Förslag till inställningar för HP5!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Inställningar
Hastighet: 3
Enhetshastighet: 1
Paladin: Ja
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Nej
Barbarbyar: 8000
Smedja: Enkelt
Nybörjarskydd: 2 dagar
Stamgräns: 10
Milis: 2
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök -Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Ja
Övrig Info: Spelare kan inte välja startposition - Ja
Anfall- och assistansblockad 100ms.
Krav för seger: 70 byar och
650000 poäng i
90 timmar.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Nu är det kanske bara jag som inte kan så jääävla mycket om spelet, men vad är det för fel att utnyttja världen inställningar till den gräns som det går?

Har du något bakom pannbenet? Då kanske du kan läsa mitt inlägg igen och se vad jag skrev. Jag anklagade inte Bishey för något, utan snarare konstaterade att dom faktiskt utnyttjade inställningarna till fullo (vilket är bra, eller?) och skrev sedan hur admins ska kunna undvika att HP-rundorna blir så små (då inte så många vill spela då dom är tråkiga) och oftast snabbt "dödade". För är inte stammen som utnyttjar inställningarna som gör "fel" när dom rekryterar det aktiva som finns, dom bara utnyttjar inställningarna, det är admins fel som sätter inställningar som möjliggör sådant!
 

DeletedUser

Guest
Och där sätter vi stopp för den diskussionen, vill endast ha färdiga förslag på inställningar i denna tråden. Motiveringar till inställningarna är varmt välkomna men kom ihåg att hålla er inom de gränser som ni hittar i första inlägget.

Vi försöker att göra så bra inställningar som möjligt för er spelare men det är omöjligt att få fram inställningar som passar alla i smaken.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte avsluta mina alltför återkommande inlägg här i denna tråden med ett nytt förslag (som tyvärr inte alls håller samma nivå som mitt första då .se tydligen inte föredrar roliga världar som i framtiden kan inbringa större vinst). Samt att jag tänkte förklara VARFÖR jag har skrivit här rätt mycket. Jag vill veta ANLEDNINGEN till att admins inte kan tänka sig att faktiskt försöka sig på en HIGH Performance? Ge mig EN bra anledning varför det ska vara så svårt att köra med 5 medlemmar / stam? Få en värld med krig ända till slutet? En värld där det är riktigt jobbigt att först ta ledningen och sedan hålla ifrån (liksom, om en stam leder stort kommer alla bara att gangbanga). Krig från start till mål, vad är felet med det?

Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja utan föremål
Bågar: Nej
Kyrka: Ja
Adelssystem: Guldmynt (billiga, v9-priser)
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 1500 (snabbt växande)
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 4 dagar
Stamgräns: 10
Milis: Aktivt för spelare upp till 5 byar.
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Nej
Övrig Info: Spelare kan inte välja startposition - Ja
Anfall- och assistansblockad 50 ms.
Krav för seger: 70 byar och 750 000 poäng i 120 timmar.
(fast egentligen så tycker jag att 3 mille för en stam = 300k i snitt / spelare om man har 10 spelare är mer intressant, annars kan man bara deffa upp sin "stora" spelare och skita i att man själv blir rensad/adlad/kattad?)

Tack för mig, och nu får vi se om admins kommer med ett svar eller om dom helt enkelt inte har något bra svar. :thinking:
 

DeletedUser

Guest
Ja tack till detta



Hastighet: 3.2
Enhetshastighet: 0.9
Paladin: Ja med föremål
Bågar: Ja
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 3000
Smedja: 3 nivå system
Nybörjarskydd: 4 dagar
Stamgräns: 40 (tkr det ska bli lite mergar nu vafan!!!!! :D
Milis: 5 byar ....
Nattbonus: Nej tack
Inom stam: Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Jaaaa
Övrig Info: Spelare kan inte välja startposition - Ja
Anfall- och assistansblockad 100ms
Krav för seger: 60 byar eller 500 000p i 100h

Tack o hej
 

DeletedUser

Guest
Tänkte avsluta mina alltför återkommande inlägg här i denna tråden med ett nytt förslag (som tyvärr inte alls håller samma nivå som mitt första då .se tydligen inte föredrar roliga världar som i framtiden kan inbringa större vinst). Samt att jag tänkte förklara VARFÖR jag har skrivit här rätt mycket. Jag vill veta ANLEDNINGEN till att admins inte kan tänka sig att faktiskt försöka sig på en HIGH Performance? Ge mig EN bra anledning varför det ska vara så svårt att köra med 5 medlemmar / stam? Få en värld med krig ända till slutet? En värld där det är riktigt jobbigt att först ta ledningen och sedan hålla ifrån (liksom, om en stam leder stort kommer alla bara att gangbanga). Krig från start till mål, vad är felet med det?

Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja utan föremål
Bågar: Nej
Kyrka: Ja
Adelssystem: Guldmynt (billiga, v9-priser)
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 1500 (snabbt växande)
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 4 dagar
Stamgräns: 10
Milis: Aktivt för spelare upp till 5 byar.
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Nej
Övrig Info: Spelare kan inte välja startposition - Ja
Anfall- och assistansblockad 50 ms.
Krav för seger: 70 byar och 750 000 poäng i 120 timmar.
(fast egentligen så tycker jag att 3 mille för en stam = 300k i snitt / spelare om man har 10 spelare är mer intressant, annars kan man bara deffa upp sin "stora" spelare och skita i att man själv blir rensad/adlad/kattad?)

Tack för mig, och nu får vi se om admins kommer med ett svar eller om dom helt enkelt inte har något bra svar. :thinking:


Sa du inte att det i snitt kommer in 5 duktiga spelare? Kanske du bara vill samla 4 av dina polare som jag vet är jävligt duktiga inkl. dig, så ni kan vinna. Bara släpp det, du vet att adminsen skiter i dina åsikter. Sedan så blir det ingen skillnad på krig osv. Newbiesen spelar bättre när de är flera. 5 nya/dåliga spelare kan inte göra något mot 5 bra spelare. Kanske skrivit lite fel men jag skriver med en hand då min andra är upptagen atm.
 

DeletedUser

Guest
Tänkte avsluta mina alltför återkommande inlägg här i denna tråden med ett nytt förslag (som tyvärr inte alls håller samma nivå som mitt första då .se tydligen inte föredrar roliga världar som i framtiden kan inbringa större vinst). Samt att jag tänkte förklara VARFÖR jag har skrivit här rätt mycket. Jag vill veta ANLEDNINGEN till att admins inte kan tänka sig att faktiskt försöka sig på en HIGH Performance? Ge mig EN bra anledning varför det ska vara så svårt att köra med 5 medlemmar / stam? Få en värld med krig ända till slutet? En värld där det är riktigt jobbigt att först ta ledningen och sedan hålla ifrån (liksom, om en stam leder stort kommer alla bara att gangbanga). Krig från start till mål, vad är felet med det?

Tack för mig, och nu får vi se om admins kommer med ett svar eller om dom helt enkelt inte har något bra svar. :thinking:

Anledningen till att mallen som är i första inlägget har alternativen 10-40 stammedlemmar mm. är för att det är instruktioner jag har fått från högre makt. Jag får alltså rätta mig efter det och försöka sammanfatta de inställningar som dyker upp i denna tråden som går efter mallen som ligger i första inlägget.

En siffra måste sättas som mini vilket blev 10 och en siffra måste sättas som max vilket blev 40.

Om vi skulle sätta 5 medlemmar per stam som inställning så finns det säkert de som skulle ha något emot det, skulle vi sätta 25 medlemmar per stam så finns det säkert de som skulle ha något emot det.
Vi får alltså försöka hitta något som förhoppningsvis passar de flesta.
 
Reaktionspoäng
0
Undra vart den handen tagit vägen :rolleyes:


Hastighet: 5.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja utan föremål
Bågar: Nej
Kyrka: nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 1500 (snabbt växande)
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 3 dagar
Stamgräns: 10
Milis: NEJ!
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Nej
Övrig Info: Spelare kan inte välja startposition - Ja
Anfall- och assistansblockad 50 ms.
Krav för seger: 70 byar och 700 000 poäng i 100 timmar.
 

extremhatt

Member
Reaktionspoäng
0
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja utan föremål
Bågar: Nej
Kyrka: Ja
Adelssystem: Guldmynt (billiga, v9-priser)
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 1500 (snabbt växande)
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 4 dagar
Stamgräns: 10
Milis: Aktivt för spelare upp till 5 byar.
Nattbonus: Inaktiv
Inom stam: Anfall blir besök Nej
Assistans utanför stam är möjligt - Nej
Övrig Info: Spelare kan inte välja startposition - Ja
Anfall- och assistansblockad 50 ms.
Krav för seger: 70 byar och 750 000 poäng i 120 timmar.
(fast egentligen så tycker jag att 3 mille för en stam = 300k i snitt / spelare om man har 10 spelare är mer intressant, annars kan man bara deffa upp sin "stora" spelare och skita i att man själv blir rensad/adlad/kattad?)

. :thinking:

Riktigt roliga inställningar!
Gieff mehh!
 

davva21

Member
Reaktionspoäng
0
Inställningar
Hastighet: 4.167 - Som Hallonbanan sa, 10.000 räcker gott å väl.
Enhetshastighet: 1.0 - Farma, farma farma
Paladin: Ja Utan föremål - Orka föremål
Bågar: Nej - Blä
Kyrka: Nej - Nästa classic
Adelssystem: Guldmynt - Skönast
Moral: Ja - Viktigaste med hela classic
Bonusbyar: Ja - Ofc
Barbarbyar: 5000 - Farma på
Smedja: Enkelt forsknings system - Enda forskningssystemet som passa en classic
Nybörjarskydd: 4 dagar - Kul att få ihop trupper
Stamgräns: 25 - Inte så viktigt faktiskt
Milis: Aktivt för spelare upp till 2 byar. - Hatar milis men de behövde ju vara med så
Nattbonus: Aktivt 03-10 - Man måste ju sova ngn gång :)
Inom stam: Anfall blir besök -Nej - Internadling?
Assistans utanför stam är möjligt - Ja - Såklart, hur ska man annars kunna ha allianser?
Övrig Info: Spelare kan inte välja startposition - Nej - Såklart man ska kunna det.
Anfall- och assistansblockad 100 ms. - Ingen kommentar
Krav för seger: 85 byar och
750 000 poäng i 120 timmar. Bort med mål och gör en riktig jävla classic!!!


Det är inge kul med en classic med en specifikt mål utan går en till 2:a. Sen moralen är alltid kul att ha med <3<3<3 Vet inte vad ni har emot den? :(

Allt är bra. Sänka stamgräns till 20 bara.
Håller med om att ta bort krav för seger, ha en tidsgräns istället och när det närmar sig till slutet får spelarna på världen rösta om den ska fortsätta och hur länge.
 

DeletedUser

Guest
Hur går ni vidare med alla förslag:confused:

Tycker ni borde dra ett snitt på alla förslag sen får det bli det blir.
 

DeletedUser

Guest
Jag kommer att gå igenom alla förslagen och helt enkelt försöka sammanfatta vad ni vill ha med och vad ni inte vill ha med.:)

Stänger här med tråden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp