NIT vs G-R

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

anders95

Member
Reaktionspoäng
0
Som vanligt kör ninjorna med orent spel.. (ingen nyhet).. ZZZzzznark...
Antagligen är det så dom tagit sig fram från första början..
Om det nu är så att någon/några spelare ger ut information är det väl knappast något ni kan skryta om.
Det är väl så att ni inte klarar av ett krig annars.
Xenu = Gay
bluff, båg och töntopeder.

Ja man undrar faktiskt om NiT är så hiimla bra när de inte törs(?) spela utan en massa spioner och liknande... :awsm:
 

Gejken

Member
Reaktionspoäng
0
det är väll mer så att ni har spelare i era stammar som inte vågar kämpa och förgäves försöker komma undan anfall genom att ge information?


:)
 

DeletedUser

Guest
Som vanligt kör ninjorna med orent spel.. (ingen nyhet).. ZZZzzznark...
Antagligen är det så dom tagit sig fram från första början..
Om det nu är så att någon/några spelare ger ut information är det väl knappast något ni kan skryta om.
Det är väl så att ni inte klarar av ett krig annars.
Xenu = Gay
bluff, båg och töntopeder.

Tror du överskattar betydelsen utav spioner, visst det är hjälpsamt, men det är inte skillnaden mellan att ligga 1a på rankingen och vara rimmade. Dessutom så är det väl ganska idiotiskt att inte använda sig utav den information som är tillänglig. Sedan så kör alla bra stammar med spioner, kanske är orent, men tror inte någon hade nekat gratis information, de som säger något annat är bara för dåliga för att värva egna.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Han blev kickad av den anledningen att han blev röd!
Som vilken annan spelare som helst skulle ha blivit!

Om nu folk tror att vi kickar nån bara för att dom förlorar byar. Så får ni tro det.
Jag vet sanningen! Eftersom JAG kickade han!

Jasså, konstigt då att efter jag hade rensat ett par byar som hade full farm plötsligt började bygga spjutmän. :eek:

han hoppade ur själv ut ur G-R, tyckte det var konstigt att spelaren inte nämnde detta att han var attackerade av andra

Hur ska du ha det, han var väll röd och blev kickad av urkidulla?
 

xray

Member
Reaktionspoäng
0
KRIGSFÖRKLARING
Frid på er alla medlemmar och krigare i V7. Det har länge efterlysts en förklaring till Nits aggressioner gentemot flickorna. Det här kommer inte att bli en vannlig krisgförklaring utan tre.
Två helt seriösa och en annan som också skulle fungera. Så håll till godo.


Skäl till krig - första alternativet.

• Nit behövde kriga mot någon. Flickorna var lämpliga motståndare på grund av sin storlek och den totala avsaknad av diplomatiska band med Nit.
Svårare än så är det inte. Kriget mot flickorna knäsattes redan innan blodet hann torkas bort från Xenus ödmjuka tjänares yxor i det då pågående kriget mot PBT och OV.



Skäl till krig - andra alternativet inte fullt så seriöst.
Här har ni tio anledningar utan inbördes ordning till att vi förklarar krig mot flickorna:

1. Symbolerna för flickornas byar ser precis ut som våra. Flickorna härmas.
2. När man kollar på största kartan och kisar med ögonen så bildar flickornas byar ett snuskigt ord. Det måste suddas bort.
3. Grim reaper är två ord, ändå har ni bindestreck i taggen. Vafalls?!
4. När Xenus ödmjuka tjänare studerar kartan är flickornas byar röda och Nits är blå, men flickorna säger att det är tvärtom. Bara en kan ha rätt.
5. Det finns bara ett begränsat antal svarta pyjamaser till alla liemän och ninjas. Då den inte är estetiskt försvarbart med nakna ninjor måste vi konfiskera alla svarta särkar omedelbart.
6. Nit fruktar er förmåga till simcityspelande. Ingriper vi inte nu kommer ni ha byggt motorvägar, banker och flygbaser innan vi kommit ur järnåldern.
7. Fienderött är en finare röd färg än vanliga röda.
8. Flickorna pratar merges och namnbyten (F-13?) och ändrar sig så fort att vi måste passa på att kriga nu när vi fortfarande vet vad flickorna heter.
9. Men det abslout främsta skälet är att Xrays paladin har fått njursten. Det inverkar väldigt mycket på hans humör.
10. NiT är avundsjuka på CTWA*, som fått kötta hela hösten.




För denna förklaring vill jag skicka ett tack till den gode mussor för inspiration.


Skäl till krig - en seriös och mer fullödig förklaring
Tw är ett krigspel. Det går inte att hålla på att adla barbarer. Då ledsnar man fortare än kvickt. I november nåddes den allseende Xenu av ett meddelande om att en union av flickor höll på att bildas. Den ene parten var de högst ärade wombat som Nit har en iap med. Den andra parten var G-R, som alla numera kallar flickor 13. Syftet med denna union var att rubba kontinentindelningen och förskjuta maktbalansen i v7 på så sätt att Nit:s position kraftigt skulle försvagas.

Vi inom Nit ansåg att denna blasfemi var ett kätterskt försök att en gång för alla slå undan benen eller eljest på annat sätt hindra Xenus tjänares framväxt. Detta fick oss att föranstalta en rad åtgärder för att förhindra denna konspiration.

Redan innan Xenu nåddes av detta budskap om den kätterska unionen hade han å rådets vägnar knäsatt att vi skulle rikta våra yxor och lansar mot flickorna. Men genom talet om unionen var vi tvugna att ta vissa diplomatiska kontakter och visa vårt ogillande.

Den 20 november fick jag ynnesten att skapa ryktestråden - och de som följt den kan omöjligen ha missat Nits budskap om vilka vi skulle kriga med. De som i det läget inte insåg att Nit skulle kriga mot flickorna, kan inte ha varit läskunniga. På ett sätt har detta krig förberetts under flera veckor inför öppen ridå. Alla som har velat se, har kunnat se vad som skulle komma i framtiden. Så på ett sätt har nog detta varit den mest transparenta och långdragna krigsförberedelse i tw:s historia.

Det flickorna gör sedan är helt obegripligt. Istälet för att skydda sina byar eller i preventivt syfte skicka anfall mot Xenus ödmjuka tjänare, väljer de att skicka bort sina offtrupper mot Core. Ett drag som inte var helt lyckat, sett ur flickornas synpunkt.

Hela flickornas situation kan man på ett enkelt sätt sammanfatta i följande mening:

"Flickorna som för annans räkning åstadkom en sig till större eller mindre djup sträckande hålighet i markplanet, löper en överhängande risk, vilket de facto nu är en realitet, att utsättas för en positionsförändring, vilken resulterar i befintlighet i sagda hålighet."

Nu är vi i situationen där Nits ödmjuka tjänare inlett en försiktig offensiv som startade någon vecka innan jul. Endast en bråkdel av Nit:s medlemmar har varit delaktiga i detta. Syftet var att känna flickorna på pulsen för att se om de var krigsfäiga. I nuläget har de inte imponerat stort. Vi har tagit några få byar av dem redan, men i början på nästa år kommer vi att inleda den riktiga offensiven. Då kommer också hela Nit var delaktiga och inte bara den tredjedel som nu lite försiktigt och trevande besökt flickornas sovrum och rumstrerat om.

Redan nu har en hel del hätska ord utväxlats i denna tråd. Ett tag funderade jag på att starta en ny, men hoppas att de som skriver i denna, inte låter sin bitterhet och egna tillkortakommanden tala - utan skriver eftertänksamt och initierat om detta krig.

Alla flickor roar sig inte med att måla sina naglar, titta sig i spegeln eller ägnar sig åt internadling och barbarfrosseri. Det finns vissa spelare jag har en respekt för. Det är bland annat Urkidulla som i ett svårt läge tagit över en splittrad och vimsig stam. Revbenshulken som fortfarande gillar läget och är instäld på kött och så inte minst Red Ridinghood som tyvärr slutat och vars konto spelas/köas av någon klåpare.

Nu fortsätter vi att kriga.


Hade detta varit värld 3 hade jag avslutat med stridsropet "Smert protivnikam"

Nu nöjer jag med att i all ödmjukhet önska den mest uthållige stammen segern.


I all ödmjukhet


/xray - diplomat för NiT.
 

DeletedUser

Guest
Som vanligt kör ninjorna med orent spel.. (ingen nyhet).. ZZZzzznark...
Antagligen är det så dom tagit sig fram från första början..
Om det nu är så att någon/några spelare ger ut information är det väl knappast något ni kan skryta om.
Det är väl så att ni inte klarar av ett krig annars.
Xenu = Gay
bluff, båg och töntopeder.

Ninjorna kör med orent spel när halva fiendestammen är villig att gå bakom ryggen på sina egna för egen vinning? Aha! Då fårstår jag hur mycket vikt man ska lägga vid dina löften i fortsättningen. *Skriver upp Rofflaren på tavlan*
 

DeletedUser

Guest
O vissa gör dryga uttalanden på forumet under falsk nick ..... Rofflaren va e din ingamenick ?
 

DeletedUser

Guest
Jaha, då blev det ett missförstånd från mitt håll.

Ja när det är många personer som skriver och tror sig veta bäst, så är det inte lätt att hänga med på allt.

Men vill ni ha svar på frågor, så kan ni kontakta mig genom pm ingame!
Istället för att gissa er fram!

(Den sista raden var inte riktad till dig Outlander, utan spelare över lag!)
 

DeletedUser

Guest
jag syftade på grave och inte swedman ja :) swedman var inaktiv blev alltså röd, vi kan inte ha en massa röda spelare i stammen, tror inte någon har det?

grave lämnade själv
 

DeletedUser

Guest
Han blev kickad av den anledningen att han blev röd!

Hahaha, så dum du är som ljuger om detta, förstår du hur mycket bevis det finns för det du just säger INTE stämmer?

grave attackerade både mig och folk i TvingX efter vi skickade attacker på honom (fullt förståligt) men om jag inte är helt ute å cyklar så tar det 7 dagar att bli röd, det är ju bara å kolla twstats när han adlade sista byn och när han lämnade G-R det är 6 dagar emellan.
Han skickade även attacker på mig 4 dagar innan han blev kickad... rofl :)

EDIT: kanske ska läsa hela tråden nästa gång :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hahaha, så dum du är som ljuger om detta, förstår du hur mycket bevis det finns för det du just säger INTE stämmer?

grave attackerade både mig och folk i TvingX efter vi skickade attacker på honom (fullt förståligt) men om jag inte är helt ute å cyklar så tar det 7 dagar att bli röd, det är ju bara å kolla twstats när han adlade sista byn och när han lämnade G-R det är 6 dagar emellan.
Han skickade även attacker på mig 4 dagar innan han blev kickad... rofl :)

EDIT: kanske ska läsa hela tråden nästa gång :)

Jag snackar fortfarande om swedman!
Och om han attackerat dig, så måste han gjort det efter att jag kickat han.
KOm fan inte och säg att jag ljuger!!!
För när jag kickade han var han RÖD!!!
 

DeletedUser

Guest
Sen vad Grave gjort som lämnade G-r frivilligt kan inte jag svara på!



13 12
00:40 Grave lämnade stammen.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp