Diskutera runda 3 av Classic!

DeletedUser

Guest
I denna tråd får ni spelare chansen att berätta vad ni tyckte om runda 3 av Classic.
En fullständig lista av inställningarna hittar ni här: Klicka här.

Vad var bra med rundan?
Vilken var din favorit inställning?
Vad kunde vi haft med istället/Vad kunde vi ha tagit bort?


Capture The Village byarna innehöll från början, 50 000 spjut, 50 000 svärd, 3000 spjut och 11 000 tungt kavalleri.
Var det för lite?
Var det för mycket?


Vad tycker du allmänt om konceptet Capture The Village?
Är det bra?
Är det dåligt?
Hur kan vi utveckla konceptet?


Kom gärna med förslag!

Med Vänliga Hälsningar
Ert TribalWars Team
 

KAPT K ROOL

Member
Reaktionspoäng
0
Vad jag tyckte va bra med världen var att speeden va perfekt.

15-nivåsystemet (smedjan) växte i mina ögon hatade de ifrån början men vart bättre.

ogillade att världen var kort vilken kanske var att mindre spelare anslöt sig. (3månaders classic är nog perf)

CTV byarna var grymt överdeffade. hade det vart under en lång runda hade det vart okej deffat. men inte först till 20byar 80k poäng fanns inte en sportmössa att rensa en sån by.

korta rundor skulle jag verkligen inte vilja se någon CTV by men längre rundor skulle det funka på. dock skulle jag vilja se en längre runda nästa gång.


lägger till:

medlems antalet 10st tycker jag var perfekt kanske ha plats för 15st om det blir längre rundor. mindre än 10 platser tycker jag resulterar i att är nån lite inaktiv så blir det genast tråkigt. då det är stam gemenskapet som gör hela spelet nästan.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Känner personligen jag gillar när HP är lite kortare söker man en långvarig runda finns det ju världar som varit uppe i flera år.. då man är trött på det personligen gillar jag hp då man kan ge allt i några månader sen vila istället för att man måste fortsätta.

Tyckte farten var fin rätt gött med att moralen med var borta :) CTV byarna var ju en rolig sak men var rätt opraktiskt att de hade så mycket deff till en sådan kort runda då ingen hadde off nog att rensa dom för alla sattsa på att vinna/hjälpa sin stam så tror inte någon hade off byar över att slänga i väggen...

Men åter till inställnigarna var rätt bra ni satte en poäng gräns, man kan avsluta världen snabbare om den är avgjord som den var denna runda. Då alla hot var utslagna och rank 1 och 2 stammarna sammarbetade då var det väldigt skönt att vi kunde göra ett snabbt slut istället för att sitta och vänta.

Farten var faktiskt bra det gick snabbare en de flesta vanliga världar och slog man väl ut sina granna behövde man inte vara inne en gång i timmen för att titta så man inte var rensad... vilket är satans skönt då alla inte har all tid i världen att sitta och vänta på inc :D

Det jag försöker säga är väll att inställningarna var väldigt bra men kanske sätta slut poängen lite högre ha allt de andra samma

Det var nog allt för mig och ingen fara ska snart komma tillbaks till mina troll inlägg ^_^
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad var bra med rundan?Att det fanns ett tydligt slut.Jag är mycket nöjd med inställningarna.
Vilken var din favorit inställning?Se ovan
Vad kunde vi haft med istället/Vad kunde vi ha tagit bort?Assistans utanför stammarna.Finns ingen anledning till allianser annars.

Capture The Village byarna innehöll från början, 50 000 spjut, 50 000 svärd, 3000 spjut och 11 000 tungt kavalleri.
Var det för lite?
Var det för mycket?Väldigt för mycket,hade världen hållt på längre så javisst,men inte med 80k och 20 byar.

Vad tycker du allmänt om konceptet Capture The Village?
Är det bra?Kul sidogrej
Är det dåligt?
Hur kan vi utveckla konceptet?Genom att fundera på hur mycket det krävs för att ta den kontra vinna världen.Med dessa inställningarna för vinst så hade hälften varit mer än väl.
 

DeletedUser

Guest
Hastigheten på rundan var perfekt. Snabb och härlig, men det ska inte vara snabbare.
14 minuter med 1 adel till grannbyn räcker verkligen.

Dock gillar jag verkligen inte 15 forsksystemet. När man tar en by så orkar man inte utforma den som man vill.
Då vill man smälla upp trupper direkt.

Nu med 15 systemet kanske man inte kan göra byn som man vill ha.
Om man är i behov av deff, och ska göra en deffby och tar över en by där bara offtrupper är färdig forskade.
Då måste man radera sedan bygga upp deff.

Och som sakt, blir det stora krig, snabbt gående trupper och där det är mer hetsigt så glömmer man bort att uppgradera, jaskitsamma.
Bort med skiten.

80k var kanske för lite, 100-200k hade var lite bättre.
Kanske inte så stor skillnad.

Men sedan kunde ni ändrat till 5 i stammen.
10 stycken gjorde att nu i slutändan när det blev endast några få stora stammar.

Hade det varit 5 hade det blivit betydligt mer spännande med fler stammar.

Och det här med Capture The Villiage byarna är bara löjligt.
Även ni med eran rosa/orange ända där bak kan räkna ut att ingen vill ha en sådan by.
Inte ens för 200pp.

Varför ändrade ni inte så det krävdes 3 offbyar för att ta den?
Då hade betydligt fler gått på den för att få dom efterlängtade premiumpoängen.

Orkar inte kolla igenom för stavfel och allt annat, men hoppas ni kan läsa, och i allafall förså vad jag menar.
Och klaga inte, nu ska vi vara positiv.
 

DeletedUser

Guest
Det är jättebra att ni kommer med era åsikter, vi hoppas att Runda 4 kommer bli lika uppskattad, om inte ännu mer.

Vi bollar inställningarna för Runda 4 just nu internt och jag kommer ta in det ni skrivit här.

Tackar för era inlägg.
 

DeletedUser

Guest
Världen var ju vunnen redan innan den började. Ni måste ju göra världen svårare än att ha 9 pers som skyddar 1 för att få slut på världen. Ha en classic classic och inte massa nya inställningar. Men CTV kan ni ha med. :*
 

DeletedUser

Guest
Världen var ju vunnen redan innan den började. Ni måste ju göra världen svårare än att ha 9 pers som skyddar 1 för att få slut på världen. Ha en classic classic och inte massa nya inställningar. Men CTV kan ni ha med. :*


den var ju långt ifrån av gjord... det var ju flera krig aktiva poseidon vann ju nästan.

marijoteten säger ju med för samma inställningar så hoppas innerligt det bli något liknande denna runda
 

DeletedUser

Guest
Bra inställningar, men en liten längre classic skulle vara bättre och roligare.
 

DeletedUser

Guest
Inställningarna denna rundan var helt i min smak!
Det enda jag skulle vilja ändra på är längden. Rundan var på tok för kort, tiden borde åtminstone dubblas enligt mig (till 2 månader lite drygt).
Stamgränsen kanske också får höjas lite om det ska bli en längre runda...

Konceptet för CTV gillar jag mycket, men det har inget att göra på såpass korta världar :thinking:
 

-Emiil

Member
Reaktionspoäng
0
Rundan var för kort enligt min mening, och sen ser jag hellre ett "stam-mål" att uppfylla än "förste spelare till 80k blabla" som det var här på HP3.

Speeden var bra. 1 i enhetshastighet var perfa, så det lönar sig att farma ju. Stamgränsen gillade jag även, ska ligga där omkring. Ev. kan man höja det till 15, allt beroende på hur världen ser ut.

/ Emil
 

DeletedUser

Guest
helt värdelös runda, det hände ju ingetting, jag byggde och byggde, kämpade verkligen, mn inte hände det någotting.

Jag stod bara där bakom de andra och faqttade verkligen ingenting utav den världen. Nu vips e den borta, troligtvis fler som tyckte den var jobbig så det va bar till och kasta den i pappkorgen.

Tillbaka till ritbordet. Nu erövrar vi vä'rlden grabbar
 
Reaktionspoäng
0
För det första tycker jag att ni kan skrota milisen, den har inte med detta spel o göra enligt mig :s
Rundan var något för kort, så man hann inte riktigt komma in i det kändes det som.

CTV byarna var något nytt, men när jag fick veta vad som fann i dem var det ju bara ett stort skämt, det var ju i princip omöjligt att ta dessa byar på en sån kort runda? man skulle ju behöva alla 20 byarna fulla med off för att ens komma i närheten av att komma igenom. Rolig grej, men ni måste sänka truppantalet.

Jag tycker att ni kunde ha haft en vanlig smedja också, känner mig inte riktigt hemma med denna sorten. :p
 

DeletedUser

Guest
helt värdelös runda, det hände ju ingetting, jag byggde och byggde, kämpade verkligen, mn inte hände det någotting.

Jag stod bara där bakom de andra och faqttade verkligen ingenting utav den världen. Nu vips e den borta, troligtvis fler som tyckte den var jobbig så det va bar till och kasta den i pappkorgen.

Tillbaka till ritbordet. Nu erövrar vi vä'rlden grabbar

Kan du inte spelet har du inte på HP att göra det har de väll gjort klart för dig med namnet?

High Performance
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Vad var det jag sade Jakob. Jeppe har ingen makt över dig och trycker ner dig genom att påpeka din stavning. Spågumma man är eller vad :D :D
 

DeletedUser

Guest
Inställningarna var jag helt nöjd förutom forskningen och medlemsantalet. Jag skulle föredra ett enkelt system men utan bågar till nästa runda. Jag skulle även vilja se en värld där medlemsantalet ligger på 5 spelare per stam. Det skulle helt klart leda till fler krig. Möjligen fler familjestammar oxå men skulle ändå vara intressant att testa och se hur det går.

Angående trupperna i CTV-byarna så är det som många har nämnt redan på tok för mycket för en sån här värld. Folk har helt enkelt inte råd att skicka trupper rakt in i väggen på en så här kort runda.

Själva konceptet tycker jag verkar väldigt intressant men det skulle kunna utvecklas för att göras betydligt mer intressant. Först och främst kan jag väl säga att alla byar borde lagts ut på samma gång och inte en efter en. För det andra så skulle man kunna fixa till belöningarna lite. Säg att den som först adlar byn får 200 premium, sen för att utveckla det hela, den som håller byn när rundan är slut får 200 premium. Det skulle utan tvekan leda till fler strider och det skulle ge ytterligare en strategisk vinkel att anfalla och försvara utifrån.



Bara mina åsikter, misstänker att många inte håller med mig men finns säkert dom som gör :sneaky:
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp