Gör sanningen ont?!

DeletedUser

Guest
Haha sjukt kul att Henriks inlägg där han kallar folk för både det ena och det andra får vara kvar men kanske beror på vilken sida man står på.

OT: Klart saker kan strula med tekniken osv. Var ett bra drag att ni la in fred på världarna för att minska konsekvenserna. Men hattandet med freden samt att den kom försent är lite olyckligt om än inte hela världen. Jag blir mest förvånad över att ni inte haft en plan för vad som händer med världarna vid krångel. Hoppas att ni lär er på detta, som ni ändå summa summarum skött hyfsat och sköterd et ännu bättre till nästa gång.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
ok jag lekte lite med siffrona anta att det är 1000 spelare per värld som betalar premium ni har 260+ världar det ger räknestycket: 1000x40x260 = 10400000 i inkomst per månad vilket ger på 12 månader 124800000 allså 124 miljoner 800 000 kr i ren vinst med den summan per år så borde ni iallafall kunna hålla serverhallen up to date. även fast ni är 130 anställda

Vi har 540 världar som är igång och kör. Din beräkning är helt off, då vi har versioner i små marknader där det kanske bara finns 30 - 70 prem spelare per värld. Ännu en gång, så är det alltså inte något riktigt fel på vad vår teknik är, men att vi hade ett problem som vi aldrig haft tidigare och inga som hade riktig erfarenhet om detta problem som kunde fixa det snabbt nog. Och vi sitter inte på det billigaste man kan sitta på heller, en av våra servrar kostar runt 5.000 - 6.000 euro och en av våra Loadbalancers upp emot 30.000 - 50.000 euro. Ibland händer det oväntade och då gör vi allt för att lösa det så snabbt vi kan. =)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vi har 540 världar som är igång och kör. Din beräkning är helt off, då vi har versioner i små marknader där det kanske bara finns 30 - 70 prem spelare per värld. Ännu en gång, så är det alltså inte något riktigt fel på vad vår teknik är, men att vi hade ett problem som vi aldrig haft tidigare och inga som hade riktig erfarenhet om detta problem som kunde fixa det snabbt nog. Och vi sitter inte på det billigaste man kan sitta på heller, en av våra servrar kostar runt 5.000 - 6.000 euro och en av våra Loadbalancers upp emot 30.000 - 50.000 euro. Ibland händer det oväntade och då gör vi allt för att lösa det så snabbt vi kan. =)

nu skrev jag inte för att vara elak nino du vet att jag älskar dig lika mkt som du älskar mig <3
jag bara lekte med lite siffror säger inte att ni har skit saker dock som jag sa innan kan teknik strula men nu vet ni iallafall vad ni skall göra nästa gång det händer
 

DeletedUser

Guest
ok jag lekte lite med siffrona anta att det är 1000 spelare per värld som betalar premium ni har 260+ världar det ger räknestycket: 1000x40x260 = 10400000 i inkomst per månad vilket ger på 12 månader 124800000 allså 124 miljoner 800 000 kr i ren vinst med den summan per år så borde ni iallafall kunna hålla serverhallen up to date. även fast ni är 130 anställda

Ahhhh, detta liknar en viss annan uträkning.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Är ja helt fel ute då rovet? Du vet nog vart du hamnar iaf ;)

Innogames gjorde väl ändå detta så fort dom kunde, tror knappast dom tänkte "MATRAST; YES NÅN ANNANS PROBLEM" har svårt o tro det faktiskt. "Vi har rätt till 5 min rast varje timme, så nu drar ja för en cigg" Tror ja inte heller sker i såna här situationer.

Däremot kanske innogames kanske borde tänka på och anställa nån som arbetar med kunderna, nån som kan slicka o få de o se fint ut. Sen om de är ren BS de spelar väl ingen roll, sålänge alla p12or blir lugna så är de säkert värt pengarna.

Sin, tror du att ett vinstgivande företag köper in bättre grejjer? Nej, sålänge de går bra skär man ner för "framtiden", du måste ju ändå kolla på nyheterna då o då eller? :p När de går dåligt, DÅ sattsar man. Trodde folk förstod detta ;) (jojo, så är de i princip)
 

DeletedUser

Guest
Är ja helt fel ute då rovet? Du vet nog vart du hamnar iaf ;)

Innogames gjorde väl ändå detta så fort dom kunde, tror knappast dom tänkte "MATRAST; YES NÅN ANNANS PROBLEM" har svårt o tro det faktiskt. "Vi har rätt till 5 min rast varje timme, så nu drar ja för en cigg" Tror ja inte heller sker i såna här situationer.

Däremot kanske innogames kanske borde tänka på och anställa nån som arbetar med kunderna, nån som kan slicka o få de o se fint ut. Sen om de är ren BS de spelar väl ingen roll, sålänge alla p12or blir lugna så är de säkert värt pengarna.

Sin, tror du att ett vinstgivande företag köper in bättre grejjer? Nej, sålänge de går bra skär man ner för "framtiden", du måste ju ändå kolla på nyheterna då o då eller? :p När de går dåligt, DÅ sattsar man. Trodde folk förstod detta ;) (jojo, så är de i princip)

Nej. Nej. Nej. Nej. Nej.

Bara nej.
 

DeletedUser

Guest
Enda anledningen till att sluta spela av det här är för mig, att man nu sett TW-commnuityn i sin sanna anda - gnällig och ouppskattande.
 

DeletedUser

Guest
Tribal Wars Team den 29.03. kl 22:46
God kväll.

Nu har vi pratat igenom hur vi skall gå tillväga och då gäller följande steg för er som blivit drabbade under det senaste dygnets tekniska problem.

Spelare hänvisas till supporten för att på smidigaste sätt bli kompenserade efter bästa förmåga.

Vi behöver dock något väldigt viktigt tillsammans med det. Spelare måste spara & visa upp rapporter på förlorade byar & trupper.

Det gäller endast rapporter som mottagits under följande tidsperiod: 28:e Mars 19.00 till 29:e Mars 15.00.

Övrigt gällande kompensation gäller 2 dagars premium som vanligt som kommer skickas ut under morgondagen.

Vänliga Hälsningar,
Tribal Wars Team

Så vi som får trupp som studsar ska inte få ett smack mer än 2 dar? Investerad tid till att hålla nere försvararens trupp och lojalitet räknas inte....Den enda som gynnas av det här är försvararen, TRAGISKT. Trodde detta var ett krigsspel - Tribalhugs!

Kom igen nu gnäll röva av er för att jag har "fel"....

Hade varit bra mycket bättre att stänga ner skiten helt.

Shit happends!
 

DeletedUser

Guest
Henrik338 var bara tyst.

Måste hålla med.
Betalande kunder har rätt att klaga när en produkt inte fungerar, oavsett om någonting ändras av klagomålen.

Vad har henrik för rätt att klaga på dessa redan klagande kunder?
Att tycka TW teamet gör ett bra jobb är en sak, men det han skrev var mer eller mindre personangrepp.
*Host* ''Tards'' *Host*
 

Basse

Member
Reaktionspoäng
0
När folk klagar på fel på speeden eller något så tycker alla att de ska hålla käft och att fel uppstår ibland. Men när det händer vanliga världar får alla klaga hur mycket de vill? D:
 

andrejensen

Member
Reaktionspoäng
0
Det handlar om att dem är att företag som utlovar min en produkt och tjänst som jag betalar för? Då är det väl klart som fan att jag vill ha det jag betalade för också? Får jag inte det är det väl självklart att man blir förbannad?

Och nej, jag har betalat för att dem ska ge mig ett spel som jag ska kunna spela varje dag 24 - 7 utan problem, och att det spelet sedan ska funka? Inte mitt jobb att se till att det funkar, utan det är något dem som företag ska lägga pengarna på och se till att detta inte händer från första början?




du är helt ute och cyklar iså fall. Du VÄLJER själv om du vill lägga pengar på detta eller inte. Detta är ett gratis spel. Skulle de vara något som kostar då är de en sak men detta är ett GRATIS spel. Och då får du räkna med att sånt händer. Så tänk innan du skriver. Sånt kan hända hela tiden och kommer säkert hända igen. Till alla andra gnäll för då tycker jag du skall testa att ordna de själv och alla vi skall gnälla och svära och vara otrevliga


Varför dem stänger trådarna är ju för vissa inte kan använda ett vårdat språk eller mobbing. visst ibland kan de låsa andra saker men kom igen grabbar och tjejer. Gnäll inte utan låt dem försöka fixa allt och var tacksamma över dem pk vi får

(kanske lite sent att komma med detta nu men det är min åsikt iaf)
 

DeletedUser

Guest
När folk klagar på fel på speeden eller något så tycker alla att de ska hålla käft och att fel uppstår ibland. Men när det händer vanliga världar får alla klaga hur mycket de vill? D:

Det är för att speedspelare är mindre värda varelser.
 

DeletedUser

Guest
du är helt ute och cyklar iså fall. Du VÄLJER själv om du vill lägga pengar på detta eller inte. Detta är ett gratis spel. Skulle de vara något som kostar då är de en sak men detta är ett GRATIS spel. Och då får du räkna med att sånt händer. Så tänk innan du skriver. Sånt kan hända hela tiden och kommer säkert hända igen. Till alla andra gnäll för då tycker jag du skall testa att ordna de själv och alla vi skall gnälla och svära och vara otrevliga


Varför dem stänger trådarna är ju för vissa inte kan använda ett vårdat språk eller mobbing. visst ibland kan de låsa andra saker men kom igen grabbar och tjejer. Gnäll inte utan låt dem försöka fixa allt och var tacksamma över dem pk vi får

(kanske lite sent att komma med detta nu men det är min åsikt iaf)

Vadå gratis spel? Det är väl inte gratis när man betalar?

Och man gnäller väl för att man inte har betalt för buggar och nertider.
 

DeletedUser

Guest
Vi har valt att inte moderera så hårt för att vi vet att ni är frustrerade.

Men nu när saker och ting faller tillbaka på sin plats, vill jag att ni även börjar tänka på era ordval.

Vissa inlägg är konstruktiva, vissa sakliga, vissa mindre sakliga, men oavsett, så går vi nu tillbaka till en snyggare nivå.

Tack.
 

DeletedUser

Guest
Uppdatering.

- 2 dagars ersättningspremium har nu utfärdats på alla världar.
__________________


Har inte fått något O_O .
 
Topp