Barbadling - Fail or not?

DeletedUser

Guest
eller så adlar man vad man vill bryr sig inte om vad alla här på forumet säger ? :confused:
 

DeletedUser

Guest
eller så adlar man vad man vill bryr sig inte om vad alla här på forumet säger ? :confused:

inte ens du saam kan säga att det är fel att läsa vad andra tycker, andra spelares erfarenheter osv

fast o andra sidan så kommer det vara länge tills jag adlar en barb, adlar någon en barb i min kyrkoradie så får dom lida pin (nu har vi löst problemet med att andra ska sno dina barbs)
 

DeletedUser

Guest
Fail och fail, om alla resonerar så kommer barbarerna att försvinna i en oroväckande hastighet, och det vill vi ju inte?
 

vincitore

Member
Reaktionspoäng
0
Fail och fail, om alla resonerar så kommer barbarerna att försvinna i en oroväckande hastighet, och det vill vi ju inte?

Betydligt hellre inga barbs alls än massvis, om alla adlar första byn som barbarby så kommer världen vara betydligt längre, om alla adlar spelarby som förstaby är det ju bara hälften av alla spelare som är kvar.
Så jag tycker att vi borde skapa en revolution där man måste adla minst 30% barbarbyar ;) Så världarna varar längre :) haha
 

DeletedUser

Guest
Betydligt hellre inga barbs alls än massvis, om alla adlar första byn som barbarby så kommer världen vara betydligt längre, om alla adlar spelarby som förstaby är det ju bara hälften av alla spelare som är kvar.
Så jag tycker att vi borde skapa en revolution där man måste adla minst 30% barbarbyar ;) Så världarna varar längre :) haha

räcker det inte att dom varar i evigheter?:awsm:
 

DeletedUser

Guest
räcker det inte att dom varar i evigheter?:awsm:

Dem varar inte i evigheter? :awsm:
Och sen kan man ju säga att det redan finns en hel del stängda världar på .se trots att dem tekniskt fortfarande är öppna, t.ex v4,8...:(
jag tkr vi borde göra att alla måste adla barbs som första by :p
 

DeletedUser

Guest
Eller så sparar man barbarbyarna till dom där spelarna som man alltid får skit moral emot förr eller senare.. senare när dom tagit ett par barbarbyar tar man deras mainby och sedan barbarbyarna nästan gratis. :awsm:
 

Byhövdingen

Member
Reaktionspoäng
0
jag är säker på att ni alla nån gång kommer adla en barbarby. hur många har egentligen spelat med kyrka? man tjänar på att ta så många byar det går inom första kyrkans radie då varje by med kyrka ger ett mycket lågt antal platser till trupp.
 

DeletedUser

Guest
Det är så jävla många barbarbyar på denna värld så det blir nog en hel del barbaradlingar. Men han som du nämner gick det bra för men hur gick det för alla som adlade en spelarby ? Jag tror att dom som adlade en spelarby har större chans att växa sig stora. Självklart beror det också på poängen av byarna men en spelarby uppskattas mer.

Sen skulle jag bli förbannad om någon tog en barbarby inom min kyrkradie eftersom jag förlorar resurser då pga att jag inte kan farma mer. Sen ska man farma barbarbyar om dom typ bara kommer upp i 2k, finns ingen anledning att adla dom om dom är så små.

Sen så dyker det alltid upp sådana här trådar och lika fördjävlit så får trådskaparen pisk i baken när han försöker snacka över spelare till "barbarfrosseri teamet"
 

DeletedUser

Guest
Han jag nämnde? Nej, han är bara en av .net och .co.uk's bästa spelare någonsin och han bara råkade vara #1 tills han slutade (har jag hört iaf jag slutade lite innan honom) , så man kan nog säga att det gick bättre för honom än de som adlade spelarbyar.
 

DeletedUser

Guest
Intressant diskussion! Jag måste dock påpeka att jag inte anser att man kan ge ett korrekt svar på denna frågan såsom på många andra frågor inom tribalwars. Oftast så finns det (om man vill göra en korrekt bedömning) så mycket att väga in att det alltid är något man missar.

Barbadling - Fail or not?
För att veta om det är fail or not så måste vi dels se till ett specifikt geografiskt område, om det inte finns någon här som skulle vilja undersöka världskartan in i minsta detalj och påstå att alla har exakt samma geografiska förutsättningar. Sedan måste vi påstå att den personen känner till alla TWs spelare så att han kan bedöma vad som är ett hot och vad som inte är ett hot (fejknicks kan vara smärtsamma). Vad jag vill komma fram till är i alla fall att denna diskussion endast kan återspegla den enskilde spelarens tankar och geografiska förutsättningar. Visserligen kan man utefter det utläsa om majoriteten anser sig dra mest nytta av det ena eller andra alternativet, dock så skulle jag gissa på att det endast är den mer hängivna delen av TWs medlemmar som yttrar sig här. Med andra ord lär ingen absolut sanning komma ur denna diskussion, dock så kan vi konstatera att en majoritet av de mer hängivna spelarna anser att de tjänar på att adla andra spelare.

Själv tänker jag dock inte ta ställning och på så sätt avslöja vad mina egna planer är :p
 

DeletedUser

Guest
Jag kommer bara adla barbarer på denna värld :D
Jag älskar att uppfostra barbarer så dom kan kriga för mig :awsm:
 

Agamemnon

Member
Reaktionspoäng
0
Enligt mig kanar man mer pa det i varldar dar man inte kan ateruppbygga adelsman billigt, eller varldar dar adelsman ar lasta till en viss by. v8 och v10 ar bra exempel om man i v10 t.ex. hamnar med nagra ensamma adelsman langt bort fran sin front kan jag tycka att det ar battre o adla en barb nara den byn istallet for o behova lagga massvis av resurser pa att bygga om den i en ny by. Annars ar jag inte mycket for barbaradling mest for att det saknar nan som helst spanning. (ber om ursakt for att jag saknar åäö)
 

DeletedUser

Guest
jag är säker på att ni alla nån gång kommer adla en barbarby. hur många har egentligen spelat med kyrka? man tjänar på att ta så många byar det går inom första kyrkans radie då varje by med kyrka ger ett mycket lågt antal platser till trupp.

jag tar hellre en by som jag kan max inom 2 veckor än en by som tar 6 veckor att maxa. även om byn som tar 2 veckor kommer ha lite mindre trupper i det långa loppet.
 

vincitore

Member
Reaktionspoäng
0
Det är så jävla många barbarbyar på denna värld så det blir nog en hel del barbaradlingar. Men han som du nämner gick det bra för men hur gick det för alla som adlade en spelarby ? Jag tror att dom som adlade en spelarby har större chans att växa sig stora.

Trashcan73 rank 3 i världen adlade 27 av sina 60 första byar som barbarer, han lyckades bättre än alla andra ;)
 

DeletedUser

Guest
Trashcan73 rank 3 i världen adlade 27 av sina 60 första byar som barbarer, han lyckades bättre än alla andra ;)

om det är v8 som du menar så är den världen väldigt speciell

där handlar det inte om vad man andrar utan om hur mång aadlar man orkar skicka iväg. plockade själv ~25-45 10k byar om dagen i nån vecka på v8.
 

outlander

Active Member
Reaktionspoäng
1
Jag tvivlar absolut inte att det kan vara smart att adla barbs... fidel på v9 lyckades ju riktigt bra och hans två första var barbs...

Fidel är nog det sämsta exemplaret du kan använda, han växte endast pga att han tilläts det.


Jag tänker inte adla grått såvida jag inte besitter en väldigt god anledning till det.
 
Topp