Krigsförklaring

DeletedUser

Guest
2011-08-28
Stockholm


Vi i stammen VIRUS förklarar här och nu KRIG mot stammen No Name.



Vi i VIRUS vill med denna förklaring få Er i stammen NO Name en chans att flytta ur K54, eller så kommer Ni under en lång tid framöver fortsätta vara våra favorit farmer.


Krigsförklaring innebär att en stat ger en formell notifikation till en annan part om att de nu, eller från en specificerad framtida tidpunkt, befinner sig i krig med varandra. Haagkonventionen från 1907 krävde att de krigförande parterna gjorde en krigsförklaring före, eller omedelbart efter, stridernas början. Syftet var bland annat att neutrala stater skulle hållas underrättade om vad som pågick.
Numera är formella krigsförklaringar mycket ovanliga. Detta ger en del juridiska problem, då många äldre internationella konventioner som reglerar krig, utgår ifrån att sådana förklaringar gjorts. En mycket känd händelse var när Sovjetunionen anföll Finland utan någon krigsförklaring, som startade vinterkriget.


















Krigsgeneral Rebz
med ledningen i VIRUS och stam medlemmar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Rent patetiskt då ett krig inte kan genomföras än
Byar kan bara farmas och inte Adlas då ni inte har Adlar
Så kalla det ett krig tyder bara på er oerfarenhet
 

DeletedUser

Guest
Rent patetiskt då ett krig inte kan genomföras än
Byar kan bara farmas och inte Adlas då ni inte har Adlar
Så kalla det ett krig tyder bara på er oerfarenhet

Är det bitterhet jag hör? Med tanke på era spelares obefintliga truppantal tyder de nog på att ni saknar erfarenhet ;)
 

Th3worst

New Member
Reaktionspoäng
0
ok ett år kvar tills kriget börjare då? 2012-08-28 eller ska det stå 2011-08-28?
 

DeletedUser

Guest
Rent patetiskt då ett krig inte kan genomföras än
Byar kan bara farmas och inte Adlas då ni inte har Adlar
Så kalla det ett krig tyder bara på er oerfarenhet

Självklart kan det kalla det ett krig. Om målet är att få hela stammen att starta om i en annan kontinent behövs det ju inga adel.
man kan kriga av många orsaker. Min är ofta för att utvidgas och då behövs adel men att kriga för att ha som mål att ha ett garanterat
stadigt flöde av resurser ser jag inget fel på
 

DeletedUser

Guest
Ni kunde ju lagt ut denna när adelsmännen hade börjat rulla in så man verkligen får se hur "kriget" går,men det är ju riktigt roligt med en krigsförklaring såhär tidigt in på spelet.
 

DeletedUser

Guest
2011-08-28
Stockholm


Vi i stammen VIRUS förklarar här och nu KRIG mot stammen No Name.



Vi i VIRUS vill med denna förklaring få Er i stammen NO Name en chans att flytta ur K54, eller så kommer Ni under en lång tid framöver fortsätta vara våra favorit farmer.


Krigsförklaring innebär att en stat ger en formell notifikation till en annan part om att de nu, eller från en specificerad framtida tidpunkt, befinner sig i krig med varandra. Haagkonventionen från 1907 krävde att de krigförande parterna gjorde en krigsförklaring före, eller omedelbart efter, stridernas början. Syftet var bland annat att neutrala stater skulle hållas underrättade om vad som pågick.
Numera är formella krigsförklaringar mycket ovanliga. Detta ger en del juridiska problem, då många äldre internationella konventioner som reglerar krig, utgår ifrån att sådana förklaringar gjorts. En mycket känd händelse var när Sovjetunionen anföll Finland utan någon krigsförklaring, som startade vinterkriget.


















Krigsgeneral Rebz
med ledningen i VIRUS och stam medlemmar.

Behöver man inte lite adelsmän......
 

qwertasdfg

Member
Reaktionspoäng
0
Behöver man inte lite adelsmän......

Idag 18:10
Coramoor
Citat:
Ursprungligen postat av thuernman
Rent patetiskt då ett krig inte kan genomföras än
Byar kan bara farmas och inte Adlas då ni inte har Adlar
Så kalla det ett krig tyder bara på er oerfarenhet

Självklart kan det kalla det ett krig. Om målet är att få hela stammen att starta om i en annan kontinent behövs det ju inga adel.
man kan kriga av många orsaker. Min är ofta för att utvidgas och då behövs adel men att kriga för att ha som mål att ha ett garanterat
stadigt flöde av resurser ser jag inget fel på
 

DeletedUser

Guest
Vad behövs i krig?

Bra ledare samt soldater som gör jobbet :awsm:
 

DeletedUser

Guest
OFC ska (v) starta krig innan dom äns har adlar och trupper :D No Name u r going to kick some noob ass :awsm:
 

Lordkhemri

New Member
Reaktionspoäng
0
Vi kan väl kalla kriget för "soldatsutbyte" Jag tror att varken min sida och virus sida kan få övertaget i detta, alltså slår vi varandra i huvet och gör oss själva svaga gentemot andra stammar, clap, clap
 

DeletedUser

Guest
nja katapulter kan nog göra ont så här tidigt också , så visst går det att kalla det för ett krig om två stammar försöker farma /pulta ihjäl varandra. good luck have fun!
 
Topp