Botskyddet

Botskydd, bra eller dåligt?

  • Jag tycker att botskyddet är det bästa som hänt tribalwars!

    Röster: 10 6,4%
  • Jag tycker att botskyddet funkar som det ska.

    Röster: 20 12,7%
  • Jag bryr mig inte.

    Röster: 19 12,1%
  • Jag tycker botskyddet är ett störande moment.

    Röster: 30 19,1%
  • Jag avskyr botskyddet då det stör mitt spelande och alltid dyker upp olämpligt.

    Röster: 78 49,7%

  • Totalt antal röstare
    157
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Du får inte upp 15 om dan, helt säkert.
henrik du vet ju inte det minsta om hur många gånger jag får bottskyddet om dagen
bara för du är oaktiv å inte får det kan inte jag hjälpa......

är många fler än jag som får det så ofta å är man aktiv får man det
 

Alexex

Member
Reaktionspoäng
0
henrik du vet ju inte det minsta om hur många gånger jag får bottskyddet om dagen
bara för du är oaktiv å inte får det kan inte jag hjälpa......

är många fler än jag som får det så ofta å är man aktiv får man det

Tror knappast du får upp det 15 gånger per dag och absolut inte att du farmar in 800k res per dag.. Du har ju inte ens farmat 10k byar -.-
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
henrik du vet ju inte det minsta om hur många gånger jag får bottskyddet om dagen
bara för du är oaktiv å inte får det kan inte jag hjälpa......

är många fler än jag som får det så ofta å är man aktiv får man det

lol...

Achieved daily awards
26x Looter of the day
You plundered the most resources in this world on 21.12.2011 (20.159.846 resources)!

;) Jodå.

Du kan väl ta prinscreen på varenda en och räkna? ;)
 

DeletedUser

Guest
lol...

Achieved daily awards
26x Looter of the day
You plundered the most resources in this world on 21.12.2011 (20.159.846 resources)!

;) Jodå.

Du kan väl ta prinscreen på varenda en och räkna? ;)
Vi spelar på .se inte en .net server deras bootskydd har inte med vårat å göra
 

DeletedUser

Guest
Tror knappast du får upp det 15 gånger per dag och absolut inte att du farmar in 800k res per dag.. Du har ju inte ens farmat 10k byar -.-
haha å vad vet du om hur mycket jag farmar om dagen inte ett jota
håll er till ämnet nu istället va, tycker mer det börjar likna en klanka på morte tråd bara för han är i en fiende stam :(

tråden handlar om bootskyddets vara eller inte vara
 

DeletedUser

Guest
Ursprungligen postat av henrik338
lol...


Rubrik: Farma Achieved daily awards
26x Looter of the day
You plundered the most resources in this world on 21.12.2011 (20.159.846 resources)!


Så Jodå.

Du kan väl ta prinscreen på varenda en och räkna?



Vi spelar på .se inte en .net server deras bootskydd har inte med vårat å göra

hmm du undviker frågan tycker ja elmorte , det han menade med sin post var att visa att din anklagan om att han inte var aktiv på sitt konto inte stämmer, vilket jag tycker han motbevisar rejält med denna post...
 

mintcream

Member
Reaktionspoäng
2
Personligen älskar jag botskyddet, och de sätt man kan slippa få upp botskydd på. Under alla de timmar jag spenderat vid v18 har jag enbart fått botskydd 1 gång. Trots att jag troligen ligger i toppen av antalet utskickade kommandon och musklick. Vilket är vad botskyddet reagerar på. Vad jag däremot stör mig oerhört på kring just botskyddet är att ibland fungerar det inte skriva in bokstävarna rätt och få bort skyddet.

T.ex.

Säg att botskyddet ber dig skriva in 4096DF och du skriver exakt så, då är det inte 100% säkert att skyddet går bort. Vilket gör att det i loggar kan tolkas som att du använder en variant utav bot - medans det i själva verket handlar om något fel, eller ska det vara så att botskyddet enbart ska gå att ta bort ibland, medans det andra gånger fungerar lite random?

Detta har hänt mig åtskilliga gånger, men i stort sett händer det bara när jag har flikar uppe och spammar på ett eller annat sätt.

Jag har tolkat det som att botskyddet kommit upp någonstans i mitten och jag har fortsatt att spamma ovetandes. när jag sedan skriver i som du säger "korrekt" kod så har jag misstänkt att något från spammet legat och stört.


Som en sidonot kan jag säga att då botskyddet är lika för alla ser jag inga problem med det. Visst kan det hända att ett tåg eller snipe skiter sig, men som sagt det är lika för alla, eller så kan man rent av säga att det är de erfarna som drabbas värst då nybörjare inte vet hur man gör dessa avancerade taktiska som är det enda som i stort sett drabbas. (det samma gäller flikningar som skiter sig9

och ni som känner mig vet att jag alltd är för alla metoder som minskar gapet mellan veteraner och noobs, så även om detta är en biprodukt här välkommnar jag den
Dessutom vill väl ingen att bottar ska vinna spelet. Vet många som har använt macron när de själva sover. Jag vet dock inte hur populära dom är längre, då de flesta topkonton istället drivs av co spelare som aktivt sköter det som botarna tidigare skött. Detsamma gör väl kontohanteraren som i stort sett är en laglig bot.
 

DeletedUser

Guest
Personligen älskar jag botskyddet, och de sätt man kan slippa få upp botskydd på. Under alla de timmar jag spenderat vid v18 har jag enbart fått botskydd 1 gång. Trots att jag troligen ligger i toppen av antalet utskickade kommandon och musklick. Vilket är vad botskyddet reagerar på. Vad jag däremot stör mig oerhört på kring just botskyddet är att ibland fungerar det inte skriva in bokstävarna rätt och få bort skyddet.

T.ex.

Säg att botskyddet ber dig skriva in 4096DF och du skriver exakt så, då är det inte 100% säkert att skyddet går bort. Vilket gör att det i loggar kan tolkas som att du använder en variant utav bot - medans det i själva verket handlar om något fel, eller ska det vara så att botskyddet enbart ska gå att ta bort ibland, medans det andra gånger fungerar lite random?

Intressant. Jag får upp botskyddet minst 3-4 gånger per dag, vilket är enormt störande.
 

DeletedUser

Guest
Personligen älskar jag botskyddet, och de sätt man kan slippa få upp botskydd på. Under alla de timmar jag spenderat vid v18 har jag enbart fått botskydd 1 gång. Trots att jag troligen ligger i toppen av antalet utskickade kommandon och musklick. Vilket är vad botskyddet reagerar på. Vad jag däremot stör mig oerhört på kring just botskyddet är att ibland fungerar det inte skriva in bokstävarna rätt och få bort skyddet.

T.ex.

Säg att botskyddet ber dig skriva in 4096DF och du skriver exakt så, då är det inte 100% säkert att skyddet går bort. Vilket gör att det i loggar kan tolkas som att du använder en variant utav bot - medans det i själva verket handlar om något fel, eller ska det vara så att botskyddet enbart ska gå att ta bort ibland, medans det andra gånger fungerar lite random?
Finns inte en chans att du ligger i toppen på antalet musklick om du bara fått upp botskyddet 1 gång. Törs säga att jag fått upp det minst 100 gånger för att inte ta i för mycket. Jag verkligen hatar botskyddet. Det dyker upp i alla möjliga och omöjliga situationer.
 

DeletedUser

Guest
Finns inte en chans att du ligger i toppen på antalet musklick om du bara fått upp botskyddet 1 gång. Törs säga att jag fått upp det minst 100 gånger för att inte ta i för mycket. Jag verkligen hatar botskyddet. Det dyker upp i alla möjliga och omöjliga situationer.

Kommer upp flera ggr dagligen här... önskar att jag slapp det helt >.<
 

DeletedUser

Guest
Ja det är väll okej att bli avbruten 10 ggr per dag i starten, men om det här fortsätter under krig (jag har inte kommit så långt i denna värld). Så tror jag att man blir lika förbannade som alla som sitter och ordbajsar nu! D:
 

DeletedUser

Guest
Ja det är väll okej att bli avbruten 10 ggr per dag i starten, men om det här fortsätter under krig (jag har inte kommit så långt i denna värld). Så tror jag att man blir lika förbannade som alla som sitter och ordbajsar nu! D:

Svar ja: Sände tåg -> Skriv in lösenordet, fml
 

DeletedUser

Guest
Svar ja: Sände tåg -> Skriv in lösenordet, fml

Ja men det är ju bara att skicka om, förutom om du redan innan time'at in rens. Men värst är ju om man ska snippa eller time'a in rens efter att man redan fått ett adelståg på sig/skickat iväg ett.
 

DeletedUser

Guest
avskyr skiten som pesten, tittar alltid förbi när man är mitt uppe i nått viktigt ! förstört backtracks och dylikt och håller med om att den inte accepterar rätt stavning alla gånger. dessutom skriver den med stora bokstäver men vill ha små när man skriver!

förslag: ändra botskyddet till en "knapp" som förflyttar sig slumpartat på skärmen varje gång så att man endast behöver trycka på rutan för att få bort skyddet. är inte så insatt i botar men antar att den inte kan beräkna vart "knappen" slumpas iaf ?
 

DeletedUser

Guest
avskyr skiten som pesten, tittar alltid förbi när man är mitt uppe i nått viktigt ! förstört backtracks och dylikt och håller med om att den inte accepterar rätt stavning alla gånger. dessutom skriver den med stora bokstäver men vill ha små när man skriver!

förslag: ändra botskyddet till en "knapp" som förflyttar sig slumpartat på skärmen varje gång så att man endast behöver trycka på rutan för att få bort skyddet. är inte så insatt i botar men antar att den inte kan beräkna vart "knappen" slumpas iaf ?

Det var ju så det gamla botskyddet var om jag minns rätt. Var mindre bekvämt, mer bekvämt för att den inte kom ofta. Mindre bekvämt för att den inte gav chans till att trycka ok 1 gång som det nuvarande botskyddet gör :).

Tycker att botskyddet skulle vara i princip perfekt om man hade fått 3-4 till klick på sig innan den byter om till "full botskyddssida" eller hur man ska förklara :)
 

DeletedUser

Guest
Är det bara för mig denna tråd uppdateras ständigt så att man tror att jag har skrivit nytt meddelande varje gång?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp