DeletedUser
Guest
Vad jag har hört så stängs världen när det överstiger 300.000 byar på en värld men kan ha fel i detta.
Har tyckt mig läsa det någonstans...
Har tyckt mig läsa det någonstans...
kanske pasar din spelstil?
dina byadlingsstatisktik - bb-by efte bb-by -.-'
Admin stänger nog inte världen på länge. Skulle ju vara konstigt om de stänger v5 innan t ex v1 som är mycket större och ännu långsammare att "vinna" på.
Däremot kan man ju alltid adla alla fiendebyar ute på kanten och sedan äta upp dem utifrån
Men det här handlar ju nu främst om att få de andra stammarnas spelare att sluta före man själv gör det. Men det kanske inte kan räknas som en vinst, för hur kul är det om det är barbar adlarna som vinner? Så det kanske är mer utav en vinst att göra som t ex KILT gjorde och hålla på så länge som man tyckte att det var roligt och sedan säga att vi var bäst, och lägger ner?
Finns inget som säger att världarna måste stängas i "ordning", precis som ni säger så är v5 snabbare än till exempel v1 så därför är chanserna stora att v5 kommer stängas före v1. Jag kan ju tyvärr dessutom meddela att admins (förväxla inte dessa med oss moderatorer då jag som moderator faktiskt inte har någon som helst makt mot er in-game ) inte kan ändra myntpris, dom har inte tillgång till allt i TW, de enda som kan ändra saker som myntpris är tyskarnas designers så tyvärr så är det rätt fruktlöst att "skälla"/gnälla på admins, dom har inte ens den möjligheten att tillgodose era krav. Ska även tilläggas att det krävs ca 500-600 mynt per adelsman för mig just nu på v1 och det funkar där, trots hastigheten, så det är inte omöjligt att utstå?
Mvh, Twilight
precis som ni säger så är v5 snabbare än till exempel v1
Det där stämmer inte om du riktar in dig på världs/enhetshastigheten. Dock kan det stämma med utveckling utav världen. Och det är till stor del pga att top stammarna inte allierar sig med varandra som tex v1. Och det gör v5 mer spännande och mer fart på världen
vet inte men jag får en känsla av den här världen kanske kommer bli den första .se världen som stängs... fast den som lever får se
Som det är nu, känns denna värld helt kass.
Känns helt b med allt.
500 mynt för att få en adel,sen plockar man någon fiende by o bara ser att denna tar en barbarian ist.
Finns inget som säger att världarna måste stängas i "ordning", precis som ni säger så är v5 snabbare än till exempel v1 så därför är chanserna stora att v5 kommer stängas före v1. Jag kan ju tyvärr dessutom meddela att admins (förväxla inte dessa med oss moderatorer då jag som moderator faktiskt inte har någon som helst makt mot er in-game ) inte kan ändra myntpris, dom har inte tillgång till allt i TW, de enda som kan ändra saker som myntpris är tyskarnas designers så tyvärr så är det rätt fruktlöst att "skälla"/gnälla på admins, dom har inte ens den möjligheten att tillgodose era krav. Ska även tilläggas att det krävs ca 500-600 mynt per adelsman för mig just nu på v1 och det funkar där, trots hastigheten, så det är inte omöjligt att utstå?
Mvh, Twilight
No offense, men det kan knappast vara särskilt svårt att programmera om så att den möjligheten finns. I filen http://sv5.tribalwars.se/interface.php?func=get_config finns en tag under snob som heter <gold>1</gold>. Vad händer om man ändrar den till 0.5?
Algoritmen som beräknar kostnaden att mynta (i själva SQL-databasen), vad händer om man multiplicerar den med 0.5?
Algoritmen som beräknar produktionen av resurser, vad händer om man dubblar den?
Man skulle kunna lägga in så att alla spelare får 1 extra guldmynt gratis per by och dag (dvs plats för en adelsman extra).
Det är knappast tekniken som sätter gränserna. Snarare viljan.
Hmm... Kan nog vara enkelt vid uppstart av en ny värld, men vad händer med alla köade events om man sätter om en massa parametrar i databasen eller i applicationcontext? Känns som om det är ganska stor risk för oförutsedda konsekvenser.