45 är inte en stor stam när du pekar mot v30.
''Vi har som vanligt försökt få ihop inställningar efter önskemål vi fått in, samtidigt som vi tagit hänsyn till att det ska kunna locka både nybörjare och spelare som längtar tillbaka till de gamla världarna''
Hoppas att det blir överdrivet mycket barbs då. Finns inget annat sätt att få tillbaka dom gamla världarnas storlek. Kan man få se hur många barbs per spelare det är eller kör ni med något annat sätt att spawna barbsen?
Nej jag är inte aktiv längre, har startat om på V32
Efter att ha spelat TW o sen lagt ned så såg jag fram emot att spela V31.
Oavsett kyrka,BB,Båge o Paladin osv så är jag tillfreds med inställningarna.
Dock så måste jag lägga in ett klagomål!
I vilket syfte starta ni V32 (startdatum 2015-08-26 V32 startdatum 2015-11-18) så tidigt? Ser man nu i V31 så domineras kartan av en massa gråa byar där spelare har på ett eller annat sätt gett upp och går till V32, vart finns vilja, motivationen och diplomatin vägen?
V31 är en värld som passar aggressivt spelande och en värld där man gynnas av att gå all in ( inget fel på det)
Jag skulle vilja se att man inte startar en ny värld förrens den gamla världen har upp nått en viss % i dominans ( låter andra avgöra %)
Skulle kunna gå så långt att man inför en moral mellan stammarna för att jämna ut spelandet?! eller tom ett nybörjarskydd även för stammar?! ( nu lär jag nog få smisk för detta
Frekvensen för nya världar är inget vi själva bestämmer, jag misstänker att det i grunden beror på något slags "standardisering" där alla versioner ska ha samma. Det lär ju vara lättare att hantera och planera om man har ett givet tidsspann mellan servrarna på alla versioner. Jag personligen tror egentligen mer på att alla versioner (och spelarbasen) är olika, har olika förutsättningar och hade mått bra av att man tog hänsyn till detta - det är en väldigt skillnad mellan t.ex. vad spelarna på .se vill ha och ser som "vanliga världar" och det som fungerar på andra versioner.
Nybörjarskydd för stammar är en bra tanke, men tyvärr så är det något som sannolikt hade missbrukats så folk bytt stam, skapat nya stammar osv enbart för att dra nytta av ett upprepat nybörjarskydd.
okej så även EU bestämmer över TW, vart har världen tagit vägen? ( världen 32 kanske)Frekvensen för nya världar är inget vi själva bestämmer, jag misstänker att det i grunden beror på något slags "standardisering" där alla versioner ska ha samma.