Adelsavstånd

Vad tycker ni?

  • Öka adelsavståndet

    Röster: 13 18,1%
  • Gör så att hoppbyar är tillåtna

    Röster: 37 51,4%
  • tillåtna hoppbyar + längre adelsavstånd

    Röster: 14 19,4%
  • reglerna är rätt som de är

    Röster: 8 11,1%

  • Totalt antal röstare
    72
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

DeletedUser

Guest
Nu när regler ändrats och man inte får ha hoppbyar längre så kan det leda till att spelare blir helt instängda och inte kan expandera längre. Vad säger ni, ska vi öka maximalt adelsavstånd, eller kanske göra så att man får ha hoppbyar igen?

Ticket i frågan:

2009-11-23 23:09:19

hej
jag kommer att låna ut min by xxx|yyy till ****** under en stund så att han kan komma närmare vårat krigsområde mot WCW. hoppas att det går bra.

MVH
********

******* 2009-12-01 18:02:59
Hej ***********,

Jag vill varmt rekommendera att låta bli detta, eftersom det räknas som en form av pushing, även om det är inom stammen. Det är inte heller tillåtet att byta byar med varandra för samma ändamål.


Med Vänliga Hälsningar
***** "******"
Tribal Wars Team

2009-12-01 18:17:47
med tanke på att jag kommer att få tillbaka byn sen, så ser inte jag på vilket sätt som det är en kontopushing. dessutom så har både jag och andra i min stam använt det för att ha möjlighet att komma närmare fronten förut.

MVH
*******

******* 2009-12-02 21:41:21
Hej igen

I det här fallet räknas det som pushing, då det är den bedömning vi i teamet gör i detta fall. Kort sagt, det är inte tillåtet. Du ger först bort en by, för att sedan få tillbaka den. Att "ge bort" byar, eller på annat sätt låta byar byta spelare på ett fördelaktigt sätt, där mottagaren inte behöver kriga till sig byn är endast tillåtet vid internadling, när en spelare slutat.
Kort sagt, utlåning är INTE tillåtet, då detta räknas som pushing.

Har ni gjort likadant tidigare är det en fin indikation till mig att jag ska hålla ögonen öppna på er för liknande händelser i framtiden.

Med Vänliga Hälsningar
***** "******"
Tribal Wars Team

Tidigare ticket som skickades till moden i föregående konversation:

hej
jag kommer att låna ut byn xxx|yyy till min stamkompis ****** då han vill komma till fronten. jag kommer att få tillbaka byn så snart han tar en by av fienden.

MVH
********

****** 2009-11-23 23:29:20
Hej *******,

Det är okej.

Med Vänliga Hälsningar
****** "*****"
Tribal Wars Team

Tillbaka till den första konversationen

******* 2009-12-03 12:52:04
Hej igen.

Jotack, den har jag sett. Av den anledningen har jag även diskuterat detta med en av våra högsta chefer samt en serie andra admins, och pga av detta så ska reglerna förtydligas, då detta inte är tillåtet. Oavsett om ni har fått göra det förr, så är det inte tillåtet på denna värld, då det räknas som pushing.


Med Vänliga Hälsningar
**** "******"
Tribal Wars Team
 

DeletedUser

Guest
Göra hopp-byar tillåtna.

Adelsavståndet är ju bra som det är tycker jag o:
 

DeletedUser

Guest
tycker adelsavståndet ska ökas så de blir dubbelt så långt som de är nu om regeln om att låna hoppbyar ej tas bort, rent förjävligt att admins svarar helt olika beroende på vem man får svar ifrån när man skickar in ticket!
 

DeletedUser

Guest
En fars är det helt enkelt... snälla söta rara låt oss spela om det hela utan regler som gynnar simcity spelare och söndagsloggare... det finns ingen plats för dem längre på V3 i alla fall! Dagens känga till regeländrare och paragrafryttare...

Dalezzad
Generallöjtnant
nWcW-K
 

capitan

Member
Reaktionspoäng
0
Tycker oxå hoppbyar ska va tillåtet, fattar inte vad dom tänker med... inga hoppbyar=spelara blir instängda, tröttnar och slutar= dom förstör spelet och tjänar mindre pengar på färre betalande premiumkonton
 

DeletedUser

Guest
Nja. Jag tycker att hoppbyar ska vara tillåtna, men med bra planering ser man till att alltid ha spelare i fronten och aktiva spelare ser till att alltid ligga där. Det är slitigt att försöka ligga i fronten i en stam som -ST2- men jag har lyckats och alla som är aktiva kan också göra det.
 

DeletedUser

Guest
jag anser att vad jag gör med mina byar är min ensak.
Så länge jag inte ger ALLA mina byar till EN spelare kan jag inte se att det skulle vara någo form av pushing.
By byten ska vara tillåtet, Hoppbyar skall vara tillåtet.

Med dessa allt mer tillkrånglade regler blir det väl snart förbjudet att adla byar.

Dessutom att inte få byta byar med varandra inom stammen är ju dumt det oxo.
Nu får man inte tydligen nyttja strategi heller i viss mån.
 
Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser

Guest
Tycker att det verkar vara ganska så entydigt vad spelarna själva på värld 3 tycker. Verkar dessutom vara samma ståndpunkt från bägge sidor i konflikten....

Skall bli intressant att se när det kommer en regel om att andra spelare in får rensa de byar man skall adla.... Snacka om att underminera fördelarna med aktiva stammar med spelare som har ett gemensamt intresse av att vinna tillsammans... Inte alltför många krångliga regler utan ett rättvist system som ger alla förutsättningar för att spela aktivt.
 

DeletedUser

Guest
jag anser att vad jag gör med mina byar är min ensak.
Så länge jag inte ger ALLA mina byar till EN spelare kan jag inte se att det skulle vara någo form av pushing.
By byten ska vara tillåtet, Hoppbyar skall vara tillåtet.

Med dessa allt mer tillkrånglade regler blir det väl snart förbjudet att adla byar.

Dessutom att inte få byta byar med varandra inom stammen är ju dumt det oxo.
Nu får man inte tydligen nyttja strategi heller i viss mån.

Amen Deus. Precis min åsikt. Har man lagt tiden på att adla/bygga upp dem så borde man få bestämma över den med. För att ge ännu en dimension till det skulle jag vilja ha en "överge" knapp för at göra en barbarianby av nån man vill bli av med.
 

DeletedUser

Guest
Jo...detta var uppe för ett tag sedan.
En stor majoritet ansåg att vi spelar TRIBAL WARS, vilket är ett spel som man spelar ihop i en stam och gör allt för att hjälpa varandra. Annars kan man skrota detta spel och starta upp ett nytt som heter Singel Wars....verkar ju upphetsande att inte ha någon gemenskap mm.
Nu verkar det som om dom fortfarande inte lyssnar på sina kunder som trots allt betalar in en hel del premium.
Ett par exempel på spelare som blir bannade pga. detta i externa forumet så kommer folk sluta köpa den tjänsten och det innebär att världen dör= inga inkomster.
Så hur vill Tribal Wars ha det framöver är min fråga till dom?
 

DeletedUser

Guest
Var det inte det här vi hade en diskussion om för ca 6 månader sen?
Efter en hel del vilda protester och diverse banningar så ändrades väl regelverket så man fick "ge" bort byar för strategiska skäl, eller är jag helt fel ute?

http://forum.tribalwars.se/showthread.php?t=12424

Du kommer som en räddare i skinande rustning och visar oss alla vad som sagts.
Det står ju där klart och tydligt att det är tillåtet. (kan det ha ändrats igen???)
 

DeletedUser

Guest
Det konstiga är att det är fullt tillåtet att byta byar på V5, till och med utan att skicka in en ticket innan - i alla fall för mina fiender.

Edit:

*** internadlas men ändå tar han byar av en spelare. Det är en regelöverträdelse. Ett konto som internadlas får inte expandera.

MVH,
/Benzocaine

*** 2009-11-03 11:55:24
Hej Benzocaine,

Inget har hänt har, rena kollisioner. Inget uttalat att han internadlas.

Med Vänliga Hälsningar
***

[övertagningar från TWSTATS] Länk

SUCK! Ska de komma undan med detta också? Det kan knappast vara någon kollision att *** adlar byn 2 månader efter ***.

Hänvisar även till denna by:

[övertagningar från TWSTATS]

Båda dessa byar har internadlats av *** efter att jag har rensat dem.

*** 2009-11-04 06:32:14
*Personen i fråga har inte kö
*Har inte uttalat att han/hon skall sluta
*Det rör sig om ett par byar.

Erfarenhet säger att om jag tappar 2 byar ger jag hellre till vän än fiende.

DOCK skall tilläggas att om det fortsätter ses det inte som ett "par" byar. Blir detta en vana kommmer kontot förmodligen låsas som sagt.

Med Vänliga Hälsningar
***

2009-11-04 09:43:21
Så det är alltså helt OK att ge bort byar inom stammen på det sättet?

*** 2009-11-04 10:49:05
Titta på reglerna.

Man är tillåten att inom viss ram att ge bort byar vid fronten, sen om man adlas kan... man ge bort byar rent tekniskt sett. Vet att reglerna är luddiga, 2 byar ser jag inte som ett problem med fortsätter det, ja då är det ett regelbrott.

Med Vänliga Hälsningar
***

*** 2009-11-04 10:49:44
Tillägg:
Eller om man gör det till en "vana". Tror du förstår var jag vill komma. Kommer ha kontroll på denna användaren så det inte fortsätter. ok?

Med Vänliga Hälsningar
***

2009-11-04 19:07:31
som jag läser reglerna måste man anmäla till supporten innan man ger bort byar, men det har han kanske gjort, vad vet jag.

*** 2009-11-24 22:02:48
Stänger ärende.

Med Vänliga Hälsningar
***
 
Senast redigerad av en moderator:

klemmpa

Member
Reaktionspoäng
0
Jag måste missat den tråden Geronimo :( hade en paus under den perioden..

Men om man lägger ner x-antal timmar om dagen/veckan på sina byar, så måste man väll få göra vad man vill med dem? Vissa har ju förtusan lagt ner flera veckor sammanlagd tid på TW. Dessutom så betalar 90% av alla spelande Premium vilket innebär att det kostar pengar för oss också.

Men ändå så finns det regler som hindrar spelare från att kunna spela på ett roligt och bra sätt.. tex den här regeln med Hoppbyar, hur kul är det egentligen att ligga 200+ timmar från fronten i ett krig utan att kunna adla av fienden? eller ännu värre, ligga insprängd mitt i stammen så man är helt instängd och inte når någon by alls :confused:

visst, om man nu hamnar i sånt läge så är det kanske lite dålig planering av spelaren.. men vad om man är helt omringad av en allians?

nej jag tycker ni ska tillåta Hoppbyar etc...
 

geronimo

Member
Reaktionspoäng
0
Jag måste missat den tråden Geronimo :( hade en paus under den perioden..

Men om man lägger ner x-antal timmar om dagen/veckan på sina byar, så måste man väll få göra vad man vill med dem? Vissa har ju förtusan lagt ner flera veckor sammanlagd tid på TW. Dessutom så betalar 90% av alla spelande Premium vilket innebär att det kostar pengar för oss också.

Men ändå så finns det regler som hindrar spelare från att kunna spela på ett roligt och bra sätt.. tex den här regeln med Hoppbyar, hur kul är det egentligen att ligga 200+ timmar från fronten i ett krig utan att kunna adla av fienden? eller ännu värre, ligga insprängd mitt i stammen så man är helt instängd och inte når någon by alls :confused:

visst, om man nu hamnar i sånt läge så är det kanske lite dålig planering av spelaren.. men vad om man är helt omringad av en allians?

nej jag tycker ni ska tillåta Hoppbyar etc...

Det var inte menat som kritik:)
Jag håller helt med dig om det su säger. Jag visar bara lite bevis på vad supporten "beslutat" tidigare.
Rena skämtet att dom ännu en gång ändrar regler utan att säga till. Eller tillämpningen av reglerna kanske det heter.
 

cribba55

Member
Reaktionspoäng
0
Nu blir jag f-bannad

Ibland undrar jag om de som sätter reglerna har spelat detta spelet själva? Om de har gjort det så måste det vara länge sen, eller under en kort tid.

Varför, skall admin förstöra spelet hela tiden med konstiga regler?:mad:

Hur skall vi kunna kriga och adla om vi inte får använda våra surt tagna byar som vi vill inom stammen. Vad f-n har admin med det att göra? Det är ju våran tid och pengar som används, i mitt fall över 2 år på denna världen.

Vi anfaller med rens i flera dagar och adels som får vandra på maxavstånd. Hur skall vi kunna ta en by av en aktiv motståndare om vi inte får använda stammens gemensamma resurser, för att kunna kriga?

Det är väl fortfarande ett krigsspel som handlar om erövring, eller har det blivit något annat?

Låt oss ha kvar hoppbyarna och låt oss spela vårt eget spel, så kanske vi kan fortsätta att ha roligt.

Ge oss en tidig julklapp// Cribba
 

DeletedUser

Guest
jag tycker adlarna ska kunna gå hur långt som helst:mad::mad::mad::mad::awsm:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp