Flykting?

DeletedUser

Guest
Jag har funderat på innebörden av ordet just "flykting" grundligt!

Vi har en spelare som av olika anledningar väljer att byta stam ( om stammen ifråga väljer att godkänna vederbörande"!)

Ska då denna flykting vara lovligt byte trots att den stam som väljer att "godkänna" denna spelare inte ha befogenhet att "kunna" göra någonting alls för att skydda sin nya medlem som av olika anledningar har bytt stam.... (anledningarna till detta så kallade stam byte kommer nog att diskuteras till all oändlighet i denna tråd)

Till saken!! Spelarens "nya" stam ska alltså hålla sig passiv medans deras nya medlem blir totalt sönderkrigad pga att han är ansedd som flykting?

Varför då ta in en ny spelare som man "vet" kommer försvinna iaf?

Vad har den nya stammen för skyldighet? Har dom nån överhuvudtaget?

Om den nya stammen sätter in 30k av varje i hans byar...begår då dom nån form av regelbrott av den oskrivna regeln som alla pratar om?

Oskrivna regler har och kommer alltid ändras med tiden...that`s it... först och främst sätter man den egna stammen först och då flera är irl kompisar så blir det väldigt svårt att inte låta bli att deffa upp!!!

Att anfalla en enskild spelare som av olika anledningar har valt att "byta" stam kan i slutändan visa sig vara fel beslut...."> se< kan"

"Detta är min absolut personliga åsikt!"

Om nån i BFH blir anfallen endast pga att han eller hon anses som flykting kommer alla mina deff byar (många) stå till min stam medlems förfogande för det är det enda rätta att göra enligt min alldeles personliga åsikt!

Stammen går före allt annat....stam byte eller ej!

Mina åsikter kan säkert diskuteras men dom är mina och kan ej ruckas på!!!
 

DeletedUser

Guest
hej hej :)
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Håller med till viss liten liten del. Tar stammen in spelare som är under stridigheter så är det ju stammens val, men deffar stammen upp honom leder det till att det inte bara är krig mellan den flyktingen och stammen som anfaller.

Tänk logiskt, det blir ett stamkrig...
 

DeletedUser

Guest
Nuasak

Jag har genom överenskommelse idag med Lufsen75 från BFH gett Nausak full amnesti och han är i detta nu inte att betrakta som flykting utan som fullvärdig medlem av BFH.
Vi önskar honom lycka till i sin nya stam.

/Knight 99
 

DeletedUser

Guest
Hela 18D är flyktingar om du lägger upp det på det sättet...

Dom var innan NATO,

R.E tar in alla dom bara kan, där har vi en EngliS liknande aktion...
 

DeletedUser

Guest
För att göra de lättare kalla alla ingame som någonsin bytt stam för flykting!

Sen är de bara att anfalla (iaf om man skall följa 18D + R.E sättet att tänka)
 

DeletedUser

Guest
Saknar ni logiskt tänkande? Eller är ni bara rädda nu när ni gjort 18D sura?:p

Flykting = Spelare som är under "hot" och skall anfallas / håller på att bli anfallen. Har spelaren även varit deltagande i större offensiver så självklart är han ju någon man måste svara med samma anfall.

Först och främst är det ju bara dumt att ta in flyktingar då det riskeras att bli större krig än vad det egentligen skulle bli. Visst sen får stammen skydda honom, finns inga lagar. Men det märker man, man ser det på direkten ifall en offensiv spelare får in flera tiotusentals trupper som försvar. Då är det inte "flyktingen" utan hela stammens trupper som strider vilket leder till att vi anfaller en hel stam och därav blir det stamkrig.

Vafan tänk om usama bin ladz0rG blir tysk medborgare? Ska han få gå fri då?

Enkel matematik och logiskt tänkande.
 

DeletedUser

Guest
som ngn sa innan hära så är det ju risken för stamkrig som blir stor.

Attackerar man en spelare och tar en stor del av byarna och tänker fortsätta utplåna... så bytar han plötsligt till en annan stam.... Där uppstår det ju förståss osämja.

En flykting för mig är en som inte har någon lojalitet till sin stam när det väl hettar till.

Om man bytar stam och har en bra anledning, så bör det inte anses som att fly.

18D är inte flyktingar därför, de mergade.
 

DeletedUser

Guest
Sant swansniff! Dock så anser jag ifall vi tar just exemplet:

Milka! vs R.E/18D.

Vi ser ju att större delen i BRB är från milka, vi har sagt att antingen så anser vi dem som flyktingar eller så kanske det hettar till, vi har ingen illvilja mot resterande i stammen fast vi vill fortfarande hålla kriget mot milka uppe. De tog runt 150-200 byar de senaste månaderna och ska vi bara låta det gå? Nej!
 

DeletedUser

Guest
Att R.E fortsätter mot BRB (Gör de väl?) är ju kanske inte pga flyktingar... så som vissa verkar ha sagt. Snarare för att det är nästan precis samma spelare... fast med ett annat namn. Hade ju varit patetiskt om man skulle sluta ett krig mot en stam för att de bytte namn och förlorade/kickade lite medlemmar.:p

Dock verkar folk från R.E sagt att de fortsätter attackera pga hela BRB är flyktingar, det intrycket har jag fått iaf... Kunde de inte bara sagt att de fortsätter kriget? Är lite och förstöra för sig själva annars :)
 

DeletedUser

Guest
Som sagt kommer det en lista med spelare vi ansett vara aktiva i kriget mellan R.E och milka!

Alla i BRB är ju inte från milka, så att förklara stamkrig mot spelare vi inte har något emot är ju helt fel:)
 

DeletedUser

Guest
Än en gång så frågar jag dig;

Tror du verkligen att vi kommer stå still och kolla på när ett gäng som R.E noblar våra medlemmars byar?
 

DeletedUser

Guest
Än en gång säger jag dig, ifall ni tänker förklara stamkrig mot oss så kommer ni vara illa ute då många stammar vill gå på många av era spelare eftersom de bara kört över lite vart de vill.

Korkat rakt av att vara med i en stam med spelare som orsakar att 1000 spelare kommer hoppa på stammen för en så liten sak(liten..). Att Jan Banan startar upp en stam med milka medlemmar förstår jag inte. Jag har inget ont mot många i BRB men de spelare jag hyser agg mot kommer jag göra till antingen jag eller dem är borta från kartan.

Men visst, deffa upp spelarna som tagit byar av oss och vi vill ställa det jämt. Tror inte jag ska säga mycket mer utan att göra senaten arg;)
 

DeletedUser

Guest
Än en gång säger jag dig, ifall ni tänker förklara stamkrig mot oss så kommer ni vara illa ute då många stammar vill gå på många av era spelare eftersom de bara kört över lite vart de vill.

Korkat rakt av att vara med i en stam med spelare som orsakar att 1000 spelare kommer hoppa på stammen för en så liten sak(liten..). Att Jan Banan startar upp en stam med milka medlemmar förstår jag inte. Jag har inget ont mot många i BRB men de spelare jag hyser agg mot kommer jag göra till antingen jag eller dem är borta från kartan.

Men visst, deffa upp spelarna som tagit byar av oss och vi vill ställa det jämt. Tror inte jag ska säga mycket mer utan att göra senaten arg;)

Ojojoj... Här var det ord och inga visor.

Nr.1: Jan Banan startade inte upp denna stammen, den var planerad redan innan Milka upplöstes, men kul att se att fu kommenterar saker du vet allt om igen.

Nr.2: Att dö i krig är att dö en ärofylld död, att svika sina vänner är ett svek man får leva med länge, så jag frågar dig Jajjamen, vad skulle du vilja att din stam gjorde om du blev attackerad bara för att du bytt stam när den förra blev upplöst och att dom fienderna då ser dig som en flykting?

Nr.3: Jag vet ett rykte som startades här på TW, det handlade om fred mellan Milka och R.E, det var R.E spelare som ville ha fred, vi i BRB har varit villiga att ha den här freden, vi har ju fixat IAP med er, vi ville ha allians. Sen går ni ut och säger att ni vill se oss döda (i stort sett). Men det ska bli intressant att se, jag för min del är iaf villig att kämpa in i det sista för min stam då jag är en lojal spelare. Jag överger inte en dödsförklarad vän, men det kanske ni gör i R.E? Jag menade ni har ju så bra moral och lojalitet. Synd bara att en fjärdedel av era medlemmar är inaktiva då...
 

DeletedUser

Guest
Nr.1: Jan banan har jag inget emot som du kanske läst, sen att det var planerat ja. Må så vara, men det är ju fortfarande så att det pågick anfall mellan spelare?

Nr.2: Även om ni kanske inte vill erkänna det, och kanske att det är en ren slump så var det så att såfort vi anföll en spelare i milka så försvann han/hon.

almi = slutade
luma = lämnade
bertil = fick sig bannad eftersom han hade hundratals anfall om dagen mot sig.

Så att milka! blev upplöst är ju ingen konstighet eftersom ledarna förstod att det inte fanns någon lojalitet i stammen. Detta är sett från mina ögon, men även från resterade spelare som inte är med i milka. Och nej, jag lämnar inte R.E bara för att jag blir anfallen. Kommer ihåg när jag var ny i R.E. Många månader sedan men kommer ihåg det som om det vore igår *kliché*. Hade ett 20tal anfall mot mig, skrev ett inlägg i forumet och *POFF* så hade jag 30-50 000 trupper på bara några timmar. R.E är lojala, som ni nu märkt så har R.E spelarna som bytt stam för att testa det nya BRB kommit tillbaka. De skrev även i vårat privata forum:

Kommer lämna R.E har tänkt över beslutet under gårdagen och idag och känns rätt att lämna då jag är ganska trött på TW V1 just nu och behöver en nytändning.
Ett av de svåraste besluten jag tvingats ta i mitt TW spelande men önskar er alla lycka till och kommer självklart inte attackera nån i R.E så länge R.E håller sig fredliga mot mig.

Men dagen senare när det börjar komma fientligheter så är de lojala R.E, vi njuter av spelet, vi spelar för stammen eftersom stammen spelar för oss.

Nr.3: Freden du pratar om här kan vara allt mellan himmel och jord, troligen kommer du inte få reda på om det var ett trick (en liten milkametod aka hulk) eller om det var sanning. Men visst, vi var pressade eftersom ni tog ut några byar uppe i the milkaland. Saken är att våra offensiver slog ut 2 000 000p(även om de inte blev övertagna utan de bara försvann) medans era offensiver slog ut runt 1 000 000. Så fred kanske det var tal om, men kanske inte ens k99 visste ifall han ville fullfölja den eller bara få lite vapenvila inför våra offensiver.

Sen IAP mellan BRB och R.E är mycket välkommet, eftersom i BRB hade vi några spelare som ville testa nya saker, även om de fortfarande var romare så ville de inte bara ha samma kvinna varje dag:) man är väll ungkarl och vill testa någonting nytt ibland men ändå håller man gärna sig till den man har närmast hjärtat hehe.. Sen hyser vi inget agg mot många i BRB, eller iaf en klump av er. Därför var en IAP någonting vi kunde klara av. Dock kommer ju kraven från vår sida, "hitler historien igen".
 

DeletedUser

Guest
Snälla lilla du. Jag tycker det är så kul att se att man kan ljuga till den gräns där man tror på det själv.

Först och främst;
Milka spelarna som ni säger slutade pga anfall från er har inte slutat på grund av era ibland patetiska anfall (visst ni är några som vet hur amn anfaller men ni borde, som ni säger "lära upp" dom mindre lite mer i detta område). Almi måste slutat innan min tid då jag inte kommer ihåg honom. Luma fick ett barn och valde då att prioritera sin familj före TW, fegt tycker du kanske? Bertil höll på att flytta, satt utomhus med trådlöst internet i kylan bara för att kunna upprätthålla allt tills det helt enkelt inte funkade längre och valde då att få en skyddsban eftersom han inte ville frysa ihjäl, också fegt enligt dig kanske? Det som du ser är inte alltid det rätta, det som verkar vara en sak är oftast en annan i dina ögon.

Att du sedan vågar jämföra oss med din lilla "hitler berättelse" är ju bara så patetiskt så det finns inte. ÄN EN GÅNG, min lilla vän, vi blev i stort sett tvingade till detta stambyte, inget vi gjorde frivilligt. Och det är ju inte direkt så att vi har gasat ihjäl 65 miljoner judar eller så. Ska det vara så svårt att fatta att detta är ett spel? Vi i BRB ville ha iap/allians med er eftersom vi var en stam med medlemmar från alla top stammarna, att ni sedan säger att vi började med fientligheterna är också roligt då det var vi som fick rapporter från vissa kontakter om att ni tänkte attackera oss, och då drog sig era medlemmar tillbaka eftersom dom, precis som du säger, är lojala mot sin stam och inte vill bli inblandade i något krig, oavsett vilken sida dom var på. Synd att vi Milka! medlemmar inte har någon stam att gå tillbaka till då. Du har aldrig tänkt på att detta kanske var den sista utvägen för oss? Det absolut sista vi ville göra, men som vi blev tvugna att göra?
 

DeletedUser

Guest
Men snälla du.. sa ju att hitler berättelsen bara var en grej som gav er min poäng.

Sen att bertil sötnosen fick sitta utomhus är väll otroligt timat ihop med våra anfall:p hört talas om KÖ? inte det nehe... Sen att luma inte hade tid med TW och skriver även på sin press(nått i stil med "våran deal gäller") och inte skaffar KÖ? :p rolig du är seriöst... haha..

Och sen som sagt Hitler berättelsen kan man ta med Rickard Svensson under vinter kriget men eftersom de flesta vet vem Hitler var(+ att jag även skrev att det var alldeles för grovt för att jämföras med självaste Hitler utan att det var poängen som räknades verkar du inte förstå?)

Att ni blev upplösta löste ni genom att starta en ny stam med många milka! spelare samt andra? Vi pratade med ledningen och säger vilka vi anser vara "flyktingar" som egentligen inte är det rätta ordet här, de är inte flyktingar om ni gör som k99 skrev i en annan tråd: Starta upp milka! igen med forna medlemmarna men byt ut ledningen så ska vi se vem som skrattar sist.
 

DeletedUser

Guest
Jag sa aldrig att Luma slutade eller att han inte hade tid med TW, du har kanske aldrig tänkt på att på grund av hans barn så var han tvugnen att vara borta i flera månader, att då skaffa en KÖ till det skulle bara innebära att fler ur milka blivit bannade med mera, eftersom ni "änglar" i R.E lyder alla lagar och attackerar med KÖ utan problem medans vi i Milka blir bannade för det. Sen att ni aldrig vågar komma ensamma är ju också ett bevis på ert "mod". Om vi hade sett alla som gick till 18D som flyktingar så hade det inte sett ut så här idag. Vi har inget emot 18D, visst dom attackerade några medlemmar ur Milka, ser du dom medlemmarna i BRB? Nej, för vi ville inte ha in flyktingar. Vi var noga med det eftersom vi skulle ha fred med er, men det verkar ju svårt som sa*an att fixa fred med er då man inte bara måste lösa det i spelet utan även ta emot skit, smutskastning PLUS att bli kallade hitler här på forumet. Kul att se att man kan spela ett spel tillsammans. Vårt erbjudande om IAP eller allians står kvar då vi fortfarande har medlemmar som fortfarande har mycket nära och bra vänner i er stam. Lojaliteten som ni har bör ni kolla över, visst, era medlemmar kanske inte lämnar er, men alla är inte lojala för det, tro mig jag vet av erfarenhet hur det blir i stammar som eran.
 

DeletedUser

Guest
Att man bara byter namn betyder inte att soldater i det forna namnet har krigat. Det är mitt slutgiltiga svar som jag ser det, det mest logiska svar enligt mig.
 

DeletedUser

Guest
Sen att bertil sötnosen fick sitta utomhus är väll otroligt timat ihop med våra anfall:p hört talas om KÖ? inte det nehe...

Bertil hade KÖ ett tag, men han ville komma tillbaka, samtidigt som ni inledde era anfall mot han.

Bertils KÖ'n har varit: Scrupi, Ahrtas och Helmic har brev med deras "signaturer som KÖ" från bertil.

Så ja Bertil HAR haft KÖ, men ingen ville vara KÖ mera så han blev mera lr mindre tvingad att komma tbx (iaf den historian jag har hört)

Sen att han satt ute för att kolla sitt acc var hans val, han kunde ha gått in till grannen och frågat om han fick låna bredbandet lr om han hittade de någon annan stans.

Sen Twille de var inte B som flyttade, men de tar vi via msn!

Jajja: NÄR KOMMER ERAN LISTA???
 
Topp