Adelsavstånd

Vad tycker ni?

  • Öka adelsavståndet

    Röster: 13 18,1%
  • Gör så att hoppbyar är tillåtna

    Röster: 37 51,4%
  • tillåtna hoppbyar + längre adelsavstånd

    Röster: 14 19,4%
  • reglerna är rätt som de är

    Röster: 8 11,1%

  • Totalt antal röstare
    72
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Många irriterande spelare här, kanske är dags för admin att yttra sig i frågan?
 

DeletedUser

Guest
Helt klart ska hoppbyar va tillåtet!

Nej charmen för detta spel försvinner mer o mer...

Slutar väl som med mycke annat folk slutar spela massa rabarber byar får "lill erik" o plocka o vinna världen ett par hundringar till innogames de e livet de!
 

Exoclyps

Member
Reaktionspoäng
0
Så ni menar att när jag krigat färdigt i norr så kan jag inte kriga i syd förrens en spelare lägger upp sig för internadling? Så istället för att få en by eller två utav en stammedlem så jag kan fortsätta lira, så måste jag vänta på att någon annan slutar lira?

Aja, det är ju ett sätt att få världen att dö ut fortare...
 

DeletedUser

Guest
Kan bara hålla med er andra. LÅT BLI VÅRA HOPPBYAR! Har en känsla av att jag inte är ensam om att tycka att det blir lite onödigt att, åtminstonne, betala premium när man ändå inte kommer någon vart. Att skippa premium och bli en "ett par gånger i veckan inloggare" är kanske första steget för flera av oss och sedan slutar folk på löpande band... Min framtidsvision om dessa förändringar går igenom...
 

DeletedUser

Guest
Hoppbyar har alltid funnits , sen verkar reglerna gälla för olika spelare/stammar/ vem man frågar/ dag till dag . Vi betalar pengar för att spela detta spel och betalar med massor av timmar , ska nån då sitta och bestämma med pekpinnen vad man får göra och inte göra med sina byar

Snart får vi väl varningar när vi anfaller fienderna i massiva anfall för vi är fega eller så kommer nya reglen där man inte få samköra på samma spelare inom stammen för att puscha fram en annan spelare . kanske är pusching att rensa åt en stampolare med ?

tjusningen med detta spel numera är ALLTID en ticket innan du gör något i spelet för att vara säker på att slippa en bann
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
OM man ska ha en sån här regel ska den vara täckande över ALLA världar, för i ex V5 är det ju tillåtet men i V3 förbjudet, för mer exakt info hänvisar jag till Benzocaines inlägg!

Personligen är jag för det här med hoppbyar då det räddade kriget mot MASH för min del under min tid i WCW, men jag kan även se detta ur admins synsätt. På sätt och vis är det ju pushing att låna ut byar då du ger en oerhörd fördel för en annan spelare på ditt kontos bekostnad. Men att sätta en regel som hindrar oss spelare från att nyttja det här med hoppbyar för strategiska fördelar är ju absurt, ponera att jag ligger i t.ex K32 och min stam går ut i ett krig som ligger i K45 (det var mitt ursprungsläge när wcw gick in i kriget mot MASH) når jag med adel? Nej det gör jag inte, ska jag då som spelare behöva vänta tills någon spelare slutar och ska internadlas innan jag ens får en chans att komma till fronten? Det kan ta VÄLDIGT lång tid och risken är att man ledsnar på att enbart kunna skicka rens/deff, man vill ju gärna kriga till sig byar också, denna regel förhindrar spelare i min sits mot MASH från att ens kunna få chansen att adla byar av fienden.

Sen så är ju reglerna så luddiga så man kan kringgå dem hur enkelt som helst egentligen bara man orkar leta kryphål i dem, ett sätt att kunna kringgå denna är ju att man först rensar "hoppbyn" och sen adlar den, då har du ju krigat till dig den? Eller vad defineras som att kriga till sig en by?

Jag hoppas supporten ändrar på denna regel väldigt fort faktiskt, för denna är total katastrof ärligt talat!
 

DeletedUser

Guest
håller med miffo:t här, det är en fördel för alla stammar i krig och i fredstid, ta t.ex.
wcw-tjekan kriget, då tjekean tog självmord, jag kom ihåg att det var många som vill flytta sig till det området då och hoppbyar var i de flesta fall lösningen på detta problem. skulle inte förvåna mej om alla stammar på v.3 har praktiserat det här. utan att ticket har skickats in om det.

men jag skulle vilja att den här disskussionen flyttades till nåt ställe där alla världar kan se den,
för det här nog något som alla världar använder mer eller mindre och dessutom har stor nytta utav det.

man blir inte lika låst i sin position som den nya "kyrkan", tycker att den här konstarten ska bli tillåten, för att spelare ska kunna sprida ut sej och växa. växer man så känner man nog lättare spelglädje än att man sitter i ett hörn och hoppas på att det ska bli krig eller att grannen skulle hoppa ut ur det högsta tornet i borgen.

det är fördelar för alla stammar i det här, man ska se det som en möjlighet för båda stammar i ett krig att kunna flytta till fronten och växa. eller i fredstid att man ska kunna flytta till områden med större möjligheter att adla upp sig.

en konfunderad
 

DeletedUser

Guest
Jag tycker att hoppbyar ska vara tillåtna, absolut!

Jag ligger på K78 och tänk om jag någon gång vill ner mot K16 , hur ska jag klara den förflyttningen utan att hoppbyar är tillåtna?
Jag tycker att spelare ska få röra sig fritt på världen och sedan att hoppbyar är tillåtna på v5 som jag hörde nåt om?

Aja, jag hoppas att någon admin kan komma in och svara här någon gång...
 

miffo123

Medlem
Reaktionspoäng
0
men jag skulle vilja att den här disskussionen flyttades till nåt ställe där alla världar kan se den,
för det här nog något som alla världar använder mer eller mindre och dessutom har stor nytta utav det.

Satt just och funderade själv på detta ärligt talat, för detta är som du säger något som rör ALLA i tw utom de i V4, för där kan man inte adla byar av stamkompisar ^^
 

DeletedUser

Guest
Framförallt måste admins vara konsekventa.

* Det är helt orimligt att tolkningen av reglerna ska vara olika på olika världar!
* Det är helt orimligt att tolkningen ska vara att man får internadla hur som helst utan att skicka in en ticket och en månad senare inte ens få låna en by tillfälligt.

Angående pushing så vill man väl beivra att spelare skapar konton med enda syfte att bygga upp byar och trupper för att gynna sitt eget konto. Varför då tillämpa regler som försvårar samarbete? Att samarbeta för att hjälpa sin stammis till fronten är inte pushing enligt den definitionen jag just nämnde.
 

DeletedUser

Guest
Nytt svar:

Hej igen!

Nu har jag tagit det här ärendet till högre instanser, och ni har ett OK att göra såhär för den här gången, då vi ser att detta inte är tydligt utskrivet i våra regler.
Dessa regler är nu under omskrivning, och jag vill tacka er för att ni uppmärksammade oss om detta.

Det kommer att tillkomma en regel som gör detta till en form av pushing, om detta inte sköts på rätt sätt. Detta är något vi för närvarande bearbetar.

Men som sagt, ni har OK att göra detta byutlån för den här gången, och jag vill tacka så mycket för att ni uppmärksammade oss om att reglerna behöver bättras på lite.

Med Vänliga Hälsningar
***** "*********"
Tribal Wars Team
 

DeletedUser

Guest
VAD FAN GÖR ADMINS....

TRIBALWARS förklarar för fan frågan till allt med så f u ck ii ng pushing å GÖRA....


Vad står tribalwars för igentligen... står det för individuellt krig eller står det för stamkrig och i en stam så ingår det flertal spelare...


Vad fan har admins med stammerna att göra... I en stam ska spelarna i den stammen avgöra hur den ska drivas.


Är så trött på skit som pushing och allt annat skitt som det säkert finns gott om...

måste man fan skicka in ett ticket för att fråga Hej admin det är så att jag tänkte adla en barbarby på 116 poäng är det tillåtet då jag har över 4 miljoner poäng...


Jag anser att det dära är pushing, att stora spelare adlar små barbarbyar för små spelare får aldrig chansen att ta byar men INTE fan när man lånar eller ger ut en by till en stammis eller hellt enkelt till en alierade om det för en å samma syfte.

Se nu till å skärpa er ADMINs för det är inte ni som sitter å pröjsar mitt och alla andras prenium och det är inte ni som bygger upp mina byar och adlar byar ått mig eller hellt enkelt skickar trupper villt i v3...


Auuuuch där kom den
 

DeletedUser

Guest
Man vill ju bara skita i att betala prem eller lägga ner helt.
 

DeletedUser

Guest
Ja vafan, dags för någon hacker att göra en attack? ;) Själv är jag under nyligen påbörjad upplärnings period xD. Nej, men seriöst, dags för någon admin att svara i denna tråd? Tycker du bör hänvisa dem hit Darkdwarf. Det är ju trots allt vi som spelar spelet som borde bestämma?? Ty, det är ju vi som använder reglerna och påverkas av dem.
 

DeletedUser

Guest
Pushing är per definition att man skapar ett konto för att gynna ett annat så att det andra kontot ska få fler byar och/eller deff. Att en aktiv spelare tillfälligt lånar ut en by för att en annan aktiv spelare ska komma närmare fronten kan inte under några som helst omständigheter vara pushing.
 

DeletedUser

Guest
Pushing är per definition att man skapar ett konto för att gynna ett annat så att det andra kontot ska få fler byar och/eller deff. Att en aktiv spelare tillfälligt lånar ut en by för att en annan aktiv spelare ska komma närmare fronten kan inte under några som helst omständigheter vara pushing.
Kallar det strategi ja då krigen flyttar sig så läre spelarna göra det med , att ligga 200 tim bort från krig gör att man inte ens kan spela spelet och då tröttnar dom och lägger hellre av , men kanske det TW eftersträvar? att spelarna ska lägga av så inkomsterna sjunker så dom får lägga ner allt och tillbringa tiden med annat
 

lord lobo

Member
Reaktionspoäng
1
Har för mig att jag har skrivit ett svar på detta i en tidigare tråd då det var på tapeten förra gången. Men skitsamma, somliga saker behöver tydligen förklaras mer än en gång!

Att ta bort möjligheten till hoppbyar är att säga till alla stammar i utkanterna att de måste anfalla stammarna som står i vägen mot mitten eller dö. Det tar helt bort meningen med att ha en allians med en stam bredvid sig då de i många fall enbart kan skicka off och aldrig få njuta av att adla fiende byar förrens stammen som står i dess väg får ett internadlingsprojekt som de skänker bort till den yttre stammen för att ta sig fram till fronten. Och hur många stammar skänker bort en hel spelare?

Det roliga i detta är att hur man än resonerar kring hoppbyarna och internadling så är det i princip exakt samma sak! Enda skillnaden är att spelare skall sluta och skänker bort byn. Skall inte det räknas som pushing då? Det är ju extremt bra hjälp till de spelare som hinner boka upp sig på ett gäng byar. Och spelaren får ta dem utan strid dessutom!

Scenario två är ju att en spelare släpper en by under två veckor för att en annan spelare skall kunna bygga adel i närheten av fronten och på så sätt ha en chans att ta sig fram. Då får den hoppande spelaren kanske bara en eller två byar, istället för som vid internadlingen, ett helt kluster.

Min fråga blir då helt enkelt: Hur skiljer sig dessa två scenarior från varandra när det gäller att pusha en spelare? Jag skulle säga att om ni vill sätta stopp för pushing då får ni sätta stopp för internadlingen som den ser ut idag (något jag verkligen INTE förespråkar!!) Eller så får ni acceptera att byarna en stam har är stammens ägodel, inte spelarens (något som jag verkligen förespråkar!!)

Att komma och säga att det inte varit tillåtet är fullständigt skitsnack. Jag vet att alla våra fiender från förr och nu gjort exakt detta. Jag vet också att alla spelare i MASH alltid varit redo att släppa en by eller två några veckor för att en spelare är trängd. Så det första ni kan göra då, om detta nu är sådan hemsk pushing, det är att banna hela MASH. Och tittar ni i statsen så tror jag nog att ni hittar ett par (40?) stammar till som gjort exakt samma sak.

Vart vill ni komma med att ruta in spelare som fastnat i ett läge pga tillfällig inaktivitet, startat sent, startat fel eller bara inte haft det rätta flytet för att komma till fronten? Med stor makt kommer stort ansvar, det ansvaret ni har är inte att stoppa enskilda spelare från att komma närmare en front. Det är att se till att ingen fuskar så att vi alla, alla inklusive de i svårt läge, skall kunna ha kul i detta spel. För att ha kul i detta spel så behöver man adla byar ibland. Annars blir det jäkligt tråkigt kan jag lova!

Så tänk igenom detta noga innan ni beslutar er för att säga ja eller nej till hopp-byar. Dels räknar nästan ingen spelare det som pushing och dels är pushingen betydligt större vid internadling. Och till sist: Inse att detta är ett spel där man samarbetar!! Annars kan ni också ta bort möjligheten att skicka resurser, möjligheten att deffa andra spelare och framför allt, möjligheten att flera spelare anfaller samtidigt. Ni om några borde förstå att detta spel enbart kan vinnas med hjälp av samarbete inom stammen, vad det än gäller. Inskränk inte vår möjlighet att hjälpa våra stamvänner, det ger er bara mer och onödigt arbete istället för att ägna er åt andra, viktigare saker.

Over and out
 

Gugroj

Member
Reaktionspoäng
2
Låser tråden då trådskaparen har fått svar i ticket.
Vi håller på att skriva om reglerna, detta beräknas vara klart till slutet av helgen.

Att just denna situation har uppstått är pga. ett missförstånd. Dessutom har ticketen skickats in märkt som v1, därför är det inte jag som svarat utan admin för v1.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp