Battlefield Bad Company 2 vs Modern Warfare 2!

PHILIP345

New Member
Reaktionspoäng
0
Tjenare tänkte bara se hur många som ska köpa Battlefield Bad Company 2??
Själv tror jag att jag ska boka spelet :awsm:

Men sen så vill jag att ni kommenterar vilket av Battlefield Bad Company 2 eller Modern Warfare 2???


Jag tycker att Bad Company 2 värkar vara mycket bättre!

Bättre grafik,större kartor, Man kan köra strits fordon, goare vapen och mycket mer exsplosivt än Modern warfare 2!

Så vad tycker ni? :rolleyes:
 

Purk

Member
Reaktionspoäng
0
Denna tråd kommer tas bort, då de inte vill att man diskuterar andra spel här.
 

DeletedUser

Guest
Cod är bättre för alla olika saker man kan låsa upp, perks, vapen och equipment osv
men BF BC var/är ett jävligt bra spel som jag personligen gillar mer och jag är också nyfiken på ett snö BF

P.s jag vill minnas att man på PS3 iaf inte kunde lira flera, som man kan på cod.
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Cod är bättre för alla olika saker man kan låsa upp, perks, vapen och equipment osv
men BF BC var/är ett jävligt bra spel som jag personligen gillar mer och jag är också nyfiken på ett snö BF

P.s jag vill minnas att man på PS3 iaf inte kunde lira flera, som man kan på cod.

Precis, det ska va cod på ps3 ^^
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
Bft alla dagar i veckan när det gäller mw2. inte på grund av att jag har spelat något av dom utan enbart på att infinityward (utvecklarna för mw2) förstörde spelet innan det var släppt när dom inte hade med dedicerad servers (vist alla som sitter och försöker intala mig att det går att spela fps på konsol berörs ju inte av det men alla som ville spela seriöst och spela i ligor/turnering så blev det förstört för).

på grund av detta bojkottar jag mw2!
 

DeletedUser

Guest
Om du gillar långsamma spel BF:Bad company, om du gillar snabba spel d.v.s högt tempo MW2. Om nån har MW2 på 360 möter jag er gärna;)
 

hampus204

Active Member
Reaktionspoäng
12
Bft alla dagar i veckan när det gäller mw2. inte på grund av att jag har spelat något av dom utan enbart på att infinityward (utvecklarna för mw2) förstörde spelet innan det var släppt när dom inte hade med dedicerad servers (vist alla som sitter och försöker intala mig att det går att spela fps på konsol berörs ju inte av det men alla som ville spela seriöst och spela i ligor/turnering så blev det förstört för).

på grund av detta bojkottar jag mw2!

vad är dedicated servers? ^^
 

EhnEn

Active Member
Reaktionspoäng
0
vad är dedicated servers? ^^

det är allt för den som vill spela online på en pc. utan dedi kan man inte spela riktiga matcher. men som sagt om man sitter och spelar på konsol (hur man nu kan göra sådant^^) så kan det vara så att mw2 är bättre.
 

DeletedUser

Guest
Edit* jag var helt jävla fel ute^^
jag sätter mig och lirar mw2 nu, hej....
 

DeletedUser

Guest
kommer köpa Bad company 2 (om min dator klarar av spelet..), har MW2 oxå..

gillar att det kommer dedicated server i Bad company 2+ att grafiken ser helt grymm ut..
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Har faktiskt aldrig kört battlefield, men Mw2 är det bästa och roligaste spel jag någonsin kört. Har det på 360 och har börjat köra live nu

Enda som skulle finnas om man då jämför med battlefield är att man skulle kunna köra stridsfordon
 

DeletedUser

Guest
Ja.. Sitter själv och beta testar bfbc2 (Nej, inte den öppna betan i.e demo versionen utan en riktigt beta testning på stängda servrar) vilket borde visa vad jag köper för spel.

Modern warfare 2 är ett skämt till online spel och IW valde att pissa på pc communityn för att kunna tjäna lite extra pengar, för tyvärr är de så att konsol ger mer pengar än pc idag.

MW2 är för dom som vill ha ett spel där de bara är att hoppa in skjuta lite vilt omkring sig, dom vill inte ha någon djupare mening i det eller lita på sina skills utan måste dra nytta av perks och helikoptrar och dylikt..

BC2 söker man sig till om man älskar att spela multiplayer men vill ha lite mer upplevelsemässigt än ända stor fragfest. Bad company älskar teamwork och därför är du näst intill körd om du inte samarbetar utan försöker spela som en OneManArmy. Utan VOIP* blir de genast mycket svårare att spela vilket jag har hört många klaga på. Jag tycker då bara att de är bra då de främjar lagarbete och försvårar för Rambos.


Missförstå mig inte, jag kan också tycka att de är kul att hoppa in i hjärnlösa spel och bara skjuta vilt i 10 minuter innan man är less och uttråkad. Men i MW2 kan du inte ens göra de längre, varför ser du i länken ovan denna post.

*Voice over IP
 
Topp