PÄST förklarar officiell fred

DeletedUser

Guest
PÄST en fredlig och generös stam, i ett tyvärr Terrorstyrt V7, förklarar officiell fred med alla världsmedborgare och hoppas de med nedlagda vapen ska slippa bli försvarlösa offer för den blinda och blodtörstiga aggression de hotas/utsätts för av AN och diverse gamar/asätare som nu vill ha deras fridens och förlåtelsens byar...

Att adla barbarbyar (per TW definition ägarlösa) kan aldrig ses som en krigsförklaring eller aggression - hur gärna diverse stora diktatorstammar vill göra det så.

Med nedlagda vapen (som ändå inte används aggressivt, trots förföljelsen) kommer vi möta våra överfallares blickar. Och hoppas att de ska hitta nåd och försoning i sina hjärtan, istället för en sista dolkstöt i förvarslösa världsmedborgares hopp om fred, kärlek och försoning.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tror att du gått på lite för mycket i forumet för att hoppas på fred, kärlek och försoning...
och snälla, börja inte med mayareligiösa texter och tolkningar, det räckte gott och väl med dina bibelreferat
 

DeletedUser

Guest
Herregud detta är ett krigs spel inte ett spel där man samlas och leker peace al over the world
 

jesperc11

Member
Reaktionspoäng
0
Kära dannemails

Eftersom att du nu valt den fredliga stigen, så undrar jag om du vill vara en ängel och tömma denna byn:

280|343

För inte vill vi att det ska dö några trupper i onödan, eller hur ?

Attack på Atollerna (280|343) K32 Döp om den 04.07. kl 04:14 105:36:47 avbryt
Attack på Atollerna (280|343) K32 Döp om den 04.07. kl 04:14 105:36:55 avbryt
Attack på Atollerna (280|343) K32 Döp om den 04.07. kl 04:15 105:37:06 avbryt
Attack på Atollerna (280|343) K32 Döp om den 04.07. kl 04:15 105:37:19 avbryt

Ödmjukast

Jesperc11
En av dina lärjungar :)
 
Reaktionspoäng
0
Att adla barbarbyar (per TW definition ägarlösa) kan aldrig ses som en krigsförklaring eller aggression - hur gärna diverse stora diktatorstammar vill göra det så.

Jag tror inte att det är någon som sagt att barbaradling ses som krigsförklaring eller aggression. Bara att barbaradling av byar i diverse intressesfärer kan vara en källa till irritation och semistrukturerad utplåning. ;)
 
Senast ändrad:

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Men dannemails då, blev du ledsen när du förlorade 18 byar på 2 dagar? Turligt nog har du flera kluster överallt.

Hmm, nej det är svårt att se erat generösa sätt och hur tagandet av barbarer inte gör stora stammar arga! Du kanske inte förstår att
varje barbarby representerar spelare som antingen har tröttnat eller blivit bortjagade av storstammarna i närheten.

Mitt ärliga snälla svar är att du lär dig, slutar med ditt barbaradlande bland storstammar och satsar antingen på annan värld eller
att bli mäktig långt bort.
 

DeletedUser

Guest
Men dannemails då, blev du ledsen när du förlorade 18 byar på 2 dagar? Turligt nog har du flera kluster överallt.

Hmm, nej det är svårt att se erat generösa sätt och hur tagandet av barbarer inte gör stora stammar arga! Du kanske inte förstår att
varje barbarby representerar spelare som antingen har tröttnat eller blivit bortjagade av storstammarna i närheten.

Mitt ärliga snälla svar är att du lär dig, slutar med ditt barbaradlande bland storstammar och satsar antingen på annan värld eller
att bli mäktig långt bort.

Man kanske kan tro det Rogerman, men inte, jag är mkt mer bekymrad av att värld 7 ser ut att falla i mörker. Jag önskar att sådana som du, ska finna ny mening med livet och sprida fred och trygghet till dina med-världsmedborgare istället. Ta med dig några vänner och skapa en bättre Värld.
Sluta helt enkelt gömma dig i ett hotfullt, (tidvis fegt) och pompöst kollektivt - bli en stor och vis man i V7 istället, och som kanske kan lyckas med att skapa ett enat och fredligt världsmedborgar-styre istället.
Krigshetsarna kan ju träna krig, skicklighet och utmana varann sinsemellan, utan att sprida ondska, blodsutgjutelse och jaga även de fredliga och fridfulla världsmedborgare som inte ens kan eller har dragit sina vapen till motstånd.
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Hmmm, vissa fiender får respekt för att de krigar väl. Att aldrig ge upp och alltid vara ödmjuk o lära sig mera är nyckeln till
en bättre framtid i TW. Du är väldigt religiöst filosofiskt, till den grad att man faktiskt misstänker att du faktiskt tror på vad du skriver.

Ta och kolla upp alla stora spelare i värld7, majoriteten varnar för massiva hämndaktioner om man adlar sig nära hans/hennes barbarer.
Ditt argumenterande är felaktigt på flera nivårer men jag orkar inte poängtera dem. Jag ger upp nu, predika allt du vill. Vi som har åratal
av erfarenhet av TW får oss iaf några skratt...

I slutändan så verkar det som du mera hör hemma i spel där man inte riskerar att bli totalt besegrad, jag rekommenderar Sim City Societies.
 

DeletedUser

Guest
Du är nästan klok ändafram redan Rogerman - att adla ut småspelare/stammar är ju som sgat ännu lättare än sim city lir eller barbaradlande - att överleva som fredligt i en värld av våld är en svårare utmaning.
Roger - Ta TW till nästa nivå istället och bli en legend/berömd ledare (verkar som du har en sån strävan ditåt iaf)
Du har ju stora och mäktiga markägar-vänner redan som kanske också vill finna en mer nyanserad vinst än att klubba ner fredliga världsmedborgare till höger och vänster ;)
 

DeletedUser

Guest
Dannemails, du verkar bara vilja vara en finne i röven för resten av invånarna på v7. Det du verkar ha missförstått (eller i alla fall låtsas att det är fel) är att man måste spela lite "dirty" för att komma någon vart på tribalwars! Man blir inte en berömd ledare om man mäklar fred med hela världen, man blir snarare omtalad som en simpel nolla utan kohones. Folk kommer att börja konspirera bakom din rygg för att du verkar ha blivit den snälla typen som vill alla väl.

Kan du inte få in i din hjärna att ditt sätt inte kommer att fungera i praktiken?

Du har en klar vision framför dig, men det sorgliga är att alla ser rakt igenom den, förstår nog även du ... men du försöker leka den där religösa typen som predikar för något som uppenbart inte skulle gå att genomföra.

Mitt tips till dig är att försöka anpassa dig lite bättre ...

/ Evil mr.emme
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
jaha, mitt samvete tvingade mig till att svara - Dannemails; jag kommer inte låta ditt självgoda filsofiska snack få sista ordet!

Vi AN har nått våran position genom aggressivitet, precis som alla goda spelare och stammar. DE BARBARHAV DU SER OMKRING DIG är resultatet av våra skövlingar samt spelare som
tröttnat på spelet - när ska du förstå det?
Vad gör du när barbarbyarna tar slut? Vågar du då lära dig att anfalla en riktig fiende eller har du då vunnit?

Du verkar tro, bara för att du fått blåslampan mot dig, att spelare i AN inte har vana av att föra riktiga och rättframma krig. Ett tecken på dessa kunde
vara min oba-rank kanske? När krigen är slut så sköter vi våra respektive områden och spelare som VÄXER / ADLAR BARBARER i våran mitt slår vi ner utan pardon.

När ska du fatta det?
Det har inget med mörker, ondska eller religion att göra. Ev. kulturell majakalender är inkluderad.
Jag repeterar en gång till:
Det har inget med mörker, ondska eller religion att göra. Ev. kulturell majakalender är inkluderad.

Din oförmåga att inse detta är riktigt förvånande. Jag har varit så tydlig jag kan vara, utan att få moderatorn på mig. Ingame brukar jag faktiskt vara behälplig när jag
märker att spelare gör något märkligt eller söker råd om TW (utan att det går ut över min stam of course), precis som man försöker vara schysst IRL. Därav vill jag
så ett litet i frö hos dig.

Hmm...ngt säger mig att dessa visdomsord ändå inte tränger in hos dig.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Dannemails, du verkar bara vilja vara en finne i röven för resten av invånarna på v7. Det du verkar ha missförstått (eller i alla fall låtsas att det är fel) är att man måste spela lite "dirty" för att komma någon vart på tribalwars! Man blir inte en berömd ledare om man mäklar fred med hela världen, man blir snarare omtalad som en simpel nolla utan kohones. Folk kommer att börja konspirera bakom din rygg för att du verkar ha blivit den snälla typen som vill alla väl.

Kan du inte få in i din hjärna att ditt sätt inte kommer att fungera i praktiken?

Du har en klar vision framför dig, men det sorgliga är att alla ser rakt igenom den, förstår nog även du ... men du försöker leka den där religösa typen som predikar för något som uppenbart inte skulle gå att genomföra.

Mitt tips till dig är att försöka anpassa dig lite bättre ...

/ Evil mr.emme

Feghet är väl snarare att gömma sig i kollektiv som jagar fredliga element - men tack för att du finns evil - du är unik och förgyller värld 7 och forumet - och det finns faktiskt inget att se igenom med mig heller för den delen - till och med en del stora stmmar har insett att samarbete är vägen - kan man samarbeta om utplåning och förföljelse - borde man kunna samarbeta emot det likaväl =)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
jaha, mitt samvete tvingade mig till att svara - Dannemails; jag kommer inte låta ditt självgoda filsofiska snack få sista ordet!

Vi AN har nått våran position genom aggressivitet, precis som alla goda spelare och stammar. DE BARBARHAV DU SER OMKRING DIG är resultatet av våra skövlingar samt spelare som
tröttnat på spelet - när ska du förstå det?
Vad gör du när barbarbyarna tar slut? Vågar du då lära dig att anfalla en riktig fiende eller har du då vunnit?

Du verkar tro, bara för att du fått blåslampan mot dig, att spelare i AN inte har vana av att föra riktiga och rättframma krig. Ett tecken på dessa kunde
vara min oba-rank kanske? När krigen är slut så sköter vi våra respektive områden och spelare som VÄXER / ADLAR BARBARER i våran mitt slår vi ner utan pardon.

När ska du fatta det?
Det har inget med mörker, ondska eller religion att göra. Ev. kulturell majakalender är inkluderad.
Jag repeterar en gång till:
Det har inget med mörker, ondska eller religion att göra. Ev. kulturell majakalender är inkluderad.

Din oförmåga att inse detta är riktigt förvånande. Jag har varit så tydlig jag kan vara, utan att få moderatorn på mig. Ingame brukar jag faktiskt vara behälplig när jag
märker att spelare gör något märkligt eller söker råd om TW (utan att det går ut över min stam of course), precis som man försöker vara schysst IRL. Därav vill jag
så ett litet i frö hos dig.

Hmm...ngt säger mig att dessa visdomsord ändå inte tränger in hos dig.

Klarspråk tillbaka:
Jag är inte självgod, har bara en annan åsikt än du.
Att säga att man äger barbarbyarär lathet inte storhet - adla dem istället.
Förenklat om Ljus/Mörker:
Uttalad och generellt utplånande Aggression, särskilt mot försvarslösa/fredliga = Mörker/Ondska
Stoppande/Omvandling av sådana aggressiva element = Visdom/Ljus

Jag betvivlar inte att AN kan kriga och slå sig fram - däremot att ni kan vinna världsmedborgarnas hearts and minds utan terrorvälde - ni har slått ut i modern tid PBT och Mox-T (hot mot er och en hel del andra) det är bra gjort. Men bara för ni gjort det behöver man inte tycka att era övriga diktaturmetoder är så bra för denna Värld.

Tack för samtalet, Rogerman, jag är inte besviken på dig, eller ledsen, men jag tror du har mer ljus kreativitet i dig än vad du visar du broder i Värld 7.
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
Är vi brödrer? Påminn mig att fråga mamma senare...

Hmm, undrar vilken målgrupp du förväntar dig med dessa uttalanden? Ang. fred så tycker jag du ska kontakta AN's ledning direkt - innan du uttalar dig
om ev. ensidig officiell fred. Kanske förväntar du att vi respekterar din fred, hmm - har du ens krigat mot oss? Tro mig, TW har uppgång och TW har fall. Du
faller nu...din begäran om nåd, besinning etc etc...är vardagsmat för garvade TW-spelare. Likt gladiatorer är det enbart en sak vi respekterar - duktighet, mod
och ödmjukhet. Vem som är feg, ond, försvarslös eller fredlig är bara ord - i TW är det handling och diplomati som räknas.

Förklara igen detta med ljus o mörker. När man anfaller mindre stammar som enbart adlar barbarer tillhör man alltså den mörka, onda sidan? Jag kallar dig
barbaradlare eftersom det är vad du är, 287 av 335 övertagningar du gjort är mot gråa. Det är gängse normer att låta merparten av farmar-barbarbyarna vara
medans man inriktar sig mot riktiga mål istället. Det kommer tydligen som en enorm överraskning för dig.

"Learn, adapt and overcome"

Jag förstår dig, du vill adla barbarer och oförsvarade fiender, du vill inte bry din hjärna med krig eller strategisk/taktiskt stridstänkande. Normalt
hade det varit OK, men när du växer i våran direkta närhet och uppviglar spelare mot oss - så hamnar du på en kär shitlist. Vad som väntar spelare
på shitlisten kan du nog räkna ut.

Samma, det e kul att kriga filosofiskt med. Inte för att det ändrar ett smack ingame though...
 
Topp