Det ryktas att...

DeletedUser

Guest
Ryktas att -DeLuXe- inte spelar på världen vilket då leder till att han inte kan höra dig på toppen.

Ryktas att -DeLuXe- lyckades krypa under skinnet på Elias.

Ryktas att TYT (v12), AAoD (v10) & RageQ (v18) alla fick gangbangs på sig men klev vinnande ur världarna ändå?

Ryktas att Elias inte hade någon clever svar på -DeLuXe-'s sanning angående att dom använt sina livsbesparingar på premium poäng.
Men Abelias vem av er 2 ska man lära sig hur man ska använda er "cashflow" tactic? Vad ska man köpa? eller man bara bombar in prem och köper allt och adlar barbs? De verkar ju vara eran taktik.. Ryktas det?

Ryktas att top spelaren adlade en 26 poängs by, Hehehehehe. Bra jobbat!

Yesbox det var jag som gjorde det, den låg bra till på kartan och barbsen vill vi farma. Att placera sitt konto där man vill ha det verkar vara någonting underligt påfund som twspelare idag inte sysslar med. Jag struntar totalt hur stor byn är i det läget, jag lägger upp kontot för mid-late game redan nu. Därtill bör det tilläggas att jag allltid haft ett, för andra, underligt sätt att lägga upp konton. Men resultatet är detsamma: jag tappar sällan byar i krig, de som tycker upplägget är konstigt tappar byar. Strategi du vet, du kanske borde testa det någon gång :) Blir rätt effektivt när man når alla byar med deff innan motståndaren når in med adel osv. Helst skulle jag ta ännu fler minibarbs inför framtiden men vi har lite emot att ta just gråbyar just nu. Sen har vi tagit en gråby vars spelare gråade medan vi adlade.

Tåls ju att säga att det kostar ungefär lika mycket att pusha upp en liten by med ress nog att få en okey produktion som det kostar trupper att ta en by med okey produktion, därmed tappar man egentligen bara tid men inte trupper. Vi har inte tappat en trupp på att ta byar, därmed står kontot fortfarande starkt ifall ett gäng skulle få för sig att slänga på en gangbang. Skulle jag dumrensa och tappa mina trupper är jag svag för gangbang vilket inte heller är särskilt smart i slutändan.
 

DeletedUser

Guest
Angående gnället på prem så ska jag berätta något som jag antar att ni alla redan vet. Jag antar att ni vet det för jag antar att folk räknar/tänker innan de uttalar sig, detta antagande brukar dock göra mig ständigt besviken så jag berättar då något du redan borde kunna, eftersom du då uttalat dig om ämnet premning.

Prembörsen är rätt intressant för växelkursen ändras rätt mycket, den håller sig dock rätt låg. Vi har haft ett event igång. Detta event har haft 2st funktioner som bringat in ress för medaljer eller om man väljer att se det så: Ress för prem. Det som ger mest ress per prem är i vårt läge är 10% förråd. Vi får in i runda slängar 125k ress totalt för att slå på en 10% förråd. Att komma åt den kostar 1800 medaljer. Att inta borgen ger oss ungefär 700 medaljer per gång och kostar 150 prem. Vi behöver inta borgen 2.5ggr för att få en 10% förråd. Detta kostar då 375 prem. Vi får alltså 125k ress för 375 prem, så långt är du med?

Växelkursen på prembörsen i vår kontinent håller sig kring 64-100. För 5 minuter sedan sålde jag till växelkurs 70 ungefär. Ska vi räkna då? Jag vill ha tillbaka mina 375 prem jag investerade tidigare. Jag behöver då sälja: 375*70 ress = 26250 ress. Vi säger 27000. Jag har då gått plus 98000 ress på den affären. Men jag vill ha mer prem och kursen är låg så jag säljer även dessa 98k ress för kurs 70. 98000/70 = 1400 prem. Så, jag går plus 1400 prem på att göra detta. Då har jag prem nog att inta borgen igen, fixa 10% förråd och få 125k ress osv osv. Jag har då fixat prem till mitt noobiga premande.

Detta vet du givetvis, eftersom du uttalar dig. Varför skulle du annars uttala dig om du redan inte är duktig på tw? Själv vet jag om att jag har mycket att lära, men det stör mig att folk uttalar sig med bristande kunskaper emot folk som har tänkt i varje fall 1cm längre än näsan räcker.

I och med att eventet stänger idag hinner ni inte göra så mycket som jag gjort.

Schack matt? Ryktas det :)
 
Senast redigerad av en moderator:

White Death

New Member
Reaktionspoäng
1
Schack matt är väl lite och ta i xD

Detta är ju basics, behövs inte någon raketforskare för att räkna ut det där :p
 

DeletedUser

Guest
Schack matt är väl lite och ta i xD

Detta är ju basics, behövs inte någon raketforskare för att räkna ut det där :p

Jag var tvungen att rykta något också för att stanna i topoc, det fick duga ;)

Men ja jag anser att alla borde ha koll på det där för att det är så otroligt basic. Därför jag blir förvånad över vissa uttalanden.
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Angående gnället på prem så ska jag berätta något som jag antar att ni alla redan vet. Jag antar att ni vet det för jag antar att folk räknar/tänker innan de uttalar sig, detta antagande brukar dock göra mig ständigt besviken så jag berättar då något du redan borde kunna, eftersom du då uttalat dig om ämnet premning.

Prembörsen är rätt intressant för växelkursen ändras rätt mycket, den håller sig dock rätt låg. Vi har haft ett event igång. Detta event har haft 2st funktioner som bringat in ress för medaljer eller om man väljer att se det så: Ress för prem. Det som ger mest ress per prem är i vårt läge är 10% förråd. Vi får in i runda slängar 125k ress totalt för att slå på en 10% förråd. Att komma åt den kostar 1800 medaljer. Att inta borgen ger oss ungefär 700 medaljer per gång och kostar 150 prem. Vi behöver inta borgen 2.5ggr för att få en 10% förråd. Detta kostar då 375 prem. Vi får alltså 125k ress för 375 prem, så långt är du med?

Växelkursen på prembörsen i vår kontinent håller sig kring 64-100. För 5 minuter sedan sålde jag till växelkurs 70 ungefär. Ska vi räkna då? Jag vill ha tillbaka mina 375 prem jag investerade tidigare. Jag behöver då sälja: 375*70 ress = 26250 ress. Vi säger 27000. Jag har då gått plus 98000 ress på den affären. Men jag vill ha mer prem och kursen är låg så jag säljer även dessa 98k ress för kurs 70. 98000/70 = 1400 prem. Så, jag går plus 1400 prem på att göra detta. Då har jag prem nog att inta borgen igen, fixa 10% förråd och få 125k ress osv osv. Jag har då fixat prem till mitt noobiga premande.

Detta vet du givetvis, eftersom du uttalar dig. Varför skulle du annars uttala dig om du redan inte är duktig på tw? Själv vet jag om att jag har mycket att lära, men det stör mig att folk uttalar sig med bristande kunskaper emot folk som har tänkt i varje fall 1cm längre än näsan räcker.

I och med att eventet stänger idag hinner ni inte göra så mycket som jag gjort.

Schack matt? Ryktas det :)

Ryktas att det där fortfarande inte var ett svar på att ni troligen ligger -50k pp på denna världen
 

DeletedUser

Guest
Den siffran fick du ifrån? Taget totalt från luften?" Det måste ju vara 50k minst, det har jag bestämt nämligen. Det är totalt omöjligt att göra så utan 50k prem, totalt omöjligt"

Med det ryktas det att jag precis kom ihåg varför man inte skall försöka diskutera med reson i forumet så jag återvänder till spelet istället.
 

John Guidetti

Member
Reaktionspoäng
1
Den siffran fick du ifrån? Taget totalt från luften?" Det måste ju vara 50k minst, det har jag bestämt nämligen. Det är totalt omöjligt att göra så utan 50k prem, totalt omöjligt"

Med det ryktas det att jag precis kom ihåg varför man inte skall försöka diskutera med reson i forumet så jag återvänder till spelet istället.

Ryktas att man säger en skyhög siffra för att den andra ska kunna säga nämen det är "bara" 20k..... men sånt kan du uppenbarligen inte förstå märker ja.

Att du säger att ni inte plockar barbs för att ni vill farma dem. :S Ni plockar ju i princip bättre farmer för att inte många orkar farma 50p spelare så där skulle ni få mkt bättre utdelning än om ni tog en 100p barb men den logiken verkar du inte känna till?
 

DeletedUser

Guest
Ni plockar ju i princip bättre farmer för att inte många orkar farma 50p spelare så där skulle ni få mkt bättre utdelning än om ni tog en 100p barb men den logiken verkar du inte känna till?

Inte om man kattar barben.. men den logiken verkar du inte känna till? Ryktas det.
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att -DeLuXe- inte spelar på världen vilket då leder till att han inte kan höra dig på toppen.

Ryktas att -DeLuXe- lyckades krypa under skinnet på Elias.

Ryktas att TYT (v12), AAoD (v10) & RageQ (v18) alla fick gangbangs på sig men klev vinnande ur världarna ändå?

Ryktas att Elias inte hade någon clever svar på -DeLuXe-'s sanning angående att dom använt sina livsbesparingar på premium poäng.
Men Abelias vem av er 2 ska man lära sig hur man ska använda er "cashflow" tactic? Vad ska man köpa? eller man bara bombar in prem och köper allt och adlar barbs? De verkar ju vara eran taktik.. Ryktas det?

Ryktas att top spelaren adlade en 26 poängs by, Hehehehehe. Bra jobbat!

Ryktas att jag vart gangbangad betydligt hårdare på v31.. rank 2 och snart rank 1 där med.. och går spikrakt mot vinst ;D

Kan väl påpeka att jag heller inte lagt ner en endaste krona på v31, utan bara tjänat prem där :*

Och det är sällan dumma inlägg besvaras smart, det räcker med en kommentar för att 4 pers ska skrica arga inlägg och gråta om pp, ryktas det..

Puss på er
 

RosaKanin

New Member
Reaktionspoäng
0
Ryktas att jag med alla mattekurser (Matte A-Diskret) inte ens orkat räkna ut det där Abel <--

Ryktas att jag spelar TW som man brukar, Lite Premium poäng till premium konto, Chillar vidare som vanligt.


Ryktas även att jag är imponerad Abel.
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Men absolut. Fortsätt försöka rättfärdiga gangbang, alltid lika kul att läsa.. ryktas det.

Vad tycker du att man ska göra om man är i ett poängmässigt underläge och kanske känner att man inte har skickligheten och orken som krävs för att vinna? Det finns absolut inget fel i att gangbanga, det är bara att anpassa sig till situationen.

Ryktas att Dance varken har trupperna eller engagemanget för att klara av ett gangbang och att tillfället för att slå till är nu.

Ryktas att TYT (v12), AAoD (v10) & RageQ (v18) alla fick gangbangs på sig men klev vinnande ur världarna ändå?

Ryktas att Elias inte hade någon clever svar på -DeLuXe-'s sanning angående att dom använt sina livsbesparingar på premium poäng.

Om jag kommer ihåg rätt mergade, samtliga stammar du räknade upp, undan gangbanget och klarade sig på det sättet. Det är lite mer problematiskt idag då medlemsgränsen är lägre.

Tvivlar starkt på att deras samlade livsbesparingar var några få tusen kronor.
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att jag vart gangbangad betydligt hårdare på v31.. rank 2 och snart rank 1 där med.. och går spikrakt mot vinst ;D

Kan väl påpeka att jag heller inte lagt ner en endaste krona på v31, utan bara tjänat prem där :*

Och det är sällan dumma inlägg besvaras smart, det räcker med en kommentar för att 4 pers ska skrica arga inlägg och gråta om pp, ryktas det..

Puss på er

Måste bara rykta att det är knappast pga att du var bra som leder dig mot vinst på v31.

6v1? Jo men tycker också man bör räkna med skickligheten, aktiviteten och poäng på stammarna som var mot er. 2v1 vore rimligt att säga, enligt mig.

Sedan så adlade en stam som ni hade diplomati med bort ena stammen, vilket i princip gjorde det till 1v1. Sedan mergade ni med rank 2 stammen så ni blev 50% större än rank 1 stammen för att inte räkna med resterande Bite och vände f.d fiender mot SuSa istället.

Så man kan väl säga att om du vinner så var det pga gangbang / merg. Även om det är att ge tillbaka med samma kort.
 

DeletedUser

Guest
Ryktas att hur mycket man än premar och och säljer och köper så är det aktivitet och strategi som vinner spelet.
Jag vet att du vet detta abel, men för dem som redan tror världen är över så är den inte det.
Är ni aktivare och smartare än abels stam så kommer ni att vinna.
Så sätt er med era förtroendevalda i stammen och diskutera hur ni ska kunna stoppa abel och co, hyr in konsulter från andra stammar inte fan vet jag, men använd hjärnan så ska de nog lösa sig...
 

Jesperl95

Active Member
Reaktionspoäng
55
Ryktas att hur mycket man än premar och och säljer och köper så är det aktivitet och strategi som vinner spelet.
Jag vet att du vet detta abel, men för dem som redan tror världen är över så är den inte det.
Är ni aktivare och smartare än abels stam så kommer ni att vinna.
Så sätt er med era förtroendevalda i stammen och diskutera hur ni ska kunna stoppa abel och co, hyr in konsulter från andra stammar inte fan vet jag, men använd hjärnan så ska de nog lösa sig...

Tummen upp på detta. Enligt mina beräkningar är det bättre att vara arbetslös och lira 24/7 än att jobba och lägga in lönen på spelet ryktas det ;)
 

bajstank

Member
Reaktionspoäng
24
Ryktas att hur mycket man än premar och och säljer och köper så är det aktivitet och strategi som vinner spelet.
Jag vet att du vet detta abel, men för dem som redan tror världen är över så är den inte det.
Är ni aktivare och smartare än abels stam så kommer ni att vinna.
Så sätt er med era förtroendevalda i stammen och diskutera hur ni ska kunna stoppa abel och co, hyr in konsulter från andra stammar inte fan vet jag, men använd hjärnan så ska de nog lösa sig...

Dessutom: med tanke på att man kan assistera utanför stammen på v32, bör det dessutom vara ännu lättare att genom diplomatin med andra stammar kunna besegra dem.
 
Topp