förtydligande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
är det någon som kan svara på mina frågor...?

bakgrund:
någon har adlat 60 % av en spelares byar (internadling).
Efter det tar samma spelare fler byar...

Hur och när kallas det RENSNING av de byarna som är utöver de 60%?
Ska det vara fulla byar eller räcker det med ett spjut i varje för att det inte ska kallas "gratis byar"?

En tydlig gräns måste sättas NU!

Personligen så tolkar jag reglen som att man ALDRIG kan ta mer än 60% eftersom spelaren kan ha varit borta ett tag och inte SJÄLV gett bort byarna utan att det varit ett beslut i stammen. Rent tekniskt skulle detta då vara helt tillåtet att ta ALLA byarna då det inte handlar om att GE BORT byar (enligt en ticket)

gör en förtydlig med exempel.
eller ännu bättre ta bort regeln då den är tandlös och inte fyller någon funktion eftersom man kan deffa byarna med ett spjut och kalla det för fientlig övertagning eller whatever
 

DeletedUser

Guest
Borde man inte kunna gå förbi regeln och kicka spelaren?
Be honom tömma byarna och sen adla 100%?
 

DeletedUser

Guest
antagligen, men då kan man lika gärna ta bort "regeln"

varför nämna en siffra på 60% när det finns 3000 sätt att komma runt den och alla lika löjligt lätta.
 

DeletedUser

Guest
det återstår att se...
om någon kan förtydliga regeln.

och vad är nyligen? fasiken vad trist det är att inte veta vilka spelregler som gäller.
 

ic3princ3

Medlem
Reaktionspoäng
0
skit i regeln o adla bara, blir ni bannade så e de inte erat fel att reglerna e otydliga ;)
 

DeletedUser

Guest
Borde man inte kunna gå förbi regeln och kicka spelaren?
Be honom tömma byarna och sen adla 100%?

60% regeln gäller oavsett stamtillhörighet , tömda byar är tömda byar oavsett hur du än vrider och vänder på saken

det återstår att se...
om någon kan förtydliga regeln.

och vad är nyligen? fasiken vad trist det är att inte veta vilka spelregler som gäller.

kom med konstruktiv kritik istället för att gnälla , har du något förslag ?
 

DeletedUser

Guest
Det betyder alltså att jag kan tömma mina byar och när de sedan blir tagna så anmäler jag dem, de blir bannade.
 

DeletedUser

Guest
Lätt att fuska med detta då, om man låter byarna som är kvar vara lite halvfulla offbyar, då räknas det alltså inte in på de 60% som är godkänt, frågan är var gränsen går tycker jag.
 

DeletedUser

Guest
kom med konstruktiv kritik istället för att gnälla , har du något förslag ?

ööhhh, ja det har jag... SKROTA regeln skrev jag tidigare.

och det är inget gnäll...
det är en rak fråga och konkret kritik

detta är gnäll:

åh, vad du e tradig... fy fan.. jädrans skit...
har du inget att vettigt att säga så KEEP OUT.
 

DeletedUser

Guest
ööhhh, ja det har jag... SKROTA regeln skrev jag tidigare.

och det är inget gnäll...
det är en rak fråga och konkret kritik

detta är gnäll:

åh, vad du e tradig... fy fan.. jädrans skit...
har du inget att vettigt att säga så KEEP OUT.

Det enda du sagt om att ta bort regeln är som följer

Borde man inte kunna gå förbi regeln och kicka spelaren?
Be honom tömma byarna och sen adla 100%?

antagligen, men då kan man lika gärna ta bort "regeln"

varför nämna en siffra på 60% när det finns 3000 sätt att komma runt den och alla lika löjligt lätta.

Med andra ord som ett svar på frågan om man inte kan gå runt det hela genom att spelaren lämnar stammen. Svaret på den frågan är självklart NEJ och med det sagt kan vi konstatera att du inte hade klargjort att du vill skrota regeln innan sQuinty skickade sitt inlägg.

Vad gäller din fråga, hur jävla svårt är det att använda lite sunt förnuft? Står det att det inte är tillåtet att ta över 60% av byarna när en spelare ska sluta så är det väl inte svårare än att man låter bli. Kan du inte låta bli kommer du att löpa en risk att bli straffad. Reglerna är inte knivskarpa men regeln lades till av en anledning så jag tror inte att det är en vettigt val att ta bort den.

Du kan ju för övrigt börja med att lista de 3000 sätt att komma runt regeln så att de som sitter och bestämmer kan göra någonting åt det. Eventuellt skicka dem via PM. Det hade varit konstruktivt, istället för ditt gnäll. har du inget att vettigt att säga så KEEP OUT.
 

DeletedUser

Guest
Det enda du sagt om att ta bort regeln är som följer





Med andra ord som ett svar på frågan om man inte kan gå runt det hela genom att spelaren lämnar stammen. Svaret på den frågan är självklart NEJ och med det sagt kan vi konstatera att du inte hade klargjort att du vill skrota regeln innan sQuinty skickade sitt inlägg.

Vad gäller din fråga, hur jävla svårt är det att använda lite sunt förnuft? Står det att det inte är tillåtet att ta över 60% av byarna när en spelare ska sluta så är det väl inte svårare än att man låter bli. Kan du inte låta bli kommer du att löpa en risk att bli straffad. Reglerna är inte knivskarpa men regeln lades till av en anledning så jag tror inte att det är en vettigt val att ta bort den.

Du kan ju för övrigt börja med att lista de 3000 sätt att komma runt regeln så att de som sitter och bestämmer kan göra någonting åt det. Eventuellt skicka dem via PM. Det hade varit konstruktivt, istället för ditt gnäll. har du inget att vettigt att säga så KEEP OUT.

för det första så är det inte så svårt att tolka "lika bra att ta bort regeln". Det är ett förslag eller hur?
För det andra gäller det inte mig utan en annan spelare i annan stam som fått ok på att ta mer än 60 % av admins.
Så håll snattran och säg inte till mig att använda sunt förnuft för det går inte när man kan tolka regeln på flera sätt.
fiskpinne!

Och att föreslå vilka sätt man kan komma runt den till admins, är inget jag behöver göra eftersom det är ganska uppenbart. Vad jag vill ha är klara regler eller åtminstone exempel på vad som kallas rens

du verkar inte ha läst mina inlägg särskilt noga eftersom du missar mitt förslag och antar en massa saker. Och eftersom jag skapade tråden och du inte tillför något vettigt svar och bara tror saker, så kan jag be dig att hålla dig utanför.
 

DeletedUser

Guest
Regeln är bara luft.

Detta scenario är helt OK enligt supporten:

Spelare A slutar och ger 60% av sina byar till spelare B. De 60% är spelarens deffbyar, som han tömmer och lämnar tomma. I samband med detta, så skickar han också iväg allt sitt off på sig själv till den byn han parkerat allt sitt deff.

Spelare B "krigar" sig sen till övriga 40%.

Jag vill också veta definitionen av detta. Vad är skillnaden att adla en tömd by eller en by, som står tom?

Då regeln är helt tandlös, så bör den plockas bort. Den fyller ingen som helst funktion.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
det är här jag spelar som startade tråden och den regeln gäller här, men inte i alla andra världar...

Samma regler gäller i alla världar, undantag för v4.

Förslagsvis kanske du ska läsa igenom reglerna ordentligt innan du ber om förtydligande på en sak som varit uppe ett antal gånger innan och disskuterats i oändlighet... (tills mods låste tråden^^)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp