PÄST förklarar officiell fred

DeletedUser

Guest
Dannemails, vi spelar ett spel.

Vi jämför det med t.ex. schack.

En svart schackpjäs står på fel ställe, oskyddad. Den blir slagen.

Inte för att någon är elak, feg, ond, våldsam, hotfull eller aggressiv. Inte för att förfölja, förtrycka, utplåna eller sprida mörker. Inte för att pjäsen som slagit ut den är en del av ett (pompöst) kollektiv - de vita pjäsernas kollektiv.

Utan för att spelet är tänkt så. Man väljer sina drag själv. Väljer man fel, förlorar man. Det finns inga försvarslösa, fredliga och fridfulla schackbräde-medborgare, som inte får röras.

Gillar man inte schack, kan man alltid testa fia med knuff.
Fast du kanske hellre väljer den utan knuff (för den är också ond)?
 

DeletedUser

Guest
Dannemails, vi spelar ett spel.

Vi jämför det med t.ex. schack.

En svart schackpjäs står på fel ställe, oskyddad. Den blir slagen.

Inte för att någon är elak, feg, ond, våldsam, hotfull eller aggressiv. Inte för att förfölja, förtrycka, utplåna eller sprida mörker. Inte för att pjäsen som slagit ut den är en del av ett (pompöst) kollektiv - de vita pjäsernas kollektiv.

Utan för att spelet är tänkt så. Man väljer sina drag själv. Väljer man fel, förlorar man. Det finns inga försvarslösa, fredliga och fridfulla schackbräde-medborgare, som inte får röras.

Gillar man inte schack, kan man alltid testa fia med knuff.
Fast du kanske hellre väljer den utan knuff (för den är också ond)?

Underbar liknelse, tack för den Maca*
 

DeletedUser

Guest
Dannemails, vi spelar ett spel.

Vi jämför det med t.ex. schack.

En svart schackpjäs står på fel ställe, oskyddad. Den blir slagen.

Inte för att någon är elak, feg, ond, våldsam, hotfull eller aggressiv. Inte för att förfölja, förtrycka, utplåna eller sprida mörker. Inte för att pjäsen som slagit ut den är en del av ett (pompöst) kollektiv - de vita pjäsernas kollektiv.

Utan för att spelet är tänkt så. Man väljer sina drag själv. Väljer man fel, förlorar man. Det finns inga försvarslösa, fredliga och fridfulla schackbräde-medborgare, som inte får röras.

Gillar man inte schack, kan man alltid testa fia med knuff.
Fast du kanske hellre väljer den utan knuff (för den är också ond)?

Jag gillar dig Maca och ser din lite för torrt distanserade liknelse. Jag kan också vara krass, linjär, materialistisk också. Men även schack-partier kan vinnas elegant och på fler sätt.
 

DeletedUser

Guest
Jag gillar dig Maca och ser din lite för torrt distanserade liknelse. Jag kan också vara krass, linjär, materialistisk också. Men även schack-partier kan vinnas elegant och på fler sätt.

fast knappast utan att slå ut motståndarens pjäser...
 

DeletedUser

Guest
Feghet är väl snarare att gömma sig i kollektiv som jagar fredliga element - men tack för att du finns evil - du är unik och förgyller värld 7 och forumet - och det finns faktiskt inget att se igenom med mig heller för den delen - till och med en del stora stmmar har insett att samarbete är vägen - kan man samarbeta om utplåning och förföljelse - borde man kunna samarbeta emot det likaväl =)

Jag har aldrig nämt något som feghet? Och kan du snälla skippa ditt sätt att formulera dig? Det börjar bli rätt irriterande ... "element" ?

Jo, folk ser igenom ditt förslag, inte genom dig, måhända.

Ööh, jaha, ok ... what's your point? De flesta vet nog att sammarbete är vägen.

Fast det stämmer inte, verkar det som ... eftersom att dina predikningar får massiv kritik och nästintill ingen har någonsin gett ett gott ord för dina förslag.

/ emme
 

DeletedUser

Guest
Hej Evil,
Att vara utan cohones (din formulering) (=feghet, min översättning) tycker jag mer stämmer in på hetsiga/pompösa/utrotande element som gömmer sig i olika kollektiv... enda sättet som just dessa kan gömma sig/överleva och fortsätta "slakta" även helt motståndslösa världsmedborgare. (De flesta medlemmar inom varje stam är dock oklanderliga och eleganta)

Och man kan omvandla/samarbeta emot utplåning och förföljelse (That's my point - du tyckte tvärtom, att utplåning och förföljelse är det enda man kan samarbeta om)

Jag predikar inte förresten, jag gjorde "predikande" format tråd tidigare som ett alternativt sätt att framföra synpunkter.

Jag accepterar dig - du kanske kan lära dig acceptera mig med - eller ville du bara säga att du får mer ryggdunk och har mer vänner än mig här i TW ;)

Och ingen vågar ge ens ge sin åsikt/konstruktiv kritik till nån storstam i externa verkar det som, att slicka uppåt och sparka nedåt e lite billigt - även om det är tillåtet
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hej Evil,
Att vara utan cohones (din formulering) (=feghet, min översättning) tycker jag mer stämmer in på hetsiga/pompösa/utrotande element som gömmer sig i olika kollektiv... enda sättet som just dessa kan gömma sig/överleva och fortsätta "slakta" även helt motståndslösa världsmedborgare. (De flesta medlemmar inom varje stam är dock oklanderliga och eleganta)

Och man kan omvandla/samarbeta emot utplåning och förföljelse (That's my point - du tyckte tvärtom, att utplåning och förföljelse är det enda man kan samarbeta om)

Jag predikar inte förresten, jag gjorde "predikande" format tråd tidigare som ett alternativt sätt att framföra synpunkter.

Jag accepterar dig - du kanske kan lära dig acceptera mig med - eller ville du bara säga att du får mer ryggdunk och har mer vänner än mig här i TW ;)

Och ingen vågar ge ens ge sin åsikt/konstruktiv kritik till nån storstam i externa verkar det som, att slicka uppåt och sparka nedåt e lite billigt - även om det är tillåtet

Men det är fakta att man skulle bli omtalad som en simpel nolla då, inget annat än det.

Jag accepterar dig med, MEN jag har redan vänner här på tw jag känner mig trygg med, så sorry ... behöver inte dem där extradunken, jag känner dock att jag vill sätta stopp för dig, då jag tycker att dina metoder verkar rätt, ja .... skumma.

Det är sant, men du verkar vara ett sådant blått blåbär att du inte förstår hur man ska handla för att komma någonvart, du har ju redan satt käppar i ditt eget hjul.

/ emme
 

DeletedUser

Guest
Dansa när de stora sjunger Emme, det är också ett liv. Kanske får du sitta vid deras bord och äta ur deras händer med ;)

Jag är ju fredlig och utalat emot tydliga bully-methods tendenser, kanske kanske finns det nån/några fler som är det.
Hoppas de ansluter sig med varandra iallafall

Nu när jag lite semistrukturerat jagad av stammar 100ggr så stora som mig, lär ingen välja samarbeta med mig explicit och öppet, fast men vet ju aldrig helt säkert!
 

DeletedUser

Guest
Jaså du, det är väl kul för dig att leka med ... det är endock ett krigarspel, jag försöker klara mig, och hittils har det gått väldigt bra, utan att jag har slickat någon röv so far, om du inte anser att detta är just det? Om det är det, visst ... bryr mig inte nämnvärt!

Konstigt ...
 

DeletedUser

Guest
Hej Emme,

Röv är väl att ta i... jag menar.. att också se till stamkaraktärer och nyanser blir roligare totalt sett... klubba ner smått och dansa till stort, tror det finns fler vägar...
Emme, även storstammar har ju "fred" med varandra... mästra på dem istället om att det minsann är ett krigarspel....
(bonka smått, e ju lite fjuttigt sysselsättning för stora, anrika stammar tex (även om de nån gång slår på stort))

Alla får välja sin väg givetvis, jag har bara valt att försöka skapa lite debatt kring uppenbara bully-methods. De kanske till viss mån förgyller komplexiteten i TW, men att ge bully-nissarna/nissinorna slutlig världsmakt e att gå för långt. (T ex om storstammarna rensa ut lite av dem istället, skulle det bli lite roligare värld. (Och en större, säkert roligare utmaning för dem med t ex)

T ex Maca* verkar se nyanserna iallafall, jag skulle kunna äta barbarbyar till henne och vara bodyguard - om hon metodiskt var emot/omvandlade en viss sorts bully-nissar i denna värld (tyvärr finns just sådana i hennes egen och andra stammar)

=)
 

DeletedUser

Guest
Men nu är som så att jag inte spelar i någon särskilt stor stam, utan i en runt 18 miljoner, ganska liten alltså.

Vi klarar oss förvånansvärt bra just nu, faktiskt.

Det är därför att vi har förstått att barbarer är ingenting man rör, OM en annan stam har krigat ner sin motståndaren som gett upp och skapat ett barbarhav. Vi expanderar på annat håll, genom krig ... det går bra OCH vi har mer yta att expandera på även efter detta krig så det finns andra vägar än att enbart adla barbarer.

Jag förstår vad du menar, men nu är man mindre och ganska försvararslös ... då får man dansa efter förutsättningarna, man får helt enkelt gilla läget ... även om man får vara ostörd nästan hela tiden OM man vet hur man skall förhålla sig.

Jag tycker att det är rätt kul att du har fört upp denna debatten och jag respekterar dig för att du står på dig MEN jag tycker dina metoder inte stämmer överns med tribalwars filosofi.

/ emme
 

DeletedUser

Guest
Våra fredsälskande och fridens byar är fortfarande under blodtörstig och oförklarliga attacker, av diverse fredsbrytare. Vi ber er sluta detta meningslösa våld.

Vi koncentrerar oss på att sprida frihet och broder/systerskap mot förtryckt och övervåld runt om i världen.


mvh
 

DeletedUser

Guest
Bra idé Rogerman, särskilt för alla storstammar, att gå med i tribalhugs - de lyfter ju inte ett finger mot varandra i Värld 7 - gäsp

Och de stora jättebebisarna i Värld 7 - som bonkar försvarslöst och smått - medan de stora stammarna kramar och tittar kärt på varandra - borde gå med i sim city istället... definitivt större utmaning för er spegelkära "stora" krigare som istället försvarar barbarbyar med gråten i halsen ;)

Nej, alla små, förtryckta och undanskuffade - förenen eder - och skapa en stark allians mot övervåld, förtryck i värld 7!

mvh
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Din ironi är nästan trovärdig danne!

Haha, du tycker de stora stammarna borde spela sim city medans de fredsälskande barbaradlarna spelar på rätt sätt? HAHAHAHA

Ditt klagande på övervåld snarare skyndar på din resa mot rimmen!
 

DeletedUser

Guest
Hehehe, tack Roger

Men de stora stammarna är som gjorda för tribalhugs - de lyfter ju inte ett finger mot varandra - det är nästan så att man rodnar av förlägenhet inför tillgivenheten och ryggkliandet!

De e bara diverse jättebebisar som strövar runt o klubbar försvarslöst och smått - dessa "stora" krigare däremot - är som klippt och skurna för sim city
Ett snäpp till i svårighetsgrad - att testa - för de spegelkära och gråtmilda "krigar" vännerna runtom i världen!

Mummy Mummy... run, run.... buhuuuu... someone... buhuuu... took a barbarian village.... buhuuu... gråt, gråt, snyft, snyft.. ;)

Men alla har ju chansen att förbättra sig! Tillbaks till huvudämnet.....

PÄST har iallafall med denna tråd förklarat officiellt fred med samtliga världsmedborgare i V7 och önskar att det respekteras och att eventuella attacker upphör!

mvh
 

DeletedUser

Guest
Man blir lite sugen att skicka massa rens å kattas på dig dannemails "fredsälskaren" :eek:
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
ok, här kommer gratis basic TW-kunskap, ägnat åt danne:

* stora stammar krigar koordinerat och diplomati är en viktig komponent i expansionen. Stora krig är INTE som att
adla barbarer, det är NÅGOT mera krävande än så Danne (men jag förväntar mig inte att du upplevt det, barbarerna är GANSKA passiva). Mellan
krigen låter man diplomatins kugghjul mala och man städar i sina kluster. Dvs man städar bort parasiter som lever på barbarbyarna. DU är en sådan.
* att kalla oss sim city är en oerhörd förnedring, som återigen visar att du inget vet om TW. Enbart av den anledningen och din oerhörda
brist på ödmjukhet inför övermakten gör det till en stor glädje till att utrota dig. Detta är ett KRIGSSPEL. Fred finns inte mellan alla världsmedborgare
och man kan inte vinna genom barbaradleri eller evig fred.
* inget någon har sagt har ändrat denna gaffel du äter soppa med. Lär dig spelet och sluta klaga!

Du skyr verkligen inga medel till att försöka ändra vad som sker. Ta det istället som en lärdom och anpassa dig.
Eller så kan du fortsätta skämma ut dig, its always a laugh!
 
Topp