK, FA och KH är bra funktioner som man utan problem är villig att betala för att TW ska kunna få in pengar.

Det här blir min sista värld om inte alla dessa nya sätt att suga ut pengar från spelarna upphör.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Premiumfunktionerna förstör Tribalwars

Finns redan en sådan tråd, men har ni i teamet sett den?

Har kopierat detta från ryktestråden på v23 eftersom jag känner att jag nog själv i alla fall får försöka hålla mig ontopic i trådarna. Och eftersom den hänvisade hit, så ska jag ta mitt svar här.

Svaret på den direkta frågan här, är givetvis ja. Vi har sett den. Då kan man ju ifrågasätta varför ingen svarat kanske?

Jag kan i det fallet bara svara för varför jag valt att inte svara i den här tråden tidigare. Det är ganska enkelt egentligen, de frågeställningar eller egentligen åsikter som tas upp här ligger inte bara bortom min påverkan, utan bortom hela tw.se's påverkan. Vi kan alltså, oavsett vad vi tycker, inte påverka kärnan av problemet - de nya premiumfunktionerna.

Det är inte svårt att hålla med alla som tycker de här funktionerna förstör spelet. Förändringarna de fört med sig har inneburit en hel del positiva saker, men i grund och botten har de ändrat spelet på ett grundläggande plan - idag kan vinna eller försvinna vara delvis beroende av hur mycket pengar du väljer att pumpa in i spelet. Hur vi än vänder och vrider på detta, så kan man inte komma ifrån att möjligheten att bygga upp sin mur till nivå 20 på ett par minuter hjälper till när det kommer attacker.

Det är ena sidan av myntet, det är spelarperspektivet. "Det förstör spelet, man kan köpa sig till vinst, man har ingen chans om man inte är rik..." Argumenten är många och jag ska inte förringa dem. Det är åsikter och synpunkter som inte är ogrundade.

Men vi har en annan sida av myntet också, som vi spelare måste inse och ta till oss. Det här är IRL, den legendariska "verkligheten" där man inte kan äta resurserna man farmar, eller ta en vit häst om bilen havererat.

Det här är en verklighet där det inte är en mänsklig rättighet att spela Tribalwars. Det är en tjänst Innogames tillhandahåller. Lika väl som man får betala för andra tjänster i verkligheten, så tar Innogames betalt för sin tjänst. Man får betala för resor, försäkringar, läkarbesök, bilbesiktning, och en massa andra tjänster.

Det känns som jag besvarat samma fråga med samma svar flera gånger redan, och det är inte särskilt konstruktivt. Men tyvärr är det är så det fungerar, det är så verkligheten och marknaden ser ut. ICA kan skänka bort sitt smör och sina kotletter, och få massor av "kunder". Tyvärr blir dom nog inte långvariga i branschen när de inte längre kan betala lokalhyran, eller har pengar nog att köpa in nytt smör och nya kotletter.

Vem ska betala lönerna till personalen på Innogames som jobbar med att förbättra spelet, se till att servrarna fungerar - och vem ska betala servrarna? Varifrån ska pengarna komma för internetanslutning, eller löner till tekniker som måste vara tillgängliga dygnet runt? Vart ska räkningen skickas när det behövs reservdelar, när ett nätaggregat i en server ger upp, eller man måste skaffa bättre hårdvara?

Innogames ser inte tjänsten Tribalwars som välgörenhet att ge bort gratis till alla som vill spela, lika lite som Volvo delar ut gratis bilar. Ingen förväntar sig gratis mat på ICA, varför förväntar man sig ett gratis Tribalwars? Varför skulle Innogames fortsätta leverera tjänsten Tribalwars om de inte tjänade pengar på det?

Skulle du själv hålla din dator igång för att andra skulle spela gratis på den dygnet runt, år ut och år in? Vem betalar internetanslutningen när du måste skaffa snabbare, stabilare nät för det inte räckte med ditt 3G, och vem betalar delarna när datorn går sönder? Varifrån får du pengar till mat när du var tvungen att sitta 24/7 vid datorn för att inte spelarna skulle drabbas av strömavbrott, laggande uppkoppling, eller kortslutning när det börjar regna in genom taket? Vem fixar pengar att betala din elräkning, din hyra och ditt tvål?

Så, missförstå mig rätt - jag uppskattar inte alla förändringar som skett gällande premiumfunktioner, tvärt om. Men jag förstår nog inte varför så många verkar tro att Innogames skulle fortsätta ha TribalWars öppet om det inte genererar vinst. Om de får betala för att hålla spelet öppet, känns det logiskt och vettigt för ett vinstdrivande företag?

Ska man komma någon vart med klagomålen måste man vara konstruktiv och komma med nya, kreativa förslag på andra sätt att få in pengar. Kanske kunde man skapa ett abonnemang, där du för en fast summa varje månad får tillgång till ett premiumkonto deluxe, och får ett förutbestämt antal halveringar, resursbyten och vad det nu kan vara. Kanske kan man skapa en speciell server där man enbart kan spela om man har detta abonnemang.

Förslag, och fler förslag är det enda vettiga sätt jag kan se att överhuvudtaget ha en möjlighet att påverka, så gnugga geniknölarna och tänk till!
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp