Men

DeletedUser

Guest
Om fler fortfarande har problem, ser jag gärna att ni skriver det och vad som händer för er exakt.

Jag har full förståelse att system får spatt ibland, de får även det bästa system. Men inte skall vi som kunder behöva säga åt er som leverantör att ni har problem. Ni borde ha övervakning på alla era världar. Det finns nåt som heter EU (end-user) robotar som kan automatlogga in o mäta prestanda. Skaffa en sådan och konfigurera den att logga in och mäta svarstider.

/Jonke
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Jag har full förståelse att system får spatt ibland, de får även det bästa system. Men inte skall vi som kunder behöva säga åt er som leverantör att ni har problem. Ni borde ha övervakning på alla era världar. Det finns nåt som heter EU (end-user) robotar som kan automatlogga in o mäta prestanda. Skaffa en sådan och konfigurera den att logga in och mäta svarstider.

/Jonke

Jonke,

Detta är nagot vi faktiskt gör, vi far varningar för det ocksa. Men ett sadant system är aldrig felfritt, lika mycket som vara servrar är och den kan peka ut för oss att nagonting ligger nere, men när det är uppe igen, sa pekar det här systemet ut var 5 - 10 min att pingen kanske är hög, men der berättar inte mycket för oss da detta sker med jämna mellanrum utan att det är nagra problem.

Därav maste vi tillita oss pa att om nagot är fruktansvärt segt, att man pekar ut till oss exakt vad.
 

DeletedUser

Guest
Jonke,

Detta är nagot vi faktiskt gör, vi far varningar för det ocksa. Men ett sadant system är aldrig felfritt, lika mycket som vara servrar är och den kan peka ut för oss att nagonting ligger nere, men när det är uppe igen, sa pekar det här systemet ut var 5 - 10 min att pingen kanske är hög, men der berättar inte mycket för oss da detta sker med jämna mellanrum utan att det är nagra problem.

Därav maste vi tillita oss pa att om nagot är fruktansvärt segt, att man pekar ut till oss exakt vad.

Så..

Ni får varningar , och den visar var 5-10 minut hur pingen är, men ändå berättar den inget?

Måste tyvärr säga att det du skrev made no sense för mig, kan du förklara lite mer detaljerat?
 

DeletedUser

Guest
Så..

Ni får varningar , och den visar var 5-10 minut hur pingen är, men ändå berättar den inget?

Måste tyvärr säga att det du skrev made no sense för mig, kan du förklara lite mer detaljerat?

Eller så tar du och läser om igen, gärna noggrant denna gången.
 

DeletedUser

Guest
Jonke,

Detta är nagot vi faktiskt gör, vi far varningar för det ocksa. Men ett sadant system är aldrig felfritt, lika mycket som vara servrar är och den kan peka ut för oss att nagonting ligger nere, men när det är uppe igen, sa pekar det här systemet ut var 5 - 10 min att pingen kanske är hög, men der berättar inte mycket för oss da detta sker med jämna mellanrum utan att det är nagra problem.

Därav maste vi tillita oss pa att om nagot är fruktansvärt segt, att man pekar ut till oss exakt vad.

Ping har inget med prestanda på servern att göra, det har med roundtrip time för ditt icmp eko. Jag hoppas dock att ni har nån smart övervakning på era servrar samt att ni kör med ITIL och release hantering innan ni gör en driftförändring.

/J
 

DeletedUser

Guest
Eller så tar du och läser om igen, gärna noggrant denna gången.

Sluta slicka pa äpplen för i blommornas tusan, du får inga gratis premiumpinnar ändå!

Frågar man inget får man inga svar, jag är bara intresserad av tekniken

/Haller vi oss till ett gott sprak ocksa, tack.
Nino
 
Senast redigerad av en moderator:

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Nej, men den om pingen kommer tillbaka för hög eller inte alls, sa har vi ju ett problem hur som. Vi kör pa varningssystem, oftast jobbar nagon pa problemen medan de faktiskt pagar, även da ingen information finns ute.

De varningssystem jag har tillgang till visar mig bara kritiska ting och sa som när servrar blir allt för fulla. Just nu säger den at mig att vi har 4 service warnings och 16 critical services. Var av dessa 16 är var interna Hudson för Stämme som ligger nere i och med att jag rakade döda den förut :(.

Så..

Ni får varningar , och den visar var 5-10 minut hur pingen är, men ändå berättar den inget?

Måste tyvärr säga att det du skrev made no sense för mig, kan du förklara lite mer detaljerat?

Beror pa, vi har varningar för massvis av grejer inte bara Ping. Utan när Mastern är helt otillgänglig sa far vi meddelande om det ocksa, dessa kommer varje minut, OM den är nere. Om allt funkar, kommer inget alls.

Till exemple sa dog vart backup system nagra veckor sedan, tills dessa var fixade igen (2 timmar och inga problem ni märkte av) sa fick jag 4.000 e-mail med service varningar under dessa 2 timmar.
 

DeletedUser

Guest
Innogames verkar ha driftstörningar fortfarande. Är det samma problem som tidigare Nino? eller är det nya problem som uppstått?

service is temporary not available ...

... in the meanwhile you may like to try one of our other games:
the-west.net
tribalwars.net
grepolis.com
facebook.com/westwars
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nino, vet du vad!?

JAG HAR VANT MIG VID LAGG NU!!!

Go Nino!
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Kan ni rikta in er pa nagon specifik värld? För jag har inga problemd med verken v15 eller v11.
 

DeletedUser

Guest
Kan ni rikta in er pa nagon specifik värld? För jag har inga problemd med verken v15 eller v11.

v1, v9, v15.


Edit: Det verkar som att problemen börjar i samband med ett ny speedserver startar. Det kanske finns något samband?
 
Senast redigerad av en moderator:

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Jag far inga varningar om att världarna är nere, dock känner jag av lite seghet. En administratörerna tittar djupare in i det nu.
 

DeletedUser

Guest
Dom är inte nere, men det är sirap. Samma symptom som tidigare fel, fast inte lika allvarligt.
 

Boefst

Well-Known Member
Reaktionspoäng
25
Lite? hur kan du äns säga att det är lite segare? Det tar ca 1 min att ladda sidan och hälften av gångerna blir det "service is temporary not available ..." eller "Bad Gateway".....
 

DeletedUser

Guest
Jag far inga varningar om att världarna är nere, dock känner jag av lite seghet. En administratörerna tittar djupare in i det nu.

Tar ju bara typ 30sekunder för en sida att uppdateras, underbart! Jättelätt att tajma in rens, adlar oså då... eller inte
 
Topp