Diskutera runda 3 av Classic!

Reaktionspoäng
0
Jag måste säga att jag saknar classic runda 2. Inställningarna där tyckte jag om. :)

Men ja lite snabbt uppradat:
1. Stam 10-15 är bra.

2. Assistera utanför stammen är viktigt så finns det bra skäl till att ha en allierad stam med. Även om vi nu kunde hjälpa varandra med offensiver så är även deff bra att kunna hjälpa varandra med.

3. Skit i ett visst antal byar som ska tas av en spelare och de där poängen. Mer som classic 2. En fast tid, så vet man vad man ger sig in på från början och man slipper slösa premium på en värld som stängs innan premiumet är slut.

4. Lite snabbare att bygga upp byarna skulle jag vilja ha, kommer inte ihåg inställningarn på 2an men det kändes som om byarna där gick snabbare att få upp både byar och trupper.

5. Ingen nattbonus och Ingen moral.

6. Inga CTV byar heller. :)
 

DeletedUser

Guest
Lite kortfattat om det jag tycker då.

Tycker det var en bra runda. Hade gärna sett en hastighet på 3 men enhetshastigheten på 1 gillar jag mycket. Tyvärr så tyckte jag att rundan var för kort. Hade varit mycket roligare om den varat i minst en månad till iaf. Perfekt att det stamgränsen var på 10. Tycker det är mycket bra när den är på 5-10. Jag tycker också att det är mycket bra att man inte kan assistera utanför stammen och ännu bättre att man inte kunde ha bågskyttar. Även bra med Paladin utan vapen. Mycket bra med guldmynt i akademin och att det inte var nån kyrka.

Tycker att man inte ska ha millis på nästa värld. Är så extremt jobbigt i början när man farmar och så dör allt p.g.a millis. Det tycker jag ni ska skrota. Moral då, på ett sätt så tycker jag det är skönt med moral och ibland inte. Har egentligen ingen åsikt där.

Jag gillar idéen med Capture The Village men på en sån här kort runda så var det på tok för mycket trupper i den. Hade man haft ett datum på kanske två-tre månader så hade truppantalet varit perfekt. Blir runda 4 en längre runda på 2-4 månader så tycker jag man ska ha dessa Capture The Villagre byarna utsatta och då blir som sagt truppantalet perfa.

Till sist så måste jag ändå säga att det varit en mycket bra runda, längden är det enda jag kan vara lite kritisk till men annars perfekt! :awsm:

Mvh
Lukas
 

DeletedUser

Guest
Bugar och tackar för alla tankar ni har om rundan, vi kommer ta med oss allt konstruktivt till planeringen av nästa runda.:)
 

ruscam

Member
Reaktionspoäng
1
Gillade upplägget med Classic3 väldigt mycket.

Tanken att ha några "färdigbyggda" byar att tävla om var väldigt rolig och hela herren på täppan temat var oxå väldigt skoj.

Att det inte var någon moral var väldigt roligt, men helt omöjligt att starta om. Viss moral borde finnas under viss tid. Säg att någon som startat om kan få den normala moralen på sin sida under 2 veckor så kanske det kan bli fler spelare på världen.

Att det var en begränsning på stammisar till 10 medlemmar var väldigt bra. I en så snabb värld som detta skall det inte vara fler i en stam.


Så nu till vad jag upplever kan göras bättre nästa gång det skall köras en liknande värld.

Fler byar och poäng för att vinna, eller inga co:spelare. Nu blev det att bara arbetslösa kunde sitta på nätterna och farma vilket gav dem en oerhörd fördel och världen avslutades väldigt snabbt för många spelare hade knappt LK när vinnarn hade 20 byar vilket gjorde att det inte blev någon våldsgangbang. Och även här kommer moralen in. Säg 2 dagar nybörjarskydd och en eller två veckors moral, det skulle nog gjort att fler spelare skulle fortsatt längre än att lägga ner efter dag två för att de började bli farmade.

Att behöva typ 20 fulla offbyar för att rensa en capture the village när målet för att vinna världen är 20 byar blir lite knasigt. Detta måste avvägas mot längden på världen och hur stor världen är.

Annars jävligt rolig värld! :eek:)
 
Topp