DH & -SK- mergar !! (...)

DeletedUser

Guest
Jag håller helt klart på SK efter att DH var modiga nog att köra över oss i [HH]. Enda i DH som funkar är MrRisling, det var den enda som gav mig ett någorlunda "fair" motstånd i kriget.
Går på erfarenheter om er in-game och då har SK varit den starkare stamen.

Dessutom verkar det hittills vara ren utklassning, DH borde ha kunnat haft fler re-takes.

Tack för förtroendet Jocke saknar dig faktiskt en smula på V1 om jag ska vara ärlig :)
Dock vill jag in och försvara mina kolleger i DH då vi har många starka spelare som bara behöver komma igång efter ett långt tag utan riktigt motstånd på V1, nu äntligen har vi fått det motståndet som vi behöver för att få slåss på riktigt på världebn.
För Jocke om sanningen skall fram var det inte många i HH som var särskilt skillade motståndare, du och Lund var väll de enda som gav mig nått motstånd på den fronten och de andra vi slagits med var inte heller särskilt mycket att hurra för.

Nu när vi har fiender som klöser hårt så kommer det ta ett tag för oss att vänja oss men vi börjar sakta men säkert återvinna förtroendet igen :)
Snart kommer vi se flertalet dagar med plus-statistik på DH sidan skall du se :)
 

DeletedUser

Guest
Tack för förtroendet Jocke saknar dig faktiskt en smula på V1 om jag ska vara ärlig :)
Dock vill jag in och försvara mina kolleger i DH då vi har många starka spelare som bara behöver komma igång efter ett långt tag utan riktigt motstånd på V1, nu äntligen har vi fått det motståndet som vi behöver för att få slåss på riktigt på världebn.
För Jocke om sanningen skall fram var det inte många i HH som var särskilt skillade motståndare, du och Lund var väll de enda som gav mig nått motstånd på den fronten och de andra vi slagits med var inte heller särskilt mycket att hurra för.

Nu när vi har fiender som klöser hårt så kommer det ta ett tag för oss att vänja oss men vi börjar sakta men säkert återvinna förtroendet igen :)
Snart kommer vi se flertalet dagar med plus-statistik på DH sidan skall du se :)

JA! KOM IGEN NU! hejjar juh på er!!!
 

DeletedUser

Guest
Side 1:
Tribes: DH
Side 2:
Tribes: -SK-

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 6
Sida 2: 29
Skillnad: 23

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 54,730
Sida 2: 275,372
Skillnad: 220,642

chart
 

Zorn

Member
Reaktionspoäng
0
Mycket trevligt det här kriget faktiskt, Själv var man med i starten av värld 1 och var medlem i 18D (innan det [SE-D], Långt innan mergen till DH etc.

Man kan ju inte hjälpa att hålla på DH i detta krig då men vill önska båda parterna lycka till!
 

DeletedUser

Guest
Trevligt trevligt med lite krig!

Var mer än ett år sen man slutade spela och verkar ju knappt ha hänt något sen dess, så detta ser bra ut! Rör om lite i grytan!

Dock lite besviken på hur DH förlorar byar dag efter dag utan att egentligen ta något själva. Hejja på gamle kaninen Risling!
 

DeletedUser

Guest
Nu verkar vi ha hittat mer rätt och fått ordning på mannskapet.

Side 1:
Tribes: DH
Side 2:
Tribes: -SK-

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 15
Sida 2: 19
Skillnad: 4

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 149,165
Sida 2: 172,340
Skillnad: 23,175

chart
 

DeletedUser

Guest
Trevligt trevligt med lite krig!

Var mer än ett år sen man slutade spela och verkar ju knappt ha hänt något sen dess, så detta ser bra ut! Rör om lite i grytan!

Dock lite besviken på hur DH förlorar byar dag efter dag utan att egentligen ta något själva. Hejja på gamle kaninen Risling!

Varför är det ingen som hejar på mig för:( bööööööööööööl....:crybaby:
 

DeletedUser

Guest
Nu verkar vi ha hittat mer rätt och fått ordning på mannskapet.

Tyvärr höll det sig i 10 timmar bara:crybaby:

Side 1:
Tribes: DH, DH-I
Side 2:
Tribes: -SK-

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 19
Sida 2: 28
Skillnad: 9

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 5
Sida 2: 23
Skillnad: 18

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 193,365
Sida 2: 269,359
Skillnad: 75,994

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 48,247
Sida 2: 218,341
Skillnad: 170,094

chart
 

DeletedUser

Guest
Tyvärr höll det sig i 10 timmar bara:crybaby:

Side 1:
Tribes: DH, DH-I
Side 2:
Tribes: -SK-

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Totalt antal erövringar:

Sida 1: 19
Sida 2: 28
Skillnad: 9

chart


Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 5
Sida 2: 23
Skillnad: 18

chart


Poängvärde av alla erövringar:

Sida 1: 193,365
Sida 2: 269,359
Skillnad: 75,994

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 48,247
Sida 2: 218,341
Skillnad: 170,094

chart

Det mesta var väl mina byar som togs. Jag tappade väl fyra rensade och klara med farmen låg som fan i förrgår.
 

Goblin thor

Vinnare av Värld 5
Reaktionspoäng
0
Side 1:
Tribes: -SK-
Side 2:
Tribes: DH, DH-I

Timeframe: Senaste 24 timmarna

Antal erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 15
Sida 2: 13
Skillnad: 2

chart


Poängvärde av alla erövringar mot fiendesidan:

Sida 1: 145,670
Sida 2: 127,622
Skillnad: 18,048

chart
 

DeletedUser

Guest
Fredsavtal skrivs under av Biskopar & Romare. R.E letade hastigt efter en enklare mumsbit än BFH att lägga på slaktbordet. Till sin hjälp anlitade man sina allierade NAOSF & 18D, som skulle bistå med massakern. På slaktbordet lade man -SK-.
Den givna utgången var totalt nederlag för Det Södra Kungadömet, i omvärldens ögon. Hur skulle någonsin en random samling tokar stå emot krigsmaskinen R.E?
Men så hände något...

Det Södra Kungadömet glömmer inte.

...Det Södra Kungadömet, vaknade. Aldrig har servern sett så få, åstadkomma så mycket, med så lite. Den första veckan av R.E's framfart, resulterade i 300% fördel i erövringar, för -SK-. Den sedan länge påstådda ärkefienden för -SK-, R.E, var till slut på fall. Ceasar K99 fick snabbt se sitt Imperium kollapsa, externt & internt. Allianserna 18D & NAOSF drog tillbaka sina offensiva erbjudanden, men deras defensiva understöd till Romarna, fanns kvar.

Det Södra Kungadömet glömmer inte.

E inte historian lite fel här? om mitt minne inte sviker mig helt så skapades en IAP mellan R.E och BFH pga varje läger hade ton och internadla, Samt så var väl BFH's som gav -SK- infon ang R.E's planer? samt så var vi första stam att gå på R.E igen efter dom gick på -SK- , sen kom ju så klart knight i "vänlig" anda efter dom såg att det var 100%'s chans till vinst :D

Jag har intagit det en och det andra genom åren och mitt minne är inte det bästa men tror nog fan det var så här.
 

DeletedUser

Guest
E inte historian lite fel här? om mitt minne inte sviker mig helt så skapades en IAP mellan R.E och BFH pga varje läger hade ton och internadla,

Ingen som hävdat motsatsen. Säkert rätt. Att ingen sida vann nämnvärt med mark i slutändan bidrog nog också, 18D växte ifrån er båda.

Samt så var väl BFH's som gav -SK- infon ang R.E's planer?

Nope, ingen sa ett knyst om vilka som skulle gå på oss, R.E's ledning & who knows, kände till kriget. Vi fick veta 21.00 den 5e December, via K99.

samt så var vi första stam att gå på R.E igen efter dom gick på -SK-

Ingen som hävdat motsatsen, du har rätt i detta. Sen att ni uppmanades att hålla fingrarna borta är en annan sak, men beslutet var förståeligt.
 

DeletedUser

Guest
Ok halv poäng till mig satt inte i ledningen på den tiden =) tack för ett snällt svar tänkte nu jävlar sågar han mig vid fotknölarna =)
 

DeletedUser

Guest
E inte historian lite fel här? om mitt minne inte sviker mig helt så skapades en IAP mellan R.E och BFH pga varje läger hade ton och internadla, Samt så var väl BFH's som gav -SK- infon ang R.E's planer? samt så var vi första stam att gå på R.E igen efter dom gick på -SK- , sen kom ju så klart knight i "vänlig" anda efter dom såg att det var 100%'s chans till vinst :D

Jag har intagit det en och det andra genom åren och mitt minne är inte det bästa men tror nog fan det var så här.

Ingen aning om vad du har stoppat i dig under åren min vän men ett litet tips: Kolla fakta med din egen stam innan du skickar gliringar om saker du kanske inte har riktigt koll på. Blir så dumt annars. ;)

Även om mergen till DH finns med i bilden nu så refererar du till din tid i BFH och det finns fortfarande initierat folk från den tiden kvar i stammen. Den som var mest aktiv i våra praktiska diskussioner har du säkert på MSN även om denne sysslar med annat idag. ;)

Knight anföll RE exakt på den dag och det klockslag som Ledningen i Knight, ledningen i BFH och ledningen i Swevik kommit överrens om. På DIREKT BEGÄRAN från BFH skulle vi vänta, BFH skulle anfalla vid lucia, vi skulle vänta tills den 5 januari klockan 18:00. Vår "vänliga anda" var alltså baserad på ERA önskemål. Att Knight hoppade med över huvudtaget var baserat på vår allians med SK och vetskapen om att antingen SK ELLER Knight var target för den sista katastrofala krigshandlingen RE hann med innan nedmonteringen av den stammen.

Att SK smiskade RE mer än rätt bra själva var dock en trevlig bonus men är en annan historia.

//Humble - Som inte har problem att ta emot gliringar men dom får gärna ha mer än en kolatom av sanning i sig.

Edit:
Detta var också ett snällt svar. Har bara så svårt med mitt "wall of text-syndrom"-. Det kan man kalla bokstavssjukdom va? 7-800 bokstäver tror jag.. ;)
 

DeletedUser

Guest
Ingen aning om vad du har stoppat i dig under åren min vän men ett litet tips: Kolla fakta med din egen stam innan du skickar gliringar om saker du kanske inte har riktigt koll på. Blir så dumt annars. ;)

Han säger juh sen att han inte var säker på all information...Tycker jag man kan ha förståelse då det genom åren kan bli en del krig
 

DeletedUser

Guest
Håller jag med om. Det var därför jag postade mitt svar så att vi kunde gå från spekulationer till fakta. ;) Att det sedan tog mig längre tid att författa min post så att Himanen hann svara är kanske inte så konstigt. Bara att räkna bokstäverna...
 
Topp