Krigstråd!

DeletedUser

Guest
Ja, nu har vi spelat på värld 4 i några månader. Själv tycker jag att värld 4 är en lyckad värld, med vallgraven i mitten ger en utmaning, både för oss utanför och för er innanför. Visst, vi hade klarat oss bra utan den allihopa. Men nu är det som det är.

Det jag tänkte att vi skulle diskutera här i denna tråden är krigen på V4.

WAR har ju slagits mot ett flertal stammar, vilka är alla?

V.V.V har likaså de slagits mot ett flertal stammar, vi utrotade 2 tidigt in på värld 4 och slog nu ut GOTH och LAH. De upplöste ju stammarna, och då räknar vi det som ett vunnet krig då vi plockade alla de byar vi strategiskt hade bestämt oss för att ta.

AT, de har ju även dom mött ett flertal stammar, berätta vilka!

A.X.E, Dessa möter ju Ninjas nu, ett krig som de förhoppningsvis förlorar. Backstabbare, usch usch usch :) Men fler krig måste väl ha utkämpats?


Alltså, disskutera vilken/vilka stammar som visat sig grymma på att kriga på värld 4, gärna en liten motivering också.

Mvh Kim Aka Lalandia, Konsul i V.V.V
 

DeletedUser

Guest
-=AT=- började med Enter tidigt. Dom var större än oss då pga att dom var fler och dom hade sitt kluster långt bort så de tog lite längre tid än planerat att ta ner dom men med lite hjälp från NG i innre ringen så skötte vi yttre där huvud delen av Enters byar fanns på 2-3 veckor.

Nästa krig vi nu ingick var mot 4 stammar till en början där vi hade 2 som prio och 2 som alt targets dessa stammar var/är:

Prio: SPRIT och WASP
alt: KR och KR-A

KR är nu upplöst och istortsett utdöda
KR-A bytte namn till FM igen när KR dog och nu är även FM upplöst pga att vi har slagit bort dom.

SPRIT är så gott som döda så nu återstår WASP

Vi fick även en till stam som WASP lyckades värva mot oss @TBH. Dom har vi ännu inte gjort någon offensiv mot och vi har knappt fått attacker heller.

När WASP är borta så har vi slagit bort allt "större" hot på våran sydväst sida och kan focusera på att bara växa. Efter detta ska vi rensa bort fler småstammar i området. Vet inte vilka de är än.
 

DeletedUser

Guest
Vi mötte tidigt i värld 4 två stammar, Lemon hette den ena. Den andra kommer jag inte ens ihåg. Första slog vi ut på mindre än 24 timmar, den andra tog under 22 timmar.

Det var våra testkrig, jag ville se hur mina killar jobbade osv, de visade sig vara väldigt duktiga!

Sedan var det ju LAH som stod på tur, efter lite schysst diplomati och många tagna byar valde dom att upplösa stammen. Tråkigt som tusan.

Efter det fick jag GOTHs ledare att tro att vi tillsammans med dom skulle kötta LAHs flyktingar. När GOTH minst anade kom vår krigsförklaring och kriget var ett faktum, innan vi ens hade hunnit med vår offensiv så upplöste även dom stammen. Tråkigt som fasen tyckte vi i V.V.V som hade hoppats på ett längre krig.

Istället så bestämde vi oss för att plocka de mest strategiskt bra byarna, plocka bort de röda pluttarna från vårt område.¨

Alla stammar som tog in GOTHARE belv därför uppsatta som fiende, och vi köttade på dom. När vi även tagit de viktigaste byarna av dom så avslutade vi kriget.

Nu står vi och trampar vatten, alla större stammar i vårt område är utrotade förrutom E-R, men E-R och V.V.V för goda dialoger det är ignet att sticka under stolen med att vi kommer bra överens. Så just nu adlar vi som vi gjorde 3 veckan in på värld 4. det är ganska gött det också.

Auf WiederZen!
 

DeletedUser

Guest
A.X.E första riktiga krig var egentligen mot Nordmyr, då vi i A.X.E är väldigt utspridda i k44 så var det i stort sett endast kanske 30-40% som kunde delta aktivt i detta krig, så deras storlek kontra våra 30-40% satte oss i underläge, men det tog inte många dagar innan dom ansåg sig besegrade och stammen upplöstes, flyktingar jagades och utplånades, förrutom ett par styckna som stammar som 30000 m.fl öppnade sina armar för.

Efter kriget mot Nordmyr svor 30000 att dem inte skulle ta in flyktingar, det var en lögn, när dom tog in dessa svor dom igen på att inte deffa upp dessa, vilket också var en lögn, därav hade vi inget val än att förklara krig mot 30000 som ledde till att även denna stam upplöstes? (berodde säkerligen inte enbart på att vi startade krig mot dem, men det spelade säkert en liten roll i det hela)

Nu har vi kommit så långt som till ninjorna, första stammen som vi fått respekt för och som krigar tillbaka och dom gör det riktigt bra också!
Bakgrunden till detta går säkert att hitta i andra trådar, finns för många teorier om detta, och jag vet inte ens hälften så låter det vara osagt. Men att kalla oss backstabbers är nog inte riktigt rätt, ni som gör det sitter in på all fakta och bör isf inte utala sig.

Sen finns det ju stammar som AtD och GoD (UNDEAD?), som vi alltid 'expanderat' mot, kan inte kalla det för krig direkt, hade vi gått 'all in' på AtD hade dom varit historia för länge sen, vi drar ut på lidandet där lite.

Har jag glömt något?
 

DeletedUser

Guest
Ah en GE MIG UPPMÄRKSAMHETs tråd. OK Lalandia, ja VVV har varit duktiga
krigare det är nog bevisat. Hoppas du kan känna dig lite viktig nu :)
 

DeletedUser

Guest
Oj fan -vad folk har lagt ner tid på detta.

Hmm.konstigt att se detta
-att folk kan så mycket om detta spel och engagerar sig så stenhårt...shit.
Tänk om de engagerade sig i sitt yrke eller något som "gav IRL världen något"...
kul spel annars. -och härlig objektiv tråd ja -:)
 

DeletedUser

Guest
War har ifrån första stund varit aktiva med att kriga.
Det började med att vi hjälpte våra allierade i LF med att gå på Lemon eller va de nu hette. Sen så slaktade vi i tur och ordning Arn, SEA och MEA sen så var vi i princip ensamma i "våean" del av bollen.
Då kollade vi runt oss för att upptäcka vilka potentiella hot som kunde dyka upp. Hittade då KOTG som vi ansåg vara de som i framtiden skulle kunna utgöra ett hot så då gick vi helt enkelt in i krig med dom. Av olika anlednigar så hade de för tillfället inte så mycket att sätta emot och inom 24 timmar hade vi totalt slagit ut 4 spelare sen så var resten en transportsträcka.

Vi började kolla norrut och gick på SPZ som föll som det luftslott vi misstänkt att de var. Då visar det sig att Tjekan tar in spelare ifrån SPZ med sammanlagt ungefär lika stor poäng som resten av Tjekan. Vi valde självklart att visa att sådant inte är ok genom att gå i krig även med Tjekan som i princip gav upp innan kriget startade.
 

DeletedUser

Guest
Hmm.konstigt att se detta
-att folk kan så mycket om detta spel och engagerar sig så stenhårt...shit.
Tänk om de engagerade sig i sitt yrke eller något som "gav IRL världen något"...
kul spel annars. -och härlig objektiv tråd ja -:)

Du förstår att vi som är aktiva i någon/några världar ofta har hjärna nog att kunna klara av IRL samtidigt :)

Go =AT= :)
 

DeletedUser

Guest
A.X.E, Dessa möter ju Ninjas nu, ett krig som de förhoppningsvis förlorar. Backstabbare, usch usch usch :) Men fler krig måste väl ha utkämpats?
vet inte om du ska säga att A.X.E gjorde det men några få spelare från stammen
gjorde det men dem får betala nu:p
 

DeletedUser

Guest
han blev en vinnare när han skrev den:p själva kriget var bara otur:p
 

DeletedUser

Guest
En sak hajjar jag, trådskaparen, varför få han alltid kritik?

"Du söker bara uppmärksamhet", "du tror du är kung" osv.

Herregud, uppmärksamhet är det enda jag har, både på forumet här och In Game.

Därmot är det bästa jag vet att föra bra dialoger, likväl på ett forum såsom i ett brev. Även om brev är snäppet göttigaste!ö

En spelare får min uppmärksamhet iaf, det är Ostpower, han går verkligen att föra en vältalad dialog med, och det uppskattas!

Nej mina vänner, tror ni verkligen att det är uppmärksamhet jag vill ha har ni fel. Därmot älskar jag att disskutera saker, jag tycker det är lika roligt när ni skriver om WAR, AT eller AXE som oss i V.V.V

Så dissa tjabbet är ni snälla.
 

DeletedUser

Guest
fan den här tråden ä ju skit skoj om fler disskuterar i den:p
 

DeletedUser

Guest
helt rätt lalandia, varför måste man klaga på andra? om man inte gillar tråden så kan man väl bara skippa och skriva i den?
 

DeletedUser

Guest
fan den här tråden ä ju skit skoj om fler disskuterar i den:p

Jag instämmer.

Tanken var att ALLA som ingår i någon stam och har lite inblick i vilka stammar denna stam mött i krig osv skulle skriva.

Så sätt igång nu alla stammar =)
 
Topp