Men

DeletedUser

Guest
True, true

Precis när jag skulle tima ett tåg på speeden + nuka 32 inks kom serverfelet upp.... mys!
 

DeletedUser

Guest
Du får gärna hänvisa mig till de paragrafer i den svenska lagen du anser att Tribal Wars strider mot. Tack.

tyvärr följer inte tw.se svensk lag utan den följer tysk lagstiftning även fast tw.se är ett svenskt domän så ligger allt i tyskland å såldes faller inget av det som sker på tw.se under svensk lag.
 

DeletedUser

Guest
tyvärr följer inte tw.se svensk lag utan den följer tysk lagstiftning även fast tw.se är ett svenskt domän så ligger allt i tyskland å såldes faller inget av det som sker på tw.se under svensk lag.

så man får ha protistuerade här alltså?
whistle.gif
 

DeletedUser

Guest
Ungefär detta svaret ser jag som om att du inte vet ett skit vad som hänt, så kanske tid att dra sig ur nu?
Var knappast snack om TW's regler, tyvärr lilla du..
Var snack om yttrandefrihet.
Så du borde nog läsa om lite.

Som sagt, jag skulle nog sagt att jag gick lite offtopic med mitt inlägg, men det borde nog den som jag citerade också gjort. Då jag klart och tydligt förklarade för personen i fråga vad som gällde på forumet och ingame, och varför det kan ske avstängningar "helt random" enligt denna person. TW förbehåller sig rätten att stänga av spelare enligt de kriterier jag citerade. Läs om, läs rätt.

Jag kan även dra mig ur diskussionen, dock så var jag väl aldrig i själva diskussionen om lagg eller liknande.

Ifall du söker yttrandefrihet tycker jag du kan skriva en insändare i DN och klaga på att du inte får skriva vad du vill på ett tyskt spel-forum. Då får du din yttrandefrihet.

tyvärr följer inte tw.se svensk lag utan den följer tysk lagstiftning även fast tw.se är ett svenskt domän så ligger allt i tyskland å såldes faller inget av det som sker på tw.se under svensk lag.

Jag vet mycket väl att det lyder under tyska lagar. Dock så undrade jag dock helt enkelt vad personen i fråga syftade på för lagar då jag mer än gärna hör vad han har att säga om dessa. Och även vad denna person anser TW bryta mot för lagar. Så jag tycker snarare du kan anmärka på n3apower's inlägg om att jag borde läsa de svenska lagarna.
 

DeletedUser

Guest
Som sagt, jag skulle nog sagt att jag gick lite offtopic med mitt inlägg, men det borde nog den som jag citerade också gjort. Då jag klart och tydligt förklarade för personen i fråga vad som gällde på forumet och ingame, och varför det kan ske avstängningar "helt random" enligt denna person. TW förbehåller sig rätten att stänga av spelare enligt de kriterier jag citerade. Läs om, läs rätt.

Jag var inte det minsta offtopic, vi har yttrandefrihet och det förmodar jag att dom numera också har i Tyskland.
Det jag menar är att folket som sköter detta håller käften när det strular och när vi spelare sitter med massor av flikar uppe för att fejka eller nuka får upp server fel då blir man inte lite frustrerad utan snarare skogstokig.
Klagar man sen på att man fått ban i forumet för att man är sur, så får man ban i spelet också.

Godtyckliga regler och kriterier i spelet då moderatorerna kan ge ban för vad som, tex att dom inte gillar spelaren ifråga.
Å det har vi ju sett förut, dom har väl sina favoriter :rolleyes:

Dubbelkonto är ett annat fint exempel, numera är det ju helt ok att ha massor av konton, tummen upp för det. :confused:
 

DeletedUser

Guest
Jag var inte det minsta offtopic, vi har yttrandefrihet och det förmodar jag att dom numera också har i Tyskland.
Det jag menar är att folket som sköter detta håller käften när det strular och när vi spelare sitter med massor av flikar uppe för att fejka eller nuka får upp server fel då blir man inte lite frustrerad utan snarare skogstokig.
Klagar man sen på att man fått ban i forumet för att man är sur, så får man ban i spelet också.

Godtyckliga regler och kriterier i spelet då moderatorerna kan ge ban för vad som, tex att dom inte gillar spelaren ifråga.
Å det har vi ju sett förut, dom har väl sina favoriter :rolleyes:

Dubbelkonto är ett annat fint exempel, numera är det ju helt ok att ha massor av konton, tummen upp för det. :confused:

Go Ronna :)
 

DeletedUser

Guest
Jag var inte det minsta offtopic, vi har yttrandefrihet och det förmodar jag att dom numera också har i Tyskland.
Det jag menar är att folket som sköter detta håller käften när det strular och när vi spelare sitter med massor av flikar uppe för att fejka eller nuka får upp server fel då blir man inte lite frustrerad utan snarare skogstokig.
Klagar man sen på att man fått ban i forumet för att man är sur, så får man ban i spelet också.

Godtyckliga regler och kriterier i spelet då moderatorerna kan ge ban för vad som, tex att dom inte gillar spelaren ifråga.
Å det har vi ju sett förut, dom har väl sina favoriter :rolleyes:

Dubbelkonto är ett annat fint exempel, numera är det ju helt ok att ha massor av konton, tummen upp för det. :confused:

Då var inte jag heller offtopic som n3apower tyckte. Det var de jag syftade på, jag ansåg inte att du var offtopic, och inte heller jag själv.

Om man är sur får man hantera detta, det är endast ett spel, och att skrika i caps och skriva glåpord på allt och alla i ett forum borde minst sagt leda till bann. Nu säger jag inte att du gör det, men att göra sådana saker skall leda till bann, och ja, visst kan admins och moderatorer ha sina favoriter, och det får du väl ta upp i tråden som Gaffel la upp nyss, där du kan skriva och klaga om detta. Vet själv att jag är mindre omtyckt av vissa personer som sitter i teamet, och jag hoppas inte det kommer missgynna mig genom orättvisor.

Men som sagt, de har förbehållt sig att stänga av ifall man beter sig dåligt. Blir man avstängd skall man ha betett dåligt. Så enkelt är det!
 

DeletedUser

Guest
Vafan är du för tomte?

Hela diskussionen är, från din sida, 12 ronder boxning med ögonbindel, av anledningen att du inte har specifik händelseutveckling för den ban Ronna hänvisar till. Ska du sätta dig på en hög häst och trolla i all enlighet med dina tidigare inlägg, läs dig in på frågan eller tig, hund.

Det jag ser som problematiskt, är att personer som skriver något olämplligt (ordvalsmässigt, inte innehållsmässigt) till teamet som en en ENGÅNGSFÖRETEELSE, blir bannade i både forum och ingame, medan en spelare som beter sig som ett svin på forumet KONSTANT, endast blir bannad på forumet over and over again. Personen Ronna syftar på är bannad för första gången någonsin. Vi har en spelare på v1-forumet som blivit bannad 3-4 ggr på forumet PÅ EN MÅNAD, men aldrig ingame. Var ligger balansen i det?

Sedan växer självklart irritationen när det nya serverproblemet som Ronna åsyftar med tråden (det som påbörjats EFTER Nino sa att allt ska vara löst..) inte har NÅGON form av respons från folk som pillar med sånt här. Supernova och Raggen är de enda från teamet som yttrat sig i en 2 dagar gammal tråd som bevisligen är den enda som berört ämnet de senaste 2 dagarna.
 

DeletedUser

Guest
Känner att jag måste besvara. Då jag varken är moderator, admin eller har någon annan roll här på Tw annat en vanlig spelare så tycker jag ändå att du beskyller för saker som du anser är orättvisa.

Jag har blivit bannad i forumet, länge sen nu. Aldrig i spelet men känner ett flertal som har blivit det genom åren.

Alla gånger någon har blivit bannad så har det ALLTID varit en klar anledning varför.

Jag har även känt spelare och admins som har spelat på världar och varit bittra fiender men personliga påhopp och en massa annat som inte hör till det riktiga spelet.
Trots det så har det aldrig gått ut över spelaren i fråga på en annan värld där den andre är admin.

Varför?

Jo, gör en admin/moderator något på forumet eller i spelet så loggas detta.
Loggen kan direkt läsas av Nino eller Gaffel (+ några fler). Skulle då någon admin göra något personligt mot någon spelare blir han/hon avstängd direkt.

Hoppas du förstår nu att INGEN admin eller moderator gör något som de inte har befogenhet att göra. Brister de i sitt hanterande så kan du ALLTID snacka med Gaffel direkt och han kan kolla upp precis vad som har hänt.


Nästa fråga:

Varför inte något händer på helgen eller när något strular?

Jag gissar att det kanske har att de flesta jobbar på vardagar? Innogames är ju ett företag med vanliga tider.
Under helger finns det alltid en beredskap när man hanterar servrar. Kan det vara så att den personen sitter och svättas och försöker lösa det så fort som möjligt och hinner inte skriva info om det eftersom han/hon är ensam?


Tips

1. När du blir sur, skicka en ticket, skicka ett PM direkt till någon ansvarig. Skriv inte massa elakheter och dumheter direkt i forumet då det är totalt meningslöst.

2. Framför kritik men gör det med ett vårdat språk, allt annat kan du ta via PM.
 

DeletedUser

Guest
Varför inte något händer på helgen eller när något strular?

Jag gissar att det kanske har att de flesta jobbar på vardagar? Innogames är ju ett företag med vanliga tider.
Under helger finns det alltid en beredskap när man hanterar servrar. Kan det vara så att den personen sitter och svättas och försöker lösa det så fort som möjligt och hinner inte skriva info om det eftersom han/hon är ensam?

Jag är med dig där, men det måste ju finnas info från den personen som svettas, tex att han är på plats och att vi får den infon. kanske att admin talar om att vi har en stackare som sliter på en söndag för att lösa problemet men vi får inte veta nått.
Vi lever i ett IT samhälle där det går blixtsnabbt att tala om saker, twitter är en bra grej för det.
Men nejdå, här inne är det knäpptyst om vad som händer.

Skärpning ta mig fan :p
 

DeletedUser

Guest
Så anledningen till lite information/arbete ( ??? ) på helgerna är att InnoGames i likhet med de flesta företag har många lediga arbetare då?
Ingen som tycker att ett företag vars servrar är uppe 24/7 även skall ha lika många tekniker aktiva 24/7 ?
Särskilt på helger då alla har mer fritid --> aktivare spelare --> kräver mera av servrarna ( ? )
Dessutom brukar det väl starta speeds på helgerna?

Nej, jag tror inte det är mindre folk som arbetar på helgerna.
Det vore urkorkat.
 

DeletedUser

Guest
Varför?

Jo, gör en admin/moderator något på forumet eller i spelet så loggas detta.
Loggen kan direkt läsas av Nino eller Gaffel (+ några fler). Skulle då någon admin göra något personligt mot någon spelare blir han/hon avstängd direkt.

Problemet är att Admin och moderatorer kan tolka regler olika beroende på vem som gör det, sett flera exempel där moderatorer har tagit godtyckligt och bara bannad visa spelare för samma sak. Resten såg de mellan fingrarna på.

Om man klagar på det hela, blir man bannad.
Om man säger att moderator X är partiskt, blir man bannad

OSV


Att man ska få framföra kritik mot tw men enbart kritik som Teamet först accepterar är ett skämt. Nån som ens tror att de kommer tillåta någon kritik som sätter dom i dåliga ställning?
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Om man klagar på det hela, blir man bannad.
Om man säger att moderator X är opartiskt, blir man bannad

OSV

När detta sker finns det oftast en annan anledning, glåpord eller liknande. Eller kanske något helt annat. Kanske att man diskuterar en bann fast det står i forumsreglerna att sådant skall hållas via supporten och inte i forumet.

Ge mig något exempel gärna så blir jag glad :)
 

cthulhu

Member
Reaktionspoäng
8
Jag skulle vara glad om någon från ledningen kommenterar vad som händer med servrarna sen det skulle ha varit fixat i tisdags.
Jag får fortfarande, precis nyss, meddelandet

"service is temporary not available ...

... in the meanwhile you may like to try one of our other games:

the-west.net
tribalwars.net
grepolis.com
facebook.com/westwars "

Varför kommenteras inte detta? Varför har det varit så här ända sen i onsdags (i mitt fall)? Varför fortsätter det? Vad görs för att fixa det?
Jag har då inte sett nån info om det här.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Jag vill kommentera att det just nu inte skall finnas nagra problem. Därav inte heller nagon information. Igar och i lördags sa hade vi ett strul igen, dessa var dock under en helg, da inte jag jobbar och enbart Systemadministratörerna är online och försöker lösa problemen.

Idag skall alltsa inga problem ha fortsatt, dels skulle jag ha hört nagot ifran resterande Community Managers idag om sa var. Dessa problem som varit har inte enbart paverkat .se. Om fler fortfarande har problem, ser jag gärna att ni skriver det och vad som händer för er exakt.

Jag jobbar pa en lösning tillsammans med Systemadministratörerna hur vi snabbare kan fa ut information till allmänheten under helgen om incidenter som dessa inträffar.
 
Topp