förtydligande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
kom med konstruktiv kritik istället för att gnälla , har du något förslag ?

ta bort regeln eller förtydliga hur den fungerar.
vet ingen hur den fungerar så ska den väck, helt klart, för att undvika att en del fuskar eller gör fel oavsiktligt och får skit för det.

jag har inte den blekaste aning om hur den skulle kunna fungera eftersom det finns för många situationer att ta hänsyn till.
- Om de resterande 40% exempelvis blivit barbarer
- Om de är offbyar som är lättare att slå ut än deff
- Om det bara är en halv deff utan mur
- storleken på byn (har den betydelse eller ska man gå på byns poäng)
- Hur långt tillbaka i tiden man ska räkna.
- är det 60 % på de byarna EFTER att spelaren slutat (dvs kan han ge bort 60% och sen sluta och samma spelare kan få 60% på de kvarvarande 40%)


Det går inte att göra detta spelat fulländat men man kan åtminstone ta bort de bitar som är knäppa.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
kanske inte ofta (hur man nu kan ha något permanent som betecknas som ofta) men den gäller inte i alla världar.

"ofta" att du läst reglerna.




§5) Ihopslagning (Merging) av konto

I normala fall är det tillåtet för en spelare att ta över en annan spelares byar utan en strid. (Byarna måste fortfarande bli övertagna med adelsmän, de finns alltså inget annat sätt att göra det på.)
Hur som helst så finns det ett par restriktioner som måste följas: Konto på samma internetanslutning får inte ihopslås. Detta gäller konto som har blivit spelade exklusivt eller nästan exklusivt från samma internetanslutning.
Kontoövervakaren får enbart ge bort byar från kontot om den som du sitter åt har sagt att du får göra det eller att spelaren i frågan inte har återvänt till sitt konto efter 2 månader av konstant kontoövervakning. (Som vanligt så får inte den som kontoövervakar anfalla kontot som övervakats förrän minst 24 timmar efter att kontoövervakningen har blivit avaktiverad.)
Då du slutar så är det OK att dela ut dina byar bland vänner och stam/mar. Det finns dock en 60% marginal man måste hålla sig till. Du får inte ge en och samma spelare mer än 60% av dina byar. Observera dock att vi inte tittar så noga på småspelare som blir av med 4 byar till en och samma spelare. Detta gäller dock bara äldre världar. Nyare världar relaterar fortfarande till 60% regeln om spelaren har mindre än 5 byar.
Separat regel för V4: En spelare som slutar på V4 och vill fördela sina byar, måste gå ur den stam han är med i. De vill säga att alla kommer ha möjligheterna att ta denna spelares byar. Att flytta över spelaren till en allierad stam, för att sedan ta dess byar är inte heller tillåtet. Spelaren måste i detta fallet vara stamlös. Här gäller inte regeln om 60%. Det är först till kvarn som gäller.
Denna regel började gälla från och med den 30 September klockan 00.00.01

Exempel:


  • Dela ej ut dina byar till spelare på samma internetansluning.
  • Att ta kontroll/kontoövervaka ens konto bara för att på ett enkelt sätt rensa denna spelares byar och ta dem är inte tillåtet.
  • En kontoövervakare är inte tillåten att ge bort resurser från ett annat konto, även om han har fått rätten att ge bort byarna på det kontot.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
1. Ofta e ord som används av dagens ungdomar som betyder sällan/aldrig etc
2. Läs reglerna så ser du att denna regel finns i alla världar ( inte v4)


EDIT: Inte v4
 

DeletedUser

Guest
Samma regler gäller i alla världar, undantag för v4.

Förslagsvis kanske du ska läsa igenom reglerna ordentligt innan du ber om förtydligande på en sak som varit uppe ett antal gånger innan och disskuterats i oändlighet... (tills mods låste tråden^^)

jaha då gäller det på alla världar... eller vänta lite... alla...?
måste ha missat betydelsen av det.

Men om mods låste tråden så antar jag att det är på sin plats att diskutera det i en annan tråd eller hur. För det kan ju inte vara avslutat då det inte finns förtydlingar i reglerna.

Konstigt att så många tycker det är jobbigt att diskutera detta?
Har ni själva adlat mer än 60% av en spelare. Jag kan inte se någon annan anledning att försvara regeln eller rättare sagt en förtydling av den.

jag ser gärna att vi kommer fram till en lösning på denna frågan och tar pajkastningen till slagfältet istället.
 

DeletedUser

Guest
jaha då gäller det på alla världar... eller vänta lite... alla...?
måste ha missat betydelsen av det.


Men om mods låste tråden så antar jag att det är på sin plats att diskutera det i en annan tråd eller hur. För det kan ju inte vara avslutat då det inte finns förtydlingar i reglerna.

Konstigt att så många tycker det är jobbigt att diskutera detta?
Har ni själva adlat mer än 60% av en spelare. Jag kan inte se någon annan anledning att försvara regeln eller rättare sagt en förtydling av den.

jag ser gärna att vi kommer fram till en lösning på denna frågan och tar pajkastningen till slagfältet istället.


EDIT: Dock kanske inte bästa förklaringen men ett försök.

Hur kan du missa betydelsen när vi säger att den finns på alla världarna( ej V4) och det står förklarat i reglerna hur den funkar??
 

DeletedUser

Guest
1. Ofta e ord som används av dagens ungdomar som betyder sällan/aldrig etc
2. Läs reglerna så ser du att denna regel finns i alla världar ( inte v4)


EDIT: Inte v4

åh, nu kommer huvudvärken farande...
alla... är det alla eller är det inte alla?

och angående "ofta", så är det inget jag använder. Vill du använda det med dina klasskompisar så är det ok med mig men när vi diskuterar här så kan det vara bra att undvika slang så att det inte blir missförstånd.
 

MaxenBraxen

Member
Reaktionspoäng
0
jaha då gäller det på alla världar... eller vänta lite... alla...?
måste ha missat betydelsen av det.

Men om mods låste tråden så antar jag att det är på sin plats att diskutera det i en annan tråd eller hur. För det kan ju inte vara avslutat då det inte finns förtydlingar i reglerna.

Konstigt att så många tycker det är jobbigt att diskutera detta?
Har ni själva adlat mer än 60% av en spelare. Jag kan inte se någon annan anledning att försvara regeln eller rättare sagt en förtydling av den.

jag ser gärna att vi kommer fram till en lösning på denna frågan och tar pajkastningen till slagfältet istället.


Vad är det som ska bli förtydligat?

Gamla Världar : 60% oavsett by antal.
Nya Världar (v6,v7) 60% om spelaren i fråga har mindre än 5 byar.

Hur svårt är det att förstå?
 

DeletedUser

Guest
EDIT: Dock kanske inte bästa förklaringen men ett försök.

Hur kan du missa betydelsen när vi säger att den finns på alla världarna( ej V4) och det står förklarat i reglerna hur den funkar??

du måste skämta...?

då kanske du kan förklara för mig om det är ok att ta mer än 60% av byarna om man rensar de återstående 40% om det så bara står 1 spjut i dom.

eller om det är ok demolera ner muren i de resterande 40% innan man rensar
 

DeletedUser

Guest
åh, nu kommer huvudvärken farande...
alla... är det alla eller är det inte alla?

.


Hur annars ska jag skriva det då??

Hur svårt e det å förstå att reglen finns på alla världar UTAN V4??


Visst jag kan skriva, regeln finns på V1, V2, V3, V5, V6 och V7 men det e mycket jobbigare.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad är det som ska bli förtydligat?

Gamla Världar : 60% oavsett by antal.
Nya Världar (v6,v7) 60% om spelaren i fråga har mindre än 5 byar.

Hur svårt är det att förstå?

läs mina inlägg igen. Det handlar inte om procenten det handlar bl.a om hur man definierar rens på de resterande 40%

Hur svårt är det att läsa...?
 

DeletedUser

Guest
Hur annars ska jag skriva det då??

Hur svårt e det å förstå att reglen finns på alla världar UTAN V4??


Visst jag kan skriva, regeln finns på V1, V2, V5, V6 och V7 men det e mycket jobbigare.

eller kan man skriva "nästan alla" men det är ju inte det som tråden handlar om...

det handlar om hur regeln fungerar inte var den finns (inte alla).
någon frågade varför denna tråden fanns i detta forumet och jag svarade att jag spelar här och att regeln finns här. sen SKITER jag i om den finns på månen också, för jag spelar inte där.

Jag vill veta hur man ska TOLKA regeln i olika situationer.

FAAAAAATTAAAAAA!
 

DeletedUser

Guest
då kanske du kan förklara för mig om det är ok att ta mer än 60% av byarna om man rensar de återstående 40% om det så bara står 1 spjut i dom.

eller om det är ok demolera ner muren i de resterande 40% innan man rensar

Du får ta dom resterande 40% ifall du rensar dom. Står ju inget annat i reglerna, där håller jag med dig om att dom borde fixa den regeln.
 

DeletedUser

Guest
hur man definierar rens på de resterande 40%

Rens är att döda dom resterande trupperna i dom byar som är kvar. Finns det inga trupper så behöver du ju inte rensa.


§4) Kontoövervakare

Det är inte tillåtet att övervaka ett konto bara för att pusha/hjälpa andra konto. Konto som tydligt markeras som pushkonto/hjälpkonto på detta sätt kommer att stängas av från spelet.

Sen så kan man ju då också tänka på vad KÖ:n har gjort ifall byn är tom. Men det är ju inte ditt problem då.
 

DeletedUser

Guest
Helt makalöst vad med moderatorwannabies det finns på det här forumet. Som om det inte vore nog med de extremt pedantiska som redan finns här.

Tråden har inget att göra med hurvida regeln finns, utan hur den tillämpas.
 

DeletedUser

Guest
Söker man sen lite på forumet så hittar man andra trådar om saken. Där det blivit sagt att sålänge man rensar byarna får man ta allihop. Dvs att byarna inte har blivit förbereda för övertagning...^^

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=4791&highlight=internadling

Men definiera rensa då.

Vem avgör vad som är ett korrekt rens? Ska admins sätta in 20K trupper i alla byar, där spelare skickat in tickets? Trupper som inte går att flytta därifrån?

En tom by är en tom by och det är inget regelbrott att timmen innan man bestämmer sig för att sluta, så skickar man alla trupperna in i döden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp