Man blir jö rädd..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
nästan! :mad: :(
Jag fick detta idag! Detta får mig att tro att folket runt TW-Forumet inte vill ha folk här.

Alex sa:
Hej Heliex,

Du har fått en anmärkning om förseelse på Forums.

Anledning: Spam
-------
Spam
-------

Denna förseelse är värd 1 straffpoäng och kan resultera i begränsad behörighet tills den förfaller. Allvarliga förseelser förfaller aldrig.

Jag posta 1 gång! 1 gång! Hur fan kan det vara spam? Och kom nu inte dragande med era regler. Lär er vad spam är. Visst det kan betyda lite olika saker med aldrig har jag hört att det skulle betyda: "Skoja inte" eller "1 post är spam". För just skojade var vad många av oss gjorde i, och häng med nu, i OFF-TOPIC tråden!
Men jag börjar förstå varför det inte postas så mycket här med tanke på hur många som spelar. Alla är väl rädda för att bli bannade eller få en straffpoäng.
Visst är det bra med regler men herre gud lite sköj och skämt måste man väl tåla. Men det gör tydligen vissa Admin/Mod's. Jag har sälv varit Admin och även Mod på flera stora forum inom spelvärden och aldrig har jag eller andra Admin's/Mod's varnat folk för att skoja lite.

Blir nog inte många mera poster från min sida.

//Heliex kind pissed off nu!!
 

DeletedUser

Guest
tror jag har typ 4-5 st sådana...


Blir så om man råkar gå OT, eller något liknande om man påpekar att någon stavar som en kratta, eller om man pekar ut att just den personen är "kokko" med en komisk kommentar


/the end
 

DeletedUser

Guest
det är ganska enket att få det. Spär man på det som spammas innan och skriver om spammet och inte topic så kan man få varning eller en straffpoäng.
 

DeletedUser

Guest
ska tillägga att jag respekterar varningarna även om jag ibland inte tänker mig noga för:p
 

gaangster

Member
Reaktionspoäng
0
nästan! :mad: :(
Jag fick detta idag! Detta får mig att tro att folket runt TW-Forumet inte vill ha folk här.



Jag posta 1 gång! 1 gång! Hur fan kan det vara spam? Och kom nu inte dragande med era regler. Lär er vad spam är. Visst det kan betyda lite olika saker med aldrig har jag hört att det skulle betyda: "Skoja inte" eller "1 post är spam". För just skojade var vad många av oss gjorde i, och häng med nu, i OFF-TOPIC tråden!
Men jag börjar förstå varför det inte postas så mycket här med tanke på hur många som spelar. Alla är väl rädda för att bli bannade eller få en straffpoäng.
Visst är det bra med regler men herre gud lite sköj och skämt måste man väl tåla. Men det gör tydligen vissa Admin/Mod's. Jag har sälv varit Admin och även Mod på flera stora forum inom spelvärden och aldrig har jag eller andra Admin's/Mod's varnat folk för att skoja lite.

Blir nog inte många mera poster från min sida.

//Heliex kind pissed off nu!!


jag hart fått skit många sånna med!!!!!!!:mad:
 

DeletedUser

Guest
Fick en varning för att jag svarade på en fråga:(

Och hur många straff poäng krävs det för att få ett straff för jag har typp fåt uppmot 10-15 straffpoäng och varningar.
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
nästan! :mad: :(
Jag fick detta idag! Detta får mig att tro att folket runt TW-Forumet inte vill ha folk här.



Jag posta 1 gång! 1 gång! Hur fan kan det vara spam? Och kom nu inte dragande med era regler. Lär er vad spam är. Visst det kan betyda lite olika saker med aldrig har jag hört att det skulle betyda: "Skoja inte" eller "1 post är spam". För just skojade var vad många av oss gjorde i, och häng med nu, i OFF-TOPIC tråden!
Men jag börjar förstå varför det inte postas så mycket här med tanke på hur många som spelar. Alla är väl rädda för att bli bannade eller få en straffpoäng.
Visst är det bra med regler men herre gud lite sköj och skämt måste man väl tåla. Men det gör tydligen vissa Admin/Mod's. Jag har sälv varit Admin och även Mod på flera stora forum inom spelvärden och aldrig har jag eller andra Admin's/Mod's varnat folk för att skoja lite.

Blir nog inte många mera poster från min sida.

//Heliex kind pissed off nu!!

Vi vill självklart ha folk här men inte att de medvetet försöker förstöra trådar.

Om vi tittar på vad du skrev i den aktuella tråden så har vi det här;

Citat:
Ursprungligen postat av BS95 Visa inlägg
Tjabba här kan vi snacka BMXar MM. Vad kan ni för trick på BMX och vad har ni för bmx?? Och vad är ett bra märke på en BMX???

BMX? Hmm Nej har ingen men vill ha en BMW (Big Mexican Women).
Trick på en BMX? Nope cant say I do.
Har för BMX? Nope har ingen.
Märke på en BMX? Det måste nog vara om man slår i någonstans. Då blir det oftast ett märke. Räknas skrap märke?

Du visste att det handlade om BMX-cyklar med valde att medvetet försöka förstra tråden (du liksom 3 andra som också varnades utav mig) med ditt inlägg och på grund av detta så varnade jag dig. Har du inget vettigt att tillföra så finns stor risk att jag eller någon annan moderator varnar dig för det.
 

DeletedUser

Guest
nästan! :mad: :(
Jag fick detta idag! Detta får mig att tro att folket runt TW-Forumet inte vill ha folk här.



Jag posta 1 gång! 1 gång! Hur fan kan det vara spam? Och kom nu inte dragande med era regler. Lär er vad spam är. Visst det kan betyda lite olika saker med aldrig har jag hört att det skulle betyda: "Skoja inte" eller "1 post är spam". För just skojade var vad många av oss gjorde i, och häng med nu, i OFF-TOPIC tråden!
Men jag börjar förstå varför det inte postas så mycket här med tanke på hur många som spelar. Alla är väl rädda för att bli bannade eller få en straffpoäng.
Visst är det bra med regler men herre gud lite sköj och skämt måste man väl tåla. Men det gör tydligen vissa Admin/Mod's. Jag har sälv varit Admin och även Mod på flera stora forum inom spelvärden och aldrig har jag eller andra Admin's/Mod's varnat folk för att skoja lite.

Blir nog inte många mera poster från min sida.

//Heliex kind pissed off nu!!

Jag fullkomligt älskar när folk skriver att de är/har varit admins/mods på andra forum och där är det mycket snällare m.m.
Min motfråga: Varför är du inte det längre?

Hade du haft lite vetskap om hur communityn fungerat tidigare dvs läst igenom forumet och hållt dig uppdaterad hade denna tråden inte behövts göras.


Spam = onödiga posts

Det var så svårt att lära sig.

Din post var onödig och var således spam så var kommer aggresionen ifrån?
 

DeletedUser

Guest
Bertil sa:
Jag fullkomligt älskar när folk skriver att de är/har varit admins/mods på andra forum och där är det mycket snällare m.m.
Min motfråga: Varför är du inte det längre?

Ja jag "har" varit pga av flera anledningar.
1, Spelen finns inte i den utsträckning som förut.
2, Tid. Det tar tid att sitta å admina ett stort forum. Det vet ni säkert om.
3, Jag spelar inte dom spelen längre.
Är dom anledningarna bra nog för dig Bertil?
En motfråga till dig då Bertil. Tror du att du kommer sitta som Admin här på TW om 20 eller kanske 30 år?

Bertil du skriver "Spam = onödiga posts". Du menar nog på "Forum spam, posting advertisements or useless posts on a forum" som du även refererade till i en annan post om just spam. Du borde oxå isåfall läsa vidare vad dom menar med "useless posts".

Ok att det var lite Off Topic men omg har ni inge humor i er??

Det jag hänger upp mig på är hur fan att posta 1 gång är spam att den är Off Topic, som inte är och kommer aldrig att vara SPAM!!! Det hade räckt att en Admin/mod skrivit "Back to topic" eller så. Men delete och varna är bara oseriöst.

//Heliex
 

DeletedUser

Guest
Ja jag "har" varit pga av flera anledningar.
1, Spelen finns inte i den utsträckning som förut.
2, Tid. Det tar tid att sitta å admina ett stort forum. Det vet ni säkert om.
3, Jag spelar inte dom spelen längre.
Är dom anledningarna bra nog för dig Bertil?
En motfråga till dig då Bertil. Tror du att du kommer sitta som Admin här på TW om 20 eller kanske 30 år?

Bertil du skriver "Spam = onödiga posts". Du menar nog på "Forum spam, posting advertisements or useless posts on a forum" som du även refererade till i en annan post om just spam. Du borde oxå isåfall läsa vidare vad dom menar med "useless posts".

Ok att det var lite Off Topic men omg har ni inge humor i er??

Det jag hänger upp mig på är hur fan att posta 1 gång är spam att den är Off Topic, som inte är och kommer aldrig att vara SPAM!!! Det hade räckt att en Admin/mod skrivit "Back to topic" eller så. Men delete och varna är bara oseriöst.

//Heliex

Jag har blivit erbjuden post som världs-admin men tackat nej.

Vi har humor men har du sett hur många posts som görs per dag och som vi moderatorer måste ta tag i?

Har användarna, som jag nämnt i annan tråd, där jag skrev i stil med detta:
Har användarna någon gång tänkt sig hur det ser ut för oss moderatorer?

Då väcks frågan som är relaterat till ämnet:
Har du tänkt på det?
 

DeletedUser

Guest
Jag har blivit erbjuden post som världs-admin men tackat nej.

Vi har humor men har du sett hur många posts som görs per dag och som vi moderatorer måste ta tag i?

Har användarna, som jag nämnt i annan tråd, där jag skrev i stil med detta:
Har användarna någon gång tänkt sig hur det ser ut för oss moderatorer?

Då väcks frågan som är relaterat till ämnet:
Har du tänkt på det?

Hmm! Världs-admin. :cool::D

Jo jag vet hur det är att moda. Men som jag tolkar det så gör ni lite för mycket. Släpp lite och var inte så spända. Ta detta tex hade du bara skrivit "Back to topic" så hade denna tråd inte ens kommit upp. Men nu fick du PM'a några för en strunt grej som nog tog några minuter, mot 20 sec att skriva "Back to topic"

Igen jag vet hur det ser ut för en Mod'are. Men det ser ut som ni biter er i röven. "Keep it simpel" = oftast bäst. Ni kör typ med "Why keep it simpel".

The END! Att resonera med er är som att kasta vatten på en gås.

//Heliex
 

DeletedUser

Guest
Få faktan rätt först.

Inte jag som varnade dig - du missade det

Sån ignorans tar jag inte - särskilt inte från en "som vet hur det ser ut för en Mod´are"
 

DeletedUser

Guest
1. andra hade redan postat samma innan ett par gånger. - alltså SPAM

2. du tillförde inget vettigt till tråden.

3. eftersom att antalet seriösa och oseriösa inlägg hade de proportionaliteterna dem hade så var ditt inlägg endast destruktivt för tråden.

där har du tre bra konstruktiva andledningar till VARFÖR, nu tycker jag att du kan reflektera över hela situationen igen med din moderatörs kunskap och förklara varför du rimligen inte skulle bli varnad?
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Hmm! Världs-admin. :cool::D

Jo jag vet hur det är att moda. Men som jag tolkar det så gör ni lite för mycket. Släpp lite och var inte så spända. Ta detta tex hade du bara skrivit "Back to topic" så hade denna tråd inte ens kommit upp. Men nu fick du PM'a några för en strunt grej som nog tog några minuter, mot 20 sec att skriva "Back to topic"

Igen jag vet hur det ser ut för en Mod'are. Men det ser ut som ni biter er i röven. "Keep it simpel" = oftast bäst. Ni kör typ med "Why keep it simpel".

The END! Att resonera med er är som att kasta vatten på en gås.

//Heliex

Var jag och inte Bertil som varnade dig samt rensade tråden från ditt och 3 andra liknande poster (och varnade även dessa spelare).

Har av erfarenhet märkt att det inte räcker med att bara säga ill och be folk att komma tillbaka till ämnet utan radering och varning är det om för det mesta ger effekt och även ger bäst effekt för att rensa upp en tråd och få den tillbaka på rätt kurs.

Och jag skrev spam i den ordalydelse med onödig post som bara är till för att få tråden att spåra ut och genom det förstöra för trådskapren och även de som seriöst (fanns iofs inga sådana i den aktuella tråden) är beredda att diskuttera ämnet.
 

DeletedUser

Guest
Jag var med i den tråden, jag var en av de tre!:p

Aja, bara för att inte få en till varning så har jag bestämt mig för att säga något vettigt.
Spänn av Heliex, EN VARNING!
Skulle vilja fråga moderatorena hur många varningar som behövs för ban.
Visst det är kanske irriterande att få en varning för en skitsak, värre med rasistiska utalanden etc.
En varning, då lär man sig lite också var gränsen går, så jag tycker att det var bra att jag fick varningen, även om man kan å ha lite kul.:D
 

Alex

Active Member
Reaktionspoäng
1
Jag var med i den tråden, jag var en av de tre!:p

Aja, bara för att inte få en till varning så har jag bestämt mig för att säga något vettigt.
Spänn av Heliex, EN VARNING!
Skulle vilja fråga moderatorena hur många varningar som behövs för ban.
Visst det är kanske irriterande att få en varning för en skitsak, värre med rasistiska utalanden etc.
En varning, då lär man sig lite också var gränsen går, så jag tycker att det var bra att jag fick varningen, även om man kan å ha lite kul.:D

Det är inställt på att banna när man ligger över 10 aktiva varningspoäng. Det betyder dock inte att det är fritt fram att spamma då vi kan sätta valfritt antal poäng när vi bannar. Dock brukar jag vanligtvis bara använda 1 poäng för spam och offtopic, skulle det vara påhopp så är det mer och skulle det vara rasistiksa utalande så blir det 10 poäng med en gång och alltså ban.
 

DeletedUser

Guest
Jag har 3 straffpoäng... Det är inte meningen att gå off topic det bara blir så ibland. Men däremot blir jag förbannad när man svarar på en fråga som någon ställt eller om nån bumpar gamla trådar och man säger åt dom och man får straffpoäng då... Det gör mig SKIT FÖRBANNAD! men men... Finns inte mycket att göra, bara le tillbaka även man vill strypa den personen.

Obs, Inga namn nämnda...
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp