Nu har det fan gått för långt

DeletedUser

Guest
tycker det är synd med alla som drar in RL i spelet.

ett tagsen hota en med att han skulle ta skälv mord när jag adlade hans by.

inget av det är roligt.
 

DeletedUser

Guest
Lågt av dem asså, jesper1 borde aldrig få komma in på .se mer !

Och om du läser detta jesper1:

Om death bestämmer sig för att polisanmäla dig kan de ENKELT spåra din IP...

Men det är jättelätt att bevisa att det var han som skrev det där.
 

DeletedUser

Guest
Men det är jättelätt att bevisa att det var han som skrev det där.

Jo det är klart, =)

Men jag menade att om det händer på riktigt (överdrivet) så kan polisen enkelt med hjälp av sina verktyg spåra hans IP och få fram exakt position.
 

DeletedUser

Guest
Gör en polisanmälan.

Får sånahär individer hålla på och hota folk på nätet är det allvarligt.

Allt finns ju svart på vitt:
Vad dom sagt
Vilken tidpunkt
Vilken IP

Inga problem att få fast dom. Det bästa är att anmäla, så får mamma och pappa veta vad lilla ängeln håller på med när han spelar på sin dator.
 

DeletedUser

Guest
Gör en polisanmälan.

Får sånahär individer hålla på och hota folk på nätet är det allvarligt.

Allt finns ju svart på vitt:
Vad dom sagt
Vilken tidpunkt
Vilken IP

Inga problem att få fast dom. Det bästa är att anmäla, så får mamma och pappa veta vad lilla ängeln håller på med när han spelar på sin dator.

Håller med dig till fullo!

Sådär uppträder man inte, visst har man fått hat brev tidigare men det har alldrig haft med IRL grejer att göra.
Stå på dig och gör det som känns rätt för att bara släppa det förbi dig vore att inte inse allvaret!
 

DeletedUser

Guest
Jo det är klart, =)

Men jag menade att om det händer på riktigt (överdrivet) så kan polisen enkelt med hjälp av sina verktyg spåra hans IP och få fram exakt position.

Jag var ironisk. Hur fan ska de bevisa att det var "han" eller "han" som satt o skrev det?

Jag håller med att det är jävligt dumt.
 

DeletedUser

Guest
Jag var ironisk. Hur fan ska de bevisa att det var "han" eller "han" som satt o skrev det?

Jag håller med att det är jävligt dumt.

Dom spåprar IP, leder det till hans datorn så är det han som åker dit på olaga hot vare sig det är han som skrivit det eller inte. Sån e lagen.
 

DeletedUser

Guest
Polisanmäl han om han inte kan spela detta spel trevligt och inte dra in RL så har han inget här att göra.
kanse inte på nån hemsida?
 
Topp