PÄST förklarar officiell fred

DeletedUser

Guest
Perspektiv Roger - bli inte så upprörd, jag vill dig inget ont - det du säger är faktiskt inget nytt för mig eller någon annan på forumet - bara samma.. ja... krokodiltårar en gång till.
(Det jag skrev var lite provocerande formulerat för att få fram essensen - ingen avsikt att såra på riktigt)

Jag respekterar din åsikt, men din sk lektion saknar däremot verkligen ödmjukhet både för mig som världsmedborgare och generellt. (Det gör inte jag däremot, som du påstår felaktigt)

(Jag kallade inte dig/er för sim city - däremot är den systematiska utslagningen av väsentligt mindre enheter som vissa pysslar med - klippt och skuren - för en level up svårighet a la sim city)

Grundbudskapet
-Att adla barbarer är definitivt inte på något sätt mer parasit-aktigt än att slå ut väsentligt mindre enheter systematiskt - tvärtom - särskilt om man nu gör anspråk på att vara en "stor" TW krigare
-Bara för man varit med i enstaka stor-krig betyder inte det att allt man gör är "rätt" hädanefter - stora dåd respekteras alltid av alla, även av mig, men inte småaktighet - även om det är tillåtet.


Alla attackerar fritt - jag vet jag vet jag vet - och attacker motiveras alltid på diverse olika sätt, både med tårar och stora ord etc etc

PÄST har iallafall förklarat officiell fred, denna diplomatiska önskan borde respekteras, då vi inte attackerat någon eller avböjt förhandling.
(t o m jag skulle kunna rensa ännu mindre småttingar på några byar om jag ville - är man tillräckligt stor behöver man ju bara "kötta" så att säga)

mvh
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
Ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser dina inlägg. Ibland är de underhållande och ibland vet jag inte vad jag skall tycka. Troende fundamentalismen är de mest svårövertygade personer som finns. Intalar de sig att jorden är platt, är den platt oavsett hur många gånger dessa blasfemiker får sanningen serverad framför sig. Du verkar uppenbarligen höra till denna kategori.

Du verkar helt att missförstått hela essensen med tw (om jag nu får använda ditt eget ord).


Ska dock försöka bena ut ett och annat - en sista gång.
Ditt sk grundbudskap står tyvärr i direkt korrelation med din begåvning och verklighetsuppfattning. Inget ont med det. Så gott som alla inlägg som görs här på forumet korrelerar med respektive skribents förmåga att uttrycka sig logiskt och mer eller mindre intelligent. Detta gäller även mig, undantaget de fall då den allseende Xenu hjälper mig på traven.
Men i det här fallet har du fel. Riktigt fel. Om det är fel på din förmåga eller kompass låter jag vara osagt.

• Att adla barbarer är i de flesta fall att parasitera på andras farmar eller i värsta fall - att parasitera på andras hårt nerlagda arbete i tw, vars frukt och resurskälla just blivit grå till kostnad av höga OBA-poäng. Att då knycka den utkomst som rätteligen tillhör någon annan är inte annat än stöld och tjuveri.

• Din jämförelse med att det är samma sak att attackera mindre spelare som att attackera barbarer är också en jämförelse som haltar. Barbarer slår inte tillbaka. Barbarfrossaren har alltid 100 procent i moral och i de fall det finns trupp bakom barbarens murar försvarar sig dessa trupper enbart med hälften av sin kapacitet.

• Att ge sig på mindre spelare och stammar kostar mer. Testa någon gång att försöka rensa ut någon du har 30 procents moral mot som är aktiv och slår tillbaka. Det här är ett krigsspel. Skulle man följa ditt resonemang skulle det sluta med att alla i v7 kramas och världen blir aldrig klar.

• En annan viktig faktor för att undvik att plocka barbarer är om man överhuvudtaget vill att världen skall sluta. När en stam har en viss procent av alla byar slutar så småningom världen. Det fina med detta är att gråbyar inte räknas i statistiken. Därför är det bättre att låta spelare bli grå och satsa sina spelare på aktiva spelare.

I all ödmjukhet.

/xray
 

DeletedUser

Guest
Rogerman :D? E det allmän ändring på mitt nick utan min vetskap :awsm:???

Hehe, nej du äger tribalhugs trademarken Badex - du får anställa Roger som AD på webdesign avdelningen... han hade gjort så gulligt ju ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
XRay min vän , du talar som en hästhandlare med välsmord mun - men ingen häst är dock att skymta i spiltan... Det du säger har redan sagts med tårfyllda ögon många många gånger... tyvärr...

Alla väljer sin spelstil - vissa gråter om barbarbyar, bankar smått och gömmer sig i storstammar - andra har konsekvent ädelt uppsåt och finner mer värdiga vägar till målet, samtidigt som de håller slagen över bältet så att säga...

Stora stammar kan också vara ädla - men ofta.. (svårt att undvika) ..sväljer och accepterar de för många individer med tveksam kurage - men alla vägar är ju tillåtna - så är det ju i TW

Jag hoppas många små och förtryckta går samman och att vissa stora ledare och markägare tar sig samman och går ihop mot tyranneri, översitteri!

Att förlåta är viktigt, ta och skrynkla ihop din poster på Xenu XRay, finn ditt hjärta och hjälp de förtryckta i Värld 7 istället!

Ni som attacker PÄST fredliga och fridens byar - vänligen sluta - vi vill er inget ont! Vi vill bara samarbeta mot tyranneri och översitteri - i alla dess former!

mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Då man mer ansåg att du passade där kan du ta över marknaden och fixa det själv, GL and HF :D

Tyvärr Badex - de fem stora äger alla andelar på tribalhugs marknaden redan - det ser du väl - det snackas mycket i deras fabriker, men ingen jobbar - fall inte för deras retorik ;)
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Alltid lika underhållande läsning i denna tråden ^^

Din definition av simcity lirande i TW är alltså när stora stammar efter att varit i ett stort krig vilar upp sig och rensar ut spelare som snyltar på vad deras krig har utbringat. Då saknas det heder från deras sida. Du som snyltar på andras framgångar som en parasit är alltså den med mest heder :)

Känner du inte att dina argument inte riktigt håller? :awsm:
 

Rogerman

Member
Reaktionspoäng
0
ingen jobbar?

vi backar iaf upp våran retorik ingame med handling.
Klart, vi jobbar inte så hårt på barbaradleri som du...

Hoppas du förstår min avsmak för din spelstil och ironin i min ton.

Kanske har jag lite medömkan med dig, trots dina misstag viker du inte från
din linje...att ha kul är viktigast och att adla barbarer er din stil. Gör gärna det
men tro inte att det är säkert...det väcker dina stora grannar runt dig.

Vilket är ditt nästa drag?
 
Topp