Karta, top 10 - v3

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
kommer att dra en topp 20 senare idag om inte nån annan hinner före...
 

DeletedUser

Guest
Gör gärna en karta med samma Zoom, färger för stammarna och likn. så att man lätt kan jämföra med den senaste kartan med den nya. Blir kanske lite merjobb :/
 

DeletedUser

Guest
Uppdaterad nu, bara klicka på kartan för att få en större...Ligger på 1000*1000

Gör gärna en karta med samma Zoom, färger för stammarna och likn. så att man lätt kan jämföra med den senaste kartan med den nya. Blir kanske lite merjobb :/

färgerna blir olika vardera gång och kommer att göra dom i 1000*1000 då vissa tyckte att 1800*1800 (ibland 1900*1900) var för stort
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Tack Ingen för kartan!

Det är intressant att se hur många av Topp-10 stammarna som nu har sitt kärnområde inramat av andra stora stammar.

Kan leda till stagnation eller storkrig, gissar på det senare.:D
 

DeletedUser

Guest
Fin karta. Hade tänkt göra en själv imorgon men då slipper jag det :)

Vad ska man säga? G1 är nästan helt borta på K34 och betydligt tunnare på andra ställen. Börjar även bli trångt i mitten.

Och sist en liten åsikt om hur du gör kartorna. "Contracta" inte riktigt så mycket när du "selectar". Blir inte helt rättvist för stammar som inte har alla sina byar precis bredvid varandra utan ligger lite blandat med andra stammar. Som CCCP i K45, jämför K45 med K44 och det är betydligt tätare på den senare. Men det här är detaljer ;)
 

DeletedUser

Guest
Och sist en liten åsikt om hur du gör kartorna. "Contracta" inte riktigt så mycket när du "selectar". Blir inte helt rättvist för stammar som inte har alla sina byar precis bredvid varandra utan ligger lite blandat med andra stammar. Som CCCP i K45, jämför K45 med K44 och det är betydligt tätare på den senare. Men det här är detaljer ;)

Använder mig inte av contract i huvud taget, förutom när jag gör topografin (=dom andra byarna som inte ingår i toppX)
Använder expand +1 och smooth +2 när jag märker ut stammarna, samt stroke i centrum av ytterkonturen..
 

DeletedUser

Guest
Aja. Det jag syftade på är att ensamma byar ser så små ut. 3 byar i en triangel ser oproportionerligt mycket större ut. Men som sagt: detaljer :p
 

DeletedUser

Guest
Aja. Det jag syftade på är att ensamma byar ser så små ut. 3 byar i en triangel ser oproportionerligt mycket större ut. Men som sagt: detaljer :p

Här är en liten förstoring (inzoomat 200% av den stora kartan) över cccp.

Det grå området är orginalstorleken, den storleken som visas på twstats karta

Den svarta linjen är det området som jag visar på mina kartor.

Tycker att den lilla förstoringen är helt överenskommet. Och vet inte hur jag ska göra det på nått annat sätt utan att det ska se ut som en tetris karta.

Men men, nog om detta
 

DeletedUser

Guest

persifal

Member
Reaktionspoäng
2
Stämmer att det gör mycket att vi rekryterat ca 10 spelare från våra forna fiender. Under kriget så har vi lärt oss att både älska och hata våra fiender ;)
Så rekryteringen kändes helt naturlig för oss efter all brevväxling. Ömsesidigt beröm och spydiga kommentarer gör att man kommer varandra närmare ibland! :)
De allra flesta har alltså kommit in för att vi vet vad de går för. Några få har kommit med på rekommendationer från den gamla =S= ledningen och för att vi vill bevara en del av deras gamla känsla så att de känner sig välkomna! Men nu har vi gått tillbaka till standard proceduren för intagning, vilket kommer att göra det svårare för de som ännu inte kommit med att komma in... :cool:
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
södra delen av värld3 väntar med spänning på vad som blir MASH/S nästa drag.
Och kommer Solace att gå i clinch med nåt stort? Orkar servern med storkrig i dessa bad-tider? Den som lever får se.
 

@rd@

Member
Reaktionspoäng
1
södra delen av värld3 väntar med spänning på vad som blir MASH/S nästa drag.
Och kommer Solace att gå i clinch med nåt stort? Orkar servern med storkrig i dessa bad-tider? Den som lever får se.

Norra världen , har gjort sitt.
Dags att det blir nått riktigt stort på andra håll också.


Solace bör ha laddat färdigt , MASH ökat på truppen.
Vet att Tjekan varit igång en tid också .. o DöD kör på som vanligt

Men det är tyst borta hos er i ST .. :)
 

DeletedUser

Guest
jo får hoppas på ett rejält krig snart, jag har ju mina aningar om vad som kommer hända men säger inget än ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Norra världen , har gjort sitt.
Dags att det blir nått riktigt stort på andra håll också.


Solace bör ha laddat färdigt , MASH ökat på truppen.
Vet att Tjekan varit igång en tid också .. o DöD kör på som vanligt

Men det är tyst borta hos er i ST .. :)

Har tjekan krigat? mot vilka?
 

DeletedUser

Guest
Kartan är kanske lite missvisande. Men det står faktiskt "solace SER ut att bli uppätna..." ;)

Tjekan har väl aldrig krigat på riktigt? Dom brukar ta in de bra spelarna i en stam och sedan anfalla resterna av stammen. Är inte så insatt dock.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp