Elohim

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
:) när en en av ICONerna i V2 fuskar eller bryter mot reglerna, så blir det lite jobbigt! När han dessutom är moderator på forumet så blir det extra jobbigt!
Sen att stackars NINO klantar till det gör att alla ser sin chans att hacka och gnälla ... som vanligt. Hur orkar ni gnälla över lite förlorade resurser och adel i ett gratis internetspel ??? Blir lika häpen varje gång :)

Men vänner ... alla gör vi misstag och det är mänskligt, vi är inte maskiner :) Dessutom så tror jag att det är fler som har "fuskat" tidigare, jag skulle med säkerhet kunna misstänka ett antal spelare här i V2, tillfällena och möjligheten att kringgå reglerna gör att en del ta chansen...

Släpp detta nu, och gilla läget och gå vidare. Ödsla inte energi på något som ni inte kan påverka... det är ändå på slagfältet det kommer att avgöras :)

Vill också ta tillfället och önska alla en god fortsättning och ett sjuhelvetes krigande under 2009 :D

LordMart - K¤O¤L
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
Varför har detta ärende tagit tid?
För att ENBART jag hanterar ärende som rör en ADMINISTRATÖR.

Har jag mycket annat att hålla ögonen på? Som jag måste ta innan jag ens börjar fundera över överträdelse av regler?
Ja. Jag hanterar över 40 Supportbegäran per dag om premium som har första prioritet. Och betydligt mer som inte ens är synligt för en medlem. Men som håller detta spel på fötter i sverige.

Var Elohims straff lindrigt?
Inte det minsta. Från 618 byar till 548. Från 80.000 paket till 0 paket. 80.000 paket som är allt från 50 - 100 adlar. Ja absolut, aj så straffet var lindrigt. Lovar att jag skall ta i mer nästa gång en sådan här överträdelse av en vanlig levande kommer in.

Varför måste Nino hantera dessa ärende?
För att en vanlig världsadministratör inte kan ta ärendet med en Admin, då det är mycket mer att prata om än bara de vanliga straffen.

Hade Nino och Elohim någon dikussion om allt som skedde?
Vi satt och diskuterade fram och tillbaka om vad som var rätt och vad som var fel. Hur jag ser på situationen och hur han ser på den. Och detta i timmar.

Elohim ville inte ta sitt straff
Elohim ville först inte ta sitt straff. Han vart avstängd tills Januari då han beslöt sig för att ta straffet. I samma skede raderar jag kontot från Värld 2. Hade jag inte gjort detta. Så hade det inte ens blivit en diskussion utav det hela.
 

DeletedUser

Guest
Varför folk är så upprörda?

Jo det är för att de inte kan få gratisbyar i form av Övergivna Elohim byar ^^

Det roligaste är att det är sant :p
 

Hoaa

Member
Reaktionspoäng
0
Varför folk är så upprörda?

Jo det är för att de inte kan få gratisbyar i form av Övergivna Elohim byar ^^

Det roligaste är att det är sant :p

Jag föredrar att han är tillbaka i spelet, profiler skall dö ut inte kastas ut.

Det jag fortfarande undrar över är varför så många hävdar att inget fel begåtts. När jag sitter KÖ åt ett annat konto och spelar det för mitt egna kontos fördel (ej stammens här alltså) upplever jag att man brutit regeln om PUSH-konton.

Misstag sker, men inte 10+ st på mindre än en vecka. Han fick sitt straff och orsaken till bannets utdragna tid visade sig bero på att "åsikterna" gick isär.

Har inget problem heller med den biten, men man undrar ju då flera talare här sagt att han inte gjort något fel hur många som själva använder ett annat mindre konto för att t.ex. få ner murar med bra moral.

Visar det sig att det är tillåtet är detta en strategisk fördel jag vill nyttja.

Ett ex.
För att slå ut en by med enbart deff och mur 20 krävs det 3 offbyar med moral på 35%, EN MED 100%.

Skulle jag då ha ett konto som stammen deffar med 10 offbyar kommer jag varannan vecka tjäna 20 egna offbyar igenom att använda dem som murbräckor.

Jag har som mest suttit KÖ åt 14 konton samtidigt och har sedan maj sällan kommit över 40% i moral. Med ovan föreslagna taktik, räknat lite grovt, har jag tappat ca 600 offbyar, det är mycket resurser det.

Tjafsar inte om förlorade gratisbyar eller förlorade resurser, vill veta om det är okey att göra så. För då kommer mitt spelsätt ändras radikalt från och med nu.:eek:
 

DeletedUser

Guest
Tjafsar inte om förlorade gratisbyar eller förlorade resurser, vill veta om det är okey att göra så. För då kommer mitt spelsätt ändras radikalt från och med nu.:eek:

Finns tydligt i reglerna att dubbla konton inte är accepterade.

§1) En spelare ett konto
Varje spelare får enbart ha ett konto per spelvärld (förutom kontoövervakning). Att dela ditt lösenord med andra spelare är förbjudet.


Exempel:
Det är tillåtet att spela med fler än en spelare på en och samma dator. Hur som helst, varje spelare får ENBART spela sitt egna konto och följa regler §2.
Det är förbjudet att en spelares konto blir spelat av en rumskamrat medans han inte är tillgänglig. Om kontot skall spelas av en rumskamrat så MÅSTE kontoövervakningen användas.
När två spelare beslutar sig för att spela ett konto tillsammans, så måste det andra kontot bli borttaget eller användas för enbart kommunikation.
Det är förbjudet att försöka logga in på ett konto som inte tillhör dig, eller att logga in på det över huvudet taget. Misslyckade inloggningar kommer bli bestraffade.
Det är inte tillåtet att fråga om en annan spelares lösenord. Varken via mail eller forum.
 

DeletedUser

Guest
Jag föredrar att han är tillbaka i spelet, profiler skall dö ut inte kastas ut.

Det jag fortfarande undrar över är varför så många hävdar att inget fel begåtts. När jag sitter KÖ åt ett annat konto och spelar det för mitt egna kontos fördel (ej stammens här alltså) upplever jag att man brutit regeln om PUSH-konton.

Misstag sker, men inte 10+ st på mindre än en vecka. Han fick sitt straff och orsaken till bannets utdragna tid visade sig bero på att "åsikterna" gick isär.

Har inget problem heller med den biten, men man undrar ju då flera talare här sagt att han inte gjort något fel hur många som själva använder ett annat mindre konto för att t.ex. få ner murar med bra moral.

Visar det sig att det är tillåtet är detta en strategisk fördel jag vill nyttja.

Ett ex.
För att slå ut en by med enbart deff och mur 20 krävs det 3 offbyar med moral på 35%, EN MED 100%.

Skulle jag då ha ett konto som stammen deffar med 10 offbyar kommer jag varannan vecka tjäna 20 egna offbyar igenom att använda dem som murbräckor.

Jag har som mest suttit KÖ åt 14 konton samtidigt och har sedan maj sällan kommit över 40% i moral. Med ovan föreslagna taktik, räknat lite grovt, har jag tappat ca 600 offbyar, det är mycket resurser det.

Tjafsar inte om förlorade gratisbyar eller förlorade resurser, vill veta om det är okey att göra så. För då kommer mitt spelsätt ändras radikalt från och med nu.:eek:

Detta var under diskussion redan på v1-tiden (då 60 dagars stoppet inte fanns), där flera konton aldrig expanderade men var heltidsvakade.

Ett par exempel:
Ett konto hade enbart 3 renodlade spejarbyar och spejade byar åt en annan spelare i stammen - pushning? Inte enligt admins, oavsett antal tickets som skickades.
Ett annat konto var heltidssuttet och nukade sönder en massa byar för fienden. Pushning? Inte enligt admins

Nu kanske ställningstagandet och reglerna kommer att ses över.
30 dagar innan stoppet inträder? 10 dagar?
Kan bara supporta, ej attackera?

Vi vet inte vad som kommer att ske men diskussionen är viktig.
 

Nino

Product Manager
Reaktionspoäng
0
60 dagars är planerat att införas på alla världar. Precis som på .net. Vi har dock inget datum om när detta kommer ske. Men vi kommer varna i god väg innan en sådan ändring sker.
 

DeletedUser

Guest
Har Elohim silvertungan i verkliga livet också kommer han nog undan med mycket asg.
 

DeletedUser

Guest
Kom ju inte undan nu iaf...

Beror väl på hur man ser det. Tror så mycket jag vill på att du levde ovetandes om att du bröt några regler (Ja, jag är säker på att du brutit regler). Bara det faktum att alla rapporter var raderade får ett par varningsklockor att ringa hos mig. Missförstå mig inte, jag vill inte gnälla i hopp om att du blir av med ditt konto. Jag hoppas bara för allas skull att du inte får något lägre straff än någon annan skulle fått. Om något, tvärt om då det inte går att komma ifrån att du ska vara en spelare att "se upp till" pga din position inom TW-teamet. Sen om det är vettigt att ha kvar dig i TW teamet vet jag ej, litar på att Nino som har något bättre insikt i vad dina uppgifter är och hurpass viktig du är för teamet avgör vad som är vettigast.
 

DeletedUser

Guest
Jag föredrar att han är tillbaka i spelet, profiler skall dö ut inte kastas ut.

Det jag fortfarande undrar över är varför så många hävdar att inget fel begåtts. När jag sitter KÖ åt ett annat konto och spelar det för mitt egna kontos fördel (ej stammens här alltså) upplever jag att man brutit regeln om PUSH-konton.

Misstag sker, men inte 10+ st på mindre än en vecka. Han fick sitt straff och orsaken till bannets utdragna tid visade sig bero på att "åsikterna" gick isär.

Har inget problem heller med den biten, men man undrar ju då flera talare här sagt att han inte gjort något fel hur många som själva använder ett annat mindre konto för att t.ex. få ner murar med bra moral.

Visar det sig att det är tillåtet är detta en strategisk fördel jag vill nyttja.

Ett ex.
För att slå ut en by med enbart deff och mur 20 krävs det 3 offbyar med moral på 35%, EN MED 100%.

Skulle jag då ha ett konto som stammen deffar med 10 offbyar kommer jag varannan vecka tjäna 20 egna offbyar igenom att använda dem som murbräckor.

Jag har som mest suttit KÖ åt 14 konton samtidigt och har sedan maj sällan kommit över 40% i moral. Med ovan föreslagna taktik, räknat lite grovt, har jag tappat ca 600 offbyar, det är mycket resurser det.

Tjafsar inte om förlorade gratisbyar eller förlorade resurser, vill veta om det är okey att göra så. För då kommer mitt spelsätt ändras radikalt från och med nu.:eek:

Svar på detta hade varit intressant, väl talat Hoaa
 

DeletedUser

Guest
Beror väl på hur man ser det. Tror så mycket jag vill på att du levde ovetandes om att du bröt några regler (Ja, jag är säker på att du brutit regler). Bara det faktum att alla rapporter var raderade får ett par varningsklockor att ringa hos mig. Missförstå mig inte, jag vill inte gnälla i hopp om att du blir av med ditt konto. Jag hoppas bara för allas skull att du inte får något lägre straff än någon annan skulle fått. Om något, tvärt om då det inte går att komma ifrån att du ska vara en spelare att "se upp till" pga din position inom TW-teamet. Sen om det är vettigt att ha kvar dig i TW teamet vet jag ej, litar på att Nino som har något bättre insikt i vad dina uppgifter är och hurpass viktig du är för teamet avgör vad som är vettigast.

Alltså har du läst hela diskussionen? Jag var inte ens KÖ längre... Har ingen aning om några rapporter som raderats...
 

DeletedUser

Guest
Alltså har du läst hela diskussionen? Jag var inte ens KÖ längre... Har ingen aning om några rapporter som raderats...

Of course you don't. :rolleyes:

Litar inte på dig för fem öre då jag vet att du bara jobbar för din egen vinst och inte har några problem med att ljuga om det hjälper dig så du behöver inte ens lägga tid på att svara.
 

DeletedUser

Guest
Of course you don't. :rolleyes:

Litar inte på dig för fem öre då jag vet att du bara jobbar för din egen vinst och inte har några problem med att ljuga om det hjälper dig så du behöver inte ens lägga tid på att svara.

Vad vet du om det? Du vet ingenting om mig. Du bara tror...
 

DeletedUser

Guest
Vad vet du om det? Du vet ingenting om mig. Du bara tror...

Jaha!!! Oj förlåt, då hade jag helt fel.

Tyvärr, men nej jag tror inte bara, som du kanske är medveten om var vi i samma stam ett tag. Framför allt saker du gjort där och även en del annat du har gjort har fått mig att skapa en uppfattning och den kommer du inte ändra genom att skriva "Du vet ingenting om mig".

Än en gång, missförstå mig inte. Jag tror inte bara illa om dig, tror vi tänker rätt lika om mycket men det jag skrev i förra inlägget får väl ses som ett minus som är en stor skillnad...

Orkar inte dra denna diskussion vidare då vad jag tycker om dig känns lite irrelevant. Det jag ville få fram var att jag hoppas att du fått en opartisk "dom".
 

DeletedUser

Guest
Du anklagar mig för att ha ljugit och så vidare.

Då du hänvisar till tidigare erfarenheter av mig då vi spelade i samma stam kan du gärna få ge några exempel. Om du inte har några behöver du inte slänga ur dig sådana kommentarer.
 

DeletedUser

Guest
Men alla som inte står på din sida och skyddar dig vet ju att du juger, thats it!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp