Förslag till inställningar för HP5!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Hastighet: 5.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja inte med föremål
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Nej
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 3500
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 2 dagar
Stamgräns: 15
Milis: Aktivt för spelare upp till 2
Nattbonus: Aktivt
Inom stam: Anfall blir besök
Assistans utanför stam är inte möjligt
Övrig Info: Spelare kan välja startposition
Anfall- och assistansblockad 100 ms.
Krav för seger: 50 byar och
500 000 poäng i
72 timmar.

Låter för jävla bra låter som en HP-runda enda jag vill se är ett stam mål annars deffas alltid personen med målet upp..
 

DeletedUser

Guest
Ser att mitt förslag togs bort, tackar för det. Tackar också för att jag fick en sån fin förklaring varför .co.uk kan ha 2.0 i unitspeed på EN VANLIG värld medans .se inte kan ha över 1.0 på en HP-värld (HP är snabbare världar än vanliga)

Anledningen till att .co.uk har en vanlig värld med 2.0 i unitspeed är för att det blev ett missförstånd mellan deras CM och cheferna. Kan inte alla detaljerna utan detta är information som jag har fått från Gaffel.
 

Florre

Member
Reaktionspoäng
0
Hastighet: 5.0
Enhetshastighet: 0.7
Paladin: Ja
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: mynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 5500
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 3 dagar
Stamgräns: 25
Milis: Aktivt för spelare upp till 2 byar.
Nattbonus: Aktivt 01-06
Inom stam: Anfall blir besök
Assistans utanför stam är möjligt: Ja
Övrig Info: Spelare kan välja startposition. Anfall- och assistansblockad 250 ms.
Krav för seger: 50 byar och
500 000 poäng i
72 timmar. (Inte så viktigt.)
 

DeletedUser

Guest
Sådär, nu har ni fått ett antal förslag till HP 5.
Fixa ihop ett par bra inställningar som de flesta vill och kör igång.
 

Markiin

New Member
Reaktionspoäng
0
Inställningar

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>5.0</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>1.0</td></tr><tr><th>Paladin:</th><td>Ja med föremål </td></tr><tr><th>Bågar:</th><td>Nej</td></tr><tr><th>Kyrka:</th><td>Nej</td></tr><tr><th>Adelssystem:</th><td>Guldmynt</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Bonusbyar:</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Barbarbyar:</th><td>3000</td></tr><tr><th>Smedja:</th><td>Enkelt forsknings system</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>3 dagar</td></tr><tr><th>Stamgräns:</th><td>20</td></tr><tr><th>Milis:</th><td>Aktivt för spelare upp till 2 byar.</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td>Inaktiv</td></tr><tr><th>Inom stam:</th><td>Anfall blir besök -Ja
Assistans utanför stam är möjligt - Ja</td></tr><tr><th>Övrig Info:</th><td style="font-size: 9pt;">Spelare kan <strong>inte</strong> välja startposition - Ja
Anfall- och assistansblockad 100 ms. </td></tr><tr><th>Krav för seger:</th><td> 85 byar och
750 000 poäng i
72 timmar.
</td></tr></tbody></table>
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Inställningar

<style>.ws { width: 400px; border: 1px solid #DED3B9;} .ws th { width: 40%; font-weight: bold; background: none repeat scroll 0 0 #EFE6C9; } .ws td { background:none repeat scroll 0 0 #F8F4E8; }</style><div style="padding: 0 5px 0 5px"><table class="ws"><tr><th>Hastighet:</th><td>4.600</td></tr><tr><th>Enhetshastighet:</th><td>1.0</td></tr><tr><th>Paladin:</th><td>Ja utan föremål </td></tr><tr><th>Bågar:</th><td>Nej</td></tr><tr><th>Kyrka:</th><td>Nej</td></tr><tr><th>Adelssystem:</th><td>Guldmynt</td></tr><tr><th>Moral:</th><td>Nej</td></tr><tr><th>Bonusbyar:</th><td>Ja</td></tr><tr><th>Barbarbyar:</th><td>3500</td></tr><tr><th>Smedja:</th><td>Vanlig smedja</td></tr><tr><th>Nybörjarskydd:</th><td>3 dagar</td></tr><tr><th>Stamgräns:</th><td>20</td></tr><tr><th>Milis:</th><td>Inga milis/ 2 dagar</td></tr><tr><th>Nattbonus:</th><td>Nej</td></tr><tr><th>Inom stam:</th><td>Man kan anfalla
Assistans utanför stam är möjligt </td></tr><tr><th>Övrig Info:</th><td style="font-size: 9pt;">Spelare kan välja startposition
Anfall- och assistansblockad 100 ms. </td></tr><tr><th>Krav för seger:</th><td> 85 byar och
750 000 poäng i
72 timmar.
</td></tr></tbody></table>
 

DeletedUser

Guest
Sådär, nu har ni fått ett antal förslag till HP 5.
Fixa ihop ett par bra inställningar som de flesta vill och kör igång.

Kommer att försöka sammanfatta inställningarna så bra som möjligt och skicka ett exempel till Gaffel. Han får sen bestämma om inställningarna ska spelas efter.

Låter tråden vara öppen tills måndag, alltså 18/7, sen stänger jag den och gör en sammanfattning. :)
 

DeletedUser

Guest
Bara ha högt vinst krav nu :)

Det ska ju inte va lätt att vinna :D
 

DeletedUser

Guest
Varför ta bort mitt inlägg som jag skrev? Det var varken off-topic eller ett förslag på inställningar som var utanför rimliga gränser..
 

DeletedUser

Guest
Om du läser första inlägget så ser du inom vilka gränser du måste hålla dig när du ger förslag på inställningar.:)
 

DeletedUser

Guest
Hastighet: 4.0
Enhetshastighet: 1.0
Paladin: Ja, med vapen
Bågar: Nej
Kyrka: Nej
Adelssystem: mynt
Moral: Ja
Bonusbyar: Ja
Barbarbyar: 5000
Smedja: Enkelt forsknings system
Nybörjarskydd: 2 dagar
Stamgräns: 40
Milis: Aktivt för spelare upp till 2 byar.
Nattbonus: Nej
Inom stam: Anfall blir inte besök
Assistans utanför stam är möjligt: Ja
Övrig Info: Spelare kan välja startposition. Anfall- och assistansblockad 250 ms.
Krav för seger: 50 byar och
500 000 poäng i
72 timmar. (Inte så viktigt.)
 

DeletedUser

Guest
Om du läser första inlägget så ser du inom vilka gränser du måste hålla dig när du ger förslag på inställningar.:)

Ja, men var det ett färdigt förslag jag postade? Nej juste. Jag bara skrev vad som krävs för att det ska bli HIGH Performance, men gör som ni vill och kör på med era "roliga" hp-rundor som i snitt har 5 duktiga spelare..
 

Xerxes51

Member
Reaktionspoäng
0
Ja, men var det ett färdigt förslag jag postade? Nej juste. Jag bara skrev vad som krävs för att det ska bli HIGH Performance, men gör som ni vill och kör på med era "roliga" hp-rundor som i snitt har 5 duktiga spelare..

Gör ett riktigt förslag så kommer de inte ta bort det?
 

DeletedUser

Guest
Är ju lite som du säger, man vill ju ha en värld med mer krig, lägre stamgräns mm. Blir lite mer taktisk spelande då!

Kan även hålla med om att det i snitt bara finns 5 "Duktiga" spelare..
 

DeletedUser

Guest
Nej för först vill jag ha svar varför admins försöker motverka roliga världar med mycket krig:). Men får istället bara mina inlägg borttagna istället utan något svar!

Det som är roligt för dig kanske inte är roligt för de andra :)


Tycker 20-25 stamgräns är perf. Men som sagt, det är min åsikt. Det blir roligare för mig, men tråkigare för dig antar jag :)
 

DeletedUser

Guest
Det som är roligt för dig kanske inte är roligt för de andra :)


Tycker 20-25 stamgräns är perf. Men som sagt, det är min åsikt. Det blir roligare för mig, men tråkigare för dig antar jag :)

Så du föredrar att en HP tar slut på samma sätt som HP4 gjorde? Inget ont mot er i Bishey, ni utnyttjade bara inställningarna till fullo. MEN hade det inte varit roligare om DiLeva, UNSC, Anonym OCH Bishey hade varit 4 stammar som alla hade kämpat om slutsegern istället för att det rekryteras ihop en stam som innehåller i princip alla aktiva spelare (Bishey) ?

Men nåväl, om du vill ha det så HickDead, fine.
 

DeletedUser

Guest
Inget ont mot er i Bishey, ni utnyttjade bara inställningarna till fullo.

Nu är det kanske bara jag som inte kan så jääävla mycket om spelet, men vad är det för fel att utnyttja världen inställningar till den gräns som det går?
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Nu är det kanske bara jag som inte kan så jääävla mycket om spelet, men vad är det för fel att utnyttja världen inställningar till den gräns som det går?

Så du vill alltså merge med alla stammar som finns för att få 120 medlemmar i den stammen än att kriga mot dom?
 

DeletedUser

Guest
Så du vill alltså merge med alla stammar som finns för att få 120 medlemmar i den stammen än att kriga mot dom?

Om det finns ett lätt sätt att se till att man låser och 'vinner' världen om man tar in de extra kontona så är det strategis rätt imo. Dock så vet du mycket väll att de inte hade 120 som stamgräns på HP4 utan enbart 20.

Om man då tar och kollar på medlemmarna i den största stammen så var de enbart 19, samtidigt så var #2 och 19 i sin stam.. Sedan så vet jag inte helt vad Granberg syftade på med att utnyttja inställningarna, kan ju vara något helt annat.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp