Krigstråd!

DeletedUser

Guest
Kult tråd, om man inte är aktiv på värld 4 som jag, så¨får man en liten hisotrie blick över vad som har hänt dom senaste månaderna vilket uppskattas.

och du som sa om man la ner lika mycke tid på ett spel som irl, om du tycker detta är mycke tid att lägga ner i ett spel, så har du nog aldrig kört online spel föur :) + folket som spelar har valt att lägga sin tid vid spelet istället för att glo på tv'n som dom flesta gör varje vardag i sverige.

aja bak on topic, hoppas fler stammar skriver upp sig vore roligt och läsa lite mer
 

DeletedUser

Guest
Ninjas

Vi har fört försvarskrig mot
GOD-stammarna (med allierade)
TKOTRK-stammarna (med allierade)
AtD
NM
+ en hel del till (tror vi är uppe i 1k+ fiendespelare men vem räknar egentligen ;))

Konstigt nog finns inte de flesta stammarna kvar så jag förstår inte vad senaste tillskottet i raden tänkte på
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
GET ville duellera mot oss i OB. Bara vi 2. Men dem fattade att dom skulle bli ihjälslagna av oss och drog in LimeEd i det hela så nu står vi OB i krig mot 2 stammar. Fegt som sköen.

Postade till ledaren i LimEd. obs! läses nedifrån.

Niklasfmx på 06.08. kl 14:25
-Haha, Det är jävligt fegt.
kung3n på 06.08. kl 14:20
-haah ;D dom ville ha vår hjälp thats all
Niklasfmx på 06.08. kl 14:19
-Haha. och dagar efter får man attacker mot en efter dig.
Niklasfmx på 05.08. kl 17:51
-gör det.
kung3n på 05.08. kl 01:31
-wierd måste jag säga bör nog kolla forumet
Niklasfmx på 04.08. kl 22:21
-varför får flertal spelare i vår stam attacker av LimEd samtidigt som GET attacker oss? Väldigt vanligt. sitter Kö åt en här. attacker skickades från GET och LimEd på lite över en timme. Har ni gått med GET i kriget mot oss? En slump? Nej. varför?

Mvh Niklasfmx
 

Vale

Member
Reaktionspoäng
0
Och där föll allt som vi och era ledare byggt upp. Ett krig utan smutskastningar. Båda sidor valde medvetet att inte gå ut med kriget i officiella forumet just för att vi skulle kriga och inte kasta en massa skit.

Ang. LimeEds inblandning i kriget skrev Ruscam ett inlägg i en annan tråd. Läs gärna den innan du kommenterar, tack.

Och för att peta lite extra i det har vi aldrig nämnt att det ska vara en duell en mot en. Det enda vi skrev i vår (väldigt vackra) krigsförklaring var att vi utmanade er på en duell. Om ni tog allt i det brevet seriöst skulle det nog inte bli mycket till krig... ;)
 

DeletedUser

Guest
MyWay

4 spelare från ett annat spel kallat t.ravian (ingen punkt) som tänkte sig testa på spelet TW och det syntes ganska snabbt att 2 utav oss la ner mer tid än de andra 2 och det tog inte långt tid för ens vi var 2 spelare kvar. Efter nån veckas spelande så tar vi in en granne. Då var vi 3 vilket vi var en väldigt lång stund, nästan hälften av tiden denna omgång hållit på och det har stärkt våra band oerhört. Efter, vet ingen tid precis, men efter en stund så la stammen BOB ner och vi tog in de spelare som verkade hyggligt aktiva iaf, det var vändningen för vår rekryttorka. Vi kunde locka flera spelare att komma i våran värme när vi brett ut oss mer i området och nu är vi en stam på 159 byar och 17 lojala man som trivs ihop. Vi var 18 ett tag men tack vare snälla -=AT=- så fick vi reda på att den 18:eek:nde inte var så snäll :D

För ungefär 2 veckor sen så startade vi ett krig imot NG, meningen med det kriget var att få bort deras "koloni'" i vårat område som låg på ungefär 30 byar imot våra lite under 100 byar. Kriget gick trögt ibörjan tills vi hade slagit ut deras deff efter ungefär 2 dagar och då kunde över tagningarna flyta på. Sen efter 4-5 dagars "krig" när det endast var kvar ungefär 5 byar så hade NG's mitt deffat upp. Vi hann att ta en by innans nuvarande stygga -=AT=- troligtvis fick dom av NG :(

Nu expanderar vi i vårat område, alltid under tryck av stora stammen men inga konflikter förutom krockar vid över tagningar än så länge.

Kommer inte på nått mer än att citera
"Du kan komma betydligt längre med ett vänligt ord och ett gevär än du kan med enbart ett vänligt ord"

EDIT: Blev väl inte så mycket krig nu, men det fanns inte så mycket krig att tala om så jag körde väl en berättelse allround om MyWay :D
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Lilja( i k56) har ju inte haft ett ordentligt krig än, vi håller just nu på o rensar ogräs(SLN)

Vi gillade inte direkt deras stil och att de var som gamar på varje ödeby i närheten, ett naturligt val att sopa rent farstun, de ville dock inte förstå detta utan envisades med att komma med roliga förslag som att "det finns ju gott om ödebyar att adla, varför adlar ni av oss för?" och "men vi kan ju bli allierade o ta över världen"<---ööö ne inte med en massinvite stam som växer långsammare än barbarbyarna bredvid.

Men då SLN var hyffsat jämnstarka som oss så blev vi väldigt förvånade när vi vandrar rätt så obehindrat över deras byar, inget skickades av support inom stammen att tala om, en enda spelare som ens orkat göra motstånd hittills.

Sen så är det ju kul att vi inte har fått ett enda ordentligt anfall på oss, inte heller några fejks, fick in ett deff anfall första dagen sen nån spaning också, and thats it! Kul med en stam som inte verkar veta vart vare sig assist eller anfalls knappen sitter =)
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker helt klart WAR har gjort bäst i från sig =)

Dom kan det där med att kriga och det kan vi i ELITE oxå =)

Detta e bara ett krig i mängden som skall komma ske =)

Men stor eloge för WAR =)
 

DeletedUser

Guest
jätte bra gjort av WAR men om man kollar på skillnaden mellan k55 o k44 så är det mkt mer byar o trångare på k44! vet inte om WAR mött så mkt motstånd heller när medlemmarna lämmnar så fort en krigsförklaring kommer upp! varför blev det så många på k44? jävligt grötigt!
 

DeletedUser

Guest
som fan! har man hela k44 så har man lika många byar som alla andra kontinenter i bollen:p
 

DeletedUser

Guest
var den bästa on topic tråd jag läst hoppas dety fortsätter så ;);):p
 

DeletedUser

Guest
En spelare får min uppmärksamhet iaf, det är Ostpower, han går verkligen att föra en vältalad dialog med, och det uppskattas!

Använder man SAOL så kan man verka väldigt dyktig..

Faast javisst, ostpower är en spelare som jag verkligen uppskattar!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
gretas tar, i början så ville alla ha honom fast dom inte behövde= han tröttnade och låste alla KÖ-trådar....:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Jaws

första kriget var mot GOD stammarna som hade en väldigt dålig attityd till vår stam
dom slog vi ut ganska fort med hjälp av axe 30000 och ninjas

jag har för mej att vårt andra krig började som försvars krig mot omega.

omega som va en större stam än jaws vid attaktillfället hade dock ingen större chans utan fick se sej besegrade innom 1-2 veckor.

vi har fört ett halvkrig mot TKOTRT.
vår stam svarade på en förfrågan från allierade om vi kunde slå ut TKOTRT medlemmar som låg i vår närhet och det gjorde vi också.

sedan var vi med i Nordmyr kriget.

Detta kriget var tänkt som ett expansionskrig samt att vi skulle hjälp allierade som behövde mer utrymme

Jaws behövde inte heller i detta kriget "visa tänderna" för NM gick ner ganska så fort Jaws led inga store förluster och NM var inga större problem.

jag tror inte att jag har glömt någon nu.. möjligtvis att någon mindre stam har strykt med..
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vill gärna fortsätta höra smaskiga detaljer från alla krig som pågår, hellre de lite mindre krigen man alldrig hör nått om :)
måste ju självfallet också snacka om Lilja....

Vi var ju i Krig med en stam vid namn SLN, dessa herrar gjorde 0% motstånd, vi blev rätt förvånade då de borde kunnat ställa till en rätt kul fest men icke sa nicke.
SLN körde hellre med "desperata pm´s" metoden, och skickade brev till alla stammar inom k56, o några utanför, där de bad om hjälp att stoppa den ondska som vi i Lilja personifierade, de flesta tryckte bara på vidarebefodra knappen o skickade allt till mej :) då de sett vilken skräpstam SLN var(älskar va lalandia sa)

Men sedan så fick Tempel för sig att ta in SLN mitt under brinnande krig(ee ja frineur brann lite iaf, vi andra kollade mest på nile city) vi hade ju en iap med Tempel och undrade självfallet va fan de höll på med, det löste sig iaf tillslut då de från SLN som hunnit joina Tempel gick hem till sin forna stam igen.

Då hände nästa roliga grej SLN mergade med stammen T.W.N, det roliga var att ledarna(diplomaten) i T.W.N krävde att vi skulle avbryta våra anfall för att de hade nu plockat in dom....eee va? sa vi då, men vi tog det lugnt ett tag då vi behövde bygga upp våra off lite, men sedan efter nån vecka(T.W.N hade då bytt namn till *T$*) så valde vi ut den karaktär ur *T$* som vi gillade minst o bestämde oss för att köra på honom, det gick ju rätt hyffsat iaf...

Han blev då utslängd och efter några veckor upplöstes *T$*, vi i Lilja undrar bara varför ingen av alla de spelare vi mött i de stammarna har lyckats få iväg en enda off!, vi har haft mer vilsegångna inkommande från V.V.V än vi fått från stammen vi varit i krig med.


aja ni som orkade läsa detta svammel från min sida kan väl slänga upp nått kul från era stammars krig istället :)
 

DeletedUser

Guest
Efter det fick jag GOTHs ledare att tro att vi tillsammans med dom skulle kötta LAHs flyktingar. När GOTH minst anade kom vår krigsförklaring och kriget var ett faktum, innan vi ens hade hunnit med vår offensiv så upplöste även dom stammen. Tråkigt som fasen tyckte vi i V.V.V som hade hoppats på ett längre krig.

Och du snackar om hur A.X.E förråder allierade! Att du inte skäms! Nu blir jag arg som fan :mad:
 
Topp