Botskyddet

Botskydd, bra eller dåligt?

  • Jag tycker att botskyddet är det bästa som hänt tribalwars!

    Röster: 10 6,4%
  • Jag tycker att botskyddet funkar som det ska.

    Röster: 20 12,7%
  • Jag bryr mig inte.

    Röster: 19 12,1%
  • Jag tycker botskyddet är ett störande moment.

    Röster: 30 19,1%
  • Jag avskyr botskyddet då det stör mitt spelande och alltid dyker upp olämpligt.

    Röster: 78 49,7%

  • Totalt antal röstare
    157
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Eftersom jag bara har hört folk klara över detta botskydd som finns men sedan har jag fått höra från självaste v18 admin TheConqueror att hon inte hört eller sett många som klagar på botskyddet.

Jag citerar henne.

"Jag har inte haft många som har klagat på botskyddet innan "

Så vad jag undrar är, vad tycker folk om botskyddet egentligen?
Sedan hur pass insatt är våran v18 admin, man kan ju förvänta sig att de ska vara en utav de personerna som är mest insatt i frågor angående denna värld.
 

DeletedUser

Guest
så jääkla irriterande..
o inte fyller det någon funktion lägre då alla de ordentliga bottarna använder smartscan som det så fint kallas..

Bilderna på botskyddet TW använder är för tydliga, man måste ha så att bokstäver flyter ihop och är i olika font´s m.m. för att de inte ska klara det..

Så jag säger:
gör om gör rätt eller ta bort skiten..
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker det är otroligt jävla störande. OTROLIGT!

Men om dom kan visa upp statistik som tyder på det hjälper så visst; då kan det få stanna... men annars. (finger)!
 

DeletedUser

Guest
Ehm jag kan inte rösta?

Anyways, jag tycker att det är onödigt som fasen, .ses största fuskproblem är inte direkt att folk kör med botar. Hur många stora botfuskare har vi haft sedan start och hur många gånger har spelare rensats pga botskyddet är en fråga som borde ställas. Det har alltid funnits botskydd men tidigare har vi inte använt oss utav det då crew förstått att det är mer till plåga än det är gott. Förhoppningsvis görs samma bedömning igen.
 

TheGodOfWar

Member
Reaktionspoäng
2
Personligen älskar jag botskyddet, och de sätt man kan slippa få upp botskydd på. Under alla de timmar jag spenderat vid v18 har jag enbart fått botskydd 1 gång. Trots att jag troligen ligger i toppen av antalet utskickade kommandon och musklick. Vilket är vad botskyddet reagerar på. Vad jag däremot stör mig oerhört på kring just botskyddet är att ibland fungerar det inte skriva in bokstävarna rätt och få bort skyddet.

T.ex.

Säg att botskyddet ber dig skriva in 4096DF och du skriver exakt så, då är det inte 100% säkert att skyddet går bort. Vilket gör att det i loggar kan tolkas som att du använder en variant utav bot - medans det i själva verket handlar om något fel, eller ska det vara så att botskyddet enbart ska gå att ta bort ibland, medans det andra gånger fungerar lite random?
 

PokerMyra

Active Member
Reaktionspoäng
0
Personligen älskar jag botskyddet, och de sätt man kan slippa få upp botskydd på. Under alla de timmar jag spenderat vid v18 har jag enbart fått botskydd 1 gång. Trots att jag troligen ligger i toppen av antalet utskickade kommandon och musklick. Vilket är vad botskyddet reagerar på. Vad jag däremot stör mig oerhört på kring just botskyddet är att ibland fungerar det inte skriva in bokstävarna rätt och få bort skyddet.

T.ex.

Säg att botskyddet ber dig skriva in 4096DF och du skriver exakt så, då är det inte 100% säkert att skyddet går bort. Vilket gör att det i loggar kan tolkas som att du använder en variant utav bot - medans det i själva verket handlar om något fel, eller ska det vara så att botskyddet enbart ska gå att ta bort ibland, medans det andra gånger fungerar lite random?

När jag spelade V18 vilket inte alls var så länge så fick jag upp det minst 4-5ggr.
 

DeletedUser

Guest
Personligen älskar jag botskyddet, och de sätt man kan slippa få upp botskydd på. Under alla de timmar jag spenderat vid v18 har jag enbart fått botskydd 1 gång. Trots att jag troligen ligger i toppen av antalet utskickade kommandon och musklick. Vilket är vad botskyddet reagerar på. Vad jag däremot stör mig oerhört på kring just botskyddet är att ibland fungerar det inte skriva in bokstävarna rätt och få bort skyddet.

T.ex.

Säg att botskyddet ber dig skriva in 4096DF och du skriver exakt så, då är det inte 100% säkert att skyddet går bort. Vilket gör att det i loggar kan tolkas som att du använder en variant utav bot - medans det i själva verket handlar om något fel, eller ska det vara så att botskyddet enbart ska gå att ta bort ibland, medans det andra gånger fungerar lite random?

1+ (1 kvadriljon tecken)
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Tycker de är skit. Får säkert upp 10 ggr per dag (i .net, men antar de är exakt samma princip) Ligger på en 3k kommandon per dag, vettefan om de är mer om man har top konto eller ej. Känns så iaf.
 

DeletedUser

Guest
Håller med henrik för engångskull, kan vara så att man gör mer klick ju mer får man upp osv, får också runt 9-10 per dag..
 

DeletedUser

Guest
Håller med åvanstående, får också runt 10 per dag, mycket irriterande om det är när man ska göra något som kräver precision -.-
 

DeletedUser

Guest
får upp det ca 10-15 ggr om dagen :(
men gör man nå viktigt som att skicka trupper är det bara å fortsätta skicka,
minst 3 ggr kan du strunta i botskydet å fortsätta med det du gör..

å vete sjutton om det är pga antallet klick eller om det kommer random för i bland får jag det direkt jag loggat in och ska utföra mitt första komando :thinking:
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
får upp det ca 10-15 ggr om dagen :(
men gör man nå viktigt som att skicka trupper är det bara å fortsätta skicka,
minst 3 ggr kan du strunta i botskydet å fortsätta med det du gör..

å vete sjutton om det är pga antallet klick eller om det kommer random för i bland får jag det direkt jag loggat in och ska utföra mitt första komando :thinking:

Tror de är 3-4 klicks, eller tidsbestämt på 5 min. (Om man går bort o afkar så måste man fylla i)

10-15 ggr är övedrivet som fan. Möjligtvis TOTALT på kontot, du lär ju sova också ;)
 

DeletedUser

Guest
Tror de är 3-4 klicks, eller tidsbestämt på 5 min. (Om man går bort o afkar så måste man fylla i)

10-15 ggr är övedrivet som fan. Möjligtvis TOTALT på kontot, du lär ju sova också ;)
nepp inte överdrivet det minsta, sitter å farmar 800k res om dagen så blir några klick med farmscriptet
 

DeletedUser

Guest
Sova är för mesar! gud va skönt det ska bli o sova, inte sovit sen 26 november!
 

tachuk

Member
Reaktionspoäng
0
Glad för nya appen utan botskydd (y)

Och bara för att jag säger det lär det väl komma snart bara för de..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp