Fftw!

DeletedUser

Guest
Vad jag har hört så stängs världen när det överstiger 300.000 byar på en värld men kan ha fel i detta.

Har tyckt mig läsa det någonstans...
 

DeletedUser

Guest
Admin stänger nog inte världen på länge. Skulle ju vara konstigt om de stänger v5 innan t ex v1 som är mycket större och ännu långsammare att "vinna" på.

Däremot kan man ju alltid adla alla fiendebyar ute på kanten och sedan äta upp dem utifrån ;)

Men det här handlar ju nu främst om att få de andra stammarnas spelare att sluta före man själv gör det. Men det kanske inte kan räknas som en vinst, för hur kul är det om det är barbar adlarna som vinner? Så det kanske är mer utav en vinst att göra som t ex KILT gjorde och hålla på så länge som man tyckte att det var roligt och sedan säga att vi var bäst, och lägger ner?
 

DeletedUser

Guest
vet inte men jag får en känsla av den här världen kanske kommer bli den första .se världen som stängs... fast den som lever får se ;)
 

DeletedUser

Guest
Admin stänger nog inte världen på länge. Skulle ju vara konstigt om de stänger v5 innan t ex v1 som är mycket större och ännu långsammare att "vinna" på.

Däremot kan man ju alltid adla alla fiendebyar ute på kanten och sedan äta upp dem utifrån ;)

Men det här handlar ju nu främst om att få de andra stammarnas spelare att sluta före man själv gör det. Men det kanske inte kan räknas som en vinst, för hur kul är det om det är barbar adlarna som vinner? Så det kanske är mer utav en vinst att göra som t ex KILT gjorde och hålla på så länge som man tyckte att det var roligt och sedan säga att vi var bäst, och lägger ner?

Finns inget som säger att världarna måste stängas i "ordning", precis som ni säger så är v5 snabbare än till exempel v1 så därför är chanserna stora att v5 kommer stängas före v1. Jag kan ju tyvärr dessutom meddela att admins (förväxla inte dessa med oss moderatorer då jag som moderator faktiskt inte har någon som helst makt mot er in-game ;)) inte kan ändra myntpris, dom har inte tillgång till allt i TW, de enda som kan ändra saker som myntpris är tyskarnas designers så tyvärr så är det rätt fruktlöst att "skälla"/gnälla på admins, dom har inte ens den möjligheten att tillgodose era krav. Ska även tilläggas att det krävs ca 500-600 mynt per adelsman för mig just nu på v1 och det funkar där, trots hastigheten, så det är inte omöjligt att utstå? ;)
Mvh, Twilight
 

DeletedUser

Guest
Finns inget som säger att världarna måste stängas i "ordning", precis som ni säger så är v5 snabbare än till exempel v1 så därför är chanserna stora att v5 kommer stängas före v1. Jag kan ju tyvärr dessutom meddela att admins (förväxla inte dessa med oss moderatorer då jag som moderator faktiskt inte har någon som helst makt mot er in-game ;)) inte kan ändra myntpris, dom har inte tillgång till allt i TW, de enda som kan ändra saker som myntpris är tyskarnas designers så tyvärr så är det rätt fruktlöst att "skälla"/gnälla på admins, dom har inte ens den möjligheten att tillgodose era krav. Ska även tilläggas att det krävs ca 500-600 mynt per adelsman för mig just nu på v1 och det funkar där, trots hastigheten, så det är inte omöjligt att utstå? ;)
Mvh, Twilight

För att ni är så långsamma på v1. Där finns bara massa pensionerade rävar:)
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
precis som ni säger så är v5 snabbare än till exempel v1



Det där stämmer inte om du riktar in dig på världs/enhetshastigheten. Dock kan det stämma med utveckling utav världen. Och det är till stor del pga att top stammarna inte allierar sig med varandra som tex v1. Och det gör v5 mer spännande och mer fart på världen ;)
 

DeletedUser

Guest
Det där stämmer inte om du riktar in dig på världs/enhetshastigheten. Dock kan det stämma med utveckling utav världen. Och det är till stor del pga att top stammarna inte allierar sig med varandra som tex v1. Och det gör v5 mer spännande och mer fart på världen ;)

Kan ju också ses som att v1 är mer intressant eftersom någon/några av topp stammarna måste backstabba en allierad ;) fattar inte hur folk orkar klaga på de inte stänger världar. Kolla de engelska t ex, de blir ju överfyllda innan de stängs och tar en oändlig massa år att avgöra :p
 

DeletedUser

Guest
Som det är nu, känns denna värld helt kass.
Känns helt b med allt.
500 mynt för att få en adel,sen plockar man någon fiende by o bara ser att denna tar en barbarian ist.

Hahaha! Ursäkta om det här uppfattas som pajkastning av någon - det är inte min mening, men gissa hur jag hade det de sista 6 månaderna av mitt TW-spelande?

Jag har hela tiden sagt att V5 är för slö och att det tar för lång tid att adla. Det gör att man inte kan vinna krig. Folk ledsnar och lägger av, vilket gör att det blir ännu fler barbs och ännu omöjligare att vinna.

Men admins är mer intresserade av att starta nya världar. Det tjänar de mer pengar på - tills folk tröttnar på TW helt och hållet. Gör världarna snabbare så kan ni starta världar ännu oftare *hint, hint*.

Och med snabbare menar jag inte speed, utan att det ska gå fortare att mynta så att det går att växa. Senaste halvåret jag spelade tog jag 2 byar om dagen. Fler gick inte att ta pga adelsbristen. Det var rena lyxen när jag kom hem sommaren då DEMONS anföll oss och jag hade hela 18 adlar, eller vad det nu var. WOW! Äntligen kunde jag göra 3-4 adelståg!!!

Men de tog slut efter en dag och då var det samma sega lunk igen.

SEAMEN verkar ha flaggan på topp ändå. Antingen har de inte fattat att man inte kan vinna, eller så struntar de i det. Eftersom jag har spelat med dem så vet jag att de är för smarta för att det ska kunna vara det första alternativet... De kommer att gå långt ända tills folk tröttnar och de också drabbas av en dominoeffekt av avhopp, som alla andra stammar.
 

DeletedUser

Guest
Finns inget som säger att världarna måste stängas i "ordning", precis som ni säger så är v5 snabbare än till exempel v1 så därför är chanserna stora att v5 kommer stängas före v1. Jag kan ju tyvärr dessutom meddela att admins (förväxla inte dessa med oss moderatorer då jag som moderator faktiskt inte har någon som helst makt mot er in-game ;)) inte kan ändra myntpris, dom har inte tillgång till allt i TW, de enda som kan ändra saker som myntpris är tyskarnas designers så tyvärr så är det rätt fruktlöst att "skälla"/gnälla på admins, dom har inte ens den möjligheten att tillgodose era krav. Ska även tilläggas att det krävs ca 500-600 mynt per adelsman för mig just nu på v1 och det funkar där, trots hastigheten, så det är inte omöjligt att utstå? ;)
Mvh, Twilight

No offense, men det kan knappast vara särskilt svårt att programmera om så att den möjligheten finns. I filen http://sv5.tribalwars.se/interface.php?func=get_config finns en tag under snob som heter <gold>1</gold>. Vad händer om man ändrar den till 0.5?

Algoritmen som beräknar kostnaden att mynta (i själva SQL-databasen), vad händer om man multiplicerar den med 0.5?

Algoritmen som beräknar produktionen av resurser, vad händer om man dubblar den?

Man skulle kunna lägga in så att alla spelare får 1 extra guldmynt gratis per by och dag (dvs plats för en adelsman extra).

Det är knappast tekniken som sätter gränserna. Snarare viljan.
 

DeletedUser

Guest
No offense, men det kan knappast vara särskilt svårt att programmera om så att den möjligheten finns. I filen http://sv5.tribalwars.se/interface.php?func=get_config finns en tag under snob som heter <gold>1</gold>. Vad händer om man ändrar den till 0.5?

Algoritmen som beräknar kostnaden att mynta (i själva SQL-databasen), vad händer om man multiplicerar den med 0.5?

Algoritmen som beräknar produktionen av resurser, vad händer om man dubblar den?

Man skulle kunna lägga in så att alla spelare får 1 extra guldmynt gratis per by och dag (dvs plats för en adelsman extra).

Det är knappast tekniken som sätter gränserna. Snarare viljan.


Hmm... Kan nog vara enkelt vid uppstart av en ny värld, men vad händer med alla köade events om man sätter om en massa parametrar i databasen eller i applicationcontext? Känns som om det är ganska stor risk för oförutsedda konsekvenser.
 

DeletedUser

Guest
Läste lite på engelska forumet och tydligen har dom sänkt priset på adels där utan problem... I en pågående värld alltså.
 

DeletedUser

Guest
Hmm... Kan nog vara enkelt vid uppstart av en ny värld, men vad händer med alla köade events om man sätter om en massa parametrar i databasen eller i applicationcontext? Känns som om det är ganska stor risk för oförutsedda konsekvenser.

Oförutsedda konsekvenser är naturligtvis inte bra och det skulle orsaka ett ramaskri bland spelarna - men det är fortfarande inte tekniken som sätter gränserna, utan viljan.

Det finns säkert lösningar som inte påverkas av köade events, och även om events är köade så går det säkert att pausa dem eller låta de nya reglerna gälla endast nya events.

Om man har lyckats göra billigare adlar på en utländsk server så bekräftar det att det inte är tekniken utan viljan som sätter gränserna. (Än så länge måste man dock betrakta det som ett löst rykte och ingen Sanning med stort S.) Admins har ju tidigare svarat på den direkta frågan att Innogames inte vill göra adlar billigare eftersom det skulle göra det lättare för aktiva spelare, vilket är helt fel tänkt. Det är de aktiva spelarna som man ska satsa på. Dels är de betalande kunder, vilket mindre aktiva spelare sällan är, och dels är det de som är mest inblandade i allt som händer på världarna.

När man inte vill göra adlar billigare för att det gynnar aktiva spelare är det som att säga att man inte satsar på de spelarna. Istället satsar man på de inaktiva. Man struntar alltså i sina kärnkunder, de som gör världarna levande, för... ja för vad? Inte undra på att världarna dör.
 

DeletedUser

Guest
Missförstå mig rätt. Jag håller absolut med om att värld 5 är urtråkig pga denna och andra inställningar som gör att allt är segt och sunkigt. Det jag är tveksam till är om det är tekniskt möjligt att ändra förutsättningar utan att riskera haveri eller driftstopp.
 
Topp