Det ryktas att...

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Godmorgon!

Då går vi tillbaka till rykten och bara rykten....

Ryktas att det var längesen man såg dig, hej igen :)!

Ryktas över att jag gillar att den som sitter / har suttit på GBs konto har gjort en bra aktion (enligt mig) riktigt roligt att se att det blir lite kaoz :)
 

hogans

Member
Reaktionspoäng
12
Det ryktas

Ryktas att man får nya fiender inom kort :)

Att plötsligt är alla vänner med Rawrr även NbNp o Upp mergar med dom o går deras ärenden helt plötsligt
synd att det finns så många i de stammarna utan ära, dom vågar inte kriga mot varann som dom har sagt hur länge som helst, helt plötsligt slickar dom varandras rövar och går ihop när dom redan är megastora så de kan slåss segern själva, nej då safe man får våga gå på en 4-5000k stam de själva har 40000k minst och på tal om vissa konton som GB fick massa hack på sig om...undrar hur många tveksamma konton det funnits i Rawrr oj oj oj, tycker inte man ska kasta sten i glashus.

Hade sett upp om några spelare med stake i UPP o NbNp låtit Rawrr klara sig själva i kriget, eller varit med o fällt dom för gammal ost, nej nu ska dom kramas bara för att kunna toppa lagen, det är ungefär som Barcelona skulle möta Åshöjdens BK i fotboll, nej NbNp o Rawrr borde skämmas....heja underdoggarna men tyvärr vinner sällan de med hedern i behåll som borde vinna för ärans o rättvisans skull. D:D:
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
Att plötsligt är alla vänner med Rawrr även NbNp o Upp mergar med dom o går deras ärenden helt plötsligt
synd att det finns så många i de stammarna utan ära, dom vågar inte kriga mot varann som dom har sagt hur länge som helst, helt plötsligt slickar dom varandras rövar och går ihop när dom redan är megastora så de kan slåss segern själva, nej då safe man får våga gå på en 4-5000k stam de själva har 40000k minst och på tal om vissa konton som GB fick massa hack på sig om...undrar hur många tveksamma konton det funnits i Rawrr oj oj oj, tycker inte man ska kasta sten i glashus.

Hade sett upp om några spelare med stake i UPP o NbNp låtit Rawrr klara sig själva i kriget, eller varit med o fällt dom för gammal ost, nej nu ska dom kramas bara för att kunna toppa lagen, det är ungefär som Barcelona skulle möta Åshöjdens BK i fotboll, nej NbNp o Rawrr borde skämmas....heja underdoggarna men tyvärr vinner sällan de med hedern i behåll som borde vinna för ärans o rättvisans skull. D:D:

mycket intressant :)

någon som kan bekräfta/dementera?
 

DeletedUser

Guest
Att plötsligt är alla vänner med Rawrr även NbNp o Upp mergar med dom o går deras ärenden helt plötsligt
synd att det finns så många i de stammarna utan ära, dom vågar inte kriga mot varann som dom har sagt hur länge som helst, helt plötsligt slickar dom varandras rövar och går ihop när dom redan är megastora så de kan slåss segern själva, nej då safe man får våga gå på en 4-5000k stam de själva har 40000k minst och på tal om vissa konton som GB fick massa hack på sig om...undrar hur många tveksamma konton det funnits i Rawrr oj oj oj, tycker inte man ska kasta sten i glashus.

Hade sett upp om några spelare med stake i UPP o NbNp låtit Rawrr klara sig själva i kriget, eller varit med o fällt dom för gammal ost, nej nu ska dom kramas bara för att kunna toppa lagen, det är ungefär som Barcelona skulle möta Åshöjdens BK i fotboll, nej NbNp o Rawrr borde skämmas....heja underdoggarna men tyvärr vinner sällan de med hedern i behåll som borde vinna för ärans o rättvisans skull. D:D:

Lite svårt för underdoggarna att vinna när dom inte gör nått? :S Vill ju ha incs :eek:
 

Turnisse

Member
Reaktionspoäng
0
Att plötsligt är alla vänner med Rawrr även NbNp o Upp mergar med dom o går deras ärenden helt plötsligt
synd att det finns så många i de stammarna utan ära, dom vågar inte kriga mot varann som dom har sagt hur länge som helst, helt plötsligt slickar dom varandras rövar och går ihop när dom redan är megastora så de kan slåss segern själva, nej då safe man får våga gå på en 4-5000k stam de själva har 40000k minst och på tal om vissa konton som GB fick massa hack på sig om...undrar hur många tveksamma konton det funnits i Rawrr oj oj oj, tycker inte man ska kasta sten i glashus.

Hade sett upp om några spelare med stake i UPP o NbNp låtit Rawrr klara sig själva i kriget, eller varit med o fällt dom för gammal ost, nej nu ska dom kramas bara för att kunna toppa lagen, det är ungefär som Barcelona skulle möta Åshöjdens BK i fotboll, nej NbNp o Rawrr borde skämmas....heja underdoggarna men tyvärr vinner sällan de med hedern i behåll som borde vinna för ärans o rättvisans skull. D:D:

Kan bara hålla med! Tråkig värld när ingen har stake nog att kriga mot någon som inte är mycket mindre! och tar den fega vägen och mergar till seger.... Så fånigt när alla toppstammar går ihop!

Man kan ju undra varför man spelar då? Det roliga är ju att få utkämpa kul krig mot hårt mortstånd!! Kan inte annat än hånle när man kommer läsa namnen från de vinnande stammarna och spelarna på denna världen framöver på andra världar....

Det blir ingen stjärna i kanten där utan ett lite minne om hur tråkiga världar kan bli när fel spelare inte vågar kriga....... Nä kom igen nu och visa att ni kan spela också och bjud upp till lite dans, och gör denna världen till någo kul iställer för en pinsam histora om stammar som inte vågade kriga!!!

Jaha det var lite kort om vad jag tycker om denna världen! Det blir säkert några som får dåligt samvete och skriver en massa bort förklaringer;-)
Men tyvärr hjälper ju inte det när man ser vad som händer på slagfältet......... Eller inte händer;-)

//Turnisse
 
Reaktionspoäng
0
Själva vitsen med det hela är att ledaren i Rawr! är så rädd för att kriga, om de inte har x antal allierade på sin sida och därför väljer enkla vägen (läs; merge) för att avgöra världen, det var därför jag sluta och försökte provocera fram ett krig mellan NbNp och Rawr! genom GB-kontot. Tyvärr så vek sig lakozz även då för Tjingis vädjan om att fortsätta hålla avtalet uppe och istället bedriva häxjakt världen över runt om i chatter för att försöka hitta vem som satt där... Herregud, det är ett under att lakozz inte skäms av att smutsa ner en sån fin stam som rawr! genom att mergea framför att kriga... Samtidigt som han sitter och kritiserar andra ledare som valt samma väg förut, eller hur var det om Sparkz t.ex.? ;)

Nej, Rawr! under lakozz ledning, har tyvärr gått ner sig oerhört. Att vanhedra alla gamla rawr-spelarna genom att ta över deras konton såhär och vara så sjukt passiva. Å andra sidan ska jag inte klandra honom, med tanke på vilket material han har satt in på konton i stammen, det är ju inte direkt killar som kan spela, för att säga det milt.
 
Reaktionspoäng
0
Lite svårt för underdoggarna att vinna när dom inte gör nått? :S Vill ju ha incs :eek:

Byt stam då, istället för att klaga ;) För i Rawr! kommer du inte få kriga, utan istället merga ihop med NbNp när så pass få konton är kvar, så man kan slå ihop stammarna. Tycker nästan synd om dig, efter hur lakozz vilselett dig in i illusionen om krig.
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Det ryktas att folk verkar förvånade över detta resultat, jag vet inte vad det finns att vara överraskad kring om jag ska vara ärlig.

NbNp hade för det första aldrig inlett en allians med Rawr! från början om de inte haft något att vinna på det. Felet ligger om någon på Rawr! då de lika gärna hade kunnat se på medans Gnägg och NbNp stångats mot varandra för att sedan ta vinnaren där medans denne slickade sina sår. Det var dom dock för fega för, då de trodde att Gnägg (som hade vunnit kriget mot NbNp) hade kunnat utmana Rawr! i en renodlad kamp om vinsten i världen.

Vill bara tillägga att NbNp från början (innan kriget mellan de och Gnägg dvs) föreslog en merge med Gnägg för att skapa en "elitstam" som skulle utmana Rawr! om förstaplatsen på världen. Detta var dock inte aktuellt för gnäggs ledning då de tyckte att gnägg hade sjunkit alldeles för lågt i sådana fall. (JAG var den enda som var för mergen i detta fallet).

Mina tankar går till Raleng, Buckingham och Arrgh som jag i nuläget inte kan annat än avundas deras mod, hela vägen från start till stopp.

/Lawliet, fd. general över Gnägg.

PS. Om ni undrar hur jag vet att Gnägg hade vunnit kriget... ja, låt oss bara säga att jag tittade ganska mycket på krigsstatistik.
 

DeletedUser

Guest
Själva vitsen med det hela är att ledaren i Rawr! är så rädd för att kriga, om de inte har x antal allierade på sin sida och därför väljer enkla vägen (läs; merge) för att avgöra världen, det var därför jag sluta och försökte provocera fram ett krig mellan NbNp och Rawr! genom GB-kontot. Tyvärr så vek sig lakozz även då för Tjingis vädjan om att fortsätta hålla avtalet uppe och istället bedriva häxjakt världen över runt om i chatter för att försöka hitta vem som satt där... Herregud, det är ett under att lakozz inte skäms av att smutsa ner en sån fin stam som rawr! genom att mergea framför att kriga... Samtidigt som han sitter och kritiserar andra ledare som valt samma väg förut, eller hur var det om Sparkz t.ex.? ;)

Nej, Rawr! under lakozz ledning, har tyvärr gått ner sig oerhört. Att vanhedra alla gamla rawr-spelarna genom att ta över deras konton såhär och vara så sjukt passiva. Å andra sidan ska jag inte klandra honom, med tanke på vilket material han har satt in på konton i stammen, det är ju inte direkt killar som kan spela, för att säga det milt.

Håller med unga damen här.
 

DeletedUser

Guest
Det ryktas att folk verkar förvånade över detta resultat, jag vet inte vad det finns att vara överraskad kring om jag ska vara ärlig.

NbNp hade för det första aldrig inlett en allians med Rawr! från början om de inte haft något att vinna på det. Felet ligger om någon på Rawr! då de lika gärna hade kunnat se på medans Gnägg och NbNp stångats mot varandra för att sedan ta vinnaren där medans denne slickade sina sår. Det var dom dock för fega för, då de trodde att Gnägg (som hade vunnit kriget mot NbNp) hade kunnat utmana Rawr! i en renodlad kamp om vinsten i världen.

Vill bara tillägga att NbNp från början (innan kriget mellan de och Gnägg dvs) föreslog en merge med Gnägg för att skapa en "elitstam" som skulle utmana Rawr! om förstaplatsen på världen. Detta var dock inte aktuellt för gnäggs ledning då de tyckte att gnägg hade sjunkit alldeles för lågt i sådana fall. (JAG var den enda som var för mergen i detta fallet).

Mina tankar går till Raleng, Buckingham och Arrgh som jag i nuläget inte kan annat än avundas deras mod, hela vägen från start till stopp.

/Lawliet, fd. general över Gnägg.

PS. Om ni undrar hur jag vet att Gnägg hade vunnit kriget... ja, låt oss bara säga att jag tittade ganska mycket på krigsstatistik.



Du ger här DIN version av vad som hände. Det var aldrig ett krig mellan Gnägg och NbNp eftersom ni redan då hade understammar, eller deffstammar på er sida. NI ville avsluta kriget mot oss för att attackera RAWR. Ni ville dock inte göra detta på jämlika villkor utan Ni ville ha bla vår och 10 andra stammars hjälp till detta. När RAWR skulle varit borta skulle enligt Buckingham "alla bet vara off". Mitt förslag till er var att ska vi ha en allians i söder så ska det vara på lika vilkor och ett skapande av en ny stam där medlemmar from alla stammar skulle ta plats och leda. men för Buckingham fanns bara att Gnägg skulle vinna, inget annat så han tackade nej.

NbNp var något pressat då vi var en mindre stam än vad gnägg var, åtminstone om man räknar in alla deffstammar Gnägg hade på sin sida. Vi valde då att liera oss med RAWR. RAWR var dock inte intresserade av krig mot GNÄGG då dom inte hade front samt dom hade sina egna fronter att sköta.

Tursamt nog hade Buckingham allmänt storhetsvansinne så mitt i ett krig med oss så erjbuder han fred mot att vi krigar mot RAWR. Vi låter då RAWR veta att det är gangbang mot dom som planeras och vi låter Gnägg tro att vi är med på noterna, vi tar dock aldrig freden, utan håller oss till ett eld upphör i några dagar. Dom förklarar således krig mot RAWR och vi går då in på RAWRs sida. När andra stammar ser detta backar några ur och den stora gangbangen får ett bakslag. Efter någon vecka så har Gnägg bara en riktig bundsförvant kvar. kommer inte ihåg vad dom hette, och kort därpå är gnägg en slagen stam. Därefter tappar jag intresses då det var det som var min stora fight, att krossa gnägg. men vidare till ämnet. UPP var alltid på rawrs sida i denna konflikt och UPP RAWR och NBNP var vinnarna i den konflikt som var. Har man en gång slagits tillsammans är det inte säkert att man vill slåss mot varandra på samma värld. Därför är en eventuell merge mellan dessa tre stammar inte feghet på något sätt utan ett naturligt avslut på en värld som har spelats på det sätt denna har.

Det var allt jag hade att säga om detta
och jag avslutar med att jag trivs förbaskat bra med att ha lagt TW på hyllan även om det är kul att titta in i forumet en gång i månaden eller så.

kram på er alla. Speciellt till de som stod ut med mig härinne..
 

Lawliet

<span style="color:#008080; font-weight: bold;">Vi
Reaktionspoäng
3
Bekräftar detta, du har rätt i det du säger. Gnägg kan dock ses som enda stammen som faktiskt vågade köra rent spel där det var 1 vinnare på världen som gällde, en stam. På samma sätt som Gangbang kan ses som fult så kan även merge ses som det, vilket det gör i mina ögon. Gangbangen var även Gnäggs enda chans att vinna världen, något annat fanns inte på kartan.

Det jag alltid funderat på är dock varför du aldrig tyckte det var ett alternativ att kriga med gnägg mot Rawr! för att sedan, när det hotet var borta, kriga mot Gnägg till vinst/förlust.
 

DeletedUser

Guest
Bekräftar detta, du har rätt i det du säger. Gnägg kan dock ses som enda stammen som faktiskt vågade köra rent spel där det var 1 vinnare på världen som gällde, en stam. På samma sätt som Gangbang kan ses som fult så kan även merge ses som det, vilket det gör i mina ögon. Gangbangen var även Gnäggs enda chans att vinna världen, något annat fanns inte på kartan.

Det jag alltid funderat på är dock varför du aldrig tyckte det var ett alternativ att kriga med gnägg mot Rawr! för att sedan, när det hotet var borta, kriga mot Gnägg till vinst/förlust.

Lawliet, på den tiden då jag och "vad han nu hette" stryrde i NbNp så hade vi i stort sett inga relationer med några andra stammar utan vi körde vår eget race. När kriget mot er kom tog vi en relation med Rawr för att slippa få er båda på oss, något vi inte hade klarat.

Nu till frågan. Vid den tidpunkten hade gnägg gott om stammar som gick deras ärenden och som Jag såg bilden så skulle det aldrig har blivit gnägg vs NbNp i en sådan uppgörelse om Rawr skulle ha tagits ur ekvationen. Från hur jag såg Gnägg så hade ni dels värvat upp toppspelarna ur ett fallande (om dom nu hade fallit) Rawr!, ni hade haft mycket lättare att rekrytera pga att ni redan var större än oss och redan hade en pratgladare diplomat än oss i dåläget.

Låt säga att rawr fallit, GNÄGG själva hade då varit minst dubbelt så stora som NbNp , Er undertam i söder hade fått växa fritt under ett sånt krig och hade säkert kunnat bli näst intill lika stora som NbNp eller ialla fall 70 procent av vår storlek

Ni hade dessutom ett par stödstammar norr om oss, så Lawliet hade vi gjort som du föreslog hade vi istället efter det kriget stått med en fiende som omringat oss.

Tittar du på kartan i hand så ser det ut som vi då gjorde ett relativt bra val.

Själv skulle jag aldrig kunna backstabba eller gå i krig mot RAWR! efter vårt samarbete och det är en av de stora orsakerna till att de fick mitt konto efter att jag hoppade av världen, för att garantera att det inte backstabbades med mitt konto. Nu gick den nya ägaren åt andra hållet, men lyckades förstås inte göra någon egentlig skada.


Så Lawliet, på samma sätt som en gangbang hade varit enda möjligheten till seger för Gnägg så var enda möjligheten för NbNp att slå ut Gnägg för att kunna vinna.

Jag står fast vid det jag sa vid den tidpunkten, att Gnägg var ett större hot mot NbNp än vad Rawr! var och med facit i hand så tror jag att du ger mig rätt i det.

Vad gäller rent spel så vet jag inte om jag håller med. Gnägg hade hela tiden ett gäng understammar som hjälpte dom samtidigt som dom försökte ge sken av att dom absolut inte hade detta. så det var alltid Gnägg och ett par stammar till, och aldrig bara Gnägg som skulle slå ut någon, en å andra sidan finns nog inget rent spel i detta spel. För att vinna en värld måste du nog få lite skit under naglarna.

Hoppas det besvarar din fråga. lär dröja ett tag innan jag går in och läser här igen, så skicka hellre ett pm så jag inte missar det.
 
Senast redigerad av en moderator:
Topp