Cbs

mesut29

Active Member
Reaktionspoäng
16
.

Ja de är de för CSB ett krig men STING vet inte, man kan ju helvetet se i stats?. :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Vad är det du inte förstår?

Läs tråden så ser du klart och tydligt vad syftet med denna tråd är.

CBS är en stam med medlemmar man inte ska lita på överhuvudtaget. Framförallt inte JockDeRock. Han adlar vem som helst när helst han känner för det.

Jag förvarnar er som ligger nära dom. Så enkelt är det.

Dessutom.
Den här typen av beteende som han visar upp är något jag föraktar.
Det är vad jag menar.

Jamen hur vet vi att det du skriver är sant då ?

Det fattas bara en sak i tråden
u-mad-bro_design.png
 

DeletedUser

Guest
lbhedlund har lämnat sin version av vad som hänt.

Att döma av twstats ingen våldsamt inaktiv spelare.

Stämmer detta så är det förstås minst sagt bedrövligt sätt att spela på .
 

DeletedUser

Guest
fråga dom direkt istället. De är nog ärliga i sina svar.

du var tvungen att citera mig ca 2 min efter :D , kunde du inte ha väntat så kunde jag ha redigerat om till rätt istället (även kallat , som det är nu) , är csb och sting i ett krig mot varandra ? :D

så kan även mesut läsa rätt ... kanske ?

vet att csb är i krig mot några i övrigt :=)
 
Reaktionspoäng
0
lbhedlund har lämnat sin version av vad som hänt.

Att döma av twstats ingen våldsamt inaktiv spelare.

Stämmer detta så är det förstås minst sagt bedrövligt sätt att spela på .

Nu skiter jag fullständigt i den här historien, men jag skulle vilja veta vad som klassas som aktiv? Tror det är många som klassar aktivitet på väldigt annorlunda sätt, jag kan exempelvis inte rättfärdiga spelare som loggar in sporadiskt o kanske adlar 1 by i veckan, det i mina ögon är patetiskt och dålig aktivitet - o jag skulle helst vilja spela i en stam där alla drar sitt strå till stacken o ingen "hamnar efter".
 

DeletedUser

Guest
Nu skiter jag fullständigt i den här historien, men jag skulle vilja veta vad som klassas som aktiv? Tror det är många som klassar aktivitet på väldigt annorlunda sätt, jag kan exempelvis inte rättfärdiga spelare som loggar in sporadiskt o kanske adlar 1 by i veckan, det i mina ögon är patetiskt och dålig aktivitet - o jag skulle helst vilja spela i en stam där alla drar sitt strå till stacken o ingen "hamnar efter".

Var det värt trupper som motsvarade 700k OB för att få bort denna ''sjukligt'' inaktive medlem, som enligt hedlund har stor erfarenhet?
Ni tror inte att kanske slå ihop ett par konton varit en bättre taktik?

Och nej, jag kommer inte släppa det här.
Jag är uttråkad och externa forumet är ändå inte tillräckligt spammat.
 

DeletedUser

Guest
Mesut's kommentar fick mig även orka att gå in på twstats och ta en lite närmare titt på berörda spelaren ahhh's adlingar.

By Poäng Tidigare Ägare Ny Ägare Datum/Tid
*CccP* (494|511) K54 2,616 ace-Zeek [WoG] ahhh [CSB] 2011-10-20 09:49:25
*CccP* (495|513) K54 7,647 ace-Zeek [WoG] ahhh [CSB] 2011-10-20 04:40:01
*CccP* (493|513) K54 8,679 ace-Zeek [WoG] ahhh [CSB] 2011-10-20 02:02:13
*CccP* (495|512) K54 3,740 ace-Zeek [WoG] ahhh [CSB] 2011-10-19 15:34:17
*1* (496|509) K54 1,164 ace-Zeek [WoG] ahhh [CSB] 2011-10-17 11:04:45

På några dagar adlade han alltså ut sin granne som var i ungefär, by antal räknat, samma storlek som honom själv.
Sedan var det inga adlingar från honom på sex dygn, rationellt med tanke på att hälften av hans trupper var nyerövrade.
Under samma period deffade han även sin stamgranne JockDeRock, om vi skall tro hedlund, och var precis på väg att gå till offensiven igen.

Han kanske inte hörde till .se's top 50 spelare, men var han verkligen så pass inaktiv och usel att den egna stammen skulle behöva backstabba och adla bort honom utan varning?
 

start

Active Member
Reaktionspoäng
0
du var tvungen att citera mig ca 2 min efter :D , kunde du inte ha väntat så kunde jag ha redigerat om till rätt istället (även kallat , som det är nu) , är csb och sting i ett krig mot varandra ? :D

så kan även mesut läsa rätt ... kanske ?

vet att csb är i krig mot några i övrigt :=)

Nej, CSB och STING är inte i krig med varrandra :)
mvh
 

DeletedUser

Guest
Var det värt trupper som motsvarade 700k OB för att få bort denna ''sjukligt'' inaktive medlem, som enligt hedlund har stor erfarenhet?
Ni tror inte att kanske slå ihop ett par konton varit en bättre taktik?

Och nej, jag kommer inte släppa det här.
Jag är uttråkad och externa forumet är ändå inte tillräckligt spammat.

det kostade inget fram tills jag hade lyckas rensa alla utom 1.5 by och adlat alla andra! Men om man får moral 40 sen sittter han med kata vapnet så då kostar det lite mera om man säger så! men som sagt inte torskat allt för mycket iaf så nya fina byar för min del blev det iaf!

plus att han har försökt adlat ace-zeek i nästan en månads tid innan han blev inaktiv då kunde han adla byarna av han :) starkt jobbat !
 
Senast redigerad av en moderator:

lbdhedlund

Member
Reaktionspoäng
0
det kostade inget fram tills jag hade lyckas rensa alla utom 1.5 by och adlat alla andra! Men om man får moral 40 sen sittter han med kata vapnet så då kostar det lite mera om man säger så! men som sagt inte torskat allt för mycket iaf så nya fina byar för min del blev det iaf!

plus att han har försökt adlat ace-zeek i nästan en månads tid innan han blev inaktiv då kunde han adla byarna av han :) starkt jobbat !

De byar du lyckades ta nattedtid då normala människor sover var enbart off byar.
deffbyarna tod kål på varenda attack du skickade.
Jag har rapporterna som bevisar det.

När ska kontot ha varit aktiv?
Enda tillfället som ägaren inte kunde logga in var när han inte var i landet och då var du kö.
efter det har inloggningen varit runt 10-15 timmar per dag.
Det som gjordes var att göra om byarna till att kunna kasta ut så mycket off trupper som det är möjligt och se till att mängden trupper maximerades.
Ett sånt jobb tar lite tid när man inte har så många byar.

Den dag du började ta byar var den dag då en offensiv mot en fiende skulle avlossas.

Planen var att rensa bort en fiende inom de första 2-3 dagarna.
Det skulle ha gett ytterliggare 4 byar. För att sen återuppbygga trupperna för nästa.

Spelstilen kanske är lite långsam i starten, men har man väl fått ordning på byarna så går det fort sen.

Men är man som du Jock så struntar man i hur andra spelar och kör precis som man vill oavsett om det är någon som har hjälpt till med deff.

Det finns både rapport och mail som bevis att ahhh har deffat dig mot attack. Även hur panikartat du uttryckte dig i mailet.
patetiskt.
 

DeletedUser

Guest
spelet heter tribal wars. Hur man hanterar inaktiva eller odugliga spelare om man ska vara elitstam är alltid en diskussionsfråga och var gränsen går likaså.

Men att säga att en stammedlem är i vägen - som av stats att döma inte tillhörde varken supereliten eller noobsen- och sen ta dennas byar , är märkligt minst sagt. Elakt skulle man tolka det som att man tar ut sitt eget misslyckande att lägga sig rätt på kartan på sina egna.

twstats säger ju att en hel del ytterligare internadling skett i CBS, huruvida det varit frivilligt eller ej vet man ju inte.
 

lbdhedlund

Member
Reaktionspoäng
0
Vad räknar ni som inaktiv?

Att man inte är inloggad.
Att man inte adlar byar utan man bygger upp/om sina befintliga byar för att senare kunna växa snabbt
Att man hjälper sina stammedlemmar OCH allierade med deff så man bromsar sin egen växt genom att man förlorar trupper under dessa deff.
'Eller vad. Förklara gärna för mig hur ni ser på detta med vad som är en inaktiv medlem.
 

lbdhedlund

Member
Reaktionspoäng
0
Sen kan man tycka vad man vill, men JockDeRocks adlingshistoria visar klart och tydligt hans sätt att spela.
Av hans 53 byar är 19 av dem adlade från stammedlemmar eller tidigare stammmedlemmar efter att han bytt stam.

Maken till spelare utan heder får man leta efter.

Inte mitt sätt att spela direkt.
 

DeletedUser

Guest
Min gissning är att JockDeRock är lite frustrerad över vad som hände han själv i v2 och som del utav de komplex han åskaffade sig under tiden så rättfärdigar han sin egen stil. Var det inte samma sak du råkade ut för själv i v2 Jock? ;)
 
Topp