MASH vs Stribe

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
En stilla fundering från en som inte fattar så mycket. Var kör vi med ryggdunk i den här tråden? är det ryggdunk och skryt att visa stats i ett krig?
Är det inte lite varning för bitterhet hos er 2 som nu försöker få oss att framstå som värdelösa?
Om något jag skrivit kan tolkas som skryt och ryggdunk så har det absolut inte varit min avsikt.
Jag tycker för övrigt inte att jag är duktig vilket sketaful verkar tycka att han är.
Däremot vet jag vilka som jag tycker var bra i stribe men inte hur alla i stribe är vad gäller skicklighet då jag inte mött alla på slagfältet.

Jag lyfter fram de jag anser stog emot mest i stribe av de jag mötte; tiindra och tuddeomudde slogs riktigt bra. Även du sketaful får lite beröm som stog emot mitt halvhjärtade försök på ditt lilla kluster på k65. Hansepag fick jag aldrig möta vad jag vet iaf, du kanske satt på något kökonto men det ser jag tyvärr inte.

Ett tips från mig till er är att ni tar emot allas beröm för att ni stod emot så länge med respekt isf att svara med att vi andra var värdelösa.
 

DeletedUser

Guest
Med all tillbörlig respekt Gero, siffrorna ni visade upp var inget att skryta över. Att ni inte ångvältade er över Stribe visar tyvärr på allvarliga svagheter hos alla tre stammar som gangade oss. I mashs fall säger det tyvärr lite mer. Jag förstår att er stolthet var lite tilltuffsad sedan Gow visade hur en yxa ska svingas. Jag kan t.o.m. förstå ert tänk bakom att hoppa på Stribe. Problemet ni stod inför var att de enda 2 stammar som fortfarande sväljer er BS kunde och kan inte slåss. Vad göra? Jo, ge sig på en respekterad stam med ett förkrossande övertag där inte ens dessa stammar kan gå bet.

Sedan i ett försök att reparera den skada ert rykte lidigt p.g.a era ryggradslösa diplomatiska val så överöser ni vissa spelare med beröm på ett klämkäckt sätt här på forumet. Hade er avsikt varit uppriktig så hade ni nöjt er med att berömma dessa spelare individuellt och enskilt.
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
jag ska försöka komma ihåg att man inte ska skriva positiva saker till andra på det här forumet utan bara kasta skit.
 

DeletedUser

Guest
På intet sätt ska du ta det jag säger här som lag, Gero.. Jag ägnar mig precis som dig åt att ge tips.(se dina egna inlägg för bekräftelse)
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Hansepag, (om det nu är originalet) vi har ju pratats vid på MSN om den situation som uppstod. Så om det är originalet som sitter här nu, hur kan du då säga att det är ett ryggradslöst diplomatiskt beslut? Du vet vad vi pratade om och är det så att du tvivlar på det jag sa, då får du gärna höra av dig på msn igen så skall jag besvara alla dina frågor du har...

När det gäller fd WCWs utskåpning av MASH så är det inte att förundras över. Du vet säkert skälet (förutom att MASHs spelare är usla krigare) till att det gick så illa för oss. Vågar du säga det tro? Eller är det så att det är mycket lättare att bara säga hur dåliga vi var, men sen inte motivera varför? Om jag inte minns helt fel så har detta kommit upp tidigare i forumet. Har du lite ork så leta igenom och se det svar jag gav då, annars kan du få det en gång till....
 

DeletedUser

Guest
Det är orginalet, men du har precis gått offline, eller blockat mig.. Du vet vilket..
 

sketaful

Member
Reaktionspoäng
0
Tja, jag snackar bara med Hanse, vart han än befinner sig. Just nu fanns han här och jag svarade hans inlägg här. Kasta skit på MASH, hmm.. Behövs det? Som att måla ett brunt hus brunt, det syns liksom inte :p
 

DeletedUser

Guest
Tja, jag snackar bara med Hanse, vart han än befinner sig. Just nu fanns han här och jag svarade hans inlägg här. Kasta skit på MASH, hmm.. Behövs det? Som att måla ett brunt hus brunt, det syns liksom inte :p

Eller som att kalla sig för sketaful trots att bilden redan förtäljt den historien. ;)
Jag hoppas du ser att det är ett skämt, jag sysslar inte med personangrepp. Men öppningen var för stor för att jag skulle kunna hålla mig borta från att skämta.. :p
 

DeletedUser

Guest
Jag ställde mig tvivlande till den tesen men så kom jag att tänka på att vissa i mash faktiskt lyckats yngla av sig, vilket skulle bevisas

Med den kärlek som spelarna i MASH besitter så tvivlar jag inte en sekund på att dessa barn kommer leva väldigt lyckliga liv. :)
Dem kommer högst troligt också springa runt på sommaren och hoppa och stampa på diverse småkryp som springer runt på marken, barn tenderar att göra sådant. Jag kan än idag minnas hur man låg på marken med luftgevär och sköt spindlar som klättrade på stenväggarna på kompisens garage. :)
Det var lika roande då, som nu, att se spindlar falla.
(Fast nu ljög jag lite, jag är inte road av att stribe föll, snarare besviken. Jag är inte blind).
 

DeletedUser

Guest
Ta det lugnt nu innan du tar i så du spricker. Finns vissa gränser man inte behöver gå över.

sesså, din gamla indian, gräv ner stridsyxan nu, du behöver ju inte bli härsken när jag försöker mig på att skämta.. glömde smilys förvisso..

Jag förstår nu varför den mänskliga historien är så kantad av krig och konflikter, de hade inte uppfunnit smilyn ännu..
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Hansepag

Om du läser historia så upptäcker du att "ett litet lass, ofta stjälper hela tuvan"

Små felsteg i diplomati eller kungars/regeringars beslut (på fyllan?) har orsakat stora rikens undergång.

känner det själv i kväll när man druckit lite Whiskey, svårt att tänka och j-ligt svårt att skriva. Tänk vad lätt att som "Den Högste" fatta ett felaktigt beslut på "fyllan"?

Tur att man har polare i stammen som kan deletea det man säger, så att man kan sova tryggt, och världen är som vanligt när man vaknar:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
cribba, jag måste säga att jag inte riktigt följer din tankegång där.. resonerar du rent filosofiskt? syftar du på att merparten av mina inlägg skulle vara gjorda på fyllan? att merparten av dina är gjorda på fyllan? Att all diplomati borde skötas på fyllan eller vad?
 

DeletedUser

Guest
cribba, jag måste säga att jag inte riktigt följer din tankegång där.. resonerar du rent filosofiskt? syftar du på att merparten av mina inlägg skulle vara gjorda på fyllan? att merparten av dina är gjorda på fyllan? Att all diplomati borde skötas på fyllan eller vad?

Jag skulle tro att han menar att ibland så är den enstaka personers fel att hela stammar/länder går under.

Att när man skriver i gemensamma forum så tolkas det man skriver på olika sätt, vissa blir stötta andra förstår skämtet.

Alltså, små misstag som folk ibland gör kan få oanade konsekvenser.

Och det han menade med "på fyllan", de flesta gör sina misstag på fyllan.

Och nej, jag tror inte han menade dig personligen på något sätt.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Jhoaman

Du måste bara vara ordningsman eller något liknande.

En klockren analys av mitt inlägg:)
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
cribba, jag måste säga att jag inte riktigt följer din tankegång där.. resonerar du rent filosofiskt? syftar du på att merparten av mina inlägg skulle vara gjorda på fyllan? att merparten av dina är gjorda på fyllan? Att all diplomati borde skötas på fyllan eller vad?

Nej, jag menade inte dig som person eller någon annan än mig själv, när det skrevs.

Jag släpper den tråden och passar en vettig förklaring...................
 

DeletedUser

Guest
Man gör så gott man kan.

Vet hur lätt det är att missförstå varandra när man skriver i forum som detta.

Alla kan inte läsa mellan raderna på samma sätt som en själv, därför måste man ibland vara övertydlig.

Något som är en självklarhet är ju just klar för en själv... inte alltid för alla andra.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp