DreamTeam - din dröm line-up

Thoil

Member
Reaktionspoäng
0
1. Vendetta (Ledare)
2. Xray (Diplomat)
3. Berntan
4. Purk
5. Lakozz
6. Abel
7. Bävern
8. Thoil
9. Nico
10. Stål Kalle
11. Qola
12. Farlig Tomte
13. Slinkan
14. Bushdoc
15. Klabbpaparn
16. Dempa_p
17. Hampann

Motivational speaker: Mesut29

Sen har jag självklart glömt någon.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Ska försöka mig på ett dreamteam jag också då.

1. monte
2. Rollergirl
3. ic3princ3
4. zonic
5. lethoon
6. JockDeRock
7. Ryndan
8. Jag

Kändes som att 8st räckte här


Gamla gänget ju! :D

Jag älskar dig också! <3

Min lista utav vilka jag vill lira med ser likadant ut =) Det var goa tider det!
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
1. Vendetta (Ledare)
2. Xray (Diplomat)
3. Berntan
4. Purk
5. Lakozz
6. Abel
7. Bävern
8. Thoil
9. Nico
10. Stål Kalle
11. Qola
12. Farlig Tomte
13. Slinkan
14. Bushdoc
15. Klabbpaparn
16. Dempa_p
17. Hampann

Motivational speaker: Mesut29

Sen har jag självklart glömt någon.

Pöss! Går in här ibland och hoppas att nån ska skriva med mig heh

Ps. eggeh, jag kan internadla och va charmig, funkar det?!
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
rawr saknar dig kom tillbaks orkar fan inte med TC.

och tack alla som har tagit mig med snällt ser att min träning med danne har funkat bra.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan väl också skriva en bara för skojs skull!

1. Adam/TGOW trevlig och dessutom riktigt duktig, något som inte är allför vanligt!
2. Tinglo Helt underbar och kan knappast misslyckas med henne som ledare! Solklar medlem i detta dreamteam.
3. Gringo Som adam så är han extremt duktig och dessutom rätt trevlig.. ibland ;)
4. Garga Störd deffspelare, något som alltid behövs. Sätt han på en front så kan man sova gott.
5. Dampen/simon Tar självklart plats på denna lista! Duktiga starters som alltid erbjuder sällskap när klockan smyger fram mot 04:00-05:00.
6. Jokern Återigen en riktigt duktig och underhållande spelare att ha på skype och i stammen!
7. Swefish/paperboy Grymt duktiga genom start och midgame! En tillgång i alla stammar.
8. Lakozz Trevlig, duktig och överdrivet aktiv. Har inte riktigt sätt dig spela en hel värd ännu eftersom vi ofta stått på olika sidor. Däremot har ditt rykte sprungit mil före dig. Given här.
9. Wolfie För att öka stämningen på skype så för du plats här <3
10. Holmens94 Grymt duktig, kommer inte ihåg ditt ingame nick så får bli skypenicket här. Gjorde underverk på v14!
11. Nicovichen Vi har varit jävligt lacka mot varandra men annars är du halvkul (får räcka så) hehe
12. Kemo hetlevrad som få men jävligt rolig att sitta i skype med. Grym starter som inte riktigt fick så mycket credd som han borde. Platsar givetvis här.
13. Abel Behöver inte säga mer tror jag.
14. Jag själv såklart (sebbe spelar såklart här också!!!) ;)

Ledare blir Tinglo
Diplomat blir Tobias/gringo
Generaler blir Abel och Adam

Edit; finns ju självklart en mängd spelare jag gärna skulle spela med och ha med i denna stam men får räcka med dessa!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Kommer att lägga upp flera av dessa listor framöver i tråden då det finns flera lineups som jag tror skulle fungera bra. Jag ser inte bara en trupp med de 20 bästa spelarna, som den bäst fungerande stammen. Istället så ser jag gärna en stam där spelarna kompletterar varandra bra, sammanhållningen kan fungera okey och där spridningen på kunskap är stor. Med andra ord, en stam som tål det mesta och som inte faller lätt för inre prövningar. Finns flera lineups jag har i skallen för det här som jag kommer posta längs trådens gång, men för att inte det ska vara en mängd av mina listor så kör vi igång med en direkt ;)

Börjar med en lite nostalgilista med några (för mig) nyare spelare.
1 Abel, jag måste ju trots allt vara med i linupen^^
2 Sirbrobeck, sämsta diplomaten jag någonsin haft att göra med, bland den bästa strategen och bästa/uppfuckade psyket jag spelat med. Kommer att bidra med en massa gött tänk i stammen, en stark dragkraft i stammen, mycket vilja och
3 Supernova, En spelare med alla kvalitéer man kan önska sig. Sveriges mest underskattade spelare i alla kategorier. Tack vare supernovas ödmjukhet så är det få som inte spelat med henne, som faktiskt vet vad hon har för kaliber. Supernova platsar i alla lineups!
4 Ebolas, drar in lite kunskap i adelseffektivitet och nukekänsla av högsta kvalié. När mid/lategame börjar så är det ingen som vill sitta på motståndarsidan när Ebotåget börjar rulla.
5 Somalia For Fn, drar in ännu en all rounder som bidrar med diplomatik och en jävla spelkänsla. Kajan har en bra start vilket som lineupen behöver som det ser ut nu. Stark i starten, stark i mid och stark i late. Killen som går, och går och går. Mycket bra tillskott i alla kategorier, både som ledare och medlem. Kajan platsar i alla lineups!
6 Xlea, dags för lite spammande av farm och god startanda. Få stammar har en god chans utan bra starters och xlea vet vad han ska bygga och när han ska göra det. Han bidrar till att hålla stammen igång och ge en bra fördel i start.
7 Fart the bart, eller bart the fart, Jag har ingen aning om vilket nick det är. Vi har korsat varandras vägar och spelat med varandra en del. Jag har sjukt dålig koll på vilken spelstil Fart egentligen har, men vad som än händer så går det fort i starten, det går fort i mid och det manglas på åta helvete i late. Tror få spelare har koll på vem det här egentligen är då han hållit sig mycket utanför externa osv. Jävligt skön spelare att ha att göra med! Tack vare Farts trevlighet och odödliga lojalitet till stmamen så passar han lätt i alla lineups!
8 Tool Dags att bidra med lite deffkunskap och tajming. Av egna erfarenheter så vet jag inte riktigt spelstilen bakom, utom allt jag vet är vad jag sett och observerat utifrån, och några konversationer över pm. Vad som än görs bakom rattarna, så görs det bra. Underbar spelare att ha på frontkonton i late, och hänger med bra och kraftigt i start. Bra tillgång!
9 Adam/ Tgow osv, killen är bra. Han vet det, andra vet det. Men det är också det som är till en nackdel för adam. Adam får spela väldigt få världar utan att krig eller tjaffs uppkommer av hans blotta närvaro. Dock finns det få spelare som hanterar backtracks, snipning, tajmning och krigets konster som Adam gör. Det finns få, om än någon, av Adams kaliber när det kommer till just det här. Bidrar med en jävla grym start, enorm energi och en aktivitet och teamanda som hittas hos få spelare. Adams kvalitéer skulle platsa i vilken lineup som helst, men det finns många spelare som har och kommer att störa sig på adam, vilket som är förbaskat synd. Han platsar dock bättre än något ord jag kan finna i denna lineupen. De enda negativa delar som adam kan bidra med absorberas av vår älskade kajan<3.
10 keyser/foppa Slänger in en prövad och fungerande duo här. Anledningen till duon är att jag tvekar på hurvida aktiva de båda kan vara på egen hand, samt att jag vet vilken kaliber de skjuter med. Behövs en frontkrigare med det enda uppdraget att slå ner en motståndare till grunden, så är detta ett konto jag vill sätta där. Få spelare på .se som skulle ha en suck att stå emot en fullskalig attack från kontoduon som sitter här. Spelare som båda bidrar men en skadligt sjuk humor i stammen som behövs i varje start. Denna duo platsar i alla lineups!
11 Dampen dax att lägga till lite kunskaper i start som ger stammen ett tillskott. Runtom .se finns en del frontfigurer som rynkar näsan åt namnet och risken för bråk inom stammen finns. Dock platsar just Dampen bra i denna lineupen med spelare då jag tror att alla Dampens kvalitéer tas tillvara på utan vidare nackdelar. Bra starttillskott.
12 Olander från -sk- på v1. Inte den aktivaste, inte den mest kunniga eller duktigaste spelaren, killen sitter på 80-90% deff osv. Men när krisen kommer och allt ser mörkt ut, så prisar du och tackar tw gudarna för olanders deff!
13 Tobbe aka Gr1ngo dax att bidra med lite mer stake i stammen. Tobbe har allt man kan önska av en tw spelare, och lite till. Behöver inte förklara mig mer än så.
14 Yster för att alla lineups behöver lite kvinnor. Därför plockar jag in en av de bästa kvinnospelarna jag har haft att göra med. Inte spelat på hur länge som helst nu dock, inte många idag vet vem spelaren är. Men vill du ha en lydnad som heter duga, vill du ha en lojalitet och spelare som aldrig sviker den som hon står trogen till oavsett tanke bakom så är yster ett självklart exempel. Även om hennes tw kunskaper idag skulle räknas som antika så är hon (trots att hon är blond) dessutom smart och förbaskat lättlärd.
15 Paperboy/swefish Vart tog alla resurser vägen? Varför plockar jag inget i mina farmer? Den här duon farmar in allt och visar hur en start skall spelas. Sköna "killar" att ha och göra med och ger stammen ett jävla tillskott i start och midgame.
16 Jockderock för att ingen lineup kan ha för många "lokomotiv" spelare!
17 Tottas endast spelat med på v11 och har sedan dess visat upp sig på andra ställen och har numera ett ganska känt nick på .se. Men kommer ett tillfälle där jag får ta in vilka spelare jag vill så får du inte spela någon annanstans, du SKALL in i min lineup! Mycket bra tillskott!
18 Viigoo En spelare som växte i mångas ögon i stammen på v18. Hade en jävla otur med allt som gick att ha otur med i starten men gav aldrig upp! Kämparglöd på tub och visade även (och chockade några) med en rejäl lojalitet. Speedspelare har inte gott anseende hos många andra spelare dessvärre, men en speedspelares kunskaper är svåra att slå när kriget kallar. Här har vi en mycket duktig sådan som har (när han vill) en mognad som platsar in hos resten av lineupen.
19 Linus aka Te Emo klicka klicka klicka. Killen vars namn fortfarande är påväg spikrakt uppåt bland kända tw nick. Snart finns det förmodligen ingen ledare som inte vill ha med dig i sin drömlineup. Tills dess, ska JAG ha dig i min lineup ;) Platsar bra i alla lineups!
20 Steph för hon är söt<3

Min första drömlineup med mycket fokus på nostalgispelare. Några nyare spelare har lagts till för att komplettera där några av de äldre spelarna inte längre hänger med.

Har lämnat MÅNGA av mina favoritspelare utanför just denna lineup, det är som sagt för jag tror bra på att en kombination av olika egenskaper passar bra. samt att man inte gärna drar in två kampfiskar i samma akvarium, då går det sönder.

Kommer med fler så fort det blir lite mer lineups =)

Den listan gillade jag, med ett par tillägg. Bl.a Sir Hero.... men men dock har jag lagt all tw på hyllan inkl tw-teamet... men kanske kommer tillbaka och spelar en dag om jag känner att jag kan ge 110 %

Hakuna matata
 

eggeh

Active Member
Reaktionspoäng
26
Pöss! Går in här ibland och hoppas att nån ska skriva med mig heh

Ps. eggeh, jag kan internadla och va charmig, funkar det?!

Vad jag vet så var det jag som satt och adlade på ditt konto :( Charmig, sure, men ska man jobba på sånna kriterier så hade jag ju vart tvungen o inkludera poker liksom. Såg du där. Jag jämförde dig med poker. Känn på den!
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Vad jag vet så var det jag som satt och adlade på ditt konto :( Charmig, sure, men ska man jobba på sånna kriterier så hade jag ju vart tvungen o inkludera poker liksom. Såg du där. Jag jämförde dig med poker. Känn på den!

Åhhhh.. Aj.

kom då

Fast det kanske är rätt gött att va som påker egentligen
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
Fireside & Smockz och : Du har varit tws bästa spelare och bästa deff spelare länge och du smockz du är ju lika bra som honom en spelare man inte hör mycket av sig men ställer alltid upp såna som er kommer alltid behövas i sitt lag. ingen kan få ner danne 1 vs 1 om han skulle ha den tiden som han hade förut samma sak gäller med smockz. du skulle kunna vara ledaren över stammen och den som styr över stammen vart folk ska attackera osv sånt grejer. du skulle ta oss till seger. Du va nog få av de som litade på mig hela tiden gött att va samma sida som dig :) flera världar har vi kört tsm danne och hade kul på alla.

Selakefo & Ajzpain Ni två skulle passa perfekt att coa tsm ni är utan tvekan grym team när ni kör, ajz du hjälpte mig på v22 riktig skön lirare är du sen du selakefo du ett av de få spelarna som visste att jag inte va ond som folk trodde haha eller så dålig som andra idioter trodde. jag skulle vilja ha dig som diplomat.

Sir Hero & Znap1 Man undrar lite hur bra du är znap1 fantastiskt faktiskt hur du klarar dig underläge hela tiden. Sir Hero du är ett av tws goaste spelare och en som håller stämmningen på ett bra nivå. man saknar dig jaooo.

Nicovichen & Wadman Ni är självklart lugnt bästa starterna tillsammas när ni körde v21 ni tog allt fan där haha.. även om ni inte vann man kan ju inte vinna alltid.

Start & Mesut Att man skulle kunna få co spela med dig hade faktiskt varit helt klart kul och att ha en hulk som co jao, då jävlar springer alla sina grannar. du är Hulken i tw grrrr.rawr.

Black Sparkz & Barhoppan Jag skulle vilja ha er två i fronten så man kan sova gott om nätterna. ni skulle rädda hela fronten med tsm danne och smockz. fienderna skulle springa så fort de fick se ert namn. man behöver väl inte förklara mer om de här två spelarna?

Wallarn - när de är late game då skulle han kunna hoppa in och sköta fronten tills vi vinner. ingen jag menar nästan ingen kan sköta fronten som den här killen!

Alex,Jonas & Wille Ni brukar alltid nästan spela tillsammas.. då gåre bra och ni hänger i toppen ställer upp för andra och är trevliga. bra kombo ni är.

Isabelle & Kåken Ni har väl alltid kört tillsammas och funkat bra ställer upp i krig.


Lawliet - En bra off spelare nä dröm på due bättre mig på deff de hoppas jag iaf inte.
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Fireside & Smockz och : Du har varit tws bästa spelare och bästa deff spelare länge och du smockz du är ju lika bra som honom en spelare man inte hör mycket av sig men ställer alltid upp såna som er kommer alltid behövas i sitt lag. ingen kan få ner danne 1 vs 1 om han skulle ha den tiden som han hade förut samma sak gäller med smockz. du skulle kunna vara ledaren över stammen och den som styr över stammen vart folk ska attackera osv sånt grejer. du skulle ta oss till seger. Du va nog få av de som litade på mig hela tiden gött att va samma sida som dig :) flera världar har vi kört tsm danne och hade kul på alla.

Selakefo & Ajzpain Ni två skulle passa perfekt att coa tsm ni är utan tvekan grym team när ni kör, ajz du hjälpte mig på v22 riktig skön lirare är du sen du selakefo du ett av de få spelarna som visste att jag inte va ond som folk trodde haha eller så dålig som andra idioter trodde. jag skulle vilja ha dig som diplomat.

Sir Hero & Znap1 Man undrar lite hur bra du är znap1 fantastiskt faktiskt hur du klarar dig underläge hela tiden. Sir Hero du är ett av tws goaste spelare och en som håller stämmningen på ett bra nivå. man saknar dig jaooo.

Nicovichen & Wadman Ni är självklart lugnt bästa starterna tillsammas när ni körde v21 ni tog allt fan där haha.. även om ni inte vann man kan ju inte vinna alltid.

Start & Mesut Att man skulle kunna få co spela med dig hade faktiskt varit helt klart kul och att ha en hulk som co jao, då jävlar springer alla sina grannar. du är Hulken i tw grrrr.rawr.

Black Sparkz & Barhoppan Jag skulle vilja ha er två i fronten så man kan sova gott om nätterna. ni skulle rädda hela fronten med tsm danne och smockz. fienderna skulle springa så fort de fick se ert namn. man behöver väl inte förklara mer om de här två spelarna?

Wallarn - när de är late game då skulle han kunna hoppa in och sköta fronten tills vi vinner. ingen jag menar nästan ingen kan sköta fronten som den här killen!

Alex,Jonas & Wille Ni brukar alltid nästan spela tillsammas.. då gåre bra och ni hänger i toppen ställer upp för andra och är trevliga. bra kombo ni är.

Isabelle & Kåken Ni har väl alltid kört tillsammas och funkat bra ställer upp i krig.


Lawliet - En bra off spelare nä dröm på due bättre mig på deff de hoppas jag iaf inte.

fy mesut alla vet ju att jag e bästa diplomaten
blir mer krig då
 

Thoil

Member
Reaktionspoäng
0
Pöss! Går in här ibland och hoppas att nån ska skriva med mig heh

Ps. eggeh, jag kan internadla och va charmig, funkar det?!

Klart folk skriver om dig <3 Ingen Come back på G? Jag fick ju Oskar med mig senast värld så varför skulle jag inte kunna få med dig? :)

Lägg till TW.Thoil på Skype, så kan vi snacka, även om det inte är tw-relaterat ;)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
sluta krossa mina drömmar ;(

ah fast nä de ju fail också se muppar köra så överdrivet mycket off och faila på det :)

så tyst nu mupp

riko1337

De är väl klart man misslyckas brutalt om man bara kör off, såg du väl på värld 19 där -M- åkte på däng för ja suttit o byggt lite deff. <3

Jag om nån vet väl va ja snackar om & med de meriter ja har så bör ja väl veta att deff aldrig vinner (vid lika matchning naturligtvis) Den som säger nå annat vet inte va han snackar om :)
 

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
De är väl klart man misslyckas brutalt om man bara kör off, såg du väl på värld 19 där -M- åkte på däng för ja suttit o byggt lite deff. <3

Jag om nån vet väl va ja snackar om & med de meriter ja har så bör ja väl veta att deff aldrig vinner (vid lika matchning naturligtvis) Den som säger nå annat vet inte va han snackar om :)

jag vet du har helt rätt fast jag påstog aldrig helt deff men kör man som danne så kan man vinna också :)

Men annars dina tips och sånt är helt topen du brukar ändå aldrig ha fel typ.
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
jag vet du har helt rätt fast jag påstog aldrig helt deff men kör man som danne så kan man vinna också :)

Men annars dina tips och sånt är helt topen du brukar ändå aldrig ha fel typ.

Jaja, danne är säkert skitbra på och spela deff men han vinner aldrig mot nån som kan lira off. Sitter han med 90 deff 10 off mot en offlirare så får han farmer förstörda, hks nersmulade och sen är de över inom loppet av nån vecka. Man kan inte läsa av skarpa anfall, hade man kunnat de så hade ja nog gett fördel defflirare ;)

De finns ett ordspråk som går ungefär såhär; Henke har aldrig fel, skulle du tro att han har de så har du fel.
 

taipan9

Active Member
Reaktionspoäng
3
Jaja, danne är säkert skitbra på och spela deff men han vinner aldrig mot nån som kan lira off. Sitter han med 90 deff 10 off mot en offlirare så får han farmer förstörda, hks nersmulade och sen är de över inom loppet av nån vecka. Man kan inte läsa av skarpa anfall, hade man kunnat de så hade ja nog gett fördel defflirare ;)

De finns ett ordspråk som går ungefär såhär; Henke har aldrig fel, skulle du tro att han har de så har du fel.

märkligt då jag och DSAL/BCB bevisat dig fel vid flera tidigare tillfällen
 
Topp