Avskedstal till Värld 7

DeletedUser

Guest
Vänner - Världsmedborgare!

Vi befinner oss alla i ett kritiskt ögonblick i världshistorien.
Värld 7 är obalanserat, vi världsmedborgare kan inte fortsätta leka.
Vår värld kan förnyas eller fortsätta förstöras.

Det är dags att vakna och agera. Alla kommer att behövas oavsett storlek eller förflutet.
Vi är inte här utan anledning. Alla som lever idag har ett viktigt syfte.Dessa är hårda tider, men speciella.
Alla världsmedborgare har möjlighet att växa, att stå upp, och att vara redo för detta avgörande ögonblick i historien.

AN och den mörka sidan arbetar för att blockera Värld 7 genom hot, förnekande och övergrepp...

Dessutom agerar AN och mörkret för att förstöra de som arbetar för att föra Värld 7 till en högre och bättre nivå...

AN och den mörka sidan tycker om energin av förföljelse, hot och utplåning...

AN och den mörka sidan är dock livrädda för förändring, för föreningen av världsmedborgarnas goda krafter...

De vill vara kvar på denna lägre nivå av söndring, förföljelse och misstro. De känner dock rädsla inför nästa nivå och alla de världsmedborgare som kan vara med och vill befria Värld 7.

AN och den mörka makten i Den Sjunde Världen kan dock inte förstöras eller bekämpas med regelrätt aggression.
Den är alltför stark och tydlig, och det är fel strategi.
AN och mörkrets kan bara omvandlas när det konfronteras och hålls i schack med gemensamt försvar, enkelhet och öppen hjärtlighet. Så kommer även mörkrets lakejer att avslöjas.

Till de kommande och nya Världsledarna - Led Värld 7 med mildhet och visdom.

The ageless melody, yet unheard, will heal,
The healing vision, yet unseen, will lead,
The true leaders, yet unknown and quiet, will rescue



Till de som undrar..
"Personligen ger jag inte upp denna värld eller min kamp, men accepterar tillvaron som eremit, då jag inte aktivt och öppet kan stödja världens nya ledare. Nånstans där jag inte är jagad för mina åsikter, kommer jag hålla till. Just nu har mörkret isolerat mig och de utrotar med frenesi de fredens och fridens byar jag byggt upp"
 

DeletedUser

Guest
Wohoo, blir dina byar gråa nu?
Som dom ursprungligen såg ut?
Haha.. v.7 blir en fåne fattigare isåfall :(
 

DeletedUser

Guest
Adjö Dannemails, du gav lite krydda till v7!

celebrity-pictures-vader-puppies.jpg
 

DeletedUser

Guest
hejdå du gjorde forumet väldigt roligt att läsa ett tag xD
 

wafa

Member
Reaktionspoäng
0
"AN och den mörka sidan tycker om energin av förföljelse, hot och utplåning... "

Det är vad spelet går ut på...

Menmen Hejdå!
 

DeletedUser

Guest
"förföljelse, hot och utplåning... " "Det är vad spelet går ut på..."

Wafa - din kommentar är faktiskt överraskande egoistisk, felaktigt, och perspektivlös... eller så är du bara nån form av springpojke till just AN och mörkret i detta fall - hoppas inte det. Tänk om isåfall.

Spelet går ut på (t o m enligt TWs egen definition) - makt och ära

Världsmedborgarna förtjänar en världsmakt/ett världsstyre som baserar sig på ära och visdom - inte en makt som styr med mörker, hot och systematisk utplåning och förföljelse av små, ofarliga och fredliga enheter!

Världsmedborgarna kan forfarande ta chansen om de organiserar sig - därav mitt avskedstal och min önskan till dem som kan vara med och iscensätta den förändring som krävs.

mvh
 

DeletedUser

Guest
Hur många trådar ska du göra där du försöker få folk i mot AN ?
 

DeletedUser

Guest
visst har du rätt i att TW grundare tänkte på makt och ära. men inte på de sättet du ser de på. makt är vad du kan åsterkomma och få folk att göra lite som du vill(inom tw ramar) och äran är dina egna allierade tycke om dej(när du gör något bra elr dålit). inte vad dina fiender tycker. men du kan tyvär alldrig få all ära som finns. de AN gör att dom ser till att de är en makt och ära förblir så. dom krigar. som en general sa under de första korståget sa. do you whant peace, get redy to war. krig går inte att undvika. specelt inte i ett krigs spel.
 

DeletedUser

Guest
Dannemails frågan är: Vet du ens vad du snackar om? :D

Man fattar nada om vad du snackar om, AN krigade ner MoX-T så de flesta där vart gråa. AN vill spara adlarna till spelarbyar för att ngn gång få slut på v7 då de är %/spelarägda byar som man numera räknar...

Klart de inte vill att såna som du då ska adla barbarer som en galning :p
 

DeletedUser

Guest
Mox-T övergav sin stam/spelet för de hade just för många medlemmar av fel sort - de blev inte ens nedkrigade - bara attackerade (Om man ser nyktert på det - utan brun näsa)

AN anade givetvis att den stammen var "svag" och fylld av diverse rövare med storhetsvansinne - dock kanske inte så svag som det visade sig.... (Ingen kunde väl gissa det med så många byar och medlemmar)
(DEN gärningen faller dock givetvis inom ramen för vad ärofull krigsföring i en stam av AN's storlek borde innebära...)

Men en eller ett par sådana gärningar räcker inte för att någon permanent ska kunna komma undan (och med beröm av er) med systematiskt tyranneri och översitteri mot alla världsmedborgare.... även fredliga, ofarliga och små enheter, som inte ens konkurrerar på något sätt

Det är inte AN - av princip - jag vill ha bort från världsmakten - det är systematiskt och avsiktligt tyranneri och översitteri mot alla världsmedborgare och även småfolket.
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
dannemails kan du inte bara komma till insikt med att detta är ett krigsspel som går ut på att just, erövra andras byar (oavsett om motståndaren vill det eller inte)

Det är ju en himla tur att inte alla spelar som du, för vad skulle vi göra då när alla gråbyar tar slut? Sitta i en ring och hålla händerna och sjunga kumbaya? Blir nog lite långtråkigt i längden tror jag.
 

DeletedUser

Guest
Mirano - har jag nånsin sagt/påstått att det inte är ett krigsspel.... nej... det vet alla redan. Jag accepterar det och har gjort det hela tiden.

Däremot vill att jag att de förtryckta och tyranniserade ska ta makten över världen genom samarbete - vilket mitt avskedtal handlade om.
Hade gärna deltagit i det mer aktivt, men nu är jag isolerad och jagad av översittare som inte gillar samarbetsförespråkare.

sjunga cumbaya - är vad de stora gör redan... inte krigar de iallafall...

Det är hur man vinner.... vems byar och på vilket sätt man erövrar de byarna... som är intressant... (börja med att adla ut aggressiva översittare t ex)

Men fortsätt du på ditt modiga spår och "kötta" småttingar som inte ens i teorin kan slå tillbaka - "stor" krigare som du säkert anser att du är med ;-)

Din kommentar avslöjar att du inte bryr dig ett dugg hur du vinner - eller vilka du slår ut - det är en tråkig och fattig inställning på många sätt - särskilt om man är stor!

((Min OB Total är iallafall bättre än din - och du är den som trumpetar och mästrar om vad krig är - hehe - spring och göm dig igen och låt din stam göra jobbet ;-) ))

mvh
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tycker att i stort sätt alla stammar som har kämpat från 1 medlem till toppen har samarbetat bättre än dom flesta o_O?
Om dom sitter i toppen så kan dom väll inte bara och sitta lata sig med sina egna byar eller hur spelar du?

Sedan Mirano har ganska hög OB i dom små spelarnas ögon så varför borde han springa och gömma sig?

Och om jag nu skulle adla en spelare med 5 byar.. Ska jag plötsligt då börja bry mig om vem han är? hur han är och om jag verkligen ska adla honom?

Svara gärna på hur man ska göra då Dannemails?
 

DeletedUser

Guest
kan svara lite snabbt åt dej sayn of unadan. men mest ur min synvinkel.

ja du kan bry dej om vem den andra spelaren är får någon. prata med han utan att hota elr något sånt. om du nämner de faktum att deta är ett krigs spel och att bli adlad är en del av de. och tar han de som en man och säger att ja deta är ett krigs spel elr något liknade så är de ju bra. då vet du att han är en av de få spelare som apepterar de faktum att han blir adlad och blir inte arg över de. svarar han ovänlit och hotar så adlar man ju han kännslo löst så klart och skriver inget till han.

de jag menar är att du ska adla en person oavsätt om de är en bra elr dålig person. borde i sitt ytrande och sitt spelande.
 

DeletedUser

Guest
Däremot vill att jag att de förtryckta och tyranniserade ska ta makten över världen genom samarbete - vilket mitt avskedstal handlade om.
Hade gärna deltagit i det mer aktivt, men nu är jag isolerad och jagad av översittare som inte gillar samarbetsförespråkare.

Har du inte insett att AN inte har något problem med samarbetsförespråkare utan problemet ligger i ditt barbarfrossande.
För min del skulle du kunna få stå här och skrika om samarbete mot mörkret bäst du ville om du bara lät bli att samtidigt plocka barbar byar i en takt som inte liknar något annat på denna värld.
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Mirano - har jag nånsin sagt/påstått att det inte är ett krigsspel.... nej... det vet alla redan. Jag accepterar det och har gjort det hela tiden.

Däremot vill att jag att de förtryckta och tyranniserade ska ta makten över världen genom samarbete - vilket mitt avskedtal handlade om.
Hade gärna deltagit i det mer aktivt, men nu är jag isolerad och jagad av översittare som inte gillar samarbetsförespråkare.

sjunga cumbaya - är vad de stora gör redan... inte krigar de iallafall...

Det är hur man vinner.... vems byar och på vilket sätt man erövrar de byarna... som är intressant... (börja med att adla ut aggressiva översittare t ex)

Men fortsätt du på ditt modiga spår och "kötta" småttingar som inte ens i teorin kan slå tillbaka - "stor" krigare som du säkert anser att du är med ;-)

Din kommentar avslöjar att du inte bryr dig ett dugg hur du vinner - eller vilka du slår ut - det är en tråkig och fattig inställning på många sätt - särskilt om man är stor!

((Min OB Total är iallafall bättre än din - och du är den som trumpetar och mästrar om vad krig är - hehe - spring och göm dig igen och låt din stam göra jobbet ;-) ))

mvh

Jag har krigat mot stammar som har varit betydligt större och stammar som varit betydligt mindre än min stam. Alla har varit små spelare en gång i tiden, men detta är såväl ett krigsspel som ett strategispel. Där det gäller att kriga sig fram och använda den bästa strategin för att överleva. Du har uppenbarligen inte använt en särskilt bra strategi och då går det inte särskilt bra.

Att du tycker att vi enbart ska kriga mot de allra största stammarna visar ju hur lite du vet om att kriga i TW. Att ge sig på storstam efter storstam från första början är ingen smart strategi då man nog inte blir långvarig på denna världen, även diplomati är en del av spelet. Dessutom tar det ganska mycket på krafterna att möta en stor stam som aktivt krigar tillbax månad efter månad, vilket gör att man måste ha en paus med lite vila innan man går vidare mot nästa stort krig. Men detta vet såklart du inget om då du aldrig krigat. I denna vila rensar man sedan ut ogräs som växer till sig i sin trädgård ;)

Min OBA är betydligt högre än din. Och att din total OB är större än min kan ju till viss del bero på en stam som inte gillar dig eller? ;)
 
Senast ändrad:

DeletedUser

Guest
Sayn - Du har alltid ett val, vem du adlar, vilka du samarbetar med och varför - de som sägar att man inte har det valet - ljuger för sig själva och för andra.
(Varför jämför du Mirano med små spelare, han har ju många byar och medlem i en stor stam - han jämrar sig och försöka mästra om krig etc - jämför han med ärrade krigar istället)

blood angel - Jag är inte arg över att bli adlad, men en stam som AN (och andra stora gamar) borde syssla med ärofullare saker istället för "kötta" smått - därför hoppas jag de med bättre värderingar skall ta makten i Värld 7.

IloveMnM - Du gråter om barbarbyadlande - suck - Mamie, mamie.... buhuuu.... someone... snyft.... took a barbarian village... buhuuu.... snyft snyft, gråt gråt.
(Hade UA, Core typ barbarby-ätit sig in i era regioner - okay, men då hade det funnits andra, riktiga skäl att bry sig...)

Mirano - du vill så gärna mästra o trumpeta om vad krig är - du har ju inte ens behövt försvara dig - haha - det säger allt om din personliga angrepps-filosofi och erfarenhet på krigsfältet.
(Men ta du din paus och göm dig fegt i flocken med din trumpet, hehe - de tar säkert hand om dina tårar med)


De som överlevt V7 tack vare en brun näsa och tveksam moral - kan ju stå där när segerfotografiet tas och låtsas känna sig stolta - men den bruna näsan kommer lysa förevigt.

Nej, hoppas det finns ädla krafter kvar i Värld 7 - jag hoppas de samlar mod och samarbetar för en världsmakt rakt igenom ädel =)

(De som syndat - kan alltid göra bättring också - innan domedagsklockan ljuder - och Värld 7 möter sitt öde)


Med vänliga hälsningar :)
 

Mirano

Member
Reaktionspoäng
0
Mirano - du vill så gärna mästra o trumpeta om vad krig är - du har ju inte ens behövt försvara dig - haha - det säger allt om din personliga angrepps-filosofi och erfarenhet på krigsfältet.
(Men ta du din paus och göm dig fegt i flocken med din trumpet, hehe - de tar säkert hand om dina tårar med)

Är väll inte mitt fel att de jag attackerat inte attackerat mig :S

Att du ens har mage att slå ner på stammar och spelare som försöker kriga när du själv aldrig vågat dig på det. Jag har aldrig påstått mig vara den största krigaren på V7, långt därifrån. Men jag försöker iaf vilket man inte kan säga om dig.

Jag har absolut inget att skämmas för på V7, jag har spelat spelet på rätt sätt vilket gjort att jag är där jag är idag. Genom samarbete i krig och diplomati.

Någon som däremot borde skämmas är du, men det är du för envis för att förstå.
 

DeletedUser

Guest
Skämmas? Våga kriga? - haha - jag är mitt uppe i ett överfall från tårögda besser wissrar? (Du ska nog inte prata om mod överhuvudtaget ;)

Kom tillbaks när du krigat lite - att skicka anfall på spelare som inte kan göra motattacker - njaa - vet inte vilken måttstock det skulle kallas mod på....

Du lever - det är väl den enda konkreta merit du har.... fast jag undrar... sniff, sniff... din näsa har nog en brunaktigt nyans.... anar man ;)


mvh
 
Topp