Fftw!

DeletedUser

Guest
Tjenare allesammans!

jag är som vissa kanske vet gammal TW-spelare här ifrån v5. Jag har alltid följt v5 och till min stora bestörtning så jag har märkt av en viss nedgång på aktivitet här i det externa iaf.

Det blir dessutom färre och färre spelare och mer och mer barbars samtidigt som mindre och mindre adlar går till riktiga krig! Jag är inne på samma spår som PREKO var i sin tråd.

Det här inlägget fanns där t.ex:
Tycker att alla under 200K får dela på barbsen! Alltså istället för att adla dem får de barbsen av support elr vem fan som bestämmer

Nu tror jag tyvärr inte att supporten kommer gå in och ändra nått, utan det är upp till oss... öuhm er TW spelare att göra nått!

-------------------------------------------

Då kom jag på iden om FFTW- avtalet, ett avtal som skulle ha som mål att få med sig alla de stora spelare mot barbaradling och även för att låta de mindre växa och ge v5 en framtid. Alltså lite vanlig heder, gå på nån i din egen storlek!

FFTW står för Fight For The Weak och om du skriver under avtalet står du för och är även skyldig att:

1. Inga spelare på över en Million ska få adla barbars, gå på nån i din egen storlek och ha lite kul! (detta för att ge lite fart till v5)

2.Inga spelare på över en Million ska få adla spelare på under 300 000 poäng (detta för att låta nya spelare träda fram och ge v5 en framtid)

3.Ifall någon i v5 (även icke medlemmar av FFTW) bryter mot någon av de två punkterna ovan så skicka alla FFTW medlemmar en murbräcka eller fler mot den spelaren för att markera att detta inte är OK!

4. Om vi känner för det kanske vi även skickar skarpa... :p
________________

Om nu alla tar sitt ansvar för att ge v5 både lite fart och även en framtid så kan vi ändra saker och ting, inte bara sitta och hoppas att någon moderator ändrar reglerna.

Men detta funkar bara om FFTW har många starta medlemmar, Så du måste skriva upp dig här. Annars försvinner skrämsel effekten och allt blir meningslöst. Så skriv ditt namn här nedan och gå med i FFTW!
 

farbror joakim

Active Member
Reaktionspoäng
0
Eller så adlar alla upp barbarerna som har blivit en följd utav långa krig (iallfall sen i somras), och tar sedan och bygger upp dom för att sedan starta ett så pass mycket större krig om några månader?
 

DeletedUser

Guest
Då Seamen redan nu har en inga barbarer policy kan ni sätta oss på en sådan lista.
 

DeletedUser

Guest
ja e p´å okså
ala som atakerar en barabarianby ska få ataker
 

vegas91

Member
Reaktionspoäng
0
Jag adlar inga övergivna byar, men vi har fiender som är under 300k så går inte för mig!
 

Haroo

Active Member
Reaktionspoäng
0
Jag adlar hellre inga övergivna men tänker inte gå med på att inte attackera spelare under 300K!
 

DeletedUser

Guest
Eller så adlar alla upp barbarerna som har blivit en följd utav långa krig (iallfall sen i somras), och tar sedan och bygger upp dom för att sedan starta ett så pass mycket större krig om några månader?

Ja, jättrebra idé! Kanonkul skulle det bli :confused:


SEAMEN har som sagt redan en "inga barbarer" policy, vore fett om TQONs ledare tog tag i sin stam och skaffade sig det också
 

DeletedUser

Guest
Eller så adlar alla upp barbarerna som har blivit en följd utav långa krig (iallfall sen i somras), och tar sedan och bygger upp dom för att sedan starta ett så pass mycket större krig om några månader?

kanske pasar din spelstil?
dina byadlingsstatisktik - bb-by efte bb-by -.-'
 

DeletedUser

Guest
visst finns det vissa neggon, men kul med en hyfsad positiv respons... Väntar dock på ett uttalande från DEMONS och TQON...
 

DeletedUser

Guest
Och då antar jag att du kollar upp hur jag har kört och även min OBA för den världen du kollade upp innan du uttalar dig om mig ;)

ja har kolat dig i twstats o du verkar ha förklarat krig mot bb-byarna jävlaaaaaar va dutkig du är..

du är en sån ekstrem köttare som dödar alla bb-byar
respekt till dig min vän :awsm:
 

DeletedUser

Guest
Förutom fiendespelare under 300k (som är förbannat jobbiga att rensa pga moral) så är jag på.
 

DeletedUser

Guest
Eller så adlar alla upp barbarerna som har blivit en följd utav långa krig (iallfall sen i somras), och tar sedan och bygger upp dom för att sedan starta ett så pass mycket större krig om några månader?

Hahahahahaha.
Jo men precis, alla borde adla barbarer och skryta om sin fina "väg mot topp-10" som du. Precis vad spelet går ut på - Plockepinn på egen hand.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
visst finns det vissa neggon, men kul med en hyfsad positiv respons... Väntar dock på ett uttalande från DEMONS och TQON...

Ja vad skall vi i demons säga?
Vi vill självklart få till en ändring,men är det verkligen så att vi skall ordna ett eget avtal?
Tycker vi borde kunna få tw-supporten att ändra lite på dom regler som gäller.
Att alla stammar skulle gå med på detta är en omöjlighet.
Men skulle alla gå med på något avtal är inte vi sämre att ingå i detta.

Som det är nu, känns denna värld helt kass.
Känns helt b med allt.
500 mynt för att få en adel,sen plockar man någon fiende by o bara ser att denna tar en barbarian ist.

nä något som skulle vara lite kul vore att ge alla under 1 mille fri tillgång till adlar i en vecka.på detta sett skulle tw dra in någon krona.
dels så får tw flera större konton o troligen då flera premium.
vi blir av med många gråa byar.
o vi kan börja kriga igen.
 

DeletedUser

Guest
låter som en toppen ide, vill även påpeka att eldis är grymast <3
 

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
500 mynt för att få en adel,sen plockar man någon fiende by o bara ser att denna tar en barbarian ist.

Du har lokaliserat problemet som gör att v5 kommer att vara den värld i världen som först stängs p.g.a. 100% gråbyar.

Om inte detta problem snart löses av admins med halverade myntpriser eller liknande kommer förmodligen alla topstammar att sluta spela, stam efter stam.
 

DeletedUser

Guest
Denna punkten håller jag inte med om. Annars tycker jag helt klart att dom större spelarna låter bli barbarerna.

2.Inga spelare på över en Million ska få adla spelare på under 300 000 poäng (detta för att låta nya spelare träda fram och ge v5 en framtid)

Detta för att en spelare i en fiende stam kanske är så liten och ligger vid dina byar och jommer troligen att bli inväxt i ditt kluster.

Han/hon skulle kunna bygga enbart offbyar och ställa till en elände ett litet tag för många. Det skulle med andra ord innebära att man måste se till att man har deff där som kanske skulle behövas på annat håll.

Ser hellre att man adlar bort den spelaren och får ett kompakt kluster vilket gör att man kan använda deffen till ställen där den gör nytta.

Är man så mycket större så kostar det en hel del att ta en by av en å pass liten spelare ändå. Har lagt mellan 15 och 20 fulla off per by, för att just få bort byar från mindre spelare för att jag vill hålla mitt kluster så kompakt det bara går.

En ide kan ju vara att dom stänger världen och att det inte kommer ut fler barbarbyar i kanterna vilket skulle göra att folk inte kan fly ut till kanterna och adla upp sig där som dom gör nu. Då måste man slåss för sin existens. För som det är nu kommer V5 aldrig ta slut då det bara kommer nya barbarbyar i kanterna som spelare adlar upp när dom förlorar en by i ett krig. det finns ingen stam som inner produsera adlar fort nog för att kunna ta byar så dom blir så stora att dom ska kunna stänga V5.

Något måste som sagt göras.

STÄNG V5 FRÅN NYA SPELARE OCH NYA BARBARBYAR I KANTERNA NU..... SÅ KANSKE DENNA VÄRLDEN KAN TA SLUT OM NÅGOT ÅR.....
 
Topp