Barbarlös värld

DeletedUser

Guest
Hejsan!

Jag har spelar just nu på v23 och insåg snabbt vad det är som skiljer toppspelarna mot de andra: en sjuhelvetes massa barbarfarmning. Helt enkelt. Kanske vill man ha det så, men personligen skulle jag vilja spela på en värld där det inte är den som spelar mest som vinner, men snarare den som spelar bäst.

No haul världar finns ju, men jag tror att det blir väldigt dött och tråkigt då det endast är den som bygger snabbast som får övertaget i alla fall i det tidigare skedet.

Därför föreslår jag att man gör en värld helt utan barbarbyar (om detta inte redan finns), därmed blir det mycket action ocv attacker tidigt i världen i jakt på resurser från spelarbyar. Vad som händer med övergivna spelarbyar är öppet för förslag. Antingen försvinner de, eller så får de bli barbarer, eller annat förslag.

Poängen är i alla fall att man ska kunna spela spelet på att bra sätt utan att tvingas använda farmscripts och sitta långa nätter och bara systematiskt klicka på barbarer.

//Helgonet
 

henrik338

GuideGud
Reaktionspoäng
40
Är ett fåtal spelare som farmar massivt, resten slåss ju redan som om de vore barbarlöst.

Dålig idé imo, skulle aldrig riktigt fungera utan alla skulle spela som om de vore No haul. (varför ska ja bygga lks när folk kan dra milis var 6e h? etc)
 

Grodan Blå

Member
Reaktionspoäng
0
Låter som en dålig idé.

Jag vill hellre ha fler barbarer så världarna blir större och mer farm.
 

DeletedUser

Guest
Bättre att barbs inte växer....ger mer värde i att attackera riktiga spelare. Gör dessutom spelet mycket svårare och tvingar till ökad diplomati för att överleva!
 

DeletedUser

Guest
Är ett fåtal spelare som farmar massivt, resten slåss ju redan som om de vore barbarlöst.

Dålig idé imo, skulle aldrig riktigt fungera utan alla skulle spela som om de vore No haul. (varför ska ja bygga lks när folk kan dra milis var 6e h? etc)

Faktumet att det bara är ett fåtal spelare som farmar ordentligt är ju bara ett argument för mitt förslag då det skulle gynna majoriteten.

Håller med om att milisen är trist men att folk skulle spela som att det är no haul tror jag är ett absurdt påstående. Det kommer alltid finnas inaktiva spelare som kan farmas plus att det är enkelt att bara katta ner nån spelarby tills hen ger upp och man kan farma säkert. Skulle bli bra mycket mer intressant sätt att farma på jämfört med att bara klicka i script och det kräver bra mycket mer skill så att säga
 

Algofobi

Member
Reaktionspoäng
0
Faktumet att det bara är ett fåtal spelare som farmar ordentligt är ju bara ett argument för mitt förslag då det skulle gynna majoriteten.

Håller med om att milisen är trist men att folk skulle spela som att det är no haul tror jag är ett absurdt påstående. Det kommer alltid finnas inaktiva spelare som kan farmas plus att det är enkelt att bara katta ner nån spelarby tills hen ger upp och man kan farma säkert. Skulle bli bra mycket mer intressant sätt att farma på jämfört med att bara klicka i script och det kräver bra mycket mer skill så att säga

Så när spelaren ger upp och startar om, blir det en barbarby då? Tycker för övrigt att inga barbarer låter väldigt tråkigt, de gynnar inte heller bara de som farmar utan ger nya spelare chansen att prova adla och se hur spelet fungerar utan att bli påhoppad så fort skyddet släpper vilket skulle vara fallet om inga barbs fanns.
 

DeletedUser

Guest
Är ett fåtal spelare som farmar massivt, resten slåss ju redan som om de vore barbarlöst.

Dålig idé imo, skulle aldrig riktigt fungera utan alla skulle spela som om de vore No haul. (varför ska ja bygga lks när folk kan dra milis var 6e h? etc)

Om milis är inaktiverat då :awsm:
 

Daol

New Member
Reaktionspoäng
0
Eller kanske starkare barbarbyar som blir lite mer avskräckande.
 
Topp