DISKUSSION: Limited haul värld

DeletedUser

Guest
Ibörjan brukar dom här världarna vara som speeds allting går väldigt fort, men sen efter typ 5timmar så avstannar allt, man kommer liksom ingen vart förräns det gått 15 timmar då kan man bygga lite saker igen och nästa dag kan man farma igen.

Det är ju lite det som är poängen med limited haul. Enligt mig är tribalwars inte ett spel som ska ta upp hela ens vardag. Det ska va en kul avslappning efter att man har jobbat/kommit hem från skolan där det ska räcka att logga in 1 eller 2 gånger per dag och ändå kunna hålla sig i toppen. Har det gått så långt att man är online nästan 24/7 så bör man tänka efter och fundera om man är beredd att lägga ner hela sitt liv till detta trevliga webbläsarspel. Det kanske finns sådana spelare, men jag är inte en utav dem. Och till de spelare som är beredda till detta så finns ju alltid classicvärlden.
 

DeletedUser

Guest
De spelare som inte vet vad en BT är kommer ryka direkt...

Detta är något som jag betvivlar starkt då en limited haul värld resulterar till att man inte behöver starta med en offby för att hålla sig i toppen. De mer "oerfarna" spelarna kommer ha goda möjligheter att hänga med så länge de bygger deff.
 

TrowIT

New Member
Reaktionspoäng
0
Nej, Tycker inte att det kommer vara roligt längre då!

Så fall gör liksom två världar. Alltså Värld 24 Limitid haul elr No haul och en vanlig värld! så kan man spela på båda världarna om man vill ?
 

DeletedUser

Guest
Detta är något som jag betvivlar starkt då en limited haul värld resulterar till att man inte behöver starta med en offby för att hålla sig i toppen. De mer "oerfarna" spelarna kommer ha goda möjligheter att hänga med så länge de bygger deff.

När jag har full nuke har deffspelaren 1/4 deffby... och bra mycket mindre farmat... kör era nohauls på Hp istället så kan ni ha kul där :) hehe
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
När jag har full nuke har deffspelaren 1/4 deffby... och bra mycket mindre farmat... kör era nohauls på Hp istället så kan ni ha kul där :) hehe

Nej, en spelare som går deff på en limited haul värld har mycket goda möjligheter att hänga med, precis så som han sa. De kan hålla lika mycket farmat som off-spelarna, vilket är just en av de verkligt stora fördelarna med att spela off i starten av en värld.
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Jag spelade limited haul på .net (w61 om jag inte minns fel), tog mig upp till rank 14 och höll den ett tag, slöspelade. Loggade in max 2-3ggr om dan.

världen dog fort ut och tappade spelare fortare än vatten dunstar i Sahara.

För ett .se som håller på att vittna bort rekommenderar jag TC och övriga i teamet att inte ta hit en Limited haul, än värre en no haul.

Det vore slutet för .se.

Vänligen
 

DeletedUser

Guest
Jag spelade limited haul på .net (w61 om jag inte minns fel), tog mig upp till rank 14 och höll den ett tag, slöspelade. Loggade in max 2-3ggr om dan.

Precis detta man vill uppnå med limited haul. Man ska kunna hålla sig i toppen utan att behöva lägga ner hela sitt liv på spelet alternativt vara mängder av co:s. Angående det andra du skrev så tvivlar jag starkt på att detta skulle ske. Kolla bara på w69 på .net(limited haul) den har iofs bara varit i gång i 69 dagar men har gott om spelare. En bidragande orsak jag kan tänka mig till att w61 dog ut snabbt(om det nu stämmer) är att världen saknar bågskyttar. Många som vill spela limited haul(iaf jag) vill ha mer strategi in i spelandet. Bågskyttar ger detta!
 

DeletedUser

Guest
Tror detta bara kommer vara roligt för dom som är nybörjare/ har lite tid, men för alla andra som vill lägga ner mycket tid på tribalwars så är det här en riktigt dålig idé.
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Precis detta man vill uppnå med limited haul. Man ska kunna hålla sig i toppen utan att behöva lägga ner hela sitt liv på spelet alternativt vara mängder av co:s. Angående det andra du skrev så tvivlar jag starkt på att detta skulle ske. Kolla bara på w69 på .net(limited haul) den har iofs bara varit i gång i 69 dagar men har gott om spelare. En bidragande orsak jag kan tänka mig till att w61 dog ut snabbt(om det nu stämmer) är att världen saknar bågskyttar. Många som vill spela limited haul(iaf jag) vill ha mer strategi in i spelandet. Bågskyttar ger detta!

Då är det bra mycket bättre att ni som inte vill spela aktivt kan pallra er till .net?
Tror .se tjänar mer på att skicka slölirarna till .net (en server som har gott me slölirare) och låter de aktiva spelare vidare utan några fler spärrar. Räcker med nattskydd, fejkgräns och annat flams som införst.


EDIT: Men vill TC så gärna ha in en L-haul/N-haul så för jag väl föreslå en sliten classic för att kolla intresset. Är många dubbelacc hit och dit på detta forum så en röstning eller dylikt här ger inget som helst.
 

DeletedUser

Guest
Dock så passar ju en classic bättre för spelare som vill sitta inne 24/7
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Dock så passar ju en classic bättre för spelare som vill sitta inne 24/7

Varför inte ändra om sättet som Classic/HP rundorna funkar då? Ta bort namnet High Performance och låt det enbart nämnas Classic. Då kan de lekas hej vilt med inställningarna skulle jag tro.
Har svårt att se "tyskarna" säga hur classic rundorna ska se ut då jag vet att vår svenska team själva bestämmer dem.

Läs igenom min tidigare post och lämna ett ordentligt svar om du nu vill fortsätta diskutera detta, men jag kan "sum it up".

Kör en classicrunda med no haul/limited haul som ett testprojekt, ingen jättespeed behövs då folk tydligen vill slöspela.
Baserat på mängden anslutna samt aktiva spelare efter, låt oss säga en månad(4veckor) avgöra om intresset är stort nog att starta en stor värld med dessa inställningarna.

Kan även ge förslag till inställingar här -

Hastighet: 1.5
Enhetshastighet: 0.8
Paladin: Ja, men gamla vapen.
Bågar: Nej.
Kyrka: Nej.
Adelssystem: Guldmynt
Moral: Poäng och tidsbaserad.
Bonusbyar: Yes
Barbarbyar: Växer snabbt till 1,500 poäng.
Smedja: Enkel
Nybörjarskydd: 3 days
Nattbonus: 02-06
Stamgräns: 25
Milis: Ja, upp till 2 byar.
Slutscenario: End game.
Premiumfunktioner: Premiumkonto, Kontohanterare, halvera, 30% lägre kostnad.
Stamkrig: Aktiverat.
Farmning: Begränsad, 150k/dagen. Fast summa.
Resurs produktion: 33.3% högre än vanligt
Övrig info:
*Spelare kan välja startposition.
*Där kommer vara anfalls- och assistansblockad på 100 ms.
*Ingen fejkgräns.
*Spelare kan skicka assistans utanför stammen
*Ingen frihandel förrän en viss tid har passerat.
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Håller faktiskt med nico i detta, skicka slöspelarna till .net, eller öppna världar liknande causal ( vet inte hur de fungerar till 100% ) tror många kommer tappa suget för tw ifall en no haul värld sätts in.

Kanske starta 2 samtidigt ? 1 "vanlig och en limited eller no haul ?
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Håller faktiskt med nico i detta, skicka slöspelarna till .net, eller öppna världar liknande causal ( vet inte hur de fungerar till 100% ) tror många kommer tappa suget för tw ifall en no haul värld sätts in.

Kanske starta 2 samtidigt ? 1 "vanlig och en limited eller no haul ?

Att starta två världar samtidigt ser jag bara som ett tapp för innogames och oss vanliga spelare. Tror det är få som orkar, visst No/limited haul kräver inte mycket, ha två starter igång samtidigt.

Jag hade personligen gärna sett en limited haul på .se, men det hade aldrig blivit en stor värld. Som jag nämnt i tidigare inlägg så finns det tendens till att tröttna om man inte kan göra något när man är online. Slänga 1 byggnad i kö sen logga in om 15h igen, det är inget som passar sig egentligen. Men nu till hösten då tiden är än mer knapp än under sommaren för vissa så ja, en lite längre classic med begränsad farmning kanske skulle fungera.

Har väl sagt allt jag kan och känner att jag velat om detta.

Ha de gött!
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Kan väl tillägga att det vore kul med lite respons från teamet om det hela. Inte bara ren fakta utan egna åsikter och vad som kan vara genomförbart etc.
 

DeletedUser

Guest
Har funderat lite på det här, jag gillar tanken att testa en limitid haul värld. Dock förstår jag de olika argumenten för varför det vore ett dåligt val.

Möjligheten att starta två världar samtidigt där den ena är vanlig, och den andra är limited haul tror jag vi kan utesluta. Jag tvivlar på att vårt "kundunderlag" kan bära det. Nu ser jag problem och möjligheter ur andra vinklar av två skäl. För det första pga att jag är teammedlem och medveten om våra begränsningar. Men jag ser det även ur ett spelarperspektiv, och för mig känns det intressantare.

Jag har spelat sen 2008, och ser mig som old school spelare. För mig känns det konstigt att spelet nu bara går ut på starter. Vi har ett gäng starters som är av toppklass och klår det mesta. De klarar sig bra, när spelet väl når nåt som liknar ett mid-game, har de redan slaktat mid- och end-game spelarna.

Våra servrar kommer aldrig in i nåt riktigt mid-game längre, utan består av start och sen stängning asap. Något endgame blir det aldrig, det är ingen idag som sitter och harvar med 1000+ byar månad ut och månad in för att servern ska stänga. Istället mergar stammarna, man internadlar kontona stora, och servern SKA stängas så fort det bara går.

Tribalwars idag blir som snabbmakaroner och ketchup, det går snabbt, man vinner, men mer är det inte.
Gamla Tribalwars var förrätt, starten, i flera månader. Varmrätten, mid-game, var tiden då man växte, lärde sig nytt, skapade relationer och vänner i stammen och utanför under de kanske två år det tog. Efterrätten var endgame på minst ett år. Då satt man med konton med tusentals byar, ett gäng medspelare man kände utan och innan, och såg till att man vann - skördade frukterna av allt slit man lagt ner tidigare.

Man blir mätt av snabbmakaroner men det är skillnad på mat och mat, precis som det är skillnad på ett TW som bara består av start + stängning och på ett TW som består av samtliga ingredienser.

Det är det som känns så lockande att försöka få tillbaka - ett komplett TW, där man inte bara spelar en otroligt intensiv start, och sen är servern över. Jag vill se en server som lockar tillbaka old school spelarna, där de som är elit på mid och endgame får en möjlighet att överleva de ettriga startspelarna. Olika stadier kräver olika saker av spelarna, och mid/engame kräver inte den vansinniga aktivitet och frenesi som starterna gör. Istället krävs det uthållighet, långsiktig planering och envishet. Visst har vi allroundspelare, de som håller en hög nivå på starter, mid och endgame, men som sagt överlever de sällan starten numera. Inte för de är dåliga starters, utan för de inte är lika bra på starter som våra elitstarters.

Det jag ser som positivt med en limitid haul värld är att det kanske kan bromsa de elitstartarna, så vi får fram våra elit mid/engamers. Inte för jag har något emot starters, utan för att vi nu haft ett antal servrar på raken, 10 minst, som följt trenden för det nya snabbmakarons-TW. Vi måste ha en mer varierad meny än så, vara öppna för även de som är sega i starten och låta dem komma fram till den del i spelet där de kan glänsa.

Casual är inget alternativ för de spelarna, lika lite som startereliten får ut något av den servern. Det handlar inte om att spelarna är inaktiva och vill slöspela utan de vill spela på ett annat sätt. Däremot kan man ju tycka att Classic/High Performance om något skulle vara ett alternativ för starteliten. De servrarna består ju mer eller mindre enbart av starter.

Jag är villig att testa en limited haul på Classic, men det förfelar ju totalt syftet med en Classic server. De är avsedda att gå snabbt, och avslutas snabbt. En limited haul värld på .se skulle haft rakt motsatt syfte, den skulle vara avsedd just för att gynna mid/endgamespelare. Kombinationen Classic + limited haul känns dömd att misslyckas, ungefär som när jag försökt spela speed. Det är som att lära en fisk att cykla, vissa saker ska helt enkelt inte blandas.
 

DeletedUser

Guest
Kan inget mer än annat hålla med.....:p


(Ovanstående talare)...
 

Nicovichen

Member
Reaktionspoäng
1
Jag kan inte riktigt hålla med om att allt är startspelarnas fel eller hur man nu ska försvara sig. Att en start ska ta ett par månader är helt ologiskt och det har de inte gjort på minst 3år, iafl inte för mig och jag anser mig själv vara en grym startspelare.
Det som däremot avgör starterna nu för tiden och det som ger oss ytterliggare fördelar är premfunktionerna.
Är det en flaggvärld så kan man köpa sig ett par paket så är man rätt snart före de andra om man får tag i rätt flagga.
Är det en vanlig värld utan flaggor så kan man halvera och prema sig till toppen, de har vi stora bevis på - Sir Hallon på senaste classic, Oxymetholone(Stanozolone, Ai se tu pego).

Sen faktumet att flaggorna finns kvar på ditt konto i framtiden efter inköp gör ju inte något bättre egentligen. Har man lyckats på v21 (första flaggvärlden) så har man en drös flaggor och det kontot blir ju genast rätt omtyckt av spelaren själv då man på nästa värld inte behöver köpa eller göra uppdrag för att få några flaggor utan gärna kör med samma konto. Ja glöm det säger jag då. Kan ur egen erfarenhet säga att man blir ett rätt hett byte där ute.
Jag är ju som nog alla vet en av de 2 som startade och har spelat på RapiDoodle på v21. Vi dominerade start och midgame så jääääääävla enkelt, mycket tack vare att vi i tidigt skede köpte flaggor för 2500-3000pp, och tjänade flaggor dagligen då vi håvade in utmärkelser och ob.


Jag försökte starta upp kontot på värld 22 för att få upp lite intresse för tw som hade tappats en aning iom v21 och dess historia. Så fort nybörjarskyddet släppte för mig så hade jag 35inks. Detta av spelare vid namn jag aldrig sett innan.
Nyfiken som jag är sökte jag svar på varför 2 stammar valde att "gangbanga" mig i en så tidig del av världen trots att jag spelade solo och det inte låg nära mig alls.
"Du är för bra för att vi ska låta dig växa"
"Du adlade mig på v21" etc.etc.


Där är anledningen till att startspelare gärna lägger fokus på erkänt duktiga spelare. Sen har jag inte riktigt någon koll på men jag har aldrig sett eller hört talas om någon på .se som är bra lategame (tar gärna pm om namn för att motbevisas).
Så de kan ju också pratas lite om?

Vad innebär det att vara bra i lategame? Kunna försvara sig mot en/flera stam/stammars anfall utan några större förluster?
Adla bort en stam/flera stammar utan någons hjälp?

Isfl har vi det väldigt tufft med antalet lategamers på .se. Jag har inte sett av någon och jag har spelat på denna server sen November 2007.


Och till den sista punkten då, varför en classic inte kan innehålla en limited/no haul.

Är det inte bättre att starta världar där folk vill spela?
För jag spelade denna classicrunda som är nu och det va en fasligt dålig uppslutning, trots sommarn.

Spelade även hp7 och hp8, vann ena och rank 3 på andra så har koll på vad jag pratar om, och det va ingen vidare uppslutning på dessa heller? Världarna är ju avgjorda väldigt väldigt fort och tappar all mening med High Performance, kan väl även klanka lite på namnvalet - Classic. Classic vet vi alla vad det ordet betyder, men har oerhört svårt att tro att världarna förr innehöll den hastigheten och inställningarna. Nej jag vet, de har inget med det att göra, men varför då va så begränsad? Du fick ju din vilja med denna KOTHrundan Supernova. Då kan väl folket få sin vilja med nästa? :)


Jag flöt säkert in en del OT, men nyvaken och såg bara jag fått ett svar.
Kan säkerligen putsa upp detta inlägg om nån timme när kaffet kickat in :)
Vänligen
 

DeletedUser

Guest
Jag ska försöka besvara dina synpunkter punkt för punkt så det blir mindre rörigt. Mycket av det här är väl egentligen inte direktkopplat till diskussionen om en limited haul världs vara eller inte vara på en svensk server, men i grunden så handlar ju alla aspekterna av diskussionen om varför det är bra eller dåligt med en sådan. Det fungerar illa om vi inte tar upp alla aspekter i diskussionen, gör vi det missar vi förmodligen något väsentligt eller så förstår vi inte varandras ståndpunkter. Det blir WOT-varning på diskussionerna men jag ska försöka dela upp det så gott det går i stycken.

Jag kan inte riktigt hålla med om att allt är startspelarnas fel eller hur man nu ska försvara sig. Att en start ska ta ett par månader är helt ologiskt och det har de inte gjort på minst 3år, iafl inte för mig och jag anser mig själv vara en grym startspelare.
Du tillhör ju som du själv säger toppskiktet av startspelarna, vilket kanske förklarar att det för dig inte varar fullt så länge. Du är en grym startspelare, men det gör det samtidigt ganska självklart att du inte håller med överhuvudtaget på mina åsikter. Det är absolut inte frågan om att det är någons ”fel” utan om att vi försöker skapa utrymme för alla spelare, inte bara de som äger på starter. Och tänker man tillbaka, så stämmer det med ungefär tre år. Snabbmakarons-TW blev ett faktum ungefär samtidigt med att tanken på att världar faktiskt skulle stänga dök upp. Vi har ett par världar som inte ens var öppna ett år som skampålar för hur fel det kan bli när man ska skifta från ett etablerat mönster till ett nytt.

Det som däremot avgör starterna nu för tiden och det som ger oss ytterliggare fördelar är premfunktionerna.
Är det en flaggvärld så kan man köpa sig ett par paket så är man rätt snart före de andra om man får tag i rätt flagga.
Är det en vanlig värld utan flaggor så kan man halvera och prema sig till toppen, de har vi stora bevis på - Sir Hallon på senaste classic, Oxymetholone(Stanozolone, Ai se tu pego).

Sen faktumet att flaggorna finns kvar på ditt konto i framtiden efter inköp gör ju inte något bättre egentligen. Har man lyckats på v21 (första flaggvärlden) så har man en drös flaggor och det kontot blir ju genast rätt omtyckt av spelaren själv då man på nästa värld inte behöver köpa eller göra uppdrag för att få några flaggor utan gärna kör med samma konto. Ja glöm det säger jag då. Kan ur egen erfarenhet säga att man blir ett rätt hett byte där ute.
Jag är ju som nog alla vet en av de 2 som startade och har spelat på RapiDoodle på v21. Vi dominerade start och midgame så jääääääävla enkelt, mycket tack vare att vi i tidigt skede köpte flaggor för 2500-3000pp, och tjänade flaggor dagligen då vi håvade in utmärkelser och ob.
V21 har varit igång 285 dygn idag, 9½ månad alltså. Den största spelaren på servern har 382 byar. Servern är i början på midgame alltså, med mina old school mått mätt.
Sen håller jag med dig om premfunktioner och flaggor. Men samtidigt som du är en startspelare i toppklass, säger du att ni klarade er på V21 mycket tack vare prem och flaggor. Det är samma för alla, det är fritt fram att bränna så mycket prem man orkar på sitt konto för att ligga i topp i starten. När starten utgör 75% av serverns livslängd, och man kallt räknar med att den kommer vara runt ett år bara så varför inte? Om man istället räknade med att starten var kanske 25%, och serverns livslängd 2-3 år tror jag färre skulle vara sugna på att betala för sin rank.

Jag försökte starta upp kontot på värld 22 för att få upp lite intresse för tw som hade tappats en aning iom v21 och dess historia. Så fort nybörjarskyddet släppte för mig så hade jag 35inks. Detta av spelare vid namn jag aldrig sett innan.
Nyfiken som jag är sökte jag svar på varför 2 stammar valde att "gangbanga" mig i en så tidig del av världen trots att jag spelade solo och det inte låg nära mig alls.
"Du är för bra för att vi ska låta dig växa"
"Du adlade mig på v21" etc.etc.
Där är anledningen till att startspelare gärna lägger fokus på erkänt duktiga spelare.
Jag får inte riktigt ihop detta. Först dominerar du/ni v21 otroligt enkelt genom att köpa flaggor och prem. Sen när du/ni börjar på v22 med alla fördelar från redan köpta flaggor, och bättre förutsättningar så går ändå åt skogen? Men visst, folk ville puckla på er på grund av v21, ni hade inte en chans. Så ser spelet ut för många som börjar på en ny värld. De har inte en chans, eftersom de spelar ensamma på ett konto, är lite lagom aktiva och är i grund och botten alltså inga starters. Om inte du/ni som är så bra starters har en chans mot andra starters trots alla fördelar med flaggorna, hur ska en sämre starter ha en chans? Det handlar nog mindre om ”erkänt duktiga spelare” och mer om att adla bort spelare som ligger för nära, rent krasst har du ofta inte en aning om vem som gömmer sig bakom vilket nick idag.

Sen har jag inte riktigt någon koll på men jag har aldrig sett eller hört talas om någon på .se som är bra lategame (tar gärna pm om namn för att motbevisas).
Så de kan ju också pratas lite om?
Vad innebär det att vara bra i lategame? Kunna försvara sig mot en/flera stam/stammars anfall utan några större förluster?
Adla bort en stam/flera stammar utan någons hjälp?
Isfl har vi det väldigt tufft med antalet lategamers på .se. Jag har inte sett av någon och jag har spelat på denna server sen November 2007.
Har du spelat en av de äldre servrarna fram till stängning? Alltså på samma server, på samma konto i ett par år? V4, V6, V7, V2 t.ex? Det känns lite märkligt du säger vi inte har några bra lategamespelare, om du själv spelat en server i ”mål” och ännu märkligare om du inte gjort det.
Jag kan snabbt ge dig namnet på ett gäng riktigt duktiga lategamespelare, Sir Väsarna, Hooa, Ebolas, Robban, Blixsten, Patrik, Spatt, Roger.. Jag kan göra listan jättelång, vi har mängder av dem men det känns inte meningsfullt eftersom de jag känner under ett namn, kan vara någon du känner under ett annat.

Bra i lategame? Det finns inget specifikt som gör dig till en bra lategemespelare, inte på samma sätt som med en starter. Det handlar mer om att veta vad man gör, känna människorna, pulsen på servern för att välja rätt tillfälle att agera. Det krävs taktisk organisation, och betydligt mindre diplomati. En stor spelare fixar själv en mindre stam, en stam med få spelare kan slå ut stammar med 10 gånger så många spelare. En bra lategamer är inte online 24/7, han är online när det behövs. Framför allt, du blir aldrig ens bli en medioker lategamer om du gett upp i midgame eller start.

Och till den sista punkten då, varför en classic inte kan innehålla en limited/no haul.
Är det inte bättre att starta världar där folk vill spela?
För jag spelade denna classicrunda som är nu och det va en fasligt dålig uppslutning, trots sommarn.
Spelade även hp7 och hp8, vann ena och rank 3 på andra så har koll på vad jag pratar om, och det va ingen vidare uppslutning på dessa heller? Världarna är ju avgjorda väldigt väldigt fort och tappar all mening med High Performance, kan väl även klanka lite på namnvalet - Classic. Classic vet vi alla vad det ordet betyder, men har oerhört svårt att tro att världarna förr innehöll den hastigheten och inställningarna. Nej jag vet, de har inget med det att göra, men varför då va så begränsad? Du fick ju din vilja med denna KOTHrundan Supernova. Då kan väl folket få sin vilja med nästa? :)
Classic då. Du tycker vi ska göra världar folk vill spela. Men du utgår ifrån att ”folk” vill spela samma världar som du, det finns lika mycket olika önskemål om servrar som det finns spelare. Det du tycker är en server folk vill spela, är inte alltid samma som alla andra tycker.

Sommarens specialrunda av Classic är just en specialrunda. Jag har inte fått ”min” vilja, jag har valt inställningar som skulle vara varierade, och passa på en kortare runda än de vanliga 3-4 månaderna. Vi har toppat med runt 1 000 spelare på den här rundan, nu en dryg vecka före stängning är det nere på runt 700. Jag vet inte vilka siffror du grundar din åsikt att det är dålig uppslutning på, men för en krävande Classic runda öppnad mitt i sommar och semester anser jag det vara smått fantastiska siffror. Jag hade räknat med runt 200 spelare…

Däremot håller jag med dig till 100% om namnvalet. En High Performance server ska inte heta Classic. Det är vilseledande och jag ska se om jag kan göra något åt detta.
 
Topp