Gör sanningen ont?!

DeletedUser

Guest
Vad har Innogames lärt sig på detta och hur ser beredskapen ut för nästa gång något går sönder?Observera att jag ändå tycker det är mer eller mindre ok skött men finns ju alltid saker man kan förbättra

En annan sak, går det att frysa världarna?
 

DeletedUser

Guest
Vad har Innogames lärt sig på detta och hur ser beredskapen ut för nästa gång något går sönder?

Observera att jag ändå tycker det är mer eller mindre ok skött men finns ju alltid saker man kan förbättra

En annan sak, går det att frysa världarna?

Håller helt med dig. Det kan definitivt bli bättre.

Kan svara på vad jag har lärt mig på den grad där jag sitter. (Från Sverige som CM)


1. Var snabb med information på supporten, forumet och (om möjligt) skriv på framsidan (nyhet).

Jag tycker vi var betydligt bättre på att ge den information vi besatt med tanke på omsättningarna.

Vi kunde inte nå världarna, vilket gjorde att jag inte kunde blockera dem/sätta in "fred", så nyhet föll likaså p.g.a det.


Jag kan tycka att våra administratörsverktyg inte skulle funnits på samma segment som världarna, men förstår varför dem gör det. För då hade vi kunnat på något sätt blockera eller administrera det, men samtidigt så kunde vi inte nå dem, vilket gör att oavsett var verktygen befann sig, så hade dem inte fått kontakt med världarna. Så vi (team.se) satt oerhört handfallna igår vid 13.00.

Jag hoppas och tror att det kommer någon sorts lösning, rent tekniskt sätt kan jag inte svara på, men jag har full tillit på att Nino prioriterar det. För detta kostade InnoGames en hel del pengar, och det kommer vi inte ifrån, så enkelt är det. Men framförallt fick vi oerhört många missnöjda kunder och det tycker jag är ytterst tråkigt, det vill jag verkligen betona.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Vad har Innogames lärt sig på detta och hur ser beredskapen ut för nästa gång något går sönder?Observera att jag ändå tycker det är mer eller mindre ok skött men finns ju alltid saker man kan förbättra

En annan sak, går det att frysa världarna?

Ibland maste vi tyvärr ateruppfinna hjulet. Detta problem var nagot nytt för oss. Vi har samtidigt lärt oss hur vi nu snabbare kan lösa dessa problem när de väl dyker upp med ocksa börjat fundera pa hur vi kan aterfalla pa en annan servercentral snabbt utan att orsaka för mycket problem vid IP-byten. Det aterlämnar jag dock at teknikerna att klura ut.

Generellt sa tycker jag att mina CM's skötte sig alldeles utmärkt med den information de fick ut. Som gaffel sa, i och med omständigheterna att vi kunde na servrarna precis lika lite som nagon annan. Även jag satt och höll folk uppdaterade via varan devblog som vart väldigt uppskattat, där kunde vi iallafall fortfarande ga ut med mer informationen. Den gick dock ocksa ner under 20 minuter da den fick otroligt manga besök under ett tag.
 
Topp