Ngn mer?

DeletedUser

Guest
Messi SUGER віслюку Дік! HATA BARCA! HATA REAL!! HATA SPANSK FOTBOLL!

Sen att någon säger att messi kan dribbla borde få aniktet insparkat för den lilla jävla ***** kan fan inte dribbla,har aldrig sett han göra de! Han kan bara springa o springa o springa!! inget mer,joo handen kan han använda också.

Sen de enda roliga under matchen var att MESSI av alla blir tillsagd för TUFFT SPEL!!!?!?!? VA FAN, Messi på 40kg kan väl fan inte välta någon?? Säger bara pajjas fotboll,de borde bli en film istället! hela jävla spanska ligan.


Premier League & Bundesliga <3
 

DeletedUser

Guest
Haha, såg du matchen? Kan ett lag vara bäst när dom inte har bollen? ;)
Rött kort kanske var lite hårt, men ändå inte helt fel, så där går man inte in i en situation..

Messi äger fotbollsvärlden

Du låter precis som Bosse Pettersson nu, tror inte jag behöver säga vilken nivå han ligger på. Bollinnehav har inget med det att göra. När man passar bollen i backlinjen och bollen knappt är över mittplan spelar väl inte bollinnehavet någon roll? Förutom skottet Xavi hade så var det ju inte mycket bevänt med FC UEFA. Sedan, när det inte händer något i matchen går Stark in och känner att han måste bryta dödläget. Pepes utvisning skulle max vara ett gult kort. Tycker det är extremt tråkigt att inte de bästa domarna får döma de bästa matcherna. Sätt Webb på denna match bara! Sen tycker jag att Mascheranos aktion på just Pepe fem minuter tidigare var minst lika grov som Pepes. Båda målen tillkommer ju just i Pepes territorium, men det verkar ju inte alla här se.
 

Dead King

Member
Reaktionspoäng
0
Nej, om du kollade på Reprisen så såg du att han gick in med dobbarna före, och om man gör det är det ett rött kort som gäller.

Nej, ledsen Peeter. det är minst ett Gult kort. Möjligtvis rött kort, det beror lite på läget. Vissa domare hade kört på gult kort och vissa rött.

Det där var inget solklart rött kort.

Och om man brukar kolla på spansk fotboll så går dom alltid in med dobbarna före, ska dom ge rött kort till alla då?

Sen så träffade han inte äns Dani Alves, han slängde sig själv.
 

Peeter

Member
Reaktionspoäng
0
Sen så träffade han inte äns Dani Alves, han slängde sig själv.

Hahaha det var det dummaste jag har hört! Jag kommer ihåg situationen för att det såg roligt ut i reprisen, då alves flög till och var bara ngn Decimeter från att klippa till Marcello i huvudet. :D
 
Senast ändrad:

Dead King

Member
Reaktionspoäng
0
Hahaha det var det dummaste jag har hört! Jag kommer ihåg situationen för att det såg roligt ut i reprisen, då alves flög till och var bara ngn Decimeter från att klippa till Marcello i huvudet. Vill du att jag ska länka en film på tacklingen? D:

Jag har själv kollat upp det idag... Från en annan vinkel och det är ingen träff på benet....
 

MacBengt

Member
Reaktionspoäng
0

DeletedUser

Guest
va ju bara tur att alves hann undan precis med benet, ska inte krävas att man träffar o ena spelaren får benbrott för att det ska va rött. Solklart rött
 

DeletedUser

Guest
va ju bara tur att alves hann undan precis med benet, ska inte krävas att man träffar o ena spelaren får benbrott för att det ska va rött. Solklart rött

Jag är varken barca eller real fans, jag ville mest kommentera klippet ;)

Han kör hårt emot benet och förtjänar ett gult kort då det inte var träff, hade det varit träff så hade han åkt på rött.

Det kräfs mer fysiskt för att åka dit (kolla vm 2010).
 

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Med tanke på fifas nya direktiv om att satsningar med dobbarna före ska ge rött kort, varesig de träffar eller inte, så är inte utvisningen något att ens diskutera,

Olof Mellbergs tackling träffar inte heller spelaren och den fick han ytterligare en match avstängning för utöver hollands matchen.

Utvisningen är så korrekt en utvisning kan bli. Går man in med dobbarna före så vet man vid detta laget att man åker.
 

Dead King

Member
Reaktionspoäng
0
Med tanke på fifas nya direktiv om att satsningar med dobbarna före ska ge rött kort, varesig de träffar eller inte, så är inte utvisningen något att ens diskutera,

Därför jag har snackat med ett antal olika domare som säger att det inte nödvändigtvis ska vara rött kort?.......
 

DeletedUser

Guest
Okej, jag gillar barca mer än real men detta skulle kanske inte behöva bli rött men ett gult minst är ett måste. föresten så har real djurat sig så mycket att det kunde blivit flera röda kort om de bara fick gult på.

Barca van ärligt erkänn det nu:cool:
 

DeletedUser

Guest
Barca vann rättvist. Det var ingen rolig fotboll första 45 minutrarna men Barca hade ett klart övertag. Men Real startade andra mycket bättre och satte högre press och stressade Barca spelarna till misstag. Sen så kommer vi till utvisningen. Visst, det är en tuff satsning men domarn avgör ju en hel semifinal med det beslutet. Det var inte bara Pepe som gick in hårt i situtioner i matchen. Sen när man ser att Pepe inte heller träffade så börjar man nästan tycka synd om Dani Alves som låg där och grät som vi nu i efterhand förstår inte är nånting. Visst det kan göra ont när Pepe kommer i full fart med sträckt ben men han överdriver luftfärden och "behöver" bäras ut på bår för att sedan 30 sekunder senare göra maxlöpningar igen. Visst gult kort för satsningen kan jag acceptera men rött kort? Nej verkligen inte. I en sån här match kommer det kommer flera sådana smällar, det borde väll ändå Stark varit beredd på. Synd att det ska spegla sådan stor roll för vad som skulle kunnat se som de två mest dramatiska el clasico på bra länge.

Efter utvisningen tog ju Barca över igen och gjorde rättvist två mål men jag är mycket tveksam till att de hade hänt om Pepe varit kvar på planen.
 

DeletedUser

Guest
Trodde att folk visste vid det här laget att Barca är storfuskare i CL med tanke på vad de gjorde mot Chelsea 2009.
 

DeletedUser

Guest
Som jag sa inna, Pepe hade rollen att täcka Messi, vilket visade sig spela så stor roll efter hans utvisning.
 

DeletedUser

Guest
Jaa, Barca hade bollen nästan hela tiden. Men då får ni tänka att de bara spelade runt den på egen planhalva så de ägde inte Real direkt för er Barca fans som tror det. De körde taktiskt men skit tråkigt och fegt. Samt att de filmar som fan för att de e lite trötta.

Men får väl sluta vara dålig förlorare antar jag och säga Grattis men United tar er i finalen.
 
Topp