DISKUSSION: Värld 31

DeletedUser

Guest
Tack för att ni förstör ännu en värld med möjligheten att köpa adlar.

Gör om och gör rätt!
 

DeletedUser

Guest
Hur ser det ut med farming? Ännu en tråkig limited haul värld?
 

DeletedUser

Guest
Tack för att ni förstör ännu en värld med möjligheten att köpa adlar.

Gör om och gör rätt!

Vi har de två senaste världarna begärt och fått undantag från den premiumfunktionen, men tyvärr ingår den som standard i alla de nya funktionera så att räkna med att få alla världar utan den är nog tyvärr inte möjligt.

Hur ser det ut med farming? Ännu en tråkig limited haul värld?

Helt vanlig farmning på denna världen, utan begränsningar.
 

DeletedUser

Guest
Varför kan ni inte bara ge alla samma möjligheter att vinna, utan att man måste spendera 1000-tals PP. Ligger det så mycket pengar i PP-köpandet?
Helt meningslöst för oss som inte vill spendera pengar att spela på .se. Man hamnar efter redan från start.
Såg lovande ut att ni tagit bort traditionella resursköpandet. Tills jag insåg att man kunde köpa adlar.

Att ni inte är mer rädda om dom få spelare .se har kvar.
 

pias

Tribal Wars Teamet
Reaktionspoäng
40
Varför kan ni inte bara ge alla samma möjligheter att vinna, utan att man måste spendera 1000-tals PP. Ligger det så mycket pengar i PP-köpandet?
Helt meningslöst för oss som inte vill spendera pengar att spela på .se. Man hamnar efter redan från start.
Såg lovande ut att ni tagit bort traditionella resursköpandet. Tills jag insåg att man kunde köpa adlar.

Att ni inte är mer rädda om dom få spelare .se har kvar.

Får jag föreslå att du läser om SuperNovas svar här ovan. Vi kan inget göra åt detta.
 

DeletedUser

Guest
Får jag föreslå att du läser om SuperNovas svar här ovan. Vi kan inget göra åt detta.

Jovisst men det måste ju finnas en anledning att den ligger som standard. Är det för att ni vill:

* Tjäna pengar
* Förstöra spelet
* Göra det enklare för er att spela spelet

Vem ligger bakom det?
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
Synd att de ska va mynt på varje värd, de hade varit roligare att döda deras inköpta adlar om de hade varit lagringar. :)
 

DeletedUser

Guest
Älskar settings förutom milisen upp till 3 byar+ alla premiumfunktioner. Kommer ha jävligt svårt att hålla mig borta från v31.

Hittade ingenstans men jag antar att milisen är "normal" och inte går på anabola som 29 och 30?
 

DeletedUser

Guest
Synd att de ska va mynt på varje värd, de hade varit roligare att döda deras inköpta adlar om de hade varit lagringar. :)

Som stor älskare av lagringar kan jag bara hålla med dig. Men av något oförklarligt skäl är detta tydligen något vi på vår version gillar, men inte är så stort överallt annars - jag har fått förklaringen att mynten är så mycket lättare att förstå för nybörjare. Men nån gång kunde man väl haft lagringar i alla fall tycker jag =/
Älskar settings förutom milisen upp till 3 byar+ alla premiumfunktioner. Kommer ha jävligt svårt att hålla mig borta från v31.

Hittade ingenstans men jag antar att milisen är "normal" och inte går på anabola som 29 och 30?

Milisen är normal, nattbonusen är normal - inga superkrafter nånstans.
 

KattRag

Member
Reaktionspoäng
3
Nu ska jag säga vad jag tycker om denna värld:
Att inte bågar finns är ett minus
Ingen kyrka bra!!
Smedja 3 nivåer trippelminus, verkligen skittråkigt
Nattbonus--- enda gången den var kul var när den var solbonus! Bort med nattbonus, vaknar man på natten måste man adla och gå på toa!
Stamgräns 15.. Gråter floder av sorg.. ännu har man ej sett v3:s 80 i stammen.
Gillar premium, men gör spelet totalt orättvist!
Dominans bra!!
*Spelare kan välja startposition. Bra!
*Ingen assistans utanför stammen. Superdåligt i en stam på 15!
*Inte möjligt att anfalla stammedlemmar. Ibland bra ofta dåligt.
*Anfalls- och assistansblockad på 50 ms. ja är väl nödvändigt för de ovanas skull
*Möjligt skicka resurser inom och utanför stammen efter 3 månader. detta är ju inte nödvändigt går ju att byta.
*Ingen fejkgräns. bra!
*Flaggor aktiverade De kan jag klara mig utan, krångliga!
Katten
 

challe801

Member
Reaktionspoäng
0
Som stor älskare av lagringar kan jag bara hålla med dig. Men av något oförklarligt skäl är detta tydligen något vi på vår version gillar, men inte är så stort överallt annars - jag har fått förklaringen att mynten är så mycket lättare att förstå för nybörjare. Men nån gång kunde man väl haft lagringar i alla fall tycker jag =/

Jag gillar lagringar skarpt jag också. Jag vet inte om jag håller med om att mynt är så mycket enklare att förstå för nybörjare. De va inget problem jag hade när jag började spela i alla fall. Jag hoppas att ni kan få till en värd med lagringar nån gång i framtiden.
 

gavleantifa

Member
Reaktionspoäng
0
Hur kommer ni fram till inställningarna på nya världar? Har ni något sätt att utvärdera inställningarna på tidigare världar så att ni vet vad som funkar? Tex antal spelare, hur länge spelare stannar kvar på världen eller liknande statistik?

För det känns rätt ofta som att ni bara skapar världar med olika inställningar och hoppas att iaf en av dom ska bli bra. Som nu när ni först sätter en mycket högre stamgräns än vanligt på v30 (80 pers eller nått i den stilen?) för att sen nu köra på gräns på 15. Har ni då sett på något vis att en högre stamgräns inte gav speciellt mycket positivt eller chansar ni bara och hoppas att iaf en av världarna ska pricka rätt?
 

Sir Larsson

New Member
Reaktionspoäng
0
Tycker det ska bli kul o få göra comeback på denna värld.
Någon som vet vilka som ska spela och om det finns en plats o fylla i en seriös stam som ska satsa?
 

DeletedUser

Guest
Hur kommer ni fram till inställningarna på nya världar? Har ni något sätt att utvärdera inställningarna på tidigare världar så att ni vet vad som funkar? Tex antal spelare, hur länge spelare stannar kvar på världen eller liknande statistik?

För det känns rätt ofta som att ni bara skapar världar med olika inställningar och hoppas att iaf en av dom ska bli bra. Som nu när ni först sätter en mycket högre stamgräns än vanligt på v30 (80 pers eller nått i den stilen?) för att sen nu köra på gräns på 15. Har ni då sett på något vis att en högre stamgräns inte gav speciellt mycket positivt eller chansar ni bara och hoppas att iaf en av världarna ska pricka rätt?

Vi har riktlinjer vi måste följa, gällande hastigheter och liknande. Sen utgår vi från en sammanställning av tidigare världar, för att undvika att få t.ex. flera kyrkvärldar på rad. Har vi inte haft någon inställning de senaste servrarna så är sannolikheten högre att den dyker upp, än om vi hade den på den senaste servern.

I fallet med stamgränsen här, så är det ganska enkelt - många hävdade att vi behövde större stammar, för att få större världar. Det var ett önskemål som dök upp hela tiden. Vi testade detta med v30. Nu kommer det dock klagomål om att den är på för hög, och vi helst borde ha stammar med 5 spelare. För att kunna hitta en bra balans, är stamgränsen väldigt låg på v31.

Eftersom jag gillar framförhållning, ligger i planeringsfatet alltid inte bara servern som var före, utan även servern som kommer efter. Det är långsiktig planering, och just nu strävar vi efter att försöka ha lite större spelrum och fler möjligheter att bolla med till v33 som är tänkt att bli lite jubileumsserver.

Det låter lite som du tror det är slumpmässigt, att vi bara ploppar ut settings och sedan får det bli så men det stämmer inte.
Vi har 30 servrar + statistik bara på .se att utgå ifrån, utöver olika saker vi testar på speed och classicservrarna. Det finns alltid en grundplan, en köttserver, en noobserver, en strategiserver osv. Vi tar in alla synpunkter, bra eller dåligt, från spelarna. Vissa idéer verkar bra i teorin och funkar inte i verkligheten och då händer det att vi får gå in och korrigera efter serverstart. Synpunkter uppskattas alltid, det finns alltid utrymme för förbättring. Men tyvärr är det en del saker som vi inte råder över, t.ex. vissa settings som helt enkelt inte existerar (längre) i våra verktyg eller funktioner i själva spelet och det får man ta med i beräkningen när man presenterar sin "drömserver".
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Bästa världen jag sett på ett bra tag. Har visserligen sina minus men det är ingen större fara. Att man fortfarande kan köpa adlar är tråkigt men antagligen ett nödvändigt ont för spelets överlevnad. Härligt härligt :)
 

DeletedUser

Guest
hastigheten 1 är som att kolla på när färg torkar :( tar sån tid med att bygga o prodda trupper..gör krigen långsamma o folk tröttnar fort o med inaktiva spelare till följd av de..
enhetshastigheten 1 är också rätt pest..men de kan man överleva..
smedja nivå 3 gör bara att de tar längre tid att slå om i byarna mellan off o def
nattbonusen borde halveras..50% nattbonus hade varit mer rättvist
stamgräns 15 är helt ok.. som vissa stammar spelar i dag har stamgränsen mindre betydelse..
adling gräns 30 funkar fint
millis till 3 byar..lite överkill
premiefunktioner alla.. köpa adlar gynnar bara ett fåtal o gör inte spelet roligare..
resten e ok
 
Topp