Argument för ett hårdare rättssystem

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

-Vendetta-

Medlem
Reaktionspoäng
0
Det läskigaste med dödsstraff är när dem två månader senare kommer på att det inte alls var "Kalle Svensson" som var skyldig utan det var "Per Nilsson".

Wops..:rolleyes:

Förlåt om jag frågar, men hur jävla dum får man vara? Att ens diskutera om dödsstraff är ok eller inte är ju bara sjukt.
 

DeletedUser

Guest
Rock Lee's instruktioner för svenska regeringen för att bättra på Sveriges rättssystem samt Sveriges ekonomi:
  1. Inhandla en mindre ögrupp långt från civilisationen, exempelvis någon del av Svalbard
  2. Inhandla ett par hundra videokameror och rigga upp runt om på öarna
  3. Döp öarna till lite catchiga namn som Sexförbrytarön, Våldsbrottsön och Mordön
  4. Placera ut vakttorn runt om och försäkra alla att det inte går att rymma
  5. Samla alla grövre förbrytare i de olika kategorierna på ett par båtar och skeppa dom till sina öar.
  6. Starta sända allting live från det att ni släppt av dom på ön.
  7. Ta betalt 110:- i månaden för att kunna se livesändingen online, ha även en gratis "höjdpunkters sändning" i sann Big Brother anda en gång i veckan
  8. Vola! Problem solved!

Jag kommer anta att ingen har några invändningar och åberopa min seger nu.

YAAAAY!!!!
 

DeletedUser

Guest
Tycker inte vi borde lita på en ninja med pottfrilla och gröna kläder.
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Förlåt om jag frågar, men hur jävla dum får man vara? Att ens diskutera om dödsstraff är ok eller inte är ju bara sjukt.

Vad gör denna del mer sjuk än att diskutera hårdare alt lösare rättssystem i Sverige? Dödsstraff är ändå en del som passar in i det topic som denna tråd har.
 

DeletedUser

Guest
Den här tråden skapar mer tjafs än den gör nytta :( Kanske skulle skapa en om politik med :p
 

Efra

Member
Reaktionspoäng
0
Den här tråden skapar mer tjafs än den gör nytta :( Kanske skulle skapa en om politik med :p

Då blir vi nog bannade för det :rolleyes:

Det är ju som att diskutera om Tortyr är rätt eller fel.

Nja, jag ser inte direkt dödsstraff och tortyr som jämnlikar i denna fråga. Visst kan det likställas beroende på formen av dödsstraff men annars ser jag det som vitt skilda saker.
 

DeletedUser

Guest
Tanken är inte att de ska lära sig något av det hela! Som jag skrev tidigare hävdar många att sexbrottslingar inte kan förändra sig, alltså är rehab onödigt, då är ett nackskott bättre att ge dem direkt! En kula kostar betydligt mindre än ett pars år rehab.

om du tycker så.. då behövs det ju fan inge fängelse eller hur? om du tänker på saken är det människor också som också gör mistag som du och jag! föresten så om du skjuter en människa för ett mord så har du gjort samma sak eller hur? det fortsätter bara!
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Dom har förstört livet för 1 eller mer människor så jag tycker dom har förbrukat sin rätt att leva. Tyvärr har jag ingen förståelse för sexbrottslingar. Och absolut inte dom som vänder sig till barn :( Eller stena dom till döds som dom gör där nere i arabländerna eller där nånstans. Ännu billigare än ett skott :D

precis vilken turist attraktion:eek: alla vill ju kasta stenar på pedofiler, vi kommer ju tjäna pengar på sexbrottslingar:p:p
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Är emot allt som har med sexbrott att göra, vidrigaste som finns. Tycker att mord är mindre allvarligt om det är en "bra" orsak. Men sexbrott helt utan orsak är nog fan det värsta brottet!

Gangbang med tvång på pedofiler och våldtäktsmän! No wait...
 

DeletedUser

Guest
Är emot allt som har med sexbrott att göra, vidrigaste som finns. Tycker att mord är mindre allvarligt om det är en "bra" orsak. Men sexbrott helt utan orsak är nog fan det värsta brottet!

Gangbang med tvång på pedofiler och våldtäktsmän! No wait...

Mord är det värsta som finns¨.

Livet är det enda du egentligen äger här på jorden, ingen människa har rätten eller makten att avgöra hurvida ditt liv ska sluta eller inte.
 

DeletedUser

Guest
Mord är det värsta som finns¨.

Livet är det enda du egentligen äger här på jorden, ingen människa har rätten eller makten att avgöra hurvida ditt liv ska sluta eller inte.

Låt säga att du blev utsatt för en groteskt våldtäkt där hela ditt underliv vart förstört. Kanske får använda stomipåse resten av ditt liv eller din 8-åriga dotter blev utsatt för en flera timmar lång gruppvåldtäkt som totalt förstör både ditt/dotters psyke för resten av er liv. Blir aldrig människa igen. I det läget skulle man nog önska att man hellre blivit mördad istället för att gå med skammen och minnena restan av sitt liv :(

Nä mord är inte värre än att låta en människa bli förstörd för resten av sitt liv. Det är en ren förskoning jämfört med vad man kan råka ut för. Välj själv kanske... Ett livslångt helvete? Eller en snabb död?
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Jag förstår båda parters syn i detta, på vilket som är värst.

Men skulle vilja lägga in att ett mord kan lätt ske (blir väll oftast kallat för "Vållande till annans död" i dessa fall dock) när t.ex. en fet tant sätter sig på en spinkig pojkvän osv. Dådet är gjort, men du ville ju inte görat. Vredemord osv finns oxå.

Medans en våldtäckt, ja, då har du bestämt dig för att begå detta hemska, inge som bara råkar ske. Så kan ofta ligga mer "ond tanke" bakom en våldtäkt så säga.

Men samtidigt så påverkas det oxå på olika sätt. En våldtagen person kan leva vidare, finna kärleken osv, folk runt henne (eller i visa fall honom) finns kvar och ingen har familjemedlem förlorar helt en nära kär person.
 

DeletedUser

Guest
Jag förstår båda parters syn i detta, på vilket som är värst.



Men samtidigt så påverkas det oxå på olika sätt. En våldtagen person kan leva vidare, finna kärleken osv, folk runt henne (eller i visa fall honom) finns kvar och ingen har familjemedlem förlorar helt en nära kär person.
En våldtagen person/barn blir mördad ofta mentalt istället. Dom stänger av världen och går in i sin egen lilla bubbla. Det om nåt påverkar även den persons omgivning. Det blir väldigt sällan detsamma efter en sån traumatisk upplevelse.
 

Brightside

Member
Reaktionspoäng
0
Låt säga att du blev utsatt för en groteskt våldtäkt där hela ditt underliv vart förstört. Kanske får använda stomipåse resten av ditt liv eller din 8-åriga dotter blev utsatt för en flera timmar lång gruppvåldtäkt som totalt förstör både ditt/dotters psyke för resten av er liv. Blir aldrig människa igen. I det läget skulle man nog önska att man hellre blivit mördad istället för att gå med skammen och minnena restan av sitt liv :(

Nä mord är inte värre än att låta en människa bli förstörd för resten av sitt liv. Det är en ren förskoning jämfört med vad man kan råka ut för. Välj själv kanske... Ett livslångt helvete? Eller en snabb död?

Dessa argument var det jag tänkte på när jag skrev det tidigare. Var bara för trött för att kunna formulera mig.
Såklart förstör mord för resten av familjen och vännerna, men personen själv slipper uppleva att bli våldtagen, och leva med minnena. Det beror ju såklart också på vem personen är. Vissa tar det mindre hårt än andra
 

DeletedUser

Guest
asså nu snackar ni ju också om den värsta sortens våldtäkt, det finns ju också lite "vanligare" form av våldtäkt med drogningar och alkoholpåverkan och dylikt.
Sen att man blir förstörd för resten av livet, ja det gäller ju en del, absolut, men det GÅR att leva vidare. Man har ändå ett val, att det går att leva vidare. Just det här med att förstöra någons liv för all framtid går att göra på många andra sätt också, t.ex. ständig mobbning och sådant. Där finns det också många som tar livet av sig, eller bara mår fördjävla dåligt i resten av ens liv.

Därför tycker jag det är självklart värre med mord.
 

Rutkowski

Member
Reaktionspoäng
1
Att säga att livet är över när man blivit våldtagen är att spotta på offren och nedvärdera dem till en enda sak; offer. Jag känner flera som blivit utsatta av övergrepp som lever helt normala liv. En tjej blev våldtagen systematiskt av sin far i nästan tio år och är nu gift med två barn och en annan som blev våldtagen på en festival är nu förlovad med planer på att gifta sig. Med detta vill jag inte nedvärdera händelsen, snarare tvärtemot, men att säga att ett liv är förstört eller slut för att man blivit våldtagen är okunnigt och rent av idiotiskt.

Sedan så är de som förespråkar dödsstraff av någon art inte ett dugg bättre än de som de vill avrätta. Ni är inte bättre än djur då dödsstraffet är en kvarleva ifrån de djurlika tankesätten som brukade forma våra straffsystem. Det märks att ni som vill ha människor stenade inte har en aning om hur världen egentligen fungerar då det är ett av de mest brutala straffen som finns i vår värld; jag skulle aldrig önska det på min värste fiende.

Och att säga att rehabilitering inte funkar är idiotiskt; vad som inte funkar är rena straff. I USA har de över en procent av sin befolkning i fängelse för att de bara satsar på straff med hårda lagar medans i Sverige så har vi en enormt låg, relativt sett, återfallsbrottslighet och använder alternativa straff för att återintegrera brottslingar i samhället igen med mycket god effektivitet. Kan säga av egen erfarenhet att om jag åkt in på ungdomsvård för vad jag gjorde när jag var yngre så skulle jag med nästan hel säkerhet vara yrkeskriminell vid det här laget. Istället så gav samhället mig en extra chans och den har jag tagit vara på sedan dess.

Sedan så är det rätt, det är sjukt att brott så som brott mot Upphovsrättslagen straffas så hårt som det gör jämfört mot andra brott men det bör snarare vara ett tecken på att göra något åt det första snarare än det andra.

Till sist så vill jag nämna att de som vill göra detta till en invandringsfråga är idioter. Sorry, men det är ni.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp