mwu vs set set-a och TLS

DeletedUser

Guest
Vi i TLS har fullt upp med TQON så vi är inte direkt aktiva i kriget längre:p
 

DeletedUser

Guest
Det där var ju en sanning med modifikation. "Till slut blev det en iap" Ni hade inte oss som iap men vi hade er som iap.

När man får frågor om att bli pa och man svarar att det behövs inte vi är ju iap och får tillbaka. Nej, vi har inte er som iap.

Snacka går ju...

Vi hade visst er som IAP, det hade skett ett missförstånd med vår akademi och de hade inte er som IAP. Men hur skulle vår akademi kunna hota er? Varför skulle vi, en stam på ca 6 miljoner poäng gå i krig mot en stam med sammanlagt 20 miljoner, tror ni verkligen att vi är så dumma!?

Och Isengrim, jag trodde du var såpass bra spelare att du skulle klara dig utan att ta hjälp av spioner. Men tydligen inte..
 

DeletedUser

Guest
Ni fick säkerligen reda på ett av annat av Celahir och Elrohir, om de nu inte är samma spelare också..??

Ena stunden är de med oss, andra stunden pratar de stambyte och diplomati med Isengrim, plötsligt byter de stam och plötsligt har vi tusentals attacker på oss, vad för väntar ni oss att vi ska tro?
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Haha, nej isengrim hade haft kontakt med en av de spelarna.
Jag vet inte riktigt vad för info som delades men det var där ifrån vi fick reda på att ni inte hade den IAP med oss som vi hade med er.
Det fixade vi snabbt och enkelt.
Isengrim frågade om de spelarna var sugna på att komma över eftersom de kom bra överrens med varan, och det ville dem. när kriget bröt ut bjöd jag in dem.
Om jag inte minns fel så håller de just nu på att adla en viss spelare av er, kommer dock inte ihåg vad han hette men de gillade honom inte iaf.
 

DeletedUser

Guest
Det var en "slip of a tongue" från en av killarna som avslöjade att ni inte hade oss satta som iap. Information som jag vidarebefodrade till ledningen då den var intressant. Det är den enda informationen jag fått. Men vi kanske skall höra mer med dom om dom har några smaskiga grejer på er :-D
 

DeletedUser

Guest
Det var en "slip of a tongue" från en av killarna som avslöjade att ni inte hade oss satta som iap. Information som jag vidarebefodrade till ledningen då den var intressant. Det är den enda informationen jag fått. Men vi kanske skall höra mer med dom om dom har några smaskiga grejer på er :-D

Som ni vet så var det här med IAP:n ett missförstånd, och jag vill återigen fråga er, hur skulle vår akademi kunna klara att ta sig an er?

Egentligen har det inte så mkt att göra med vad som sades, utan mer sättet det hela skedde på...

Sen har vi i och för sig varit beredda på att ni någon gång skulle hugga oss i ryggen, inte ens under alliansen var vi säkra på att vi kunde vara lugna. Och precis som vi trodde så skedde det också till slut, dock inte på det sätt vi tänkt oss. Så ni förstår ungefär vilket intryck som stam ni gett oss:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Spelar väl ingen roll om dom klarar av oss eller inte. Har man iap så har man och i sådana fall är det ju klantigt skött av er. Det säger väl en del om er stam om vi nu skall hålla på med dyngspridning. Det du säger är ju dessutom en orsak varför ni blev anfallna, ni är nervösa och inget att hålla i handen när det blåser så det är väl ganska ömsesidigt.
 

DeletedUser

Guest
Det spelar väl i högsta roll grad?

Som vi sagt och som vi säger, det var en tabbe av oss, ett missförstånd, något annat vill vi inte påstå. De flesta tar en sån sak med en nypa salt men inte ni, och anledningen är såklart att ni säkerligen en längre tid velat attackera oss, och det är inget fel i det i sig, men du förstår väl att det inte är kul att hamna i ett krig man inte vill ha och inte ser som nödvändigt.

Klart man är nervös när man inte kan lite på någon. Hade ni velat ha hjälp under alliansen hade vi utan tvekan ställt upp, flertalet gånger hörde jag av mig till Lillskruttet angående samarbeten för att ta upp fler delar av K65, men aldrig var ni intresserade och aldrig blev det något av.
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Det spelar väl i högsta roll grad?

Som vi sagt och som vi säger, det var en tabbe av oss, ett missförstånd, något annat vill vi inte påstå. De flesta tar en sån sak med en nypa salt men inte ni, och anledningen är såklart att ni säkerligen en längre tid velat attackera oss, och det är inget fel i det i sig, men du förstår väl att det inte är kul att hamna i ett krig man inte vill ha och inte ser som nödvändigt.

Klart man är nervös när man inte kan lite på någon. Hade ni velat ha hjälp under alliansen hade vi utan tvekan ställt upp, flertalet gånger hörde jag av mig till Lillskruttet angående samarbeten för att ta upp fler delar av K65, men aldrig var ni intresserade och aldrig blev det något av.
Ni tog inte krigsförklaringen med en nypa salt.
Jag får fortfarande jobbiga mail från er angående kriget, och bara whine. Det där med IAP fixade vi ju så fort som ni svarade, men ni har fan eld i röven när det gäller att utmana AnZEn i PM-skrivning.
 

DeletedUser

Guest
Ni tog inte krigsförklaringen med en nypa salt.
Jag får fortfarande jobbiga mail från er angående kriget, och bara whine. Det där med IAP fixade vi ju så fort som ni svarade, men ni har fan eld i röven när det gäller att utmana AnZEn i PM-skrivning.

hade väldigt gärna vilja höra vilka det är som skriver till dig å whinar.
 

DeletedUser

Guest
Nej, eftersom era anledningar var absurda så är det klart man reagerar!?

Hade varit bättre om ni skrivit som det var, att ni inte gillade oss och var ute efter att ta över allt i er väg på K65 eller liknande. Då hade det varit lättare att ta till sig:)

Mmm.. vi har krigat med MWU och har också fått en del brev från dem, och det är väl en naturlig reaktion? Att få post är ju något av det roligaste i spelet, det är väl ingenting att whina för som du säger.
 

DeletedUser

Guest
Nej, eftersom era anledningar var absurda så är det klart man reagerar!?

Hade varit bättre om ni skrivit som det var, att ni inte gillade oss och var ute efter att ta över allt i er väg på K65 eller liknande. Då hade det varit lättare att ta till sig:)

Mmm.. vi har krigat med MWU och har också fått en del brev från dem, och det är väl en naturlig reaktion? Att få post är ju något av det roligaste i spelet, det är väl ingenting att whina för som du säger.

Skriv en ordentlig krigs förklaring så bör det inte vara mer än att stammarna möts på slags fältet och får det överstökat?

Och brev hör till krig?
Vem klagar på att få brev och om det är whin brev så skit i dem och slås i stället!
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Jo när det gäller er.
Det är inte från en i ledningen jag fått mail, utan det är från:
Kreia - SET ...
Floonky - Normal reaktion - 5 utbytta PM
Xpert - Normal reaktion - -||-
Southernlights - Den jobbigaste
trinder - Den lättaste att ha en konversation med.
 

DeletedUser

Guest
Okej, southernlights har vi inte bett skicka några mail till dig, om du vill så kan vi säg till han att sluta?
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Breven från Kreia är ju för att vi inte vill att TQON F. & TLS ska kriga. Vi vill inte förlora en stark allierad. Visst, en stam blir grymt mycket starkare, men vi förlorar de allierade spelare vi haft med oss hela tiden.

Kreia har försökt att avbryta era planer på krig mot TLS. Det gick inte.. Då hoppas jag att hon har slutat skicka PM, annars får jag väl säga till henne ;)
 

anzen

Member
Reaktionspoäng
0
Kreia har jag haft konversation om kriget med, och h*n var inga problem alls, bara trevligt. Sen att vi fick reda på genom "Slip of a tounge" att SET kanske skickade deff till TLS gjorde att vi fick lite mer att prata om, har hört att deffen kanske fortsatt men är då inget Kreia kan göra ngt åt.

Southernlights, jag har bett honom skicka till er som ledare i TLS, men han fortsätter och säger att han vill ha en förklaring när han inte ens är med i ledningen, "För gammal vänskaps skull" eller vad han yrkade på...
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Okej.. Nej vi har ju försökt att avbryta alla möjliga assistanser från oss, men det är svårt att avbryta alla. Vissa hade nog redan assistans på väg då vi redan krigade med DaDs tillsammans med TLS.
 
Topp