DISKUSSION: Värld 30

DeletedUser

Guest
"Maximalt Adlingsavstång: 30"

Vad betyder det? Är det en stång som adelsmännen måste gå på? Är det stången som de hissar den nya flaggan i när de tar över en by? Eller kan adelsmännen lägga ut den på kartan och adla alla byar inom en stångs avstånd, utan att behöva vandra tillbaka till ursprungsbyn?

Och vad är det som är 30? :thinking:

/Förvirrad och fundersam

Adlingsavstång definierar avsaknaden av stånd.

30 är därmed inte samma mått som 10, framförallt inte när det gäller cm oavsett vad folk gärna försöker få en att tro.

Å andra sidan, kan det här vara ett gammalt skrivfel som av nån konstig anledning lyckas bli överkopierat gång på gång utan att nån märker det - nu står det stånd.
 

DeletedUser

Guest
Det stod att man inte kan välja väderstreck men man kan andå skapa premade stammar. Kommer de fortfarande att hamna tillsammans? För i så fall så kan man ju lika gärna få välja väderstreck om det var för att minsta antalet "pro-premadestammar" :)
 
Reaktionspoäng
0
Adlingsavstång definierar avsaknaden av stånd.

30 är därmed inte samma mått som 10, framförallt inte när det gäller cm oavsett vad folk gärna försöker få en att tro.

Å andra sidan, kan det här vara ett gammalt skrivfel som av nån konstig anledning lyckas bli överkopierat gång på gång utan att nån märker det - nu står det stånd.
Nu blev det genast mycket tydligare. Tack för klargörandet!
 

DeletedUser

Guest
Det stod att man inte kan välja väderstreck men man kan andå skapa premade stammar. Kommer de fortfarande att hamna tillsammans? För i så fall så kan man ju lika gärna få välja väderstreck om det var för att minsta antalet "pro-premadestammar" :)

Så vitt jag vet är funktionen för att "bjud in nära dig" ingenting som går att inaktivera. Däremot vet jag av ett par års erfarenhet från supporten att systemets synpunkter på både väderstreck, "mitt i stammen" och "nära dig" inte riktigt fungerar med mänskliga logik man kan tro. Nära dig, kan tyvärr bli avsevärt mycket längre ifrån än man kan tro. Men du har absolut en poäng där, logiskt sett bode funktionen inaktiveras när väderstrecksvalet inaktiveras.

Nu blev det genast mycket tydligare. Tack för klargörandet!

Det var så lite så, det är trevligt att kunna stå till tjänst och reda ut stånd och stänger ;)
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Verkar som att min tid på .se-världarna för evigt är förbi i och med att det alltid ska krävas 250 ms fake limit och fakegränser. Tyckte världen verkade rolig i övrigt bortsett från kyrkan. Men men, sånt är livet.
 

Hervor

Member
Reaktionspoäng
3
Finfin värld.......är väl typ det enda jag har att säga. Gillar hastigheten MYCKET. Lirar hellre denna än kommande v31. Hastighet 1-1 suger. Ska bara vänja mig vid att inte logga in, för att farma, i parti och minut. Blir skönt. :D
Kyrka - inga problem och 250ms - helt okej. Krävs bara en annan typ av spelande.
Nattbonusen - KANON!
 
Topp