En stam helt utan heder...

DeletedUser

Guest
Detta är mitt första inlägg i externa forumet, och eventuellt mitt sista...

Jag är ledare i "Hugg i ryggen"; en liten stam på ca 1,7 miljoner. Vår lilla stam har sedan starten legat granne med Core. För att säkra vår överlevnad i närheten av en sådan jätte så lade vi taktiken ganska tidigt, och vi bestämde oss för att dansa efter deras pipa.
Vårat första steg för att skapa god relation var att förbjuda all barbaradling i K52/62 (core´s närhet). Detta resulterade i att vi fick lov att kicka X antal medlemmar som trotsade order och nallade gråbyar.
Då och då har Core bestämt sig för att plocka någon enstaka by av oss. Något som vi har respekterat, och inte gjort några större defensiva försök.
Så småningom fick även vänner till oss komma med i Core, och vi såg detta som något trevligt. Dom kunde ju eventuellt lägga ett gott ord för oss i forumet för den stora stammen som vi så länge respekterat.

Men inget av detta har lett till något gott. Just nu har de flesta av oss ett flertal inkommande och någon by har redan förlorats. Vi har förstått att vi nu är satta som mål för dessa respektlösa barbarer.
Det som upprör mest är att vi inte ens har fått minsta lilla hint eller förvarning om vad som komma skulle, trots den stora poängskillnaden. Antar att fegisarna var för rädda att vi skulle vara förberedda?

Detta är inte en ansökan om fred. Det är inte heller en krigsförklaring. Ville bara upplysa resten av v7 om vilken klass ledningen i Core har. Ordet ödmjukhet använder de flitigt utan att förstå innebörden.

Jag vill avsluta med och säga detta: HiR kommer att försvinna från kartan, men vi gör det åtminstone med heder och stolthet! Vi kommer att försvara oss till sista stund.

/Snabeldrake
 

DeletedUser

Guest
Expansion är en del av spelet. Ni var antagligen bara i vägen.
 

DeletedUser

Guest
Så skulle nog jag se det också. Och jag antar att det inte är hela Core som är ute efter er? Några enstaka spelare som bygger tätare kluster?

Å andra sidan, några enstaka spelare i Core är ju ganska mycket men det är som sagt vad spelets syfte att bli störst...

//Evandar
 

DeletedUser

Guest
Del i spelet, spelets syfte osv.... för många skriver just sådana kommentarer....
(jag tror alla inklusive mig förstår det... att alla sätt är tillåtet osv....men att diskutera är naturligt - att vinna till vilket pris som helst, även med svek, lögner etc.... tilltalar inte alla...)

Tycker forumet är ett ganska bra sätt att få redan på vilka som delar vilken syn i "hur" man går tillväga... på vägen till målet!
 

DeletedUser

Guest
tror knappast att alla vi är efter er...

men som sagt, vi expanderar helt enkelt något ni får stå ut med
 

DeletedUser

Guest
tror knappast att alla vi är efter er...


Känns detta igen?

"Vi kommer att inleda en större offensiv mot HiR i slutet av nästa vecka.

Pga moralen så kommer vi att fokusera oss på toppen i stammen

Namn Rank Poäng Byar
Snabeldrake (Hertig) 1 511.504 60
nol york 2 414.611 60
Rabiez (Vattuskräck) 3 381.634 48
FlaXie (Den som har mest flax) 4 131.292 24
Daedra (Rekryterare) 5 83.557 14

Mer info kommer på måndag.

Uppdrag bygga off och adel i K52"
 

DeletedUser

Guest
Expandering my ass!!... Ska festa på erat kött. :cool:
... eller inte vi får väl se, höhö... men båda parter, lycka till!!
 

DeletedUser

Guest
Lycko ni att jag är på semester annars skulle ni få ett och annat!
 

DeletedUser

Guest
God kväll! Uttalar mig härmed som en av ledarna för Core, de ödmjuka och ärans kämpar i väster.

Vi beklagar naturligtvis att HiR väljer att, mot min förvåning, smutskasta sin ödmjuka, goda och stolta granne Core och i ett märkligt utspel utmålar oss som vanärans samling som utan heder slår på de mindre när det defacto handlar om naturlig expansion vilket även den mest enfaldiga bör förstå.

Vad avser Dannemails uttalande verkar det ju helt sakna verklighetsförankring.
Fakta är att Dannemails egna stam är en feg samling som inte ställde upp för sina allierade bröder och systrar i IMRI-familjen när de, förvisso orättfärdigat, förklarade oss ödmjuka kämpar i Core krig trots att vi var en avsevärt större stam. Fakta är att Dannemails hade en chans till att visa V7 vad kurage är, vad respekt för diplomatiska avtal innebär och att han i stunder när det blåser är en ledare för en ärans stam som står för sitt ord framför sin fruktan för rimmen. Att han tog intryck av historiska V7 stammar såsom -P- exempelvis som satte sina diplomatiska avtal framför sin fruktan för rimmen.

Men istället valde han fegt att frukta rimmen och inte ställa sig bakom sin allierade, vilket kanske bäst beskrivs med hans egna ord - svek.

Gödsling med avtal och tomma ord inom diplomatin är ett beteende som vi i Core inte på något vis respekterar.

Trevlig kväll tillönskas er alla.
 

DeletedUser

Guest
God kväll! Uttalar mig härmed som en av ledarna för Core, de ödmjuka och ärans kämpar i väster.

Vi beklagar naturligtvis att HiR väljer att, mot min förvåning, smutskasta sin ödmjuka, goda och stolta granne Core och i ett märkligt utspel utmålar oss som vanärans samling som utan heder slår på de mindre när det defacto handlar om naturlig expansion vilket även den mest enfaldiga bör förstå.

Vad avser Dannemails uttalande verkar det ju helt sakna verklighetsförankring.
Fakta är att Dannemails egna stam är en feg samling som inte ställde upp för sina allierade bröder och systrar i IMRI-familjen när de, förvisso orättfärdigat, förklarade oss ödmjuka kämpar i Core krig trots att vi var en avsevärt större stam. Fakta är att Dannemails hade en chans till att visa V7 vad kurage är, vad respekt för diplomatiska avtal innebär och att han i stunder när det blåser är en ledare för en ärans stam som står för sitt ord framför sin fruktan för rimmen. Att han tog intryck av historiska V7 stammar såsom -P- exempelvis som satte sina diplomatiska avtal framför sin fruktan för rimmen.

Men istället valde han fegt att frukta rimmen och inte ställa sig bakom sin allierade, vilket kanske bäst beskrivs med hans egna ord - svek.

Gödsling med avtal och tomma ord inom diplomatin är ett beteende som vi i Core inte på något vis respekterar.


Klargörande - PÄST alliansavtal med IMRI gällde att stoppa A.B.D storhetsvansinne och ingenting annat avtalades... OCH (...IMRI har inte ens bett om vårt stöd i nåt krig mot CORE.... särskilt som våra byar mestadels ligger i UAs kluster alternativt gränslandet mellan UA och AN...)

(CORE som verkar vara en rätt opålitlig enhet - om man väger in allt på "radarn" - de verkar självgoda och självsmickrande och ohederliga - stora stammar verkar just ha en tendens att bli just sådana.... tyvärr....)

Hoppas det finns någon stor stam som kan bryta denna trend av respektlöshet och attityder, de skulle de vinna på... helt säkert!

mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

Vurpalainen

Member
Reaktionspoäng
2
Alltså allvarligt. Detta är fan sorgligt.

Vi (Core) har inte några diplomatiska överenskommelser med HiR överhuvudtaget, ändå lyckas vi göra fel när några av våra spelare (ca 10 talet) attackerar en annan stam. FÖR FAN DET ÄR ETT KRIGSSPEL! Man ska kriga, det är det de går ut på!

Om ni nu vill ha era byar, bygga dem stora och se på när trupperna växer så föreslår jag att ni antingen inhandlar (laddar ner) något av Total War spelen och ställer in det på easy. Alternativt kan ni ju köpa Sim city, om det nu är byar (städer) ni vill bygga. Det är fan helt sinnessjukt vad folk lipar för att dem blir attackerade.

Snabeldrake, att skylla på storlek funkar inte. Du började spela 2 månader efter mig, jag är 9 gånger större än dig. Det finns spelare i eran stam som har spelat detta spel längre än mig, jag har ändå mer Poäng, OBA, OBD och OBT än hela eran stam.

Jag hade faktiskt tänkt att strunta i er, låta andra spelare sköta jobbet så att säga, men grattis, ni kommer nu ha min fulla uppmärksamhet i alla dagar som eran stam finns kvar.

Tillägg: Nästa stam som börjar grina i externa, som Core inte har en diplomatisk relation till, kommer jag anordna en offensiv mot.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Grattis och tack för bollen vurpalainen - nu gråter du precis som en riktig typisk jättebebis - i en typisk jättestam - precis som det skulle vara svårare att attackera och växa genom försvarslösa och hederliga småttingar - det är väl sim city attityd/metoder om något....

Du fattade nog inte poängen med tråden/inlägget - det var inga tårar - utan ett konstaterande/påvisande att de äkta "sim city" växande storägarna borde rannsaka sina metoder - inte gråta om hur duktiga de är osv....

Sparka neråt och slicka uppåt har alltid varit lättaste vägen till "fina" titlar och mycket "ägande" - MEN, det finns andra sätt att kriga på - vinn riktig respekt och "ta ut" dryga översittare istället för försvarslösa småttingar - om CORE (eller andra fetstammar) agerade så skulle de nog snabbt bli V7s populäraste stam... lätt...

mvh
 

DeletedUser

Guest
Vurpan:

Vi har inga diplomatiska band vilket är korrekt.
Så, skippa romanerna, släpp pennan och dra svärdet.

Alla klagar inte..
Jag får helt enkelt göra det bästa utav situationen.
 

DeletedUser

Guest
Klargörande - PÄST alliansavtal med IMRI gällde att stoppa A.B.D storhetsvansinne och ingenting annat avtalades... OCH (...IMRI har inte ens bett om vårt stöd i nåt krig mot CORE.... särskilt som våra byar mestadels ligger i UAs kluster alternativt gränslandet mellan UA och AN...mvh

1+

Precis som du skriver så har vi inte bett PÄST om hjälp. Ledningen för Imperiet har inte bett någon stam om hjälp!
 

DeletedUser

Guest
jag måste(INTE FÖR ATT JAG VAR EN FÖREDETA CORE) säga de att core är en av de mest pålitligaste stammar som någonsin har funnit här i v7. vissligen har den försämras lite med nya regler inom stammen men moralen och krigsvilgan är högre än de krig som tog fram core till resten av v7. kriget mellan core(inklusive nit men de kom ju senare,2 dagar senare) och g-r

core har vissat att de kan kriga. de kan för gudskull ingen säga att dom inte kan. dom kan diplomatik. de har hållit sina IAP och allianser så länge jag kan minnas. jag minns en regel imon core och jag vet inte om den finns kvar elr ej. så länge vi inte har några diplomatiska förbindelser med(undantag fiende) får man anfalla om man kan klara de. de är absurpt att tro att dom följer en regel som ni hitta på bra för att slippa problem (inte en regel men ni förstår poängen)
 

DeletedUser

Guest
Väl talat Vurp.... Tack för trevliga ord om oss Blood.

Bästa Raghor - du vet att det är lögn och dikt att ni inte försökt att uppvigla andra stammar att kriga mot oss. Om du bett eller inte bett PÄST är inte relevant. Det är också naturligt att man försöker det så den diskussionen är helt meningslös.

Men då vi nu mot vår vilja tvingas att vara mer publika kan jag ju beskriva hur vi agerar som stam.

Om en allierad till Core skulle anse att de tvingas ut i krig mot en tio gånger så stor stam, som i fallet med IMRI, så skulle vi oavkortat gå i krig med vår allierade då hela deras existens troligen står på spel. Man behöver i ett sådant fall inte be om hjälp – det är helt uppenbart att hjälpen behövs för varje nykter TW-spelare.

Därför menar jag att den man som här i forumet öser ur sig okvädningsord om oss som stam inte har det minsta diplomatiska vett, kurage eller ens heder och det beror alena på hans egna val. Han gömmer sig bakom tomma ord och när han synas visar det sig att han blott varit feg och ryggradslös.

Trevlig midsommar tillönskas alla.
 

DeletedUser

Guest
Då debatten verkar vara het här med så ger jag nu en officiell varning, håll OT och personpåhopp borta från tråden annars blir det röda kort direkt. (En del är och svansar på gränsen)

Glad midsommar, må sillen glida snabbt i strupen (om man gillar sill förstås :eek:)
 

DeletedUser

Guest
Utan heder? Man kan ju inte hela tiden kriga mot storstammar, i slutändan går det ut på att vinna hela världen, då behövs en stadig geografisk karta för stammen, det får man inte genom att kriga mot dom större stammarna hela tiden. Detta var en expansion för att bli starkare i "våra" kontinenter, utan heder är om man bryter en överenskommelse med stammen i fråga och börjar direkt kriga. Finns många exempel på det, dock inte vi.
 

DeletedUser

Guest
Vi (Core) har inte några diplomatiska överenskommelser med HiR överhuvudtaget
Har inte nämnt några diplomatiska band. Har däremot talat om respekt.
Vurp kanske minns fallet med Jarntorget och internadlingen? Återigen visade vi respekt.

Det är fan helt sinnessjukt vad folk lipar för att dem blir attackerade.
Lipar? Vem? Jag tyckte att mitt budskap var ganska tydligt. HiR ÖNSKAR INTE FRED!

Du började spela 2 månader efter mig, jag är 9 gånger större än dig.
Detta är troligtvis inte beräknat efter min omstart i K52, eller?
Är det med i beräkningarna att du tagit mer barbarer än jag har byar sammanlagt? Du ska snacka sim city va? Skrattretande.

Jag hade faktiskt tänkt att strunta i er, låta andra spelare sköta jobbet så att säga, men grattis, ni kommer nu ha min fulla uppmärksamhet i alla dagar som eran stam finns kvar.
Skicka allt du har... Än så länge är era offensiver ganska larviga.

Nästa stam som börjar grina i externa, som Core inte har en diplomatisk relation till, kommer jag anordna en offensiv mot.
Skojar du eller? Bäst jag nämner det igen. HAR INTE SAGT ATT HiR HAR ALLIANS/IAP MED CORE
 
Topp